X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

spil i 60 hz på en pal saturn?


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/04-03 23:30, rettet 30/04-03 23:30 
er det muligt via en cd som med Dreamcasten eller er ingen anden udvej end at få lavet en 50/60 hz switch,(er det noget man kan få lavet i danmark.)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
3of193of19Skrevet 30/04-03 23:41, rettet 30/04-03 23:41 
Det er kun muligt med en mod.
RJKRJKSkrevet 30/04-03 23:54 
Heldigvis er 50/60Hz switchen ret nem at lave. Både Star Soldier og jeg selv har gjort det flere gange.

Vær dog opmærksom på, at du ikke bare kan tvinge PAL-spil i 60Hz som på ældre konsoller (MegaDrive og SNES). Nogle kan, andre kan ikke.

Jeg husker bl.a. Guardian Heroes som eksempel på et spil der kager helt rundt i grafikken, hvis man forsøger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/05-03 00:18 
Og hvis selv Star Soldier og Rune kan lave den, kan enhver idiot ;)

Link
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-03 20:04, rettet 01/05-03 20:06 
Det skal da lige bemærkes, at det er ligeså stabilt (hvis ikke mere) at spille PAL-60Hz på en NTSC-SAT med 'Action Replay Plus 4MB Ram' - en særdeles fordelagtig kombination. Dog måtte jeg spille Panzer Dragoon Zwei PAL på PAL-SAT, for selvom spillet kører i PAL-60Hz på NTSC-SAT, mangler den nederste del af billedet desværre... også selvom det er et full-screen billede. Det kunne tænkes, at grunden hertil selvfølgelig er PDZwei's PAL-optimering.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
RJKRJKSkrevet 01/05-03 20:23 
En rigtig modificering er mere "stabil", da man sådan set bare laver den om til en NTSC-maskine. Det andet er jo software og kan derfor overrides.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-06 19:40 
Hvad sker der hvis man "kommer til" at skifte fra 60 til 50hz mens maskinen er i gang?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 15/03-06 20:02 
Så vidt jeg husker har den en tendens til at fryse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-06 20:04, rettet 16/03-06 02:59 
Godt nok. Så længe den ikke brænder sammen.

Her er forresten et link til den guide jeg brugte.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
TLTLSkrevet 15/03-06 20:05 
Sumez>
Link

Link i et link... Ha ;P
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-06 14:48 
RJK>
Vær dog opmærksom på, at du ikke bare kan tvinge PAL-spil i 60Hz som på ældre konsoller (MegaDrive og SNES). Nogle kan, andre kan ikke.

Mener du her at nogle Pal spil kan tvinges i 60Hz og andre ikke kan. Eller kan man slet ikke det på Saturnen?

Og vil Pal spillene i så fald køre hurtigere end normalt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/03-06 14:52 
Ja, jeg mener at nogle kan. Og 60 fps er selvfølgelig hurtigere end 50 fps.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig