X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projektorkøb


Svar
3of193of19Skrevet 03/02-05 01:23, rettet 03/02-05 01:24 
Jmog fik mig jo lidt interesseret i at købe en projektor sidst jeg var derover. Mest pga. min frustration med at finde den slags hdtv jeg egentlig havde fortrukket.
Har kigget lidt på DB priser, og denne fra Panasonic lyder ikke helt forkert:
http://www.dvdpriser... Se hele indlægget
149 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 08/03-07 09:08 
Hvis man går ind på DVDpriser og kigger efter AE500/AE700 finder man nu kun en AE900, som jeg går ud fra er en endnu nyere og bedre model - Nogen forslag til hvordan man billigst kan skaffe sådan en, fra hvorsomhelst i verden? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/03-07 14:37 
Enten i Tyskland (søg på idealo.de) eller, hvis du er vovet, fra Japan, gennem PriceJapan.com. Sidstnævnte kan nok bedst betale sig hvis det er dyrere ting (man kan dog f.eks. få en japansk 20gb PS3 for små 3500,-), men så kan man også få 1920*1080 projektorer for under 20k.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 14/11-07 06:55 
Kidnapper lige tråden her fra 2005 :)

Jeg har besluttet mig for at sælge mit 40" Samsung, og er nu selv på udkig efter en god projektor, til omkring max. 10K.
Den må selvfølgelig gerne kunne vise 1080p, men jeg synes at have læst de modeller er ekstremt dyre endnu.

Jeg fandt dog denne model:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253806
Den ligner bare en model jeg engang var med til at sætte op, hvor billeder var svært at projektere ordenligt (uden at vide at det faktisk er den). Men er det en god projektor, og findes der bedre til pengene?

Har hellere ikke et lærede, så det skal også købes. Mit loft skråer dog lidt der hvor det skal sidde, men jeg gætter på det stadig er mulighed for den slags ophæng.
Spiller nu: Halo 3
QQSkrevet 14/11-07 22:50 
Du skal købe enten den eller Sanyo PLV-Z5. De er de klart bedste projektorer i prisklassen lige nu. De ligner hinanden rigtig meget, så prøv eventuelt at læse mere på nedenstående link, hvor du kan finde anmeldelser og sammenligninger af de to. Var lige ved at købe Sanyoen, men valgte i sidste øjeblik at købe Panasonic Plasma TV i stedet. Jeg brugte omkring et år på at researche markedet for modeller af den type du leder efter, så tro mig, det er en af de to du skal vælge, eller en af deres efterfølgere. Panasonic AX300 skulle vist være ude nu, men ved ikke med Sanyo Z6.

Projector Central
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PlaykidPlaykidSkrevet 15/11-07 06:37 
Den sammeligning får mig også mest til at hælde til Sanyo'en, selvom jeg er en smule i tvivl om pixel-tingen vil være et problem. Der vil nok være en afstand på ca. 2-3m fra læredet ca.
Den vil ikke blive brugt så meget mens det er lyst, men spørgsmålet er om det er de 2000 kr. mere værd, hvis man tæller kontrast svagheden ind.

Pre edit: Jeg fik dog lige læst sammenligningen mellem Panasonic ax100 og Sanyo plv-z5, og det gør Sanyoen til et ret åbenlyst valg.
Vil naturligvis læse lidt mere om dem senere for at få noget mere indblik, men jeg siger tak for hjælpen :)

Hvad havde du selv valgt som lærede, før du valgte at skifte til plasma? Og hvorfor plasma egenligt? :)
Spiller nu: Halo 3
QQSkrevet 15/11-07 14:42 
Jeg havde tænkt mig at vælge et ret billigt, men praktisk lærrede, til omkring 3000 kr. Kan ikke huske nu om jeg gik efter et mathvid eller højkontrast gråt. Tror det var den hvide.

Mht pris, så synes jeg da jeg kan huske at Sanyoen er billigere? Jeg havde tænkt mig at købe projektoren fra Tyskland. Tjek nedenstående link.

Grunden til at jeg i første omgang ville have projektor, var at jeg slet ikke var tilfreds med kvaliteten af fladskærme, og slet ikke til prisen. Men da så Panasonic TH-42PX70 udkom, var det pludselig muligt at få et TV af høj kvalitet til samme pris som projektor + lærred. Der er ingen tvivl om at en projektor stadig er det bedste kvalitetsmæssigt, men et TV er klart mere praktisk når man har et lille kollegieværelse og også gerne vil se lidt TV og spille Wii.

Idealo.de
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PlaykidPlaykidSkrevet 15/11-07 15:55 
De 2000 kr. var også for AX200U'eren :)

Jeg ved ikke om jeg føler mig helt tryg ved at købe fra en tysk webshop, tysk er slet ikke min stærke side mere, og det er kun en smule billigere, end fra dvdpriser.

Du skulle vel ikke kunne anbefale et sted at købe lærede? Jeg har ingen ide om hvad man skal gå efter heller, men jeg vil jo nok foretrække et hvidt.
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 15/11-07 17:34 
Hvorfor ville du foretrække et hvidt lærred?

Det handler ikke om at foretrække hvidt eller gråt; det handler om, hvad der er bedst i den givne anvendelsessituation. Om det skal være gråt eller hvidt afhænger af mange forskellige faktorer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 15/11-07 17:55 
Som sagt, ingen ide om hvad man skal gå efter :P
Det var udelukket fordi jeg bedst kan lide hvid fremfor grå.
Spiller nu: Halo 3
QQSkrevet 15/11-07 18:06, rettet 15/11-07 18:10 
Gråt er bedst hvis det skal bruges i et oplyst rum, mens hvidt er bedst i et mørkelagt rum.

EDIT: Det var min plan at købe et Kingpin 88" 16:9 rammelærred i hvid hos techhaus.dk

Det er vigtigt med en sort kant, da det giver en indbildt bedre kontrast og så kan du med et rammelærred være mere sikker på et udstrakt lærred.

Kingpin 88" Rammelærred
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 15/11-07 18:11, rettet 15/11-07 18:11 
Playkid>
Som sagt, ingen ide om hvad man skal gå efter :P
Det var udelukket fordi jeg bedst kan lide hvid fremfor grå.

Men kan du også bedst lide hvid, hvis grå rent faktisk giver et bedre resultat, i de omgivelser du har tænkt dig at bruge projektoren i? Det handler ikke om præferencer, eller, som nogle påstår, at grå ikke kan lave hvid; det handler om, hvad der er bedst i den givne situation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/11-07 18:14 
Hølmkjær>
Gråt er bedst hvis det skal bruges i et oplyst rum, mens hvidt er bedst i et mørkelagt rum.

Det er faktisk ikke helt så enkelt. Det handler også om, hvor meget lysstyrke du har i projektoren, og hvor stort et lærred man bruger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 15/11-07 18:29, rettet 15/11-07 19:31 
Naiera>
Playkid>
Som sagt, ingen ide om hvad man skal gå efter :P
Det var udelukket fordi jeg bedst kan lide hvid fremfor grå.

Men kan du også bedst lide hvid, hvis grå rent faktisk giver et bedre resultat, i de omgivelser du har tænkt dig at bruge projektoren i? Det handler ikke om præferencer, eller, som nogle påstår, at grå ikke kan lave hvid; det handler om, hvad der er bedst i den givne situation.

Naiera>
Playkid>
Som sagt, ingen ide om hvad man skal gå efter :P
Det var udelukket fordi jeg bedst kan lide hvid fremfor grå.

Men kan du også bedst lide hvid, hvis grå rent faktisk giver et bedre resultat, i de omgivelser du har tænkt dig at bruge projektoren i? Det handler ikke om præferencer, eller, som nogle påstår, at grå ikke kan lave hvid; det handler om, hvad der er bedst i den givne situation.

Det skal jeg ikke kunne sige før jeg har set det. Jeg vil i weekenden finde ud af lidt mere præcist hvor stort billede skal/kan være. Naturligvis ikke så stort at det går ud over billedekvaliteten.

Overvejer pt. det 106" Kingpin, på siden som Hjølmkær linker til, hvis det overhovedet kan lade sig gøre med afstanden fra lærrede til projektor.

Men det skal reelt kun bruges om aftenen når det er mørkt, ellers må jeg jo finde ud af noget mørkelægning en anden gang.

Edit: Det ser jo desværre ikke ud til at de lærreder kan hænge fra en skrå væg :(
Spiller nu: Halo 3
BonziniBonziniSkrevet 12/03-08 13:47 
Er der nogen der kender dette mærke?

http://www.suant.eu/index.php?language=en

For de bliver solgt svine billigt på Ebay. ved godt det ikke er højkvali, men for en ny projektor, så ser der billigt ud.

Link...
dRxLdRxLSkrevet 19/05-08 23:12 
Hej, jeg tog et kig på www.projectorcentral.com og så denne fine Panasonic PT-AE2000U 1080p projektor.

http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE2000U.htm

Den ser mægtig fin ud. Spørgsmålet er så om jeg kan få noget der er væsentligt bedre ved at betale mere eller ved bare at vælge en anden model? Nogen der ved det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 19/05-08 23:15 
BenQ W5000 er et mindst ligeså godt bud på en projektor i den prisklasse, og kan fås for 17k inkl. professionel kalibrering.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 19/05-08 23:42 
Og hvis den godt måtte koste mere? Jeg har penge der brænder efter at blive brugt...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 20/05-08 00:01 
Så skal man dele ud.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 20/05-08 00:15 
/ignore Herold

Er DPL grundlæggende meget bedre end LCD?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/05-08 00:43 
Jeg bliver mere og mere overbevist om at den Panasonic er det rette for mig. Den skal bruges i en forholdsvis lille stue der "blot" mørklægges med et rullegardin. Her skulle dens stærke lys, gode kontrast og fleksible optik gøre det noget lettere end med nogle af de andre lidt dyrere modeller, der alle synes at skulle installeres permanent i en hule/hjemmebio. Endelig er der mange af de andre udmærkede projektorer der ikke har VGA, hvilket godt kan ærgre mig lidt...


Jeg er dog lidt projektorblank, så jeg vil da gerne korektes hvis jeg er helt galt på den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/05-08 01:36 
dRxL>
Er DPL grundlæggende meget bedre end LCD?

Hvis ikke du er overfølsom overfor regnbuer, så ja, både mht. til billedgengivelse og holdbarhed. DLP bliver ikke slidt, ligesom LCD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/05-08 13:31, rettet 20/05-08 13:35 
Så nu har jeg fundet den jeg vil ha':
Epson PowerLite Home Cinema 1080 UB Projector

To meget favorable anmeldelser:
http://www.projectorreviews.com/epson/powerlite-home-cinema-1080ub/index.php
og
http://www.projectorcentral.com/epson_cinema_1080_ub_review.htm

Spørgsmålet er bare hvordan jeg får fingre i den? Det virker ikke som om der er nogle danske forhandlere der ligger inde med den :-/

Det kunne måske skyldes at den hedder noget andet i Europa, på epsons hjemmeside kan man se denne projektor med lignende specifikationer:
http://www.epson.dk/internetLive/dctm/content/DK/da_DK/products/video_projectors/DNK_Product_Model_EMPTW2000_DA.inter.jsp
Hvis det er sådan det forholder sig, så skal jeg bare finde en forhandler.

Edit:
Fandt den, hos coop af alle steder:

22K
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/05-08 13:42 
Jeg har hørt rygter om at man kan få udmærkede projektorer under 5000 i dag, men det er åbenbart kun et rygte fra folk der ikke har forstand på ordentlige varer?

Jeg følger ikke rigtig med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/05-08 13:55 
Jeg ved ikke om det du skriver er en kommentar til mit forestående køb, men hvis det er, så skal du bemærke at jeg udelukkende har været på udkig efter 1080p projektorer (1920*1080), og ikke har været interesseret i de billigste af dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/05-08 14:35 
dRxL>
Så nu har jeg fundet den jeg vil ha':
Epson PowerLite Home Cinema 1080 UB Projector

Det skulle være en af de bedre af LCD-slagsen, men du kan med garanti få bedre billedkvalitet, hvis du går med noget DLP i stedet.

Førnævnte AV Precision fører forresten også Epson. Der får du lige en professionel kalibrering (som er et must når man smider 22k efter et nyt display!) med i prisen, selvom jeg ikke kan garantere at den er ligeså lav som hos Coop.

Husk også at købe et godt lærred, der passer til omgivelserne. Du kan smide nok så mange penge efter en god projektor, men hvis du ikke køber et godt lærred, som passer til det lokale projektoren skal bruges i, kan det være ligemeget. Den slags kan du netop også få råd og vejledning til hos f.eks. AV Precision (eller til dels CSN Teknik, der ligger på Sydsjælland).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/05-08 15:19 
Jeg har et spørgsmål omkring lærred. I vores stue er der ét vindue, som det er planen at blænde ved at rulle lærredet ned foran det. Kan jeg regne med at et lærred af en rimelig kvalitet vil kunne bruges på denne måde, eller vil der skinne lys igennem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 20/05-08 15:37 
Nu kan jeg kun snakke for mig eget lærred, men det har en bagbeklædning som gør, at der ikke slipper lys igennem det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 22/05-08 22:17, rettet 22/05-08 23:18 
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde en forhandler der vil sælge mig et brugbart rullegardin.
Jeg tænker noget i retning af det her:
Projektorkøb
Altså stort set bare et rullegardin med en vægt forneden og en (forhåbentlig) lidt bedre overflade.
Har denne type lærred et bestemt navn?
Hvor er det bedst at købe det?
Hvis jeg har en hvid stue og primært har tænkt mig at se i et rum der ikke er 100% mørklagt, er det så et gråt eller et hvidt lærred jeg skal have mig?

edit:rettede "hvis stue" til "hvid stue"
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 22/05-08 23:12 
Sådan et gardin bør du slet ikke vælge; det vil være krøllet efter blot få ugers brug. Hvis du _skal_ have et rullelærred, så skal du have et med 'tab tension', som holder lærredet i spænd når det er rullet ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/05-08 23:15 
dRxL>
Hvis jeg har en hvis stue og primært har tænkt mig at se i et rum der ikke er 100% mørklagt, er det så et gråt eller et hvidt lærred jeg skal have mig?

Det kommer an på størrelsen, projektoren og hvad for en farve dine vægge har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 22/05-08 23:17, rettet 22/05-08 23:21 
Kan du give mig nogle links til brugbare lærreder af den type til en overkommelig pris?

edit:
Væggene er hvide, lærredet bliver vel ca. 90" (200cm * 156cm), projektoren bliver den Epson jeg linkede til ovenfor.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 22/05-08 23:34, rettet 22/05-08 23:35 
Når du nu køber den projektor som du gør, bør du ikke gå på kompromis med lærredet. Billedkvaliteten afhænger i lige så høj grad, af lærredet, som projektoren.

*EDIT* Havde ikke læst hvad Naiera skrev lidt længere oppe 8)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 09/07-08 22:42 
Så har jeg modtaget min 1080p'er og hold da op hvor ser det godt ud. Sjovt nok er det flotteste jeg har set på den indtil videre F-Zero GX i 480p, men det har virkelig en flot farvestrålende pallette og 60fps.

Ellers har vi kigget lidt trailere fra http://apple.com/trailers (Hancock ser sjov ud!) og på fotografier som Maya har taget. De kommet noget mere til deres ret på dette lækre display.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 10/07-08 01:28 
Prøv engang at smide Outrun 2 til Xbox på, hvis din Xbox er modded og kan outputte 480p. Det har også en rigtig projektorvenlig farvepalette.
dRxLdRxLSkrevet 14/07-08 17:31 
Nu har jeg prøvet Outrun 2:C2C på min 360'er og det ser da fint ud, men jeg blev ikke blæst væk på samme måde som af F-Zero GX. Især virkede farverne lidt mattere end farveeksplosionen fra GC'en, jeg overvejer dog om det kan skyldes at den F-Zero GX blev vist igennem component mens Outrun 2 var igennem VGA.

Angående projektorkøb så lad mig lige afslutte min deltagelse i denne tråd med på det varmeste at anbefale min Epson EMP-TW2000. Måske især til dem os der ikke har et dedikeret rum til dyret, men må passe den ind i forhold til et eksisterende møblement. LCD projektorernes fleksibilitet i forhold til skæv projektion og billedforstørrelse over DLP projektorer, der fik mig til at se bort fra Naieras insisteren på sidstnævnte teknologi.
Jeg har den stående i højre hjørne af en 2.2 meter dyb stue op på et lærred der er 2m bredt. Det vilde i mine øjne er at projektoren kan smide billedet så meget til siden at billedets højre kant er længere mod højre end projektorens placering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 14/07-08 17:35 
Du ved godt, at du kan sætte blæs på farverne fra VGA-udgangen på din 360'er, ikke? Det gøres fra System menuen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 14/07-08 18:06 
Ja, og nu hvor jeg tænker over det, så var det slået fra da jeg prøvede med Outrun 2. Tester det lige igen ved lejlighed, og kunne nok også finde på at prøve med component (omend kun i 720p ;-)).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-08 19:27 
Der er også mange der mener at C2C er grimmere end den alm OR2. Men ikke noget jeg selv har bemærket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/07-08 17:32 
Det hjalp noget at stille på reference-niveauerne =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PlaykidPlaykidSkrevet 26/10-08 14:15, rettet 28/10-08 12:50 
Igen tillader jeg mig at låne tråden.

Har fået anskaffet mig en fin projektor, og et lærrede http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=170516 (mit er dog 54".
Er dog ikke tilfreds med kvaliteten af det, billedet er godt, men man kan se lærredet især når der viser et lyst billede, det duer ikke.

Derfor leder jeg efter et alternativ på omkring de 65", det skal enten kunne stå på gulvet, men jeg ville foretrække noget der kan monteres på en skrå væg.

Edit: Rummet kan desuden mørkelægges.
Edit 2: Et eksempel på hvordan lærredt er synligt på det fremviste:
Projektorkøb
http://img151.imageshack.us/img151/8193/pbep3tl4.jpg
Spiller nu: Halo 3
PlaykidPlaykidSkrevet 28/10-08 12:51 
*bumpelumpe*
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 28/10-08 12:54, rettet 28/10-08 13:19 
Prøv at finde ud af om Lissau laver noget i en størrelse du kan bruge. Det er god kvalitet, lavet her i landet, som i nogle udgaver kan konkurrere med dyrere mærker som f.eks. Quality Screen. Du skal dog nok regne med at det koster omkring 4k for 70".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 28/10-08 13:16 
Jeg kiggede på noget Lissau forleden hos av-connection:
http://www.av-connection.dk/?PNo=18-602&ML=200
66" rullelærede i mat hvid, til 2100. Det er kun et par 100 kr. dyre end det jeg gav for mit nuværende, men hvis det er kvalitet så lyder det som værd at overveje.

Sidste problem er, at jeg skal have fundet ud af om de kan hænge på skrå-væg. Vil se om jeg ikke kan finde en manual til det.
Spiller nu: Halo 3
PlaykidPlaykidSkrevet 28/10-08 14:26, rettet 04/11-08 10:52 
Jeg er kommet frem til 3 mulige valg:

Quality screen 64" (bærbar, 2860 kr.):
http://komputer.dinpris.net/?cid=1&gid=476&sid=770&pid=518374

Quality screen 68" (ophæng 2710 kr.):
http://komputer.dinpris.net/?cid=1&gid=476&sid=770&pid=518614

Lisau 66" (ophæng, 2499 kr.);
http://www.av-connection.dk/?PNo=18-602&ML=200

Hvis quality screen er bedre har jeg ikke noget imod at bruge lidt ekstra. Så er det eneste vel bare at beslutte om det skal være loft eller gulv lærrede :)
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 05/12-09 15:19 
Jeg har lige brugt denne tråd til at hive nogle gamle informationer frem i forbindelse med at jeg skulle rådgive om projektorkøb på lille budget.
Jeg fandt den her 720p gamer-projektor fra epson som jeg er meget imponeret over. Især de 2500 ANSI lumens virker helt overvældende:

http://www.electronicsinfoline.com/News/New_Gadgets/Display_and_Television/epson-unveils-eh-tw450-projector.html

Den er lige kommet på markedet her i oktober og kan ifølge edbpriser.dk fåes til ca. 5500dkr.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/12-09 17:47 
Hvordan er den så sammenlignet med de andre der anbefales i denne tråd? Prisen er jo umådeligt overkommelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/12-09 18:18 
Tja du har jo oplevet min Epson TW-2000, så her kan du sammenligne på specs: http://www.projectorcentral.com/parts_compare.cfm?pid_1=4043&pid_2=5322

Det er nok især lysstyrken man skal hæfte sig ved.

Derudover er EH-TW450 tilsyneladende så ny at jeg ikke rigtig har fundet den anmeldt nogen steder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 06/12-09 20:46 
dRxL>
Det er nok især lysstyrken man skal hæfte sig ved.

Som i visse tilfælde faktisk er en ulempe. Det kommer an på hvad man skal bruge den til dog. Til filmbrug vil den meget muligt være dårligere end din egen, da høj lysstyrke = dårligt sortniveau.

Tommelfingerreglen plejer at være, man helst ikke skal over de 1200 lumen til film. Spil kan godt klare noget mere, da de sjældent har mørke scener, men 3-4000 lumen? Det er reelt kun egnet til folk, der skal have deres desktop op på lærredet for at lave præsentationer i firmaet.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/12-09 03:09 
dRxL>
Jeg har lige brugt denne tråd til at hive nogle gamle informationer frem i forbindelse med at jeg skulle rådgive om projektorkøb på lille budget.
Jeg fandt den her 720p gamer-projektor fra epson som jeg er meget imponeret over. Især de 2500 ANSI lumens virker helt overvældende:

http://www.electronicsinfoline.com/News/New_Gadgets/Display_and_Television/epson-unveils-eh-tw450-projector.html

Den er lige kommet på markedet her i oktober og kan ifølge edbpriser.dk fåes til ca. 5500dkr.

Acers nye H5360 (december) ser ud til at byde på tilsvarende specs, og lidt til. Den er formentlig den første budgetprojektor med 3D DLP: målrettet spil og film, der skal blæses op i 3D-stereoskopi. Billigste pris er ca. 5K:

Home Cinema, DLP™, 720p HD 16:9 Widescreen (1280x720), HD Ready, 2.500 Lumens, Ægte 3.200:1, HDMI, Component video, Acer ColorBoost II, Acer EcoProjection, 3D teknologi

http://www.acer.dk/acer/product.do;jsessionid=EBC0AFCA83486B9C361BFE71AEBCE1FF.public_a_14b?LanguageISOCtxParam=da&rcond5e.c2att92=268&inu49e.current.c2att92=268&link=ln314e&CountryISOCtxParam=DK&kcond47e.c2att92=268&rcond159e.att21k=1&kcond48e.c2att101=68678&rcond190e.att21k=1&acond23=DK&rcond4e.att21k=1&sp=page17e&rcond157e.c2att92=268&ctx1g.c2att92=268&rcond42e.att21k=1&kcond50e.c2att92=268&rcond45e.att21k=1&rcond158e.c2att1=5&ctx2.c2att1=5&inu53e.current.c2att92=268&rcond38e.c2att1=5&var13e=DK&rcond44e.c2att1=5&rcond186e.c2att92=268&rcond3e.c2att1=5&rcond28e.attN2B2F2EEF=3266&rcond189e.c2att1=5&ctx1.att21k=1&CRC=1826231523

HIFIpriser > Acer H5360 > Bedste pris: 5.037,00 DKK
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
MrCaseMrCaseSkrevet 11/12-09 10:08 
Må man spørge lidt dumt ind til det der 3D.. er det så den er kompatibel med de der 'shutter' sorte 3D briller der lukker først for det ene øje og så det andet sådan cirka 60/120 gange i sekundet?
Have you considered sucking less?
149 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig