X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projektorkøb


Svar
3of193of19Skrevet 03/02-05 01:23, rettet 03/02-05 01:24 
Jmog fik mig jo lidt interesseret i at købe en projektor sidst jeg var derover. Mest pga. min frustration med at finde den slags hdtv jeg egentlig havde fortrukket.
Har kigget lidt på DB priser, og denne fra Panasonic lyder ikke helt forkert:
http://www.dvdpriser... Se hele indlægget
149 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 14:55 
Jeps, Acer H5360 er "shutter-briller"-kompatibel med både DLP 3D og NVIDIA 3D Vision.

Fra manualen...
--
3D:

Choose "NVIDIA 3D Vision" or "DLP 3D" to enable 3D function
supported by NVIDIA or TI DLP 3D technology.

• NVIDIA 3D Vision: Choose this item while using NVIDIA 3D
glasses, IR emitter, NVIDIA graphic card and NVIDIA compliant 3D
games or 3D movie with corresponding SW player. Please visit
NVIDIA URL
(http://www.nvidia.com/object 3D_Vision_Requirements.html) to
check detail system configuration.

• DLP 3D: Choose this item while using DLP 3D glasses, quad buffer
(NVIDIA/ATI...) graphic card and HQFS format file or DVD with
corresponding SW player.

• Off: Turn off 3D mode.

3D Sync L/R:

If you see a discrete or overlapping image while wearing DLP 3D
glasses, you may need to execute "Invert" to get best match of left/
right image sequence to get the correct image (for DLP 3D).
--

Den er desværre ikke på lager flere steder før den 16. december.

Jer med virksomhed kan spare godt en tusse ved at købe den her...

NEM It-solutions > Acer H5360 > 4.166,00
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-09 22:24, rettet 22/12-09 22:25 
Acer H5360 er endelig på lager rundt omkring. Jeg modtog i dag et par stykker fra hhv Compumail og Computersalg. Den ene røg self retur (nægtet modtagelse...). :)

Mobilt 100" lærred lander (I hope) i morgen fra Proshop.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/01-10 18:59, rettet 24/01-10 19:07 
Fik nogenlunde styr på mit projektor-setup med den prisbillige 3D-Ready Acer H5360 og et Lissau 92" mobilt lærred (endnu ikke farvekalibreret, som der er rig mulighed for). Det er min første projektor, så det her er kun lige et generelt førstegangsindtryk ved opkobling til pc i 720p (native projektoropløsning).

Den praktiske Keystone-funktion reddede mig fra en vis frustration mht. god højdeplacering, men upraktisk nedadrettet linse-vinkel på ca 40 grader. Jeg må ikke loftmontere den, og det vrimler åbenbart ikke med gode projektorstandere her i landet.

Det endte med en "midlertidig" placeringsløsning bestående af et skrivebord og en CRT-skærm med justerbar plasticplade i toppen. Projektoren er så placeret på denne topplade. Den kommer dermed op i en højde, hvor man kan sætte sig foran projektoren ca 50 cm under og foran den og ca 3 meter fra lærredet, der er ca 2 meter højt (lyden på 27 dBA (ØKO) - 33dBA (normal) virker ikke generende).

Der som nævnt gode muligheder for farvekalibrering. Jeg har indtil videre kun kigget på preset-indstillingerne:

Bright, Standard, Movie, Dark Cinema, Game, Sports og User (Custom).

Jeg lagde ud med Movie, men blev hurtigt træt af manglen på detaljer i mørke områder. Dark Cinema blev min favorit til filmvisning (måske bedst til "mørke film"). Den tilstand er også fristende at bruge og vænne sig til, da den automatisk sætter projektoren i ØKO-tilstand og reducerer lydniveauet. Den reducerer kontrasten fra 50 (standard) til 46, men det generer mig ikke lige nu. Til spil ender jeg nok med at ændre til Game-tilstand.

Jeg vil gerne kalibrere den på Custom, når jeg får tid (har endnu ikke gjort op med mig selv, om jeg gider betale nogen for at gøre det på en mere prof måde...).

Jeg bemærkede en regnbueeffekt ved filmvisning, men ikke så voldsomt, at det generede mig i længden (kun i starten > min første projektor og stort set første gang, jeg oplever regnbuefænomenet...). Regnbueeffekten virkede ikke-eksisterende - eller markant mindre - i 120 Hz til 3D-visning med Nvidia 3D Vision.

Jeg nåede ikke at teste projektoren med spil i denne weekend, da det meste af tiden gik med opsætning. Men 3D-dybden i stillestående screens fra bl.a. Batman: AA og Devil May Cry 3 virker noget mere optimal på et 92" lærred end på en 22" Samsung-skærm.

Nu er et projektor-setup jo ikke ligefrem til den mest udbredte og praktiske løsning for alle til at opleve spil i 3D, men det er helt sikkert det der skal til, for at få en mere medrivende 3D-"glasklar" oplevelse.

Jeg kommer lige med yderligere indtryk, når jeg "langt om længe" får smidt pc-udgaven af Batman:AA op på lærredet i 3D (de stillestående screens i 3D lover dog rigtig godt :)).

Jeg tør roligt anbefale Acer H5360 til dem, der har lyst til at opleve 3D nu og her i et større format (720p) med en prisbillig projektor.

(links til priser mv. findes i de seneste indlæg ovenfor)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/11-10 17:49, rettet 11/11-10 17:50 
Har udskiftet Acer H5360 med Optoma HD67, der skulle være bedre på flere områder i samme prisleje (ca 5000 kr) og som low-budget 3D-projektorløsning, dog uden HDMI 1.4 og fungerer derfor pt ikke med 3D Blu-ray-afspillere og 3D PS3-spil. Optoma udgiver dog en 3D-converter - åbenbart verdens første af slagsen - til januar 2011, der gør flere af deres projektorer 3D 1.4-kompatible.

Optoma HD67
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=Optoma+HD67&sp=all&pid=4174851

Customer Reviews
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B0038YBSB0

Optoma 3D-XL Adapter
http://www.optomaeurope.com/projectordetailshccs.aspx?ShowMenu=HE&PTypedb=Home%20Entertainment&PC=3D-XL
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KeenKeenSkrevet 20/01-11 12:42 
låner lige tråden her...

Jeg skal til at have skiftet min pære til min projektor, men da jeg aldrig har skiftet sådan en før, så har jeg ingen anelse om hvor man køber sådan en og om alle pærer passer til alle projektorer og lign.

nogle der kan hjælpe?
KTCKTCSkrevet 24/01-11 19:59 
Det kommer an på, hvilken pære du skal bruge, men generelt kommer du billigere til en ny pære, hvis du handler i udlandet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 25/01-11 08:21 
okay, kender du nogle gode steder?
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 25/01-11 12:35 
Jeg skal også snart skifte pære i min sanyo z700 .. Ku os bruge en side med billig pærer, til den, det er os min første gang jeg skal udskifte min pærer, håber ikk det er svært
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KTCKTCSkrevet 25/01-11 18:52 
Prøv dem her:

Min projektor lampe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 25/01-11 18:54 
OT, men lidt griner at de skilter med religiøs rabat. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 25/01-11 19:02 
Ja, det er en af de der autotranslate websites, men med deres priser og ingen toldrisiko, kan man vist godt se igennem fingre med det :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
The DaneThe DaneSkrevet 22/03-14 17:13 
Da der nu er gået lidt tid siden dette emne er der så nogen der kender til en HD projekter inden for 5-12000 prisklassen der er god (eller som minimum acceptabel)?

Selvfølgelig til TV og konsol brug.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 09/01-20 21:11, rettet 10/01-20 15:15 
Vores lillebitte hus egner sig desværre ikke til de store oled fjernsyn som så vidt jeg ved er minimum 55", men fungerer fint med et Lissau tab tension lærred og min gode gamle epson tw-2000 som jeg snart har haft i 12 år, hvor tiden dog flyver...

Jeg har dog bemærket at der er begyndt at komme en ny type projektorer på markedet som bruger laserlys i stedet for, og at de udmærker sig ved langt bedre farver, kontrast der næsten understøtter HDR, ingen opstartstid, langt mindre støj fra køling og ikke mindst lampelevetider omkring 30.000 timer.

Er der mon andre end mig der holder øje med udviklingen indenfor projektorer og er der mon dukket nogle nye spændende modeller op for nyligt, måske ifbm CES?

Drømmen er lidt en 4k, HDR projektor der understøtter 120fps og gerne også VRR. Jeg synes ikke helt den findes endnu, men formoder at vi er lige på tærsklen til at de kan købes til en pris man kan betale.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 10/01-20 14:23 
48" OLED er lige om hjørnet.

En laser-projektor der kan det du vil have, som er til at betale hvis man ikke hedder Elon til fornavn og Musk til efternavn, ligger ikke _lige_ om hjørnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-20 15:38, rettet 10/01-20 15:39 
Jeg har brug for et OLED i 40" eller på størrelse med vores nuværende https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-40w605b/specifications

Jeg må holde lidt øje med markedet og hvis den perfekte projektor ikke kan købes når pæren i min nuværende er opbrugt næste gang, må jeg vurdere hvad der ellers er på markedet med et rimeligt forhold mellem kvalitet og pris.

Har du stadig en projektor eller er du gået all-in på OLED?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-20 15:44 
Kan nye laserprojektere virkelig levere lys nok til at HDR giver mening?
HDR på almindelige projektorer er bare et markedtingsstunt, ligesom billige fjernsyn der alligevel ikke bliver lysere end få hundrede nits.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/01-20 16:34 
dRxL>
Har du stadig en projektor eller er du gået all-in på OLED?

Jeg er 100% på projektorvognen indtil der sker noget stort indenfor det der med bevægelige billeder i hjemmet, så som gigantiske OLED-skærme, OLED-tapet eller laser-projektion der virker og er til at betale.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-20 18:36 
Godt at vide, er det stadig DLP du sværger til? Er der nogle særligt gode modeller du kan anbefale?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 10/01-20 18:51 
Kan et eventuelt nyt tv kun fylde præcist det samme i bredde og højde som det nuværende, eller er der lidt ekstra råderum?
JmogJmogSkrevet 10/01-20 18:54 
Jeg kan i øvrigt selv anbefale D-ILA/SXRD projektorer. De tager det bedste fra begge verdener af LCD og DLP uden ulemperne.

Hvad er dit budget?
NaieraNaieraSkrevet 10/01-20 19:28 
dRxL>
Godt at vide, er det stadig DLP du sværger til? Er der nogle særligt gode modeller du kan anbefale?

Det har altid været D-ILA fra JVC, som er en videreudvikling af LCD. Jeg har tre JVC X30 stående, hvor en er i brug og hvor Rune forhåbentlig kan fixe en eller to af de andre.

Jeg har desværre ingen anelse om hvad der er anbefalelsesværdigt i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-20 22:01, rettet 11/01-20 10:15 
Jmog>
Kan et eventuelt nyt tv kun fylde præcist det samme i bredde og højde som det nuværende, eller er der lidt ekstra råderum?

Problemet er lidt at det eneste sted i huset der egner sig til at have et tv stående er i den skunk med skydelåger vi fik tømreren til at sætte op da vi fik gjort det rå loft til et rum:
Projektorkøb

Det sjove er at vi ikke havde tænkt på det gamle fjernsyn da vi besluttede hvor langt ude i rummet under det skrå loft skydelågerne skulle være, men jeg kom i tanke om at jeg havde det stående på mit kontor efterfølgende og det har vist sig at passer perfekt.

Det slår mig lige at jeg nok godt kunne flytte skinnerne til lågerne et godt stykke længere ud i rummet og få den nødvendige højde, og mere skabsplads, men bliver måske lidt svært at overtale hjemmestyret ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 11/01-20 02:31, rettet 11/01-20 02:33 
Hmm, et 55” OLED vil faktisk kun være 30cm bredere end dit nuværende. Kan skydelågerne åbnes længere til siden end på billedet? I højde vil det med fod være 16cm mere, hvilket nok bliver lidt snært.

Kunne det ikke sidde på væggen over skydelågerne?

Alternativt, så ser det ud som om det kommende 48” OLED fra LG helt sikkert vil kunne være i skunken.
dRxLdRxLSkrevet 11/01-20 11:03 
Kan du finde dimensionerne på et kommende 48" OLED fra LG? Mine google evner slår ikke lige til...

Har dog læst at modellen ikke vil understøtte HDR10+, er det vigtigt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-20 11:22, rettet 11/01-20 11:35 
Nej ikke umiddelbart. HDR10+ er det gratis HDR med dynamic metadata alternativ til Dolby Vision, som koster licenspenge at bruge.

Der er dog stort set intet content der bruger HDR10+ og en tidlig sammenligning af kilder der tilbød begge har vist en lille fordel til DV.

Jeg tror HDR10+ kom for sent på markedet hvor DV allerede havde fået fodfæste.

Konsolspil er så vidt jeg ved ikke nået videre end alm HDR10, men jeg håber at valget falder på DV i næste generation hvis det forbedres :)

Edit: Netflix er Dolby Vision only, mens Amazon Prime primært er HDR10+, med enkelte DV-udtagelser så vidt jeg lige kan læse mig til. Begge understøtter alm. HDR10 hvis ens TV ikke forstår de mere avancerede formater.

Der var dog noget ballade med at Amazon Prime tilsyneladende bare viste alm HDR10 selvom streamen var HDR10+, for der var ingen visuel forskel at se. Går ud fra at det har ændret sig siden, men jeg bruger ikke servicen, eller har et TV der understøtter formatet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/01-20 12:58, rettet 11/01-20 13:00 
dRxL>
Kan du finde dimensionerne på et kommende 48" OLED fra LG? Mine google evner slår ikke lige til...

De har ikke offentliggjort det endnu, men vi kan stort set gætte hvad det bliver. Et 48” diagonalt billede i widescreen er:
Højde: 60cm
Bredde: 106cm

Hvis kanterne og foden er lige så tynde som på 9-serien (det er de højst), så læg fire cm til bredden og seks cm til højden (inklusiv foden).

Så de endelige mål med fod vil være omkring:
Højde: 66cm (nuværende tv 58,4cm)
Bredde: 110cm (nuværende tv 92,6cm)

Bredden burde helt klart kunne lade sig gøre hos dig. Hvordan ser det ud med højden?
dRxLdRxLSkrevet 11/01-20 15:20 
Frihøjden er 61 cm. Så jeg må holde øje med hvad den endelige højde på 48" 'eren bliver og så vurdere om det er værd at flytte skydelågerne lidt længere ind i rummet og øge højden på den måde.

Tak for de gode råd til jer alle tre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/04-20 08:43 
Tilbage på projektorsporet så er der lige kommet nogle meget interessante gaming projektorer med phosphor laser, f.eks

https://www.projectorcentral.com/Optoma-GT1090HDR.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 01/04-20 08:57 
Synd at den ikke er 4K.
KTCKTCSkrevet 01/04-20 09:07 
Fedt, jeg har længe tænkt på om der ikke snart kom noget laser-projektor værk for almindelige forbrugere.
Selv om det stadig kræver dybe lommer, så er det da interessant.

Lad mig høre, hvis du køber sådan en fætter, Daniel, for så kunne jeg godt tænke mig at se den i aktion, engang når man må se andre mennesker igen.

4K ville selvfølgelig være lækkert, men ikke nogen deal-breaker for mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 01/04-20 09:18 
Den er ikke engang dyr, men det er nok derfor de har valgt at begrænse den til 1080p.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 01/04-20 09:53 


Man kunne selvfølgelig også gå all-in (<40tkr)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 03/04-20 12:56 
Men hvordan er disse projektorer ift til display lag?
dRxLdRxLSkrevet 03/04-20 13:12 
16ms
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/04-20 13:12 
16ms
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 03/04-20 16:19 
Det er faktisk rigtig fint for en projektor. Alt under 33ms er spilbart. Min forrige havde 25ms og min nuværende har 24ms. Det er meget spilbart. Har spillet masser af FPS og bullethell shooters uden problemer.
NaieraNaieraSkrevet 03/04-20 16:22 
Jeg gad godt at kunne teste mit lag med JVC X30 og scaler :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 12/11-20 10:53, rettet 12/11-20 11:02 
Denne projektor ser super interessant ud for gaming.

120 og 240fps modes. Ca 25 ms lag i 4k og 16ms i 1080p. Ægte 4k, høj lysstyrke, relativt lang pære levetid.

https://www.techradar.com/reviews/optoma-uhd50x
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 12/11-20 13:28, rettet 12/11-20 13:29 
DLP og træls 50Hz behandling er umiddelbart lidt øv ved den, er det ikke?
Adaptive Sync kunne også være lækkert at have i en ny projektor.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 12/11-20 13:53, rettet 12/11-20 13:55 
Jeg ved ikke så meget om dlp og 50Hz ser jeg ikke.

Det bliver nok heller ikke denne jeg køber, medmindre min epson tw-2000 bryder sammen inden der kommer noget endnu bedre. Dog var jeg begejstret for at se at der findes bevægelser i projektor markedet for de ting jeg lægger vægt på.

Edit: og adaptiv sync, hdmi 2,1 og god hdr ville da også være at foretrække, men synes man får meget til prisen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 12/11-20 19:46 
DLP kan give rigtig godt billede, men der er nogle, hvis øjne ikke er kompatible med teknologien og de vil se regnbueglimt på kanter og få hovedpine af at se film. Efterhånden som farvehjulene kører med højere og højere hastighed, så er der færre og færre, der er påvirket af den slags, jeg tør dog ikke selv tage chancen. Der er ingen måde at vide på forhånd om en selv, familie eller gæster kan klare det.

SXRD/D-ILA som jeg selv og vistnok også Naiera har er en teknologi, der tager det bedste fra hhv. LCD og DLP teknologierne. Behageligt for alle øjne, næsten samme ekstreme lens shift muligheder som LCD (DLP halter her) og samme filmiske billede som DLP. Det er vist stadig stort set kun JVC og Sony, der laver dem.
dRxLdRxLSkrevet 29/09-23 11:18 
Uh nu tror jeg der er ved at være nogle gode laser projektorer på markedet.

Godt nok lidt dyr, men anmeldelsen siger at den klarer HDR10+ godt, og den har sub 20ms inputlag.

Epson laser
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/09-23 11:50 
Er 20ms godt for en projektor? Synes det er i den lidt høje ende, for spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/09-23 12:16, rettet 29/09-23 12:16 
Ingen projektorer klarer HDR, af nogen type, godt. Den nævnte Epson er heller ikke rigtig 4K.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-23 15:27 
Sumez>
Er 20ms godt for en projektor? Synes det er i den lidt høje ende, for spil.

20ms er kan være okay, men mange TV i dag er meget hurtigere. Problemet med projektoren her at inputlaggen varierer afhængig af opløsning:

Input Lag. With a Leo Bodnar 4K lag tester, the Epson LS12000 in Fast image processing mode measured 38.8 ms with a 1080p/60 signal, 28.9 ms with a 1080p/120 signal, and 19.5 ms with a 4K/60 signal.

Det vil sige ca dobbelt så meget lag ved 1080p60. Så den vil være et dårligt valg til Switch f.eks, med mindre man på anden vis kan opskalere billedet før projektoren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/09-23 18:43 
Den tabel så jeg også efter de to ovenstående indlæg. Lidt mærkeligt at 4k@60hz har det laveste inputlag, men det er måske scaleren der slipper for at arbejde?

Jeg tror heller ikke st jeg skal købe denne projektor, men jeg synes at det begynder at ligne noget med de laser projektorer :)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 29/09-23 18:53 
Jeg er også interesseret, så hold endelig tråden aktiv, så jeg ved når det rigtige tidspunkt kommer til at opgradere 1080p til 4K, 120hz, HDR og laser :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 29/09-23 20:13 
Sumez>
Er 20ms godt for en projektor? Synes det er i den lidt høje ende, for spil.

Det er rigtig fint faktisk. Forudsat det ikke gik højere i de andre opløsninger/framerates.
NaieraNaieraSkrevet 15/03 13:23 
Jeg fik en Sony VPL-XW5000ES for et par uger siden og fik den endelig hængt op og kalibreret i onsdags. Den er eddermame tovlig. Al den banding og blooming der generede på Sony 270'erne er nærmest helt væk, og der er næsten dobbelt så meget lys.

Det er amatøragtigt at der er manuel linsekontrol på en pro-sumer projektor til 50k vejledende, men i forhold til at indstille skarpheden er det faktisk en fordel, i forhold til at skulle bruge en motoriseret skarphedsindstilling. Det er bare nemmere når man kan dreje på et analogt hjul. Skiftes der ikke mellem billedformater skal man jo heller ikke til at pille ved linsekontrollen hele tiden alligevel; nu er det sat op, og forhåbentlig skal den først ned igen om lang tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
149 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig