X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chaos Engine


Svar
TLTLSkrevet 01/05-03 08:00, rettet 01/05-03 08:02 
Endelig fandt jeg ud af hvad det hedder...

Er der nogle der ejer dette spil, og kan fortælle mig hvordan jeg kan få fat på det??

Kan man få det til PC, eller skal jeg have fat i en retro-konsol (Amiga).

Kan det emuleres uden at det går ud over grafik lyd og kontrollen? Hvis ja, er det så lovligt?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JuggernautJuggernautSkrevet 01/05-03 08:44 
Hejsa.
Jeg mener ikke at det er udgivet til pc. Jeg havde det i sin tid til Amiga'en og har det nu til Super Nintendoen....

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
olmeolmeSkrevet 01/05-03 09:31 
Er kommet til pc

Oplysninger fundet på Google
OmenOmenSkrevet 01/05-03 09:38 
Uden at afsløre for meget, kommer der spørgsmål om det i den kommende "videnstest" =)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 01/05-03 11:50, rettet 01/05-03 11:52 
Emulering er teknisk set aldrig lovligt, medmindre spillet er frigivet som freeware. Det mener jeg ikke det er, omend en del gamle Amiga-spil er blevet dette (bl.a. det meste fra Factor 5 som Turrican og Denaris).

Spillet fik forresten en efterfølger, der IMHO ikke helt levede op til det første spil. Der var ikke helt så meget Bitmap Brothers over det, hvis man kan udtrykke det sådan...

Amiga-versionen af The Chaos Engine betragtes som originalen og de andre er blot konverteringer. Hvor gode, skal jeg ikke kunne sige, men MegaDrive-konverteringer ligger generelt tæt på Amiga-originaler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 01/05-03 11:51 
Chaos Engine er både til Amiga og Pc, men som forventet er Amiga-versionen klart overlegen.

Og så er Amiga altså ikke en konsol...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 01/05-03 11:53 
Ahh, det var så også et af de spil jeg husker fra den rare Amiga tid :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/05-03 13:04 
Det er dog stadig en ret flot SNES konvertering, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 01/05-03 14:14 
SNES-versionen er så også ret meget bedre end Pc-versionen
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OmenOmenSkrevet 01/05-03 20:08, rettet 01/05-03 20:11 
RJK >
Spillet fik forresten en efterfølger, der IMHO ikke helt levede op til det første spil. Der var ikke helt så meget Bitmap Brothers over det, hvis man kan udtrykke det sådan...

Nu var 2'eren også kun en opfølger i navn og figurer. Gameplay mæssigt havde det intet tilfælles med det første spil, men var alligevel et formidabelt multiplayer spil. Den kunstige intelligens var også absolut imponerende, men cpu spillere der rent faktisk udnyttede banerne, og lagde fælder for spilleren.

Desværre udkom spillet bare på et tidspunkt, hvor Amiga'en praktisk talt var død.

En Genesis beta af spillet nåede også at blive lavet, men blev droppet da også denne maskine var på sit sidste vers.

Mht. Snes og Megadrive versionerne af Chaos Engine, var der ingen af dem der gjorde det ligeså godt som Amiga versionen. MD'en havde farten, men manglede den fantastiske lyd. Og Snes versionen var lige omvendt, men lyden i god behold med en forfærdelig framerate i de senere baner.
Vote Ficus!
DarklynoonDarklynoonSkrevet 01/05-03 20:23 
kom ikke både i en A500 og A1200(AGA) udgave? eller husker jeg forkert?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 01/05-03 20:24 
Både og. Der var en standard OCS og så en CD32-udgave, der selvfølgelig var AGA. Jeg mener ikke, at den blev udgivet som AGA til A1200, men var selvfølgelig ude i CD32-rip.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 01/05-03 20:39 
Jo, der blev også udgivet en officiel Amiga1200 udgave.
Vote Ficus!
TLTLSkrevet 02/05-03 09:32 
KTC >
Chaos Engine er både til Amiga og Pc, men som forventet er Amiga-versionen klart overlegen.

Og så er Amiga altså ikke en konsol...

Nej det ved jeg. Men jeg mente med "til en retro konsol (Amiga)". Var at det skulle være til en retro konsol, og evt. til amiga. Ikke at amiga er en konsol.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 02/05-03 09:36 
Så jeg skal altså have fat i en Amiga 500, for at spille det.

Vel at mærke i en udgave, der kører som den skal.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig