X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RKI/Ribers = Nul job?


Svar
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 08:47, rettet 31/01-05 12:57 
Jeg er en af de uheldige som havde en lille forbrugsfest da jeg blev 18, endte i RKI som jeg nu har været i 3 års tid.
Jeg blev så 21 og så pludselig at GAME i Fields søgte butiksassistenter (De søgte faktisk på dette forum) og jeg søgte jobbet, til trods for at jeg skulle pendle fra Kalundborg til Ørestaden så gav de mig jobbet, som skulle være hver lørdag.
Dette blev dog hurtigt til... Se hele indlægget
//Cutepuppy
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 08:47, rettet 31/01-05 12:57 
Jeg er en af de uheldige som havde en lille forbrugsfest da jeg blev 18, endte i RKI som jeg nu har været i 3 års tid.
Jeg blev så 21 og så pludselig at GAME i Fields søgte butiksassistenter (De søgte faktisk på dette forum) og jeg søgte jobbet, til trods for at jeg skulle pendle fra Kalundborg til Ørestaden så gav de mig jobbet, som skulle være hver lørdag.
Dette blev dog hurtigt til hver dag, og var endda op og toppe med 47 timer om ugen til tider, til dette skal lægges 4 timers transport om dagen, som resulterede i over 24 timers transport om ugen.
Men det gjorde ikke mig noget... for jeg ELSKEDE det job, jeg fandt det fantastisk tilfredsstillende at hjælpe folk med deres køb af konsol/pc spil/udstyr, og solgte til tider mere end mine kollegaer som havde været der siden butikken åbnede.
Men så pludselig efter at have været ansat i lidt over 2 måneder, så spurgte chefen mig pludselig om jeg stod i RKI, og da det aldrig har været en hemmelighed svarede jeg selvfølgelig ærligt, at det var jeg.
De havde ikke spurgt under job samtalen, men det reddede mig ikke, jeg blev straks opsagt da jeg var en "risiko".

Jeg har siden fundet ud af at Netto har samme politik, og at mange andre firmaer ikke ansætter folk der er registreret i RKI.

Er der andre der har oplevet problemer på området?
Beklager at jeg skulle udsætte lige Playright med det her, men kunne ikke lige finde noget forum inde på www.rki.dk ^_^;;
//Cutepuppy
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 09:12 
Det er helt normalt.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/01-05 09:19 
Ja, det er meget normalt. Man står i RKI i 5 år hvorefter man bliver slettet og er "ren" igen...

Man skal for alt i verden undgå at ende i RKI - det er meget skidt. Men nu er du der og så må du søge jobs steder hvor folk ikke har den politik eller se frem til, at du om ca. 2 år er renset fra RKI.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 31/01-05 09:39, rettet 31/01-05 12:57 
Lyder da for vildt... kan det være lovligt?
HeroldHeroldSkrevet 31/01-05 09:45 
Det må da også have været noget af en forbrugsfest, hvis du ikke har kunnet betale det af på 3 år? :! Der kan selvfølgelig være studier og den slags i vejen.

Anywho, det er en lidt ærgelig politik, de forretninger kører IMO. Hvis folk får sværere ved at få job, får de også sværere ved at betale pengene tilbage. Jeg kan ikke se hvorfor en som CutePuppy, der måske har været lidt for glad for lyden af et betalingskort, da han fyldte 18 skal forhindres i at kunne få et arbejde. Han er jo hverken kriminel eller lystmorder, og GAME burde ikke på noget tidspunkt stå i en situation, hvor han skylder dem penge. Er det ikke dem, der hver måned betaler ham løn? Så skulle man da tro de sidder med alle fordelene.

Bizart...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 31/01-05 09:48, rettet 31/01-05 12:57 
CutePuppy, er du medlem af en fagforening?

I så fald, har du taget en sludder med dem?
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 09:57 
Herold>
Han er jo hverken kriminel eller lystmorder, og GAME burde ikke på noget tidspunkt stå i en situation, hvor han skylder dem penge. Er det ikke dem, der hver måned betaler ham løn? Så skulle man da tro de sidder med alle fordelene.
Bizart...

Det er ikke så mærkeligt endda. Nu taler jeg generelt og mønter intet på Cutepuppy, men folk der står i Ribers har allerede én gang haft svært ved at overholde en aftale.
Butikker er særligt udsat mht ansatte. Størstedelen af butikkernes svind/manglende dækningsgrad kommer netop fra butikstyveri, ofte begået af ansatte.
Det er langt fra bevist, at folk der står i Ribers stjæler mere end andre, men de har ofte noget de skal betale af, og gerne hurtigt.
Det er ganske enkelt butikkernes forsvarsmekanisme der træder i kraft, på samme måde som de vælger ikke at ansætte folk med en straffeattest.
Begrundet mistanke tror jeg det hedder;)

Surt for Cutepuppy, men det er ikke i detailhandelen han skal søge job, så længe han står i Ribers.
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 09:58 
Beano>
Lyder da for vildt... kan det være lovligt ?

Fuldt ud lovligt.
BlossomBlossomSkrevet 31/01-05 10:04, rettet 31/01-05 12:58 
Da jeg var 18 kom jeg i RKI på grund af en telefonregning.
(ret stor, da min kæreste var et par måneder i Holland at arbejde)
Men da den blev betalt ud, blev jeg slettet af RKI med det samme.
Det gør man vel stadig idag?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
The DaneThe DaneSkrevet 31/01-05 10:05 
Hvad for en risiko skulle han også kunne være?
De tror måske han begynder at stjæle spillene for at betale af på sit lån? Ja, det er selvf. en mulighed, men det sagen lyder dum når de ikke spurgte til samtalen i første omgang.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 10:09, rettet 31/01-05 11:05 
Puha det var en masse svar hurtigt... lad mig nu se

Herold >>
Tja, det var en gæld på 20.000 kr... som er temmelig svær at betale når man er på bistand, og med de saftige renter der er på... så er den oppe omkring de 80.000 nu, og det jeg afbetaler nu er ikke nok til at dække renter

Beano >>
Det var i min 3 måneders prøvetid... og de opsagde/fyrede mig jo i den anden måned, så tror næppe at en fagforening kan hjælpe... desuden er jeg ikke medlem af en sådan.

Palmer Eldritch >>
Min straffeattest er ren som nyfalden sne, og det vil den være til jeg går i graven, ok jeg var måske en idiot da jeg som 14 årig snuppede lidt sager nede i den lokale forretning og blev snuppet, men har sQ ik gjort det siden... en piratkopi i ny og næ er sgu den værste kriminalitet jeg kan diske op med.
Desuden ville det da være katastrofalt både at være i RKI og have en plettet straffeattest... *gyser ved tanken*

Når nu vi snakker om etikken i det... selvfølgelig kan jeg godt forstå forretningernes synspunkt, men det er ikke helt fair at bare fordi de har haft problemer med nogen... så skal alle os RKI'er bøde for det. Desuden er det svært at komme ud af RKI hvis man ikke har et job så man kan betale det af, når nu jeg slipper ud om 2 år, så må vi da håbe at jeg har fundet et job, for ellers vil ikke engang hele min bistand kunne betale det mine kreditorer kræver, og så er det tilbage i registret...

pffftttt... jeg håber der er noget der hedder reinkarnation så jeg kan holde mig ude af RKI i mit næste liv... nu er det her liv jo allerede smadret af RKI.

Og ja... jeg ved godt at det er min egen skyld at jeg havnede i det, men ændrer ikke ved at jeg syntes at jeg har fået nok tæv for det nu, hvis de nu havde ladet mig beholde jobbet, så havde jeg nok fået tilbagebetalt en hel del af min gæld nu...
//Cutepuppy
SumezSumezSkrevet 31/01-05 10:12 
CutePuppy>
så er den oppe omkring de 80.000 nu, og det jeg afbetaler nu er ikke nok til at dække renter

Fedt at de så gør det SVÆRERE for dig at betale tilbage, ved at du ikke engang kan få et job.
Føj hvor er det usympatisk..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 31/01-05 10:14 
CutePuppy>
Tja, det var en gæld på 20.000 kr... som er temmelig svær at betale når man er på bistand, og med de saftige renter der er på... så er den oppe omkring de 80.000 nu, og det jeg afbetaler nu er ikke nok til at dække renter

Hvad består din indkomst af i dag?

Har du overvejet simpelthen at søge om gælds sanering?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 10:24, rettet 31/01-05 10:25 
Okotta>

Hvad består din indkomst af i dag?

Har du overvejet simpelthen at søge om gælds sanering?


Bistand

Efter hvad jeg har set om gældsanering, lidt tid siden jeg har undersøgt det, så skal man have haft gæld i lang tid, og min gæld er jo en bagatel, hvis man altså havde et arbejde, men min gæld er jo i realiteten ikke så stor... men er bestemt ikke ekspert på området, tværtimod.

Uddrag fra familie advokaten :

"Er du pensionist, på efterløn eller bistandsmodtager skal din gæld normalt være på mindst 100.000 kr."

http://www.familieadvokaten.dk/emner/646.html
//Cutepuppy
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 10:25 
The Dane>
Ja, det er selvf. en mulighed, men det sagen lyder dum når de ikke spurgte til samtalen i første omgang.

Ja, det lyder også lidt som en uerfaren butikschef, der pludselig er blevet opmærksom på firmaets ansættelsespolitik.
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 10:32 
Sumez>
Fedt at de så gør det SVÆRERE for dig at betale tilbage, ved at du ikke engang kan få et job.
Føj hvor er det usympatisk..

Lad os nu ikke blande æbler og pærer sammen hér. Butikken kan vel næppe drages til ansvar for Cutepuppys situation.
De bliver nødt til at forholde sig til deres egen situation.
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 10:38, rettet 31/01-05 10:39 
Man kan så diskutere det etiske i at have haft problemer med nogen stykker og så bare udelukke dem alle, men som sagt... kan godt forstå deres synspunkt :)

Det er jo det samme som dengang jeg drev en netcafe, hvis nu jeg hypotetisk set havde problemer med et par unge invandrere i netcafeen, så kunne jeg jo bare udelukke dem alle fra at komme... nååååå nej... det er jo diskrimination...
Ok dårlig sammenligning... men du/i ved hvad jeg mener ^_^;;
//Cutepuppy
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 10:41 
CutePuppy>
pffftttt... jeg håber der er noget der hedder reinkarnation så jeg kan holde mig ude af RKI i mit næste liv... nu er det her liv jo allerede smadret af RKI.

Selvfølgelig er dit liv ikke smadret pga din gæld. Jeg kan forestille mig det er uhyre irriterende, ærgerligt osv, men folk med meget større gæld kommer jo også videre.

Jeg håber ikke du misforstod mig, og tror jeg satte dig i samme bås som folk med straffeattest. Det var ihvertfald ikke meningen.

Hvis du har de kvaliteter der skal til for at bestride et givent job, selv indenfor detailhandel, kan du jo til ansættelsessamtalen selv bringe det på bane, og evt. bede butikken omdirigere din fulde løn til dem du nu skylder penge for at få det ud af verden.
Så er den forhindring jo af vejen, og du har vist en fantastisk vilje til at komme videre.
I den forb. vil det jo være perfekt hvis man kan bo hjemme et års tid, og på den måde mindske de faste omkostninger;)

Op med humøret. Det er heller ikke alle butikker der gør brug af netop den politik, men især på kædeplan bliver det mere og mere almindeligt.
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 10:51, rettet 31/01-05 10:54 
Jeg har boet for mig selv siden jeg var 17... så det med at bo hjemme er vidst ligemeget ;)

Mit liv er da selvfølgelig ikke totalt smadret, men det er da sådan lidt on-hold da jeg ikke kan foretage mig særligt meget mens RKI ånder mig ned i nakken, desuden vil de fleste butikker nok hellere tage personen som ikke står i RKI istedet for den der står der.
Man kan selvfølgelig lade være med at nævne det under samtalen, og så bare blive fyret senere når de finder ud af det, og det er ikke fedt hvis man kan lide sit job, jeg var godt nok ked af at miste mit job i GAME.

Jeg har ikke ligefrem nogen kvaliteter som skulle gøre mig bedre end så mange andre til job i den lokale føtex/whatever, men et job som hos for eksempel GAME, der kan jeg virkelig folde mig ud... eller jeg kunne ihvertfald -_-;;

EDIT: Følte mig forresten ikke truffet med hensyn til straffeattest :)
//Cutepuppy
SumezSumezSkrevet 31/01-05 10:56 
Palmer Eldritch>
Lad os nu ikke blande æbler og pærer sammen hér. Butikken kan vel næppe drages til ansvar for Cutepuppys situation.
De bliver nødt til at forholde sig til deres egen situation.

Det er ikke så meget butikken, jeg tænker på, men hele konceptet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 31/01-05 11:28, rettet 31/01-05 13:00 
Nej det er IKKE lovligt. Men hvem kan stoppe dem?

Ifølge loven må de KUN lave RKI-opslag på "særligt betroet" stillinger. Dansk Supermarked (Netto) fik også voldsomt høvl i medierne da det var dem der havde rodet sig ud i noget snavs...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 11:31 
Det er skam intet ulovligt i at spørge til en ansættelsessamtale.
HeroldHeroldSkrevet 31/01-05 11:33 
Så er det måske ikke for sent at tage kontakt til en fagforening. Der er vist nogen der hjælper dem, der ikke er i fagforening - det kræver selvf. at man melder sig ind - men om ikke andet kan man altid snakke om det.

Jeg ved nu ikke helt hvad det betyder for en fyring i prøveperioden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 31/01-05 11:42 
Palmer Eldritch>
Det er skam intet ulovligt i at spørge til en ansættelsessamtale.

Det var jo heller ikke det, der skete. Det var grundlaget for en fyring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 11:52 
Core>
Nej det er IKKE lovligt. Men hvem kan stoppe dem ?

Ifølge loven må de KUN lave RKI-opslag på "særligt betroet" stillinger. Dansk Supermarked (Netto) fik også voldsomt høvl i medierne da det var dem der havde rodet sig ud i noget snavs...

De lavede så vidt jeg ved ikke et opslag på mig... de spurgte mig.... desuden står der på RKI's hjemmeside at alle firmaer kan lave opslag... endda for under 500 kr.
http://www.rki.dk/asp/page.asp?page_id=3124
//Cutepuppy
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 11:55 
hmmm så lige det her i deres betingelser... :
Kreditoplysninger fra RKI må kun benyttes til bedømmelse af økonomisk soliditet og kreditværdighed i forbindelse med indgåelse af handels- og forretningsaftaler

og

Det er ikke tilladt at bruge kreditoplysningerne fra RKI i forbindelse med ansættelse af en medarbejder.

Desværre skete alt det her for ca. et halvt år siden... desuden var det jo i prøvetiden, så jeg tror sgu at de kunne fyre mig hvis de ikke kunne lide min frisure...
//Cutepuppy
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 11:56 
Sumez>
Det var jo heller ikke det, der skete. Det var grundlaget for en fyring.

Helt enig. Det er nok blot svært at bevise det netop er det der ligger til grund for det, da opsigelsen skete indenfor prøveperioden.
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 11:58 
Palmer Eldritch>

Helt enig. Det er nok blot svært at bevise det netop er det der ligger til grund for det, da opsigelsen skete indenfor prøveperioden.


Well nu sagde min chef specifikt at han havde diskuteret det med sin chef, og at de ville opsige mig på grund af min registrering i RKI, og at folk i RKI er en risiko...
Damn hvor var jeg rasende... men holdt det dog inden i mig.
//Cutepuppy
SumezSumezSkrevet 31/01-05 12:01 
Nej, men de skal jo have en begrundelse for fyringen. De kan ikke bare fyre folk "uden videre". Det er derfor, vi har fagforeninger..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 12:02 
CutePuppy>
hmmm så lige det her i deres betingelser... :
Kreditoplysninger fra RKI må kun benyttes til bedømmelse af økonomisk soliditet og kreditværdighed i forbindelse med indgåelse af handels- og forretningsaftaler

og

Det er ikke tilladt at bruge kreditoplysningerne fra RKI i forbindelse med ansættelse af en medarbejder.

Desværre skete alt det her for ca. et halvt år siden... desuden var det jo i prøvetiden, så jeg tror sgu at de kunne fyre mig hvis de ikke kunne lide min frisure...

Hvilket understøtter min teori om en uerfaren butikschef. Du kunne have svaret uærligt og sagt at du ikke stod i Ribers, og så kunne han ikke have gjort mere i den sag.

Hvilket selvfølgelig er paradoksalt i dit tilfælde. Uærlighed = job
Ærlighed = intet job.
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 12:03 
Hvis nu jeg havde vidst at det var så galt så galt at stå i RKI i en job situation... på den anden side kunne det have været en test for at finde ud af om jeg var ærlig... de kunne jo have lavet et opslag på mig, hvad ved jeg ? ^^
//Cutepuppy
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 12:04 
CutePuppy>
Well nu sagde min chef specifikt at han havde diskuteret det med sin chef, og at de ville opsige mig på grund af min registrering i RKI, og at folk i RKI er en risiko...
Damn hvor var jeg rasende... men holdt det dog inden i mig.

Bed om at få det på skrift. Så står de ganske skidt efterfølgende. Og du kan sagtens bede om det nu, selvom der er gået 6 måneder.
Bare det de bruger det som begrundelse vidner lidt om deres manglende orientering om branchen.
CoreCoreSkrevet 31/01-05 12:07 
Palmer Eldritch>
Det er skam intet ulovligt i at spørge til en ansættelsessamtale.

Nej, det er jo det, og de lidt kvikkere ville jo nok ikke bruge RKI-registreringen som grundlag for afslaget...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 12:08 
Det tror jeg at jeg vil prøve... men vil det hjælpe mig... min opfattelse af prøvetid er at de kan fyre mig hvis de har lyst.
//Cutepuppy
BeanoBeanoSkrevet 31/01-05 12:09 
Det er korrekt - man behøver ikke give nogen fyringsgrund inden for en prøveperiode.
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 12:15 
CutePuppy>
Det tror jeg at jeg vil prøve... men vil det hjælpe mig... min opfattelse af prøvetid er at de kan fyre mig hvis de har lyst.

Ja, det vil hjælpe meget. Hvis du får en skriftlig opsigelse hvori der står du er en "risiko" for butikken pga din registrering, er du muligvis opsagt på ulovligt grundlag, hvilket evt. vil kunne ende med en form for kompensation til dig og en bøde til GAME.
BlossomBlossomSkrevet 31/01-05 13:25 
Det ved butikken jo godt, så de er da ikke så dumme at skrive sådan en opsigelse til ham....... !!!
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Michael_Michael_Skrevet 31/01-05 13:39, rettet 31/01-05 13:40 
Never say never. Bare det at de vælger det som opsigelsesgrund i stedet for en million andre ting under prøveperioden vidner om deres uvidenhed.
De ved åbenbart ikke det ikke er stilrent trav.

Hvorom alt er "trawler" de PlayRight fra tid til anden, så de finder jo nok ud af det alligevel.
KTCKTCSkrevet 31/01-05 17:48 
Under en prøveperiode er der intet krav om en officiel opsigelsesgrund, rent faktisk tror jeg ikke det kan bruges til noget rent juridisk, selvom man får en grund på skrift.

Det er en sur situation for dig, og jeg føler med dig, men ser man rent forretningsmæssigt på det, er der flere grunde til at man søger en RKI-fri til stillingen.
Man har med penge at gøre, og står man som uegnet til at håndtere pengesager, kan det nok i visse tilfælde påvirke butikkens økonomi.
Er folk i pengeproblemer, kan de måske også være mere fristede til at fuske hist og her for egen økonomisk vinding.

Sidst vil jeg lige pointere, at jeg ikke prøver at insinuere, at disse argumenter passer på dig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
rapsacrapsacSkrevet 31/01-05 22:02 
CutePuppy>

Jeg har siden fundet ud af at Netto har samme politik

Det er rigtigt at Netto indtil et stykke tid siden tjekkede ALLE medarbejdere, dette er dog ikke længere praksis. Som Core skrev er det kun særligt betroede medarbejdere, d.v.s. personer med adgang til pengeskabe og nøgler til butikken der bliver tjekket.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
salsalSkrevet 31/01-05 23:57, rettet 01/02-05 00:00 
Er det i øvrigt ikke dig fra fjerneren, CutePuppy? Dig med smøreosten og tegnefilmene? Det tror jeg sgu nok, det er. Jeg synes, du styrer for hårdt, og når jeg bliver verdenshersker, skal jeg nok sørge for, at GAME-kæden helt uceremonielt bliver afviklet, og at du får din egen ledende stilling i Jonas INC. underholdningsindustrien. Hva' si'r du så?

Bitter situation, dog. Som altid kan jeg kun anbefale dig at blæse din latente depression (For sådan en har alle! ALLE!) ud af proportioner og på den måde samle lidt sympati blandt forskellige menneskelige aktører i systemet.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 01/02-05 00:13 
Hm, husker ikke at have set ham i fjernsynet. Hvad da? (for at udtrykke det på godt jysk)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/02-05 09:50 
Jeg sporer en anelse sarkasme i det indlæg. Det kan godt være det bare er mig. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Wired NickyWired NickySkrevet 01/02-05 11:36 
Jeg husker udsendelsen. Jeg synes at det var synd den gang.

Angående "toast og smøreost kuren" - Ja, jeg prøvede noget lignende umiddelbart efter jeg flyttede hjemmefra, og det var måske en medførende faktor til at jeg var lidt nedtryk i en periode.

Det lyder sikkert som noget pop-pædagogik, men det hjalp faktisk en del at kom lidt mere ude, og spise mere varieret.

Fanget i Nettet
Lunch is for wimps.
SumezSumezSkrevet 01/02-05 12:15 
Herold>
Jeg sporer en anelse sarkasme i det indlæg. Det kan godt være det bare er mig. :)

Det burde være indforstået, når man kender Jonas. Det gik bare over hovedet på mig, hvad der blev refereret til. Jeg ser ikke så meget tv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 01/02-05 12:46 
Umiddelbart er situationen uheldig. Jeg kan kun anbefale dig at komme helvdes langt væk fra bistand så hurtigt som muligt. Hvis du gider, altså. Jeg har også engang været i aktivering; til 37 timer om ugen til noget der lignede 16½ krone i timen. Det er ret uhensigtsmæssigt, når man har andet at lave. Eller hvis. Eller hvordan. Jaja.

Fra job-politik til kostvejledning. Jeg elsker Playright, fordi der ikke er nogen 'on topic'-fascisme.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 01/02-05 13:44 
Det er der skam..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 01/02-05 14:14, rettet 01/02-05 14:15 
Dobbelt-sarkasme. Neat.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
HeroldHeroldSkrevet 01/02-05 14:29 
Touché!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CutePuppyCutePuppySkrevet 02/02-05 09:17 
Wired Nicky>
Jeg husker udsendelsen. Jeg synes at det var synd den gang.

Angående "toast og smøreost kuren" - Ja, jeg prøvede noget lignende umiddelbart efter jeg flyttede hjemmefra, og det var måske en medførende faktor til at jeg var lidt nedtryk i en periode.

Det lyder sikkert som noget pop-pædagogik, men det hjalp faktisk en del at kom lidt mere ude, og spise mere varieret.

Orv... anede ikke at der ligefrem var en tråd om det... well forklaring postet i tråden, gider ikke også skrive det her ;)
//Cutepuppy
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig