X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bandnavn?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-05 18:18 
Vi har et problem. Vi kan simpelthen ikke finde på et navn til vores band, netop fordi vi tænker for meget over det. Det skal være noget der bare pludselig kommer og det er her I kommer ind i billedet. Hvis der pludselig popper et navn frem, så skriv det endelig her :)

Vi spiller emo/powerpop og bandnavne som vi fx. bryder os om er Jimmy Eat World, Box Car Racer, Fall Out Boy og Race The Sun. Der er i hvert fald et hvis mønster :)

Men okay, skørt emne. Kommer du dog alligevel på noget, så skriv det venligst her, takker.
Home is where the hardware is..
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/02-05 18:24 
De Skrigende Halse??? ;-) høhø
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DizzyDizzySkrevet 01/02-05 19:03 
Døllefjeledes Dødbringende Drøvtyggerer ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
psychomantispsychomantisSkrevet 01/02-05 19:24 
Everybody's a comedian...
RuneSPRuneSPSkrevet 01/02-05 19:25 
Prøv en random generator :D

http://www.bandnamemaker.com/d/
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/02-05 21:08 
Uh uh.. I know...

Tjek den her!!!!

*drumroll*



..... The Valkyries:D

Er det bare ikke fedt? Sådan lidt ala The hives, The Chemical Brothers, The Cardigans, The Cure, The Doors, The White Stripes eller sådan noget.

Men The Valkyries lyder mere episk og sejt:P

Plus - fra et musik point of view, så er "Rise of the Valkyries" der er brugt i den fede vietnam film, Apocalypse Now, også elsket og meget kendt.

Det er for galt! Kald jer det... Og når I bliver verdensberømte så vil alle tænke; "Hah... Ham Valkyrie var ikke så dum! Måske sidder han og skriver i en spændetrøje fra den lukkede afdeling på sankt hans! Men han kendte sgu kvalitet når han så det"! Og det er det vigtigste mates!:)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 01/02-05 21:16 
The Valkyries lyder som et svensk metalband.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/02-05 21:36 
Bestående udelukkende af kvinder. Måske med en mandlig forsanger, for at være anderledes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-05 21:39 
Tænkte nok jeg skulle have ladet være. :)
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 01/02-05 22:43, rettet 02/02-05 12:50 
Søgaard>
Tænkte nok jeg skulle have ladet være. :)

Lade være med hvad? Med at starte et metalband sammen med svenske kvinder?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/02-05 23:26 
Find dog hellere selv på det. Det er langt mere personligt!
Det tror jeg i vil blive gladere for i længden, evt. hvilke følelser, emner, ting i laver musik kan få jer til at slå op i en "stor" engelsk ordbog og blive inspireret... hvis i altså er seriøse...
soon the world will be one big computer
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-05 00:27 
Slap nu af, trænger blot til inspiration fra denne forpestede, pop-og-cola-politiske verden.
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/02-05 01:33 
Et svensk metalband???

Siden hvornår har svenskerne haft smag for epicness?

Det mest episke de har er Dolf Lungrenn eller sådan noget.

Jeg synes bare ikke at man skal have navne der bare er på tværs! Dem med tal i er sgu alt for ånsvage! Marron 5, Blink 128 og alt det.

Og dem der kalder sig et eller andet sindssygt bare for at være på tværs er ikke bedre. Jeg kan ikke tage noget band seriøst der kalder sig selv kogalskab(for latterligt så at klæde sig ud som køer) eller Queen!

Jeg mener bare at hvor går grænsen!? Jeg har set kunsterbands der kalder sig til som "Your moms favorite toaster" og "toiletter i fjæset", og føler bare at der mp være grænser.

Hvorfor Sumez og Naiera, vil undertrykke den kreative frihed ved jeg ikke, men en ting ved jeg.

Jeg føler mig offended og kreativt svækket! Jeg græder indeni:'(
Well crucify the insincere tonight...
Per SPer SSkrevet 02/02-05 02:50 
The Play:Rights
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 02/02-05 09:16 
Nej nej.

The Play:Wrongs
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MarcusMarcusSkrevet 02/02-05 09:46, rettet 02/02-05 09:49 
Søgaard>>Til din information så er de nævnte bands som du kan lide ikke specielt upoppede. Deres numre er som pop lige så overfladiske og let spiselige. :)

Altså er det fint at kunne lide dem, men at foragte pop og dens fans samtidig synes jeg ikke giver meget mening.

Valkyrie>> Kan du ikke nøjes med at udtrykke dig på dansk i stedet for at kombinere de to sprog konstant? Det lyder præcist lige så "jeg vil være smart og blander derfor to sprog som jeg lyster". Men dit forslag....tjah...jeg har ikke noget imod det.
Det fedeste svenske bandnavn må næsten være Bob hund..iøvrigt.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-05 10:10 
Marcus F.M>
Søgaard>>Til din information så er de nævnte bands som du kan lide ikke specielt upoppede. Deres numre er som pop lige så overfladiske og let spiselige. :)

Altså er det fint at kunne lide dem, men at foragte pop og dens fans samtidig synes jeg ikke giver meget mening.

Tror vidst lige Holger Fortolker skal skrue lidt ned for charmen.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-05 10:13 
Per S>
The Play:Rights

Faktisk et udemærket bud, hvis jeg ikke tænkte på gaming, hver gang det blev nævnt. :)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 02/02-05 10:14 
Uanset hvor indie, du er, vil dine bands altid være pop for dem, der er mere indie end dig. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 02/02-05 10:58, rettet 02/02-05 11:00 
Valkyrie, jeg tror nogen har været herinde og stjæle dit fornemme forslag til et bandnavn!

Tyvagtige Qvinder
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/02-05 12:44 
Stellar Pink and the Guava?
Cell Phone Pumpkin?
Punk Curse of the Bovine Mama?
Liquid Koala?

Mulighederne er mange...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 02/02-05 13:47 
Det fedeste nye navn er nok: And They Will Know Us By The Trail Of Dead. Det er et så fedt navn, surt det er taget.

Hvad med Spagnum?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CrishakeCrishakeSkrevet 02/02-05 14:22, rettet 02/02-05 14:22 
Brug biblen ;D Det er vildt mange fede navne i.. Vi brugte engang et navn derfra til vores klan ;)

Hehe,
MarcusMarcusSkrevet 02/02-05 15:16, rettet 02/02-05 15:18 
Søgaard>> Ja, det kan være svært at vende sig til, og igen siger jeg at det ikke er negativt så længe man er tilfreds. Selv hørte jeg tidligere også nogle lignende bands og også en masse Ska som Mad Caddies og Reel Big Fish og punk som Mxpx etc. men med hjælp fra diverse folk her og familie fik jeg udvidet min smag til noget med langt mere dybde og kvalitet som jeg får mange gange mere ud af. Jeg elsker musik nu, det er noget af det sidste jeg vil ofre. Og som Sumez siger er der selvfølgelig også grader af Indie så jeg kigger sikkert ned på en del af det jeg hører nu i fremtiden pga. udvikling.

Mvh.
Holger Fortolker
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-05 16:26 
"The Band"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-05 17:40 
Marcus F.M>
Søgaard>> Ja, det kan være svært at vende sig til, og igen siger jeg at det ikke er negativt så længe man er tilfreds. Selv hørte jeg tidligere også nogle lignende bands og også en masse Ska som Mad Caddies og Reel Big Fish og punk som Mxpx etc. men med hjælp fra diverse folk her og familie fik jeg udvidet min smag til noget med langt mere dybde og kvalitet som jeg får mange gange mere ud af. Jeg elsker musik nu, det er noget af det sidste jeg vil ofre. Og som Sumez siger er der selvfølgelig også grader af Indie så jeg kigger sikkert ned på en del af det jeg hører nu i fremtiden pga. udvikling.

Mvh.
Holger Fortolker

Du har tydeligvis ikke vendet dig til tanken, siden du er så påpasselig med genrer. "Pop-og-cola"-udtrykket har intet med nedgørelse af popmusik at gøre, det er blot et udtryk for amerikanisering og ligegyldighed.
Home is where the hardware is..
TweelTweelSkrevet 02/02-05 17:52 
Ronaldo>
"The Band"

Er brugt, backinggruppe for Bob Dylan, med en del soloprojekter ved siden af.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
MarcusMarcusSkrevet 02/02-05 18:28, rettet 02/02-05 18:29 
En hel del soloprojekter ja...mange vil mene at deres sidste koncert "The last Waltz" er den ultimative rock koncert som bl.a. har Bob Dylan, Neil Young, Ringo Starr etc. med. Altså noget som alle bør tjekke ud hvis de ikke kender det. :)

Søgaard>> Ok, jeg synes bare der var flere af dine tidligere kommentarer jeg har læst for nyligt der udviste at du ikke kunne lide pop og dens fans...derfor....det eneste jeg kan finde nu angående mainstream(som diverse poppunk bands som Blink, Sum 41, eller alle de andre mindre punk bands som new found glory etc. er i samme kategori som) er:

Søgaard >
Men det at være mainstream, har jeg altid opfattet som noget negativt, noget farveløst uden personlighed

Dog er der jo også en masse festglæde, selvironi og anti voksen personlighed i musikken som også er underholdende nok, og hvis det skal sættes op mod det der høres til standard fester(diskoteks musik fx.) så slår det dog for mit vedkommende klart den slags.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-05 23:10 
Jeg synes ikke et band som sum 41 er mainstream i forhold til fx. Justin Timberlake.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 02/02-05 23:21 
Hvis Sum 41 ikke er mainstream, har jeg i hvert fald ikke tjek på, hvad der er mainstream..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 02/02-05 23:55 
Marcus F.M>
En hel del soloprojekter ja...mange vil mene at deres sidste koncert "The last Waltz" er den ultimative rock koncert som bl.a. har Bob Dylan, Neil Young, Ringo Starr etc. med. Altså noget som alle bør tjekke ud hvis de ikke kender det. :)

I den forbindelse vil jeg gerne henvise til at "The Last Waltz" ikke blot er en koncert, men også navnet på en film om The Band. Filmen tager udgangspunkt i koncerten, og betragtes af mange som en slags klassikker. Jeg fandt den for et års tid siden på DVD i Fona til 100,- (mener jeg).
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
JoachimMAJoachimMASkrevet 03/02-05 00:42 
Alcoholic Dirt
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig