X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Vs. Halo 2 - overraskende


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/01-05 18:33 
Undertegnede sad sammen med Wehner, Bede og Zeroburst igår, og sammenlignede Halo og Halo 2. Vi var alle overraskede over hvor megen forskel der egentligt er på de to titler, nu da Halo efterhånden har snart 4 år på bagen. Det der dog chokerede mig selv lidt var, at sidst jeg spillede Halo - for nogle måneder tilbage - da lignede det stadig præcist sig selv og var stadig ligeså flot som jeg altid... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
138 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 14:54, rettet 11/02-05 14:56 
Wehner>
Lige for at præcisere: Hverken Bede (tror jeg godt jeg kan sige på hans vegne) eller jeg selv mener, at Halo-spillene er perfekte på enhver tænkelig måde

Selvfølgelig er de ikke det. De er "bare" toppen af en meget populær genre. Spil af den type som mange folk spiller og dedikerer en stor del af deres liv til.

Netop fordi spillene er helt specielle.

Jeg håber virkelig, at du engang opdager det, Rune. Om ikke andet så burde du måske kigge en ekstra gang på spillene. Det kan vel ikke være helt tilfældig, at folk nu to gange i træk har givet spillene topkarakterer. Og de bruger stadig og måske i højere grad med Halo 2, mange timer på diverse forums, for at diskutere spillene og strategier i dem.

Det er altså ikke almindelige gode spil, som folk får, spiller i kort tid og så aldrig vender tilbage til. Halo spillene er noget andet...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 11/02-05 14:56 
Det samme kan vel mere eller mindre siges om Sims, FIFA (i hvert fald indtil de sidste par år) og GTA...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 15:23 
Sims er også noget særligt, efter min mening. Ikke at jeg selv bryder mig om det, men jeg kan godt se spillenes appel.

FIFA og GTA er derimod ikke det samme.

Fifa bliver ikke modtaget med samme super anmeldelser som Halo spillene. Ej heller bliver der gået i dybden med dem på samme måde. Her snakker jeg selvfølgelig mht taktik, glitch udnyttelse, bug finding.

Kig lidt rundt på nettet og du vil snart indse, at Halo er i særklasse inden for konsolspil i de nævnte områder. Folk uploader deres videoer, analyserer deres kampe med gamevieweren, prøver at udnytte spillet til ting som det ikke er skabt til.

Det samme kan ikke siges om Fifa. Ej heller er spillet lige så godt strikket sammen mht til at skabe gode konkurrance forhold.

GTA har anmeldelserne ligesom Halo, men mangler de samme ting som Fifa.

Når du engang sætter dig til at vurdere Halo 2, så prøv at kigge lidt rundt på nettet og Live og se hvad folk gør med spillet.

Tag et spil Ghostbusters, analyser en given bomberute, se et par stk ogre montage videoer, find gruntsenes fødselsdagsfest, leg lidt med fodbolden, opdag diverse skulls, lav en hoppe dummy og slap af til et spil Zombie.

Så tror jeg, at du vil komme tættere på at forstå, hvorfor vi er så glade for spillene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 11/02-05 15:26 
Eller også kan jeg bare gentage dig:

Bede-x>
Ikke at jeg selv bryder mig om det, men jeg kan godt se spillenes appel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 11/02-05 19:01 
Hmm har gennespillet Halo 1 ca. 3 gange vil jeg tro og ser stadig ikke det store i det. Jeg er skiftet til UT2k4 til PC og det er langt bedre og man kan sige det samme ting som bede-x har nævnt med Halo 2.
Dog er Halo 2 valgt til WCG, så lidt godt må det være, og det bryder lidt det, at det kun er pc spil til sådan events.
Så vil tro dem der ser det, så gode i Halo må være dem som kun har en xbox og ikke bruger tid på fps til pc.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/02-05 19:28, rettet 11/02-05 19:35 
Bede-x>
Det er altså ikke almindelige gode spil, som folk får, spiller i kort tid og så aldrig vender tilbage til. Halo spillene er noget andet...

For nogle - ikke nødvendigvis for alle. Da jeg spillede Halo 2 spillede jeg ikke andet over et par uger. Jeg har selv gennemført begge spil med stor fornøjelse. Men der er mange andre spil, jeg må videre til. Life is short. Dermed kan jeg ikke rigtig se mig selv vende tilbage til Halo og Halo 2. Hvis noget driver mig tilbage til de to spil, så er det i hvert fald ikke ikke æstetiske kvaliteter men mere multiplayer-happenings. Det er jo begge spils primære styrke. Men vi alle har forskellige prioriteter og præferencer.

Sumez: Jeps, mens det varede, synes jeg det var fedt. Men i grunden gentager det jo bare sig selv. Den samme underholdning gentages cirkulært. Pludselig slutter spillet. Det var dét. Følte jeg lige havde påbegyndt det. Spillet havde overbevist mig om, at jeg ville have mere af det. Nu har fået det på afstand, og ser på Halo 2 med andre øjne, end da jeg spillede det. Sådan er det jo tit. Men visse spil vil jeg for altid huske som store oplevelser. Halo 2 er ikke et sådan spil hos mig.

Slutningen står også tilbage uden at være nogen speciel udfordring. Jeg fandt den billig. Spillet opretholder hele vejen igennem en vis underholdningsfaktor, som jeg oplevede det. Men det jo aldrig vildt udfordrende. I sidste scene forventede jeg en rigtig god bosskamp. Den kom aldrig - spillet gav spilleren hjælp/opbakning til at gennemføre spillet. Endless repetition.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 19:36 
Jink>
man kan sige det samme ting som bede-x har nævnt med Halo 2.

Er det sandt? Nå, men så lad os da begynde i det simple: Kan du ikke lige ligge et link op til dine UT2K4 spil. Jeg kunne godt lige tænke mig at se, hvilken rute du oftest tager tager med fx flag og bombe. Det behøver ikke at være mere end til dine seneste 500 kampe.

Hvilken hjemmeside skal jeg ind på?

Så kan jeg samtidig lave en analyse af, hvor der bliver lavet flest kills på diverse baner...

Så vil tro dem der ser det, så gode i Halo må være dem som kun har en xbox og ikke bruger tid på fps til pc.

Nej, faktisk ikke. Læs anmeldelser og vurderinger, både herinde og andre steder. De er ofte skrevet af folk, som har adgang til både PC og Xbox, men alligevel kan de finde mange kvaliteter i Halo spillene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 11/02-05 19:41 
Ud fra den tankegang, er Counter-Strike så verdens absolut bedste spil nogensinde...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 19:46, rettet 11/02-05 19:47 
SkyblazeR>
For nogle - ikke nødvendigvis for alle.

Jeg mener skam også kun for mange - ikke alle.

Da jeg spillede Halo 2 spillede jeg ikke andet over et par uger. Jeg har selv gennemført begge spil med stor fornøjelse. Men der er mange andre spil, jeg må videre til. Life is short.

For mig er Halo ikke et spil man gennemfører. Ligesom andre gode multiplayer spil, er det noget man bare spiller.

Men det jo aldrig vildt udfordrende. I sidste scene forventede jeg en rigtig god bosskamp. Den kom aldrig - spillet gav spilleren hjælp/opbakning til at gennemføre spillet. Endless repetition.

Spiller du på Legendary med diverse Skulls samlet op?

Hvis det er tilfældet og du aldrig fandt spillet udfordrende, så er du noget af en mesterspiller. Så bør du måske demonstrere dine Halo 2 skills ved næste træf. Eller måske online...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 19:53 
RJK>
Ud fra den tankegang, er Counter-Strike så verdens absolut bedste spil nogensinde...?

Ud fra anmelder vurderinger? Nej, ikke ifølge Gamerankings.

Men jeg har på fornemmelsen, at det ikke var det du mente...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 11/02-05 20:01 
Som det vist ret tydeligt fremgik, hvis man tænkte selv ;), så mente jeg omkring community-delen. Det var jo dit argument for, hvordan Halo-serien var hævet over alt andet. Sådan forstod jeg det i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 20:21, rettet 11/02-05 20:26 
Nej, den er bare en del af det. Altså ikke at det er hævet over alt andet, men en del af det, der gør det godt. På de punkter jeg nævner, så skiller den sig også ud.

Det er heller ikke kun det, at communitiet er der, det er måden det er sat sammen på, måden det opfordrer til konkurrence spil. Pga det geniale Matchmaking system, Gamevieweren osv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/02-05 20:33 
Bede-x>
For mig er Halo ikke et spil man gennemfører. Ligesom andre gode multiplayer spil, er det noget man bare spiller.

Det er vel meget logisk at man sætter sig ned for at gennemføre singleplayerdelen. At nogle så betragter den som generel opvarmning til multiplayer er så noget andet.

Spiller du på Legendary med diverse Skulls samlet op?

Niks, på default fra start. Halo 2 er ikke et spil, der siger mig så meget, at jeg har lyst til at bruge tid på at spille det igen på en højere setting. Spild af tid for mit vedkommende.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PlaykidPlaykidSkrevet 11/02-05 20:42 
Men så er du jo lidt selv uden om at du ingen udfordring får i det? ;)
At du så "missede" chancen for at få det kan du jo ikke bebrejde spillet for.

Jeg mener så hellere ikke at single player "bare" er opvarmning til MP. Jeg synes den del er et vigtigt element. Uden den ville spillet dog stadigt være godt, men bare ikke Halo på samme måde som vi kender det i dag.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 20:57, rettet 11/02-05 21:01 
Jeg holder også meget af singleplayeren i begge Halo spil, men min virkelige begejstring og entusiasme er for multiplayer og co-op.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkenDarkenSkrevet 11/02-05 21:03, rettet 11/02-05 21:06 
Ville bare kommenter det med "perfekthed", havde entenlig ikke lyst til at blande mig i diskutionen hehe.

Det med ikke at kunne tage kritik af spillet (i dette tilfælde halo, men kunne jo selvfølgelige være hvilken somhelst anden title som en del folk har som favorit)

Selvfølgelig kan intet spil, ses som "fejl" frit, noget kan bare sidde en lige i øjet, eller som en anden skrev (bede vist) sims... kender nogen der spiller det(MEGET), og jeg blevet forklaret spillet, vist spillet, prøvet spillet, kan se at der er en grund til at det er en kasse success, men jeg kan bare ikke få mig selv til at lide den serie, derfor kan jeg finde alverdens ting at kritisere omkring dem.

Det er det jeg tror det handler om... kan man lide et spil nok, er det ikke fordi man ikke VIL se fejl i det, men det gør man bare ikke... lige så hvis man ikke er helt hooked på det kan man bare ikke lade være. (dette skal tolkes bredt og generelt... og en god sjat egen erfaring =P )

Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg mest er til RPG og at de gamle 2d spil har et særligt sted for mig (måske derfor jeg gamer BoF på gba i min pause på work.... kan spilles med en hånd mens man fråder madder med den anden =D )
Men jeg KAN bare ikke overbevise folk om at CT er et godt spil og da slet ikke blandt de bedste, selv hvis jeg får dem til at komme over det noget forældet grafik, er det bare ikke den slags spil der tænder dem, tror af alle mine venner og lan folk, har jeg fået max 2 til at interesser sig i større eller mindre grad, for retro (og nej ikke kun snes og ct)

Det er lige som hvis man ser en figur i en sky/skygge/blækklat, det er ikke lige noget man kan ryste af sig, bare fordi en anden ser noget andet og prøver at få en overbevist.

... hov tror jeg stopper, det gik hvis lidt over i noget vrøvleri, men håber noget gav mening.


EDIT: coop er det der får halo op og ringe top grades fra mig, der er virkelig underholdning der =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 11/02-05 21:53 
Coop er fantastisk, ja.

Derudover vil jeg også understrege, at man på Normal ikke får den fulde oplevelse. Selv jeg spiller på Heroic, så de fleste skulle have en chance der. Det giver et meget mere intenst spil end Normal.

Legendary er et helt andet spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 11/02-05 23:54, rettet 11/02-05 23:56 
Bede-x>
Er det sandt? Nå, men så lad os da begynde i det simple: Kan du ikke lige ligge et link op til dine UT2K4 spil. Jeg kunne godt lige tænke mig at se, hvilken rute du oftest tager tager med fx flag og bombe. Det behøver ikke at være mere end til dine seneste 500 kampe.
Sådan forgår det ikke. Jo du kan få et link til mine public spil, men det spiller jeg alligevel aldrig. Alle mine spil er privates 1on1.
Og nej har ikke så mange links, hvor der bliver snakket taktik, men det er der virkelig meget af og fordi der i et xbox forum bliver snakket om det, gør det ikke Halo bedre.
Nej, faktisk ikke. Læs anmeldelser og vurderinger, både herinde og andre steder. De er ofte skrevet af folk, som har adgang til både PC og Xbox, men alligevel kan de finde mange kvaliteter i Halo spillene.
Det hænger måske sammen med at jeg søger konkurrence præget fps spil. Det er der kommet lidt af med Halo2 så vidt jeg ved. Og ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til andmelderser. At UC til xbox får så godt, er direkte latterligt imo.
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 00:26 
Jink>
Sådan forgår det ikke. Jo du kan få et link til mine public spil, men det spiller jeg alligevel aldrig. Alle mine spil er privates 1on1.

Du misforstår mig. Jeg prøvede at illustrere hvordan Halo skiller sig ud. For der vil du let kunne finde en given spillers sidste 500 kampe. Du vil kunne klikke på diverse oversigtskort over banen og kunne se hvor han har skudt sine modstandere, med hvad. Hvor han har taget sine flag. Hvilken vej han gik med bomben. Vel og mærke for ALLE spillere. Check Bungie.net hvis du har lyst til at se mine, eller andres kampe.

Halo 2 er unikt på det punkt.

Det hænger måske sammen med at jeg søger konkurrence præget fps spil.

Halo fremelsker netop konkurrenceelementer pga den måde det er sat op på. Både i link til Bungienet og vha matchmaking systemet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 12/02-05 00:40 
Bede-x>
Halo 2 er unikt på det punkt.
Kan ikke se, at det giver andet end en kæmpe statestik, som ikke er specielt vigtig. Og ligegyldig for mig.
Halo fremelsker netop konkurrenceelementer pga den måde det er sat op på. Både i link til Bungienet og vha matchmaking systemet.
Kan ikke se hvad bungienet hjælper med det. Statestiker kan man ikke bruge til noget når det handler om spil, og vil tro det samme gælder her.
Hvad er specielt ved matchmaking systemet?
Er det meste af tiden med Halo2 ikke pub play?
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 01:03, rettet 12/02-05 01:05 
Jink>
Kan ikke se, at det giver andet end en kæmpe statestik, som ikke er specielt vigtig. Og ligegyldig for mig.

Det må jeg så antage skyldes, at konkurranceelementet ikke er så vigtig for dig.

Kan ikke se hvad bungienet hjælper med det. Statestiker kan man ikke bruge til noget når det handler om spil, og vil tro det samme gælder her.

Det er ikke kun statistikker, men også nøjagtige ruter/opholdssteder. Da jeg bad dig om dine sidste 500 spil, kunne jeg ikke få dem. Havde det været Halo 2 du havde spillet, så kunne jeg have klikket mig ind og set hvem du spillede med og mod. Jeg kunne gå ind på en given kamp og observere hvor du og dine teammates typisk befinder jer i en given kamp. Hvilke våben i bruger og hvor. Når i stjæler vores flag, hvilken vej løber i så typisk med det. Jeg vil kunne klikke på forskellige kort og se hvilke våben du har affyret på det punkt og i hvilken retning dem du slog ihjeld var. Hvis i på snedigste vis skjulte bomben i en assult for et hold, ville jeg lige kunne klikke ind på Gamevieweren og se hvor i gjorde det henne. Gad vide om i benytter jeg af køretøjer på Coagulation? Kan vi mon forvente, ikke og få brug for sniperen...

Jeg vil altså kunne analysere dig og dine venner, hvis jeg fik lyst til det. Således kan jeg forberede mig til et møde mod jeres klan.

Lige som fx et top fodboldhold analyserer deres modstandere før en kamp.
Hvad er specielt ved matchmaking systemet?

Det sørger for at matche folk op mod andre af samme niveau. Efter et stykke tid når du 1-3 levels som du altid ligger og svinger ved. Det er så dit niveau. Et meget præcis bedømmelse af dit niveau.

Men siden jeg skal til at forklare systemet: Har du overhovedet prøvet det?

Er det meste af tiden med Halo2 ikke pub play?

Hvis du med Pub Play mener, at alle kan møde alle, så jo. Igen din matchmaking lvl taget i betragtning, således at alle ikke reelt kan møde alle. Du møder folk på dit niveau(custom games undtaget).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 12/02-05 01:17 
Bede-x>
Det må jeg så antage skyldes, at konkurranceelementet ikke er så vigtig for dig.
Det er bestemt vigtigt for mig, men kunne ikke lige se hvordan det skulle bruges. Det har nok mere noget at gøre med at Halo2 er objectives istedet for frags, da man ikke på samme måde kan lave en statestik og se hvad en person gør i UT2k4.
Det er ikke kun statistikker, men også nøjagtige ruter/opholdssteder. Da jeg bad dig om dine sidste 500 spil, kunne jeg ikke få dem. Havde det været Halo 2 du havde spillet, så kunne jeg have klikket mig ind og set hvem du spillede med og mod. Jeg kunne gå ind på en given kamp og observere hvor du og dine teammates typisk befinder jer i en given kamp. Hvilke våben i bruger og hvor. Når i stjæler vores flag, hvilken vej løber i så typisk med det. Jeg vil kunne klikke på forskellige kort og se hvilke våben du har affyret på det punkt og i hvilken retning dem du slog ihjeld var. Hvis i på snedigste vis skjulte bomben i en assult for et hold, ville jeg lige kunne klikke ind på Gamevieweren og se hvor i gjorde det henne. Gad vide om i benytter jeg af køretøjer på Coagulation? Kan vi mon forvente, ikke og få brug for sniperen...
Det er ikke ligeså kompliceret i UT2k4, men er ret sikker på at det ville være off per default, som det er nu, hvis det var der. Den gang jeg spillede xbox husker jeg at folk gik for meget op i rankings, som var på baggrund af disse statestiker. I Halo's 2 tilfælde ville det betyde at hvis man bare spiller for sjov ville ens statestik blive ødelagt. Men hvis det ikke er et problem længere er det jo bare godt :)
Forresten lyder det til, at man ikke kan pracce uden at de andre alligevel kan se hvad man øver.
Men siden jeg skal til at forklare systemet: Har du overhovedet prøvet det?
Nej, men troede jeg også fremgik.
Hvis du med Pub Play mener, at alle kan møde alle, så jo. Igen din matchmaking lvl taget i betragtning, således at alle ikke reelt kan møde alle. Du møder folk på dit niveau(custom games undtaget).
Pub play er når du joiner et tilfældig spil efter behag. Lyder til, at det er det, det meste af tiden.
Ellers er der klan kampe osv. som ikke er pub play.
JinkJinkSkrevet 12/02-05 01:19 
Forresten er der nogle der er intresseret i at forklare mig om 1on1 i Halo2? Eller findes der avi film med det?
OkottaOkottaSkrevet 12/02-05 01:39 
Jink>
Den gang jeg spillede xbox husker jeg at folk gik for meget op i rankings, som var på baggrund af disse statestiker. I Halo's 2 tilfælde ville det betyde at hvis man bare spiller for sjov ville ens statestik blive ødelagt. Men hvis det ikke er et problem længere er det jo bare godt :)

Det er desværre stadig et problem i Halo 2.

Men et større problem er dog, at kun friends kan joine ens spil; Online delen er ikke ligeså dynamisk og fleksibel, som f.eks Project Gotham Racing 2's ditto.

Man kan ikke sætte en server op, i Halo 2, vælge et map og en spil-mode, og så bare lade alle folk joine ind. Ligeledes indeholder spillet ingen optimatch mulighed, så man kan heller ikke frit søge efter spil man gerne vil spille. Alt er hæmmet meget af, at man kun kan spille med og mod folk på friends listen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 02:10, rettet 12/02-05 02:14 
Jink>
Det har nok mere noget at gøre med at Halo2 er objectives istedet for frags, da man ikke på samme måde kan lave en statestik og se hvad en person gør i UT2k4.

Det har Halo ellers ingen problemer med. Se fx her:

Level 1 vs Fatal Edge:

http://www.bungie.net/Stats/GameStats.aspx?panel=stats&gameid=75690946&player=Bede%20x

Således fordeles killsene:

http://www.bungie.net/Stats/GameStats.aspx?panel=kills&gameid=75690946&player=Bede%20x

Lidt stats om hvem der slog hvem fleste gange:

http://www.bungie.net/Stats/GameStats.aspx?panel=vs&gameid=75690946&player=Bede%20x

Hvorhenne skete det?

http://www.bungie.net/stats/richgame.aspx?g=75690946

Click derefter på de forskellige folk, for at se hvilke våben de benyttede på hvem og hvor. Du kan skifte kameravinkel på rubrikkerne nedenunder.

Måske er der ikke så meget statistik som i et objective game, men der er stadig en del.

Den gang jeg spillede xbox husker jeg at folk gik for meget op i rankings, som var på baggrund af disse statestiker.

Det gør de så i endnu højere grad i Halo 2. For det er det som spillet ligger op til: Konkurrance.

I Halo's 2 tilfælde ville det betyde at hvis man bare spiller for sjov ville ens statestik blive ødelagt.

Du kan bare benytte dig af training optionerne eller custom games.

Forresten lyder det til, at man ikke kan pracce uden at de andre alligevel kan se hvad man øver.

Det er rigtig. Når du spiller, så er hele verden tilskuer. Så kan de observere din spillestil og lære af det.

Pub play er når du joiner et tilfældig spil efter behag.

Spillene du joiner i Halo 2 er ikke helt tilfældige. Der er forskellige Matchmakingplaylists som du kan vælge at spille på, og så finder maskinen et spil til dig, på dit niveau. Du ved ikke hvilken bane eller mod hvem det er.

Undtagelsen er selvfølgelig custom games, hvor dig og dine venner spiller det i har sat op.

Jink>
Forresten er der nogle der er intresseret i at forklare mig om 1on1 i Halo2?

1 mod 1 er en af de matchmakingplaylists du kan spille på. Hvis du vælger at spille på den, starter du som i de andre på lvl 1 og kan maks blive lvl 50.

Hver gang du starter et spil på listen, bliver du smidt ind i en bane mod en tilfældig modstander på dit niveau, hvor i så kæmper mod hinanden til tiden løber ud eller i når et vist antal kills. Du ved ikke på forhånd hvilken bane der bliver valgt eller om der gælder særlige regler i den runde(fx swords only). Men det samme gør sig gældende for din modstander. Der er et vist antal forskellige modes spillet kan smide jer ind i, hvilket kan ses på Bungie.net og fra tid til anden så opdaterer Bungie listerne.

Det betyder, at det altså ikke er nok at være god til en våbentype på nogle få baner. Du skal være god til det hele over det hele, for at stige.

Efter hver kamp bliver du tildelt erfaringspoint, alt efter hvilken modstander du har spillet mod. Har han fx været 2 levels over dig, får du ekstra for at slå ham. Der er selvfølgelig en grænse for hvor meget udsving der kan være på hans level, hvilket udregnes ud fra din.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 12/02-05 02:31 

Disse ting kan på ingen måde forbedre ens spil
Hvorhenne skete det?

http://www.bungie.net/stats/richgame.aspx?g=75690946

Click derefter på de forskellige folk, for at se hvilke våben de benyttede på hvem og hvor. Du kan skifte kameravinkel på rubrikkerne nedenunder.
Kan ikke se dette, da jeg skal logge in.

Det gør de så i endnu højere grad i Halo 2. For det er det som spillet ligger op til: Konkurrance.

Ja, men problemet er, at det ikke virker. Det eneste der virker er turneringer eller ladders.

Spillene du joiner i Halo 2 er ikke helt tilfældige. Der er forskellige Matchmakingplaylists som du kan vælge at spille på, og så finder maskinen et spil til dig, på dit niveau. Du ved ikke hvilken bane eller mod hvem det er.

Undtagelsen er selvfølgelig custom games, hvor dig og dine venner spiller det i har sat op.
OK dette er nok svært at forstå når man spiller på konsol. Pub play (inde for pc) er når man bare joiner en server og møder en tilfældig eller flere og bare spiller for sjov. Når det ikke er pub, så finder man sammen med sin klan mod en anden klan.
Det lyder som om, at jeg måske ville kunne komme til at møde dig i en kamp hvis jeg købte Halo2.
1 mod 1 er en af de matchmakingplaylists du kan spille på. Hvis du vælger at spille på den, starter du som i de andre på lvl 1 og kan maks blive lvl 50.

Hver gang du starter et spil på listen, bliver du smidt ind i en bane mod en tilfældig modstander på dit niveau, hvor i så kæmper mod hinanden til tiden løber ud eller i når et vist antal kills. Du ved ikke på forhånd hvilken bane der bliver valgt eller om der gælder særlige regler i den runde(fx swords only). Men det samme gør sig gældende for din modstander. Der er et vist antal forskellige modes spillet kan smide jer ind i, hvilket kan ses på Bungie.net og fra tid til anden så opdaterer Bungie listerne.

Det betyder, at det altså ikke er nok at være god til en våbentype på nogle få baner. Du skal være god til det hele over det hele, for at stige.

Efter hver kamp bliver du tildelt erfaringspoint, alt efter hvilken modstander du har spillet mod. Har han fx været 2 levels over dig, får du ekstra for at slå ham. Der er selvfølgelig en grænse for hvor meget udsving der kan være på hans level, hvilket udregnes ud fra din.
Du har forklaret mig matchmaking, men ikke hvordan en 1on1 kamp forgår. Det er det jeg er intresseret i.

Det lyder dog lamt at man ikke kan vælge map sammen og hvilken mode det skal være. Katastrofalt faktisk.
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 02:54, rettet 12/02-05 02:56 
Jink>
Disse ting kan på ingen måde forbedre ens spil

Nå, men så kan statestik vel heller ikke hjælpe med at forbedre et fodboldhold. Underligt at trænerne går så meget op i det...

Kan ikke se dette, da jeg skal logge in.

Det er skam gratis. Giver adgang til diverse kort, hvor du kan se kampen fra forskellige vinkler. Ja, selvfølgelig ikke kun denne kamp, men alle kampe...

Ja, men problemet er, at det ikke virker. Det eneste der virker er turneringer eller ladders.

Nej, det skaber faktisk et helt ekstremt konkurrancepræget miljø.

Pub play (inde for pc) er når man bare joiner en server og møder en tilfældig eller flere og bare spiller for sjov.

Det kan man også i de fleste Live spil, men Halo er undtagelsen. Her handler det om dig mod dem...

Ellers er der custom games.

Det lyder som om, at jeg måske ville kunne komme til at møde dig i en kamp hvis jeg købte Halo2.

Hvis vi er tæt på hinanden i level, så vil det også kunne lade sig gøre. Men starter du bare ud i morgen, så er der ingen chance for vi møder hinanden.

Igen, med mindre vi laver et custom game for at spille sammen.

Du har forklaret mig matchmaking, men ikke hvordan en 1on1 kamp forgår. Det er det jeg er intresseret i.

Det afhænger jo af kampen. Folk bevæger sig rundt på banen og skyder hinanden :)

I en mod en bliver snige taktikker ofte benyttet på nær i starten, hvor der er et rush mod ens favorit våben.

Med mindre motiontrackeren er slået fra, selvfølgelig.

Det lyder dog lamt at man ikke kan vælge map sammen og hvilken mode det skal være. Katastrofalt faktisk.

Det kan du kun i custom game. Der kan du og dine venner spille efter jeres egen opsætning.

Men vil i spille om point, skal i benytte Bungies lister. Derfor kan du og dine venner ikke bare altid spille en given map, fordi i lige har gjort jer gode til den. I skal kunne spille på dem alle sammen. Det samme gælder modes...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 12/02-05 03:20 
Bede-x>
Nå, men så kan statestik vel heller ikke hjælpe med at forbedre et fodboldhold. Underligt at trænerne går så meget op i det...

At vide at man har tabt er vel nok at vide. Egentlig også det, det fortæller.
Det er skam gratis. Giver adgang til diverse kort, hvor du kan se kampen fra forskellige vinkler. Ja, selvfølgelig ikke kun denne kamp, men alle kampe...
Ja, vil måske tjekke det så på et tidspunkt ved at oprette mig.
Nej, det skaber faktisk et helt ekstremt konkurrancepræget miljø.
Vel, hver sin mening.

Det afhænger jo af kampen. Folk bevæger sig rundt på banen og skyder hinanden :)

I en mod en bliver snige taktikker ofte benyttet på nær i starten, hvor der er et rush mod ens favorit våben.

Med mindre motiontrackeren er slået fra, selvfølgelig.
Lyder ret dårligt, men okay kan også se at du ikke spiller 1on1. Det lyder som om der intet taktisk er i det. + "rush mod ens favorit våben." lyder ret skræmmende.
Kan du forklare hvad en snige taktik er?

Det kan du kun i custom game. Der kan du og dine venner spille efter jeres egen opsætning.

Men vil i spille om point, skal i benytte Bungies lister. Derfor kan du og dine venner ikke bare altid spille en given map, fordi i lige har gjort jer gode til den. I skal kunne spille på dem alle sammen. Det samme gælder modes...
Det er næsten det værste. Netop derfor det kun er turneringer der virker.
Der skal altså derfor spilles både de gode, men også de dårlige maps.
Konkurrence handler vel om at blive den bedste indenfor en bestemt ting. Så går det bare ikke at reglerne ændres for kamp til kamp. Det ville svare til dine fodbold eksempler, at reglerne også her ville være anderledes fra kamp til kamp.
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 04:36, rettet 12/02-05 04:38 
Jink>
At vide at man har tabt er vel nok at vide.

Tja, i Halo kan du ihvertfald få mere, hvis du ønsker det. Personligt kan jeg godt lide, at analysere kampe. Er man mere til hyggespil, er det nok ikke så vigtigt.

Lyder ret dårligt, men okay kan også se at du ikke spiller 1on1.

Nej, det gør jeg ikke. Men jeg skal faktisk til det. Det til trods, så vil Halo altid være et holdspil for mig. Skal jeg spille en mod en, fortrækker jeg fighterspil.

Det lyder som om der intet taktisk er i det. + "rush mod ens favorit våben." lyder ret skræmmende.

Lad nu være med at være fjollet. Selvfølgelig er der taktik i det. Men se da bare på det, som du har lyst til...

Kan du forklare hvad en snige taktik er?

Folk er meget mere forsigtige i Head to head, da de kun skal koncentrere sig om et mål af gangen. Når det er lokaliseret, så prøver de at indlede kampen fra en vinkel, der falder til deres fordel. Fx ved at snige. Når man sniger sig i Halo 2, kan man ikke ses på motiontrackeren.

Der skal altså derfor spilles både de gode, men også de dårlige maps.

Der er maps som jeg holder mere eller mindre af i Halo 2. Der er ikke nogen deciderede dårlige af slagsen, som det så oftest ses.

Nogle maps er mere begrænsede mht taktik end andre, hvilket måske gør dem svagere, til gengæld ligger de som oftest op til en helt anden type kamp.

Konkurrence handler vel om at blive den bedste indenfor en bestemt ting. Så går det bare ikke at reglerne ændres for kamp til kamp. Det ville svare til dine fodbold eksempler, at reglerne også her ville være anderledes fra kamp til kamp.

Nej. Reglerne er ens fra kamp til kamp, men målene kan være forskellige. En Battlerifle opfører sig efter samme regler, om du spiller bombe eller flag. En Warthog kører med samme fart i slayer som i andre modes. Fysikken er ens ligegyldig hvad du spiller.

Det eneste der ændrer sig er banen, modstanderen og hvordan man skal afgøre vinderen i sidste ende. I Hill gælder det om at stå på den i længst tid, Flag om at hente flaget, Slayer om at lave flest kills osv.

Men det rum og den måde du interagerer på i det, er det samme fra gang til gang.

I den henseende er Halo som de fleste andre FPS.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JinkJinkSkrevet 12/02-05 13:48 
Bede-x>
Tja, i Halo kan du ihvertfald få mere, hvis du ønsker det. Personligt kan jeg godt lide, at analysere kampe. Er man mere til hyggespil, er det nok ikke så vigtigt.
At du er død til person y 5 gange og 14 gange til person x og selv dræbt ialt 2. Hvad vil man kunne bruge det til?
Lad nu være med at være fjollet. Selvfølgelig er der taktik i det. Men se da bare på det, som du har lyst til...
Så forklar mig det dog?? Der er taktik i alt, men lyder bare som om det ikke er specielt centralt. Her snakker vi om 1on1.
Folk er meget mere forsigtige i Head to head, da de kun skal koncentrere sig om et mål af gangen. Når det er lokaliseret, så prøver de at indlede kampen fra en vinkel, der falder til deres fordel. Fx ved at snige. Når man sniger sig i Halo 2, kan man ikke ses på motiontrackeren.
De skal kun koncentrere sig om et mål? jamen så kan der da heller ikke være meget taktisk i det :)
Og hvis man netop er en snige person, så kan man ikke bruge det til sin fordel i hver kamp, da der i nogle kampe er radar på og nogle gange ikke radar på.
Der er maps som jeg holder mere eller mindre af i Halo 2. Der er ikke nogen deciderede dårlige af slagsen, som det så oftest ses.

Nogle maps er mere begrænsede mht taktik end andre, hvilket måske gør dem svagere, til gengæld ligger de som oftest op til en helt anden type kamp.
hmm nu har jeg ikke prøvet dem, men ret godt klaret hvis alle er så gode.
..hvordan man skal afgøre vinderen i sidste ende.
For mig er det at ændre reglerne.
WehnerWehnerSkrevet 12/02-05 13:59 
Jink, jeg tror du skal prøve spillet gennemgribende, inden du begynder at kritisere elementer, som du tydeligvis - selv efter Bedes omstændelige forklaringer - ikke forstår.

Niveauet herinde bliver altså lavere og lavere, i takt med at flere og flere bare fabler løs om ting, de ikke aner noget om.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 12/02-05 14:30 
Ja, det burde jeg. Men alligevel snakker jeg med en der mener spillet er genialt pga statsystemet :S

jeg har Halo 1 og, det er elendig til 1on1. Måske i skulle prøve fx ut2k4 og se, hvor meget mere der kan være til 1on1, end det bede x forklarede.


Før jeg ikke havde pc, ønskede jeg at spille competetive med xbox. Det var umuligt. Men nu siger i mig, at det totalt er ændret efter Halo2?
WehnerWehnerSkrevet 12/02-05 15:02 
Ja.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 12/02-05 16:28, rettet 12/02-05 16:35 
Jink>
du er død til person y 5 gange og 14 gange til person x og selv dræbt ialt 2. Hvad vil man kunne bruge det til?

Nu er det jo mere end det. Du kan jo se hvilke våben der blev benyttet til at slå dig ihjeld og hvor personen var da han skød dig osv.

Det kan man bruge til at forberede sig til kommende kampe.

Og hvis man netop er en snige person, så kan man ikke bruge det til sin fordel i hver kamp, da der i nogle kampe er radar på og nogle gange ikke radar på.

Nej, hvilket er hvad, jeg har prøve at forklare dig. I Halo skal du være god til alle ting i en given playliste. Ikke bare når der er motiontracker(ikke radar).


Jink>
Men alligevel snakker jeg med en der mener spillet er genialt pga statsystemet :S

Nej, det mener jeg ikke. Fordi jeg i denne tråd er kommet til at snakke om lige netop det, betyder ikke at det ALENE er grunden til, at jeg holder af spillet.

Det er bare en af grundene.

Vi kunne lave ligeså lange tråde om andre elementer i spillet.

jeg har Halo 1 og, det er elendig til 1on1.

Jeg er enig så langt, at jeg også ville fortrække at spille head to head i et andet spil. Fx Street Fighter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/02-05 19:48, rettet 14/02-05 21:19 
Jeg har først lige gennemført Halo 2 i går, selvom jeg har haft spillet siden udgivelsen. Derfor kan jeg først realistisk sammenligne Halo 1 og 2 nu.
Indtil denne weekend var jeg ikke nået længere i campaign end en kedelig by-bane, hvor man kæmpede mod Covenant i små, snævre gader og på Warthog. KOMPLET U-Halo'sk, hvilket var grunden til, at jeg aldrig kom videre. Jeg ville have store, åbne landskaber, flot himmel, smukke, fremmedartede bygninger og en bedre historie.
Heldigvis tog jeg mod til mig her i weekenden og fik spillet spillet til ende. I starten hadede jeg ideen om at spille som The Arbiter, men til sidst ville jeg hellere være ham end Master Chief, da jeg fandt Covenant-siden af historien meget mere interessant. I øvrigt blev historien og mere interessant omtrent midt i spillet, selvom jeg stadig er MEGET skuffet over slutningen.
Det er dog vand i forhold til min had mod Bungie for at have voldtaget multiplay, som de har gjort. CTF på Blood Gulch er fantastisk sjovt, men man må bare ikke spille det for Bungie! DET ER SÅ FRUSTRERENDE! Jeg spiller ikke Halo2 online i protest mod det latterlige Matchmaking! ÅRETS DÅRLIGSTE IDE!

Alt i alt finder jeg Halo 2 bedre end Halo 1, f.eks. mht. til 16:9 understøttelsen, flottere characters og et egentlig udmærket og medrivende spil. Jeg savnede dog flere cutscenes. Desuden piner det mig, at Warthog'en er blevet så nem at styre. I Halo 1 skulle man mestre kørslen på bakker m.m., hvis man ikke ville crashe. Det krævede øvelse. Nu kan enhver kaste den rundt uden nogen problemer og - eller straf, for den sags skyld, nu hvor det er næsten umuligt at blive kørt over!!!

For at tage parti i diskussionen om Halos kunsteriske aspekter, så mener jeg ingen af fløjene har ret.
Halo 1 og 2 er ualmindeligt gode FPS'er, og jeg nyder at spille dem begge. Mest pga. de store, flotte landskaber og den spændende historie (Der jo desværre kun er spændende én gang!). Halo spillene kan måske kaldes klassikere, det vil jeg ikke protestere imod, men milepæle - det er der ikke tale om.
Den seneste grafiske og gameplaymæssige milepæl i FPS genren hedder Unreal og så dagens lys i 1998, og bortset fra inddragelsen af køretøjer, så har Unreal allerede alt det, som Halo nu ser som sit.
Unreal er fantastisk og kan stadig få mig til at tabe både næse og mund - på det kunstneriske plan. Unreal er kunst, hvis noget FPS er.
Jeg synes ikke Halo-serien gør sig fortjent til den mærkat, ligesom jeg heller ikke synes FF gør det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 14/02-05 21:10 
Ja, jeg fik også en temmelig kraftig deja vu-oplevelse af at spille Halo efter Unreal. Men rent gameplay-mæssigt er Halo jo en helt anden oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 12/03-05 14:17, rettet 12/03-05 14:21 
Hov havde ikke set bede-x havde svaret. Og jeg er stadig uenig i at man skal være god til alt. Imo skal reglerne være lagt fra start af.

Men lige et spørgsmål:

Hvorfor kan jeg ikke finde disse spillere http://www.wcg-europe.org/sec-tourney/turnier/?do=verlauf&id=8

På de første pladser af leaderboardet? http://www.bungie.net/Stats/TopPlayers.aspx?hop=3

Edit: Måske fordi det ikke er deres gamertag de skriver, men alligevel tror jeg ikke det er dem på side 1.
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-05 16:49 
Sumez>
Ja, jeg fik også en temmelig kraftig deja vu-oplevelse af at spille Halo efter Unreal. Men rent gameplay-mæssigt er Halo jo en helt anden oplevelse.

jeg har aldrig spillet Unreal, men jeg har altid forstillet mig at det var mere lidt spooky og stille?

Er det ikke mere på den der creepy Alien Vs Predator/System shock fear - Dog ikke horror, men stadig "alone" agtigt?

Jeg ser Halo mere som Starship troppers og Aliens(2eren). Alle de redneck marines er helt klart inspireret derfra! Specielt vores allesammens yndlings Sarge:-)
Well crucify the insincere tonight...
138 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig