X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dirty Disc Error!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/02-05 13:22 
Jeg ved det har været oppe før, men jeg synes ikke at jeg har set nogen endelige konklusioner/gode råd for hvad man kan gøre.

Jeg kan forstå på Rune at DDE bare er en generel betegnelse for fejl. Men jeg vil gerne have nogen bud på hvad man kan gøre.

Jeg har haft min Xbox næsten siden den udkom i Europa og der har ikke været noget i vejen, før jeg satte Burnout 3 i for et par måneder siden. Derefter dukker der DDE op på Fifa og PES4, men der sker ikke noget med f.eks. Fable eller Outrun.

Man kunne selvfølgelig tro at skiverne rent faktisk er beskidte men det er ikke tilfældet.

Jeg er klar over at selve drevet kan være støvet/beskidt, men hvad kan jeg rense det med?

Jeg fornemmer at der kan være tale om noget på harddisken. Vil det hjælpe at slette/flytte f.eks mine Burnout 3 saves?

Sidste mulighed er vel at indlevere maskinen, men det kan vel dårligt betale sig, med de priser der er på maskiner these days.

Nogen bud?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/02-05 13:55 
Det kan også være en kombination af slidt laser og disc's af små-dårlig kvalitet :-/ - et gæt...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
enfenenfenSkrevet 03/02-05 15:32 
Min gamle Xbox startede også med DDE på nogle titler, men det begyndte så at vise sig på alle spil.

Jeg fejlmeldte min Xbox til Microsoft, der stadig var garanti - inden for 2 år. De kom og hentede den og bragte den tilbage inden for en uge. Super service vil jeg mene! :)
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-05 15:35, rettet 03/02-05 15:41 
Prøv med en ganske alm. rense CD, gerne een af dem med rensevæske (isopropylalkohol, mener jeg det hedder, hvis man skal ha det på apoteket).
Det er ihvætfald min erfaring at sådan een er god at have ved hånden, og så skader det jo ikke at forebygge, ved at rense den en gang hver 2. måned.

Hvad angår dine B3 saves, så kan de ikke kopieres.

EDIT. hvis det ikke virker, så kunne du jo prøve denne metode: http://www.llamma.com/xbox/Repairs/thompson_potentiometer.htm

Jeg har prøvet den på min gamle xbox, og den virkede... i ca 2 timer ;p - nu er drevet helt dødt.
Jeg var uheldig med mit forsøg, men der er andre som har fået deres til at virke med det. Og hvis garantien alligevel er røget, så kan det jo ikke skade :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 03/02-05 21:17, rettet 03/02-05 21:19 
Jeg kan tilslutte mig både rådet om rense-cd (med børster) og det om at sende det til service. Min egen første Xbox kom til at køre glimrende igen efter rense-cden og servicen hos Microsoft fungerer glimrende, når man endelig får personen i den anden ende af røret til at fatte noget.

Pot-tweak af DVD-drevet kan ikke anbefales som andet end en sidste nødløsning, da det er omstændigt og risikabelt arbejde.

Prøv eventuelt at slette dit savegame, selvom det er meget tvivlsomt, at det kan hjælpe noget.
DDE er ganske rigtigt en mere eller mindre generel fejl-besked, men den fremkommer meget sjældent og jeg har kun oplevet den i spil udgivet omkring launch (Halo). Idag fryser maskinen bare, hvis der er en bug...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig