X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

In Memoriam


Svar
jaesjaesSkrevet 01/02-05 01:36 
Er dette spil værd at gå i gang med, hvis man ved hvad konceptet går ud på og ligeledes har indblik i den overordnede handling?

Det virker umiddelbart som et spil, hvor overraskelsesmomentet ved de utraditionelle gameplay-mekanikker er spillets største force. Ligesom at nogle film er bedst, hvis man ikke kender så meget til handlingen og den audiovisuelle stil.
salsalSkrevet 01/02-05 02:23, rettet 01/02-05 02:24 
Det er et rigtig fint spil. Jeg har aldrig spillet det til ende, men det oser af en fornem, esoterisk stemning, som man sjældent ser. Researchen bag spillet er helt utrolig, og den leder tankerne hen på Sierra i gamle dage (GK). Dog er der en del ved selve spillet, der ikke helt hænger sammen. Men der er virkelig nogle hårrejsende ting med. Fra starten af leder man efter to folk, som er forsvundet sporløst. Jack Lorski og Karen Gijman. Som man gennemskuer gåder og løser puzzles får man små bider af en video-dagbog, som den ene (Jack) har lavet. På en af videoerne ser man de to sidde og synge en sang i en bil. Umiddelbart efter får man så en gåde, hvor sangen er cuttet op i små bider, hvor man så skal sætte den sammen i den rigige rækkefølge. Men det er ikke helt den samme indspilning. Det skal opleves. Spillet er fantastisk udelukkende på grund af researchen bag spillet, som virker utrolig omfattende. Gameplay-mekanikkerne virker selvfølgelig enormt uvante, men jeg synes ikke, det virker decideret forceret. Helt sikkert værd at give en chance. Et vanvittigt overset spil.

Også et kærestespil, i øvrigt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-05 06:22 
Uden at skulle drysse alt for meget salt i såret, synes jeg der er for mange mini-games involveret. Hvofor skal man gennemføre en space invaders-klon eller underlige "shuffle puzzles" for få det næste clue? Det virker temmelig søgt. Til gengæld er jeg enig i at stemningen er fremragende og det bliver til tider ret uhyggeligt. Spillet fåes lige nu til næsten ingen penge, og hvis man har lyst til at prøve noget som er lidt anderledes er det ganske underholdende.
salsalSkrevet 01/02-05 11:10 
Langt de fleste puzzles er helt i spillets ånd. Den med barberbladet, der skal igennem tarmsystemet er rigtig fin. Men man skal nok ikke anskaffe sig spillet, hvis man ikke kan lide puzzles.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
jaesjaesSkrevet 01/02-05 17:47 
Tassaiha.

Jeg kan godt lide puzzles og minispil, sålænge de ikke føles for påklistrede...

Jeg synes stadig, jeg mangler svar på, om det er ødelæggende for oplevelsen, at man kender til konceptet på forhånd?

sal>
Gameplay-mekanikkerne virker selvfølgelig enormt uvante, men jeg synes ikke, det virker decideret forceret.

Hvis det var en kommentar til det jeg skrev, så skrev jeg 'force', ikke 'forceret' :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-05 17:50 
Nej, jeg synes ikke det er et problem. Hop ud i det, Jannik... det koster 5 øre for fanden!
jaesjaesSkrevet 01/02-05 18:18 
Det er ikke pengene. Men tiden. Livet er for kort til spil, der ikke siger en noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig