X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Udskiftning af DVD drev?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 04/02-05 14:45 
Er det muligt, og rimelig let at gå til?

Hvis jeg aligevel skal skille svinet ad, tror jeg også at jeg vil se nærmere på lidt støjdæmpning, nogen der har positive erfaringer med det?
Det er svjv en version 1.0 box jeg har.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-05 15:25 
6 skruer, så er låget pillet af

3 Skruer, så er drevet sådan set løs.

Og så skal du blot pille IDE og strøm kabel ud.

Men nogen gange kan det være en fordel at pille harddiscen fra først, især når det er første gang du prøver det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/02-05 15:29 
Tak skal du ha' men det var nu ikke helt den slags information jeg ønskede mig. Skulle nok have været mere specifik i mit spørgsmål.

Kan et hvilket som helst DVD drev bruges?

Hvis nej, hvor køber jeg så et drev?

Kan jeg sætte et bedre drev i end det jeg har nu (altså et der kan læse alle mulige slags skiver)?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-05 17:07, rettet 04/02-05 17:12 
dRxL>
Kan et hvilket som helst DVD drev bruges?

Nej, der findes nogle få PC drev som kan, men de skal modificeres så de passer til xboxen.

Hvis nej, hvor køber jeg så et drev?

Ebay, men de er meget
dyre (originale). Sidst jeg var på udkig efter et kostede det omkring 7-800,-

Kan jeg sætte et bedre drev i end det jeg har nu (altså et der kan læse alle mulige slags skiver)?

Ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 04/02-05 17:21, rettet 04/02-05 18:02 
Okay, tak. Lige et par spørgsmål til:

Hvilket drev skal jeg gå efter?
Med andre ord: Hvilket drev er det bedste i forhold til holdbarhed og at kunne læse mange forskellige slag skiver?

Og endelig hvor kan jeg læse mere om at modificere et pc drev?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 04/02-05 17:27 
Konsolkongen>
Ebay, men de er meget
dyre (originale). Sidst jeg var på udkig efter et kostede det omkring 7-800,-

Ja, og hvis man vil slippe for porto evt. told og betale overpris, så kan man jo købe det af mig eller hos mogens.
dRxLdRxLSkrevet 04/02-05 17:30, rettet 04/02-05 18:02 
Men du tager jo 500,- for et drev hvor der er engelske netbutikker der tager ca. £30. Gør det dig til den billigste løsning?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 04/02-05 18:08 
Okay, for et helt nyt ORIG. Xbox drev...
Lyder godt nok billigt, de sites jeg har set dem på tager 65-70£ for det orig. Samsung eller Philips drev..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-05 19:26, rettet 04/02-05 19:28 
dRxL>
Hvilket drev skal jeg gå efter?
Med andre ord: Hvilket drev er det bedste i forhold til holdbarhed og at kunne læse mange forskellige slag skiver?

KTC siger Samsung. Jeg har selv 2, og der har ALDRIG været nogen problemer. Phillips skulle vidst også være gode, har dog ingen erfaringer med dem.

EDIT: ALDRIG Thomson!.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 04/02-05 19:52 
De nye Toshiba/Samsung drev er faktisk lige så ringe som Thomson drevene er, også Samsung rev.F er ringere end Philips, så ville nok selv faktisk tage et philips drev, det er også eneste drev der læser DVD+R skiver ordentligt, hvis man vil have en godt Samsung drev skal man have et rev.a/b drev, og de sidder desværre kun i v1.1 maskiner, som er umulige at finde nye mere, rev.E kan bruges, de sidder i v1.4 maskiner, og er heller ikke nemme at finde mere, men dog ikke umulige at finde...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-05 20:06 
He, og mine sidder lige netop i 1.1 og 1.4 maskiner.

Så kan vi ikke rigtig bruge min tidligere udtagelse til noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 04/02-05 22:25, rettet 04/02-05 22:35 
De fleste af følgende links tillader ikke direkte linkning, så copy URL og paste to gange i din browser, og det virker...

PC-drev i Xbox:
http://www.xbox-scene.com/articles/lg-dvd2.php
http://dwl.xbox-scene.net/%7Exbox/xbox-scene/tutorials/samsung2.pdf

Det skal dog lige siges, at det er en ret besværlig operation, og jeg vil personligt foretrække at købe et andet Xbox-drev frem for at modde et pc-drev.

Samsung er stadig min foretrukne, men Philips er ganske rigtigt ofte bedre end de nyere Samsung-drev.


At gøre en 1.0 mere stille:
http://dwl.xbox-scene.net/~xbox/xbox-scene/tutorials/Turning_the_v1.0_xbox_silent.pdf
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 05/02-05 00:43 
Hvad er der nu galt med de nye Thomson drev?

Dem der sidder i V 1.4 / 1.6(?), skulle være rigtigt gode.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KoludaKoludaSkrevet 05/02-05 00:49 
Enig de nye Thomson drev kører meget bedre.. og faktisk på højde med Philips drevet udover det ikke læser DVD+r
dRxLdRxLSkrevet 05/02-05 01:00 
Undskyld at min tone lidt tidligere Koluda, jeg vidste ikke nok om det jeg udtalte mig om.
De drev jeg så til omkring £30 var alle Thomson drev og det du sælger er Philips. Jeg så også et andet philips drev til ca. £50.

Kører de philips drev du har med ca. alt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 05/02-05 10:32 
Det er lidt kræsen hvad CD-R skiver angår, ellers læser de alt ja, og som sagt det eneste af Xbox drevene der også læser de fleste DVD+R uden problemer.
dRxLdRxLSkrevet 05/02-05 10:55 
Aha, hvad så med det samsung drev du også har til salg, hvordan er det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 05/02-05 11:08 
Faktisk solgt i torsdags, bare mig der ikke har fået taget mig sammen til at slette det endnu, men mener jeg har et andet siddende i en crystal maskine , men kan ikke huske hvilken rev. det er , kan jeg tjekke op på i løbet af weekenden.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig