X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fatal Frame II: Crimson Butterfly


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/02-05 12:01 
Jeg har gennemført det første intense og gribende kapitel i spillet, og allerede nu kan man mærke, at det er noget særligt.

Det er hverken en prequel eller sequel, til det første Fatal Frame (Project Zero), men derimod et helt selvstændigt spil, med nye karakterer, lokationer osv - hvorfor man ikke behøver at have spillet det første spil, for at nyde dette. Helt i samme ånd som Silent Hill 2.

Spillet har, som det første spil, stemning og atmosfære i spandevis. Det har ligeledes uhygge og ren horror i ligeså lige mængder. Der er noget over hele billedsiden og lydsiden, som minder mig om et væld af oplevelser med horrorfilm, i tidens løb.

Man føler en stor mængde empati med spillets to hovedpersoner. At det er to små piger man styrer rundt i dette univers gør, at jeg flere gange tog mig selv i at føle mig ikke-særlig-rar, hvis jeg lod dem komme for langt væk fra hinanden. Bare det at de bliver kede af det hvis man støder ind i hinanden, fordi man løber lidt for hurtigt gør, at man tager sig selv i at manøvrere bedre rundt i omgivelserne.

Jeg har ingen problemer med at anbefale Fatal Frame II: Crimson Butterfly.

Eurogamer har lige anmeldt spillet, og giver det 9/10.

Xbox versionen er iøvrigt den foretrukne version. Den har forskellige features som PS2 ditto'en mangler.

Fatal Frame II på Eurogamer
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 08/02-05 15:16 
Jeg anser mig selv som rimelig hårdfør, udi survival horror og deslige, men dette spil gør mig altså bange kl. 3 om natten.

Det her - dét er horror. Har ikke oplevet noget andet spil, som har freaket mig så meget ud. Det er ligefør at lyden i sig selv er nok til at skræmme én.

Spillet er iøvrigt mere fokuseret end f.eks Silent Hill 2, og jeg vil faktisk mene at Crimson Butterfly er det bedre spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 09/02-05 10:54 
Hvordan er styringen?

Klassisk horrorspilsstyring(altså mangelfuld), eller hører den faktisk hjemme i 2005?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 09/02-05 11:14 
Man kan vælge mellem 2D og 3D styring - li'som i Silent Hill 2 ser det ud til.

Jeg spiller med 2D styring; Har slet ikke prøvet 3D'en endnu, fordi styringen efter min mening er som den skal være.

Kort sagt, så går man hen hvor man peger (altså IKKE som i de gamle Resident Evil's).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AnastacioAnastacioSkrevet 10/02-05 14:48 
Synes selv FatalFrameII er denne generations bedste horrorspil :)

Min anmeldelse her:
http://www.xboxlife.dk/anmeldelse.php?id=71

Synes specielt spillet er godt med første persons vinklen - første persons vinklen gør spillet meget mere skræmmende end når man spiller det i tredje persons :)
Winners make it happen, Losers let it happen!
OkottaOkottaSkrevet 14/02-05 15:50 
Gennemført i nat, på 13 timer og 49 minutter.

Min bedste spiloplevelse i år, indtil nu.

9/10.

Nu skal jeg igang med survival mode og mission mode - to helt nye spil i spillet som, udfra det jeg nåede at spille i nat, er meget underholdende.

Nævnes skal det, at musikken i spillet er fremragende og faktisk formår at blive lidt bedre, som spillet skrider frem. De senere spøgelser man møder, har hvert deres form for creepy tema og mange af dem er simpelthen guf.

Selv bossfights (noget som jeg normalt ikke bryder mig så meget om) er underholdende (og ikke for svære), og den sidste fight med sidste boss, er ganske mindeværdig for mig.

Kort sagt; Hvis I ikke køber det her spil pronto, så går I glip af et mesterværk i genren.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 14/02-05 16:05, rettet 14/02-05 16:35 
Har du prøvet RE4?

I såfald... hvordan vil du sammenligne de to spil?
OkottaOkottaSkrevet 14/02-05 16:15 
Har ikke prøvet RE 4 endnu, men jeg ved at de to spil er forskellige oplevelser.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AnastacioAnastacioSkrevet 14/02-05 16:51 
Jeg har begge spil og de to er ikke til at sammenligne, vil slet ikke kalde Resident Evil 4 for et horrorspil.

MvH
game killer.
Winners make it happen, Losers let it happen!
KalicolaKalicolaSkrevet 15/02-05 11:57, rettet 15/02-05 12:00 
Lyder interessant. Hvordan er det i forhold i silent hill? det brød jeg mig ikke om, fordi det var så sygeligt grotæsk, hvilket jeg ikke syntes var specielt tiltalende.

Med det mener jeg, at der er ingen grund til at vise sygeligt klamme mutanter voltage, noget som ligner et masekræret lig. Det er ikke hvad jeg forbinder med uhygge.

resident evil er mere min stil
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/02-05 12:20 
Project Zero II er ikke i Silent Hill stilen... det er mere chock-effekter og subtile hentydninger til en rendyrket ondskab, der er uhyggeligt...

Et meget skræmmende spil...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AnastacioAnastacioSkrevet 15/02-05 12:53 
Jeg mener derimod at Project Zero 2 mere er i SilentHill stilen end Resident Evil stilen.

I Resident Evil får man blot chok og i Silent Hill er man bange gennem hele spillet.

Det samme gælder Project Zero 2, hvor du ikke bare får chok, men er på vagt og skræmt gennem hele spillet.
Winners make it happen, Losers let it happen!
KalicolaKalicolaSkrevet 15/02-05 13:01 
Jeg syntes at resident evil fanger uhygge godt, og ikke pga chock effecterne.

Stemningen i silent hill og også ret fed. Der er bare nogle grafiske øjeblikke som bare ikke er nødvendige.

Nå, men i hvilken kategori ligger fatal frame?
For The Love Of The Game
AnastacioAnastacioSkrevet 15/02-05 13:11 
Jeg vil mene Project Zero 2 ligger i den psykiske afdeling uden at gå over stregen :)
Winners make it happen, Losers let it happen!
KalicolaKalicolaSkrevet 16/02-05 09:13 
ja det kan godt være.. men snakker vi ikke fatal frame her?
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 16/02-05 09:45 
Fatal Frame = Project Zero (som er den europæiske titel).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 16/02-05 15:22 
ok.. ikke noget at sige til at man bliver forvirret :)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig