X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Vs. Halo 2 - overraskende


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/01-05 18:33 
Undertegnede sad sammen med Wehner, Bede og Zeroburst igår, og sammenlignede Halo og Halo 2. Vi var alle overraskede over hvor megen forskel der egentligt er på de to titler, nu da Halo efterhånden har snart 4 år på bagen. Det der dog chokerede mig selv lidt var, at sidst jeg spillede Halo - for nogle måneder tilbage - da lignede det stadig præcist sig selv og var stadig ligeså flot som jeg altid... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 02/02-05 21:24 
Rune, kan du ikke prøve at fortælle hvem det er der påstår, at de kunstneriske aspekter bliver ringere, som årene går, og lige paste det ind som de har sagt?

Du pisker rundt i to forskellige ting = Det visuelle og det kunstneriske.

Det visuelle aspekt har jeg svaret på tidligere i tråden, og nu har bl.a jeg - ifølge dig - sagt, at de kunstneriske aspekter bliver ringere, som tiden går. Jeg slår lige fast - og det bliver sidste gang, fordi nu er det allerede blevet lidt for weird det her - at jeg mener, at de kunstneriske aspekter IKKE forringes, som årene går.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 02/02-05 21:37, rettet 02/02-05 21:37 
Godt så.

Vi er så enige om, at de kunstneriske aspekter ikke ændrer sig med tiden.

Vi er så enige om, at de tekniske aspekter vurderes ringere med tiden.

Når I så siger, at Halo eller Quake ikke er så "flotte" nu, som de var engang, er det så:

a) de kunstneriske aspekter

eller

b) de tekniske aspekter

der er afgørende for den vurdring?

Det skulle være lige til at svare på :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 02/02-05 21:44 
Det var mig der sammenlignede med Quake, jeg er ikke den store Halo spiller så den svarer jeg på (selv om jeg mener jeg gjorde det for lidt siden):
QuakeGL overfor Quake burde give sig selv: Det eneste der er ændret er det tekniske, det der gør QuakeGL flottere er rent og skært teknisk.
Quake overfor Doom er lidt mere kompliceret. Jeg foretrækker Doom på en lang række punkter (flottere farver, mere hektisk action), men den tekniske "wow" oplevelse som Doom gav, og i høj grad hittede på, da det kom ud er mindre. Hvis der kun havde været teknik bag Doom havde det været dødt nu, som så mange af de kloner der blev lavet. Heldigvis blev teknikken brugt godt i Doom, hvilket gør at det på nogle punkter stadig holder overfor Quake, og i øvrigt andre nyere fps spil.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 02/02-05 21:47, rettet 02/02-05 21:49 
Vi snakker stadig kun de visuelle kvaliteter, og ikke om spillene er gode eller ej, right?

Den wow-effekt du snakker om, når man ser noget nyt, er jo oftest baseret på teknik. Jeg kunne huske hvor forblændet jeg var over Daytona, fordi skyerne "spejlede" sig i ruderne. Det var aldrig set før og således en wow-faktor (for mig i det mindste). Men det var jo da en ren teknisk forblænding, og havde intet som helst kunstnerisk aspekt over sig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 02/02-05 22:11, rettet 02/02-05 22:12 
Jeg snakker om wow faktoren, intet andet, og den er som du siger i høj grad baseret på teknikken. Gameplay og kunstnerisk kvalitet afhænger tildels af teknikken, men når teknikken er blevet gammel og man kigger tilbage er der klart nogle kvaliteter som varer ved (EDIT: Eller ikke gør, i nogle tilfælde), uanset referencerammen.
Det startede med en kommentar om wow effekten i Halo 2 overfor 1, dernæst tilføjede jeg en af mine erfaringer.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
OkottaOkottaSkrevet 02/02-05 22:29 
RJK>
b) de tekniske aspekter

Denne her naturligvis.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 02/02-05 22:33, rettet 02/02-05 22:34 
Siger du så ikke PRÆCIS det samme, som jeg siger, og som du blev vildt fornærmet over lidt tidligere...?

Okotta>
RJK>
I vurderer på baggrund af tekniske kvaliteter, ikke kunstneriske.

Nej vi gør ikke; Det burde være tydeligt efterhånden.

Ja, undskyld, men jeg synes faktisk ikke, at det er ret tydeligt (og nu håber jeg så sandelig ikke, at jeg lyder som en vis statsminister...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 02/02-05 22:36 
Tweel>
Jeg snakker om wow faktoren, intet andet, og den er som du siger i høj grad baseret på teknikken.

Altså er du enig med disse "ps2 fanboys", som ikke siger andet end det samme...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 02/02-05 23:35 
RJK, du skrev at "vi" ikke vurderer spil ud fra andet end tekniske kvaliteter. Det er forkert. "Vi" har bare valgt at fokusere på de tekniske kvaliteter i denne diskussion. Fordi "vi" fokuserer på dem her betyder det ikke at "vi" aldrig ser på andet. Lad nu være med at dreje ordene når meningen er klar.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
TweelTweelSkrevet 02/02-05 23:40, rettet 02/02-05 23:44 
Når jeg skrev om PS2 fanboys var det fordi der var en der uden grund og uden sammenhæng bragte PS2en ind i diskussionen:
Sumez>
Det ville da også være sørgeligt hvis 2'eren ikke var pænere end 1'eren. Det var sørgeligt nok at 1'eren ser ud som den gør, når nu Xbox kan trække så meget, og de fleste PS2-spil på det tidspunkt var langt pænere..

Jeg er uenig med en del der skrives her, men bortset fra det har det intet med diskussionen at gøre. Det eneste Sumez ville sige var "Hej, Halo stinker, PS2 er meget bedre.", uden at det havde noget med diskussionen at gøre. Det er fanboy maner.
Hvilken del af det Sumez skrev mener du jeg har erklæret mig enig i?

EDIT: I øvrigt bragte Okotta straks samtalen ind på det rette spor igen:
Okotta>
Der kan sagtens være spil som rent stilistisk, er flottere end Halo, men snakker vi udelukkende den tekniske og grafiske fremstilling, så har PS2'en intet på Halo. Vi kan bare begynde at snakke textures, og straks bortfalder alle PS2 spil fra dengang.

Altså, vi snakker ren og skær teknik.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/02-05 23:50 
Well.

Jeg er faktisk overraset overfor hvor mange alligevel der elsker at spille på Live.:)

Se bare den her spiller der faldt i søvn, så de andre i spillet misbrugte ham:)

Abused while sleeping - Halo style:D
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 02/02-05 23:59 
Tweel>
RJK, du skrev at "vi" ikke vurderer spil ud fra andet end tekniske kvaliteter.

Nej. Jeg skrev at hvis man seriøst mener, at et spil der var fantastisk flot for et par år siden, allerede har tabt glansen, endda uden at der er kommet nye platforme, så er det fordi man tillægger teknikken voldsom stor del af de visuelle kvaliteter. Hvad vil man dog så ikke sige om ti år, når teknikken rent faktisk _er_ blevet forældet? Så er spillet vel tudegrimt (jvf. udviklingen)? Og hvis spillet nogensinde kan blive det, og vi er enige om at kunstneriske kvaliteter aldrig forgår, så må det jo være fordi, at det ingen kunstneriske kvaliteter havde I første omgang.

De spil som var flotte i min bog, og jeg tør gætte på Sumez', for nogle år siden, de har da ingenting tabt overhovedet. For det handler ikke om forblændelse af teksturopløsning.

I øvrigt skrev du udtrykkeligt "fanboys", hvilket selvfølgelig måtte inkludere mig jvf. tråden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 00:43 
Tweel>
RJK, du skrev at "vi" ikke vurderer spil ud fra andet end tekniske kvaliteter. Det er forkert. "Vi" har bare valgt at fokusere på de tekniske kvaliteter i denne diskussion. Fordi "vi" fokuserer på dem her betyder det ikke at "vi" aldrig ser på andet. Lad nu være med at dreje ordene når meningen er klar.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Får snart hovedpine af at køre rundt i RJK's cirkus her, når han partout VIL læse ting der ikke står der.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 03/02-05 00:50, rettet 03/02-05 01:02 
Jeg har svært ved at se, hvor Sumez er en fanboy i den henseende. Han gør det flere gange meget klart, at han udmærket er klar over, hvad Xboxen er i stand til, og beklager kun, at den kraft ikke er udnyttet bedre i et spil som Halo, når man sammenligner med, hvad de trak ud af PS2'en på det tidspunkt. Han siger ikke, at PS2 er en bedre maskine. Hvorvidt Halo så var, eller ikke var, flottere end de bedste PS2 spil på daværende tidspunkt er vel en nærmest håbløs diskussion, fordi det trods alt er så tæt et løb, at der nærmest skal målfoto til, og selv det ville der sikkert blive slåskamp om.
JAAJAASkrevet 03/02-05 00:53, rettet 03/02-05 01:00 
RJK>Nej. Jeg skrev at hvis man seriøst mener, at et spil der var fantastisk flot for et par år siden, allerede har tabt glansen, endda uden at der er kommet nye platforme, så er det fordi man tillægger teknikken voldsom stor del af de visuelle kvaliteter.

Eller også er det fordi, Halo ikke besidder de kunstneriske styrker, der gør et spil langtidsholdbart rent visuelt, modsat et spil som f.eks. Jet Set Radio. Sammenligner man med JSRF, står originalen stadig stærkt trods det tekniske spring.

Wehner>Det er sjældent man bliver imponeret over et tre år gammelt spils grafiske kvaliteter - i hvert fald hvis vi snaker 3d-spil.

Jeg forstår ikke helt baggrunden for dit angreb. Jeg giver bare Okotta ret i, at Halo ikke ser så imponerende ud længere. Det var flot, da det kom frem. Jeg har aldrig påstået andet.
RJKRJKSkrevet 03/02-05 00:59, rettet 03/02-05 01:02 
Okotta>
Får snart hovedpine af at køre rundt i RJK's cirkus her, når han partout VIL læse ting der ikke står der.

Sjovt, for diskussionen startede jo med, at blandt andet du hidsede dig op over, at du læste en masse forkert ud af, hvad både Sumez og jeg selv sagde. Hvilket man nemt gør, når det er et emne, man er følsom overfor... Derfor ville det være klædeligt, om man kunne lade være med at trænge op i det røde felt og hænge hele grupper ud, bare fordi man partout vil misforstå noget.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 03/02-05 01:01 
JAA>
Eller også er det fordi, Halo ikke besidder de kunstneriske styrker, der gør et spil langtidsholdbart rent visuelt

Hvilket er præcis det samme, som jeg ser det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 03/02-05 01:06, rettet 03/02-05 01:06 
Ikke helt! Man kunne jo godt være så teknikfikseret, at man var fløjtende ligeglad med de kunstneriske aspekter, der eventuelt måtte have været.
RJKRJKSkrevet 03/02-05 01:09 
Altså en slags omvendt-Okotta...? ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 03/02-05 01:10 
Nu får jeg hovedpine :P
SumezSumezSkrevet 03/02-05 08:17 
JAA>
Jeg har svært ved at se, hvor Sumez er en fanboy i den henseende. Han gør det flere gange meget klart, at han udmærket er klar over, hvad Xboxen er i stand til, og beklager kun, at den kraft ikke er udnyttet bedre i et spil som Halo, når man sammenligner med, hvad de trak ud af PS2'en på det tidspunkt. Han siger ikke, at PS2 er en bedre maskine.

Tak..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 10:31 
RJK>
Sjovt, for diskussionen startede jo med, at blandt andet du hidsede dig op over, at du læste en masse forkert ud af, hvad både Sumez og jeg selv sagde. Hvilket man nemt gør, når det er et emne, man er følsom overfor... Derfor ville det være klædeligt, om man kunne lade være med at trænge op i det røde felt og hænge hele grupper ud, bare fordi man partout vil misforstå noget.

Li'som du selv har læst en masse forkert ud af hvad andre har sagt, men alligevel, ufortrødent, har kværnet videre de sidste 3-4 sider, som om du har forstået det hele rigtigt. Lige indtil 10 øren faldt, mange sider senere, og aha oplevelsen indtraf.

Henstilling hermed tildelt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KilroyKilroySkrevet 03/02-05 10:43 
Valkyrie>
Well.

Jeg er faktisk overraset overfor hvor mange alligevel der elsker at spille på Live.:)

Se bare den her spiller der faldt i søvn, så de andre i spillet misbrugte ham:)


Det må være den sjoveste video jeg længe har set. Stakkels gut. Jeg undrer mig over hvordan han kan falde i søvn over Halo 2...
Kilroy Was Here
RJKRJKSkrevet 03/02-05 11:37 
Okotta>
Lige indtil 10 øren faldt, mange sider senere, og aha oplevelsen indtraf.

Den eneste aha-oplevelse jeg håber nogen har haft af denne diskussion er, at du har modsagt dig selv groft siden begyndelsen. Den "10 øre der faldt" er jo blot, at du i følge eget udsagn er enig omkring kusntneriske/tekniske aspekter, hvilket blot gør det absurd, at du kunne hidse dig op over det i første omgang. Som jeg startede med at sige, så har ingen nogen begrundelse for at blive negative over, at andre ikke synes Halo hører til blandt de flotteste spil, for de kunstneriske kvaliteter er jo ikke overvældende, som du selv indirekte har indrømmet. Det handler _ikke_ om PS2, FPS'er eller et angreb på Halo. Jeg kan ikke se, hvordan man kan udlægge det på andre måder, men i nogle tilfælde er alt selvfølgelig muligt...

Jeg har forhåbentligt ikke mere at sige.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 14:04 
RJK>
Den eneste aha-oplevelse jeg håber nogen har haft af denne diskussion er, at du har modsagt dig selv groft siden begyndelsen.

Hvor?


Den "10 øre der faldt" er jo blot, at du i følge eget udsagn er enig omkring kusntneriske/tekniske aspekter, hvilket blot gør det absurd, at du kunne hidse dig op over det i første omgang.

Efter 3 siders kværulering fra dig, hvor du misforstår alt hvad alle skriver til dig, og konsekvent lægger ord i munden på folk, så kommer dette indlæg fra dig:

"Godt så.

Vi er så enige om, at de kunstneriske aspekter ikke ændrer sig med tiden.

Vi er så enige om, at de tekniske aspekter vurderes ringere med tiden.

Når I så siger, at Halo eller Quake ikke er så "flotte" nu, som de var engang, er det så:

a) de kunstneriske aspekter

eller

b) de tekniske aspekter

der er afgørende for den vurdring?

Det skulle være lige til at svare på :)"

3 sider skulle der til, før 10 øren faldt for dig, og du pludseligt opdagede det vi allesammen snakkede om i tråden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DarkenDarkenSkrevet 03/02-05 19:07 
hvor er den bare fed den vid =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TweelTweelSkrevet 03/02-05 19:42 
Ok, jeg har først tid til at svare nu (lang dag), men da der er skrevet en masse siden sidst kan jeg nok ikke svare på det hele. Jeg gør mit bedste.
RJK>
Jeg skrev at hvis man seriøst mener, at et spil der var fantastisk flot for et par år siden, allerede har tabt glansen, endda uden at der er kommet nye platforme, så er det fordi man tillægger teknikken voldsom stor del af de visuelle kvaliteter.

Tidligere i tråden:
RJK>
I vurderer på baggrund af tekniske kvaliteter, ikke kunstneriske.

Endnu en gang. Den tekniske udvikling går overraskende hurtigt, og wow effekten (som er det eneste der snakkes om) forsvinder hurtigt, hvilket er det tråden handler om. Det siges ikke at Halo er blevet grimmere i mellemtiden (lige som jeg ikke mener Doom er blevet det), kun at wow effekten (tildels) er forsvundet. Altså: Jeg vurderer et spils grafik ud fra mange faktorer, men fokuserer i denne tråd på de tekniske "wow" effekter, som ser mindre "wow" agtige ud som udviklingen fortsætter.

RJK>
I øvrigt skrev du udtrykkeligt "fanboys", hvilket selvfølgelig måtte inkludere mig jvf. tråden.

Faktisk var den ikke rettet efter nogen specielt, det var en generel kommentar på den retning tråden havde taget.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 03/02-05 20:10 
Hør nu lige her...

Det jeg argumenterer for, er ikke hvad tråden oprindeligt handler om. Det er udelukkende det angreb der blev ført på Sumez, og kort efter resten af staben, fordi nogle af os ikke mener at Halo er udpræget "flot", og at der er mange PS2-spil fra samme periode, der er "flottere".

Og når I så med tråden afslører, at jeres vurderinger af om et spil er flot, er baseret på "wow-effekt" og tekniske aspekter, så har jeg udnyttet dette til at forklare, at vi snakker om noget andet, og at PS2-spil sagtens kan være flottere end Halo, når man ikke fokuserer på tekniske aspekter.

Og det har I jo alle givet mig ret i. Det er godt nok ikke et spørgsmål om, at ti-øren er faldet for mig - jeg finder det komisk, at nogen kan udlægge det sådan - men at jeg har skåret det ud i tynde skiver, for at få især Okotta til at sige det. At I snakker om teknik og ikke ret meget andet.

Og så ligner det ærligt talt ikke noget, at både jer to og flere skal komme med angreb og ukvemsord, når nogen taler om kunstneriske aspekter i stedet.

Det er dét, jeg har prøvet at få jer til at forstå. Men nogle af os kommunikerer åbenbart meget dårligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 03/02-05 21:03 
Jeg svarede på det tråden oprindeligt handlede om, hvilket jeg har prøvet at forklare lige siden. Jeg har ikke kommenteret på hvorvidt Halo ser bedre ud overall end PS2 spil fra samme periode, eller "angrebet" nogen for at mene dette. Jeg har kommenteret at jeg mente Sumez post var off-topic, og derefter prøvet at få tråden tilbage til det den startede med. Det er flere gange blevet sagt at der snakkes om teknik, det er sådan set det der er hele udgangspunktet. Det var ikke dig der fik Okotta til at sige at det handlede om teknik, det gjorde han helt af sig selv før du overhovedet postede i tråden. Du har bare kategorisk ignoreret det, og prøvet at få det til at se ud som om Okotta ALDRIG kigger på andet.
RJK>
Og så ligner det ærligt talt ikke noget, at både jer to og flere skal komme med angreb og ukvemsord, når nogen taler om kunstneriske aspekter i stedet.

Angreb? Jeg har sagt at Sumez og dine kommentarer var off-topic, hvis du kalder det et "angreb". Det ER off-topic at blive ved med at snakke "kunstneriske" aspekter når det flere gange gøres klart at det ikke var det der blev snakket om. Normalt bruges ordet "angreb" kun hvis der bliver uddelt personlige kommentarer. Og hvilke ukvemsord?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 21:35 
RJK>
Og når I så med tråden afslører, at jeres vurderinger af om et spil er flot, er baseret på "wow-effekt" og tekniske aspekter, så har jeg udnyttet dette til at forklare, at vi snakker om noget andet[..]

Igen - for de sindssygt langsomme; Jeg / vi baserer ikke vores vurderinger på wow effekter og tekniske aspekter.

I denne tråd snakker vi blot OM DISSE aspekter, udfra mit oprindelige indlæg om Halo.

Og så ligner det ærligt talt ikke noget, at både jer to og flere skal komme med angreb og ukvemsord, når nogen taler om kunstneriske aspekter i stedet.

Du forstår simpelthen ikke hvad man siger til dig, men vil hellere provokere en reaktion ud af folk, og så senere forsøge at dreje den til din egen fordel. Jeg gider ikke mere Rune.


Det er dét, jeg har prøvet at få jer til at forstå. Men nogle af os kommunikerer åbenbart meget dårligt.

Ja - der er nogen herinde, som har mistet kommunikations-evnen.

Jeg står af her. Føler ikke det er værd at bruge tid og energi på det her. Det er som at tale til en dør.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 03/02-05 21:40 
Tweel>
Angreb? Jeg har sagt at Sumez og dine kommentarer var off-topic, hvis du kalder det et "angreb". Det ER off-topic at blive ved med at snakke "kunstneriske" aspekter når det flere gange gøres klart at det ikke var det der blev snakket om. Normalt bruges ordet "angreb" kun hvis der bliver uddelt personlige kommentarer. Og hvilke ukvemsord?

Spar hellere på din luft, Tweel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 04/02-05 13:57, rettet 04/02-05 14:00 
RJK>
De spil som var flotte i min bog, og jeg tør gætte på Sumez', for nogle år siden, de har da ingenting tabt overhovedet. For det handler ikke om forblændelse af teksturopløsning.

Det gør det skam heller ikke for os andre. Det ville være rart hvis i kunne indse dette. Som Okotta skriver:

Okotta>
Halo har stadig alle dets kvaliteter (æstetiske, kunstneriske osv); Set med nutidens øjne, så er det bare det rent tekniske som (naturligt nok), er blevet ramt af tidens tand.


Vi kan lide den visuelle stil Halo præsenterer, mens et spil som fx FF6 ikke er videre pænt efter min mening. Heller ikke kunstnerisk set. Det er ikke fordi vi er forblændede af teknikken.

Det må i snart kunne forstå!

Det der selvfølgelig irriterer mig mest ved denne tråd er, at det var tydeligt, at Sumez var ude på puste ild i et forlængst udødt bål. Indlægget virkede som om, det var skrevet for at provokere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 04/02-05 14:10 
Det var det faktisk ikke, jeg var bare dum nok til at poste før jeg tænkte.. For selvfølgelig kan man ikke sille spørgsmåltegn ved nogle af Halos blændende kvaliteter uden at der opstår ramaskrig. :)

Jeg undskylder gerne igen, det var dumt af mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/02-05 14:23, rettet 04/02-05 14:25 
Stil bare alle de spørgsmålstegn du vil. Men nøjes med at gøre det i bare hver anden Halo tråd og så helst også i tråde der faktisk lægger op til det.

Så virker indlæggende mere objektive og fornuftige...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 04/02-05 15:30 
Bede-x>
Vi kan lide den visuelle stil Halo præsenterer

Det må i snart kunne forstå!

Så det skal altså forståes sådan, at når der fra en række personer lyder et ramaskrig i denne tråd inklusive beskyldninger om det ene og det andet kombineret med aggressive provokationer, så er det altså fordi det er et ubestrideligt FAKTUM, at Halo har så fantastiske overlegne kunstneriske kvaliteter, at det slet ikke kan påståes, at en lang række PlayStation 2-spil har bedre ditto?

Det er dét, jeg prøver at forstå. Og, nej, jeg kan ikke forstå det. For det er selvfølgelig ikke tilfældet. Det må jo være åbenlyst for enhver, der ikke er besat af Halo. Og det burde man altså sagtens kunne siges, uden at skulle beskyldes for at være PS2-fanboy eller Halo-hader. Helt ærligt... Halo har masser af kvaliteter, det bestrider ingen vist, men at sætte det så højt op på en pedestal af gennemgående perfekthed, som nogle åbenbart gør, er jo direkte fjollet. Jeg påstår jo heller ikke at voice-actingen i Final Fantasy X er perfekt eller at styringen i Silent Hill 2 er perfekt. Og jeg flipper ikke ud, fordi nogen antyder det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/02-05 16:16 
RJK>
så er det altså fordi det er et ubestrideligt FAKTUM, at Halo har så fantastiske overlegne kunstneriske kvaliteter, at det slet ikke kan påståes, at en lang række PlayStation 2-spil har bedre ditto?

Det er der ingen der påstår Rune - ikke mig ihvertfald.

Derimod påståes det, at ingen PS2 spil har mere overlegne *grafiske* præstationer, som overgår Halo's ditto.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/02-05 16:27 
Hvormed - drumroll, igen, igen - I snakker om teknik.

I siger at Halo er flot, og når man så spørger om det ene, så betyder "flot" = "tekniske aspekter" og om det andet, så betyder "flot" = "kunstneriske aspekter".

Det er jo fuldstændig umuligt at føre en diskussion, når folk ikke holder fast ved, hvad de mener.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/02-05 16:41 
Vil du ikke forstå, eller kan du ikke forstå?

Okotta>
Halo har stadig alle dets kvaliteter (æstetiske, kunstneriske osv); Set med nutidens øjne, så er det bare det rent tekniske som (naturligt nok), er blevet ramt af tidens tand.

Måske er det bevidst at vi ikke diskuterer de kunstneriske kvaliteter i spillet, med dig og flere andre; Vi der spiller spillet, og holder af det, vi ved godt hvad Halo indeholder (både af kunstneriske og tekniske) af kvaliteter.

Men at begynde at diskutere det med dig / jer - så kan man ligeså godt kaste penge ud af vinduet, og håbe på at få dem vekslet i processen.

I det hele taget ved jeg ikke, hvorfor du egentligt gider diskutere Halo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TweelTweelSkrevet 04/02-05 20:30 
Jeg syntes det er på sin plads at jeg pointerer at jeg ikke er specielt imponeret over Halo, hverken gameplay eller grafik mæssigt. Bevares, jeg har begge spil, men de har ikke holdt mig interesseret nok til at jeg har gennemført dem, jeg købte først Halo 1 efter at det var kommet på udsalg, og jeg har aldrig set dem som specielt grafisk flotte. Ej heller er jeg XBox fanatiker, jeg syntes PS2 og XBox er meget lige, mens GameCube er mest interessant (Her snakker jeg naturligvis hvad angår spil udvalget). For mig handler diskusionen slet ikke om Halo, men om den fornemmelse man har når et spil man tidligere sagde "wow" til er blevet lidt ældre. Så kritiser Halo alt det i vil, eller ros PS2 spil, men gør det under det rigtige emne. Det var alt, jeg er først lige kommet hjem efter 4 timer i et laboratorie, så jeg tror ikke jeg poster mere i aften.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Bede-xBede-xSkrevet 09/02-05 11:01, rettet 09/02-05 11:01 
RJK>
Halo har masser af kvaliteter, det bestrider ingen vist, men at sætte det så højt op på en pedestal af gennemgående perfekthed, som nogle åbenbart gør, er jo direkte fjollet.

Som du kan se på Gamerankings, så findes der ret mange fjollede mennesker :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
yokanabsteryokanabsterSkrevet 09/02-05 23:32 
Ja det siger jeg også. Ja halo var hypet, og halo 2 var ekstremt-overhypet. Men er 1'eren er jo et fantastisk spil, kig på gamerankings, det er ikke kun folk der har spillet i 1-3 år der taler der. Og lige forestem syntes jeg at halo1 er langt flottere end halo2.
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 09/02-05 23:59 
Bede-x>
Som du kan se på Gamerankings, så findes der ret mange fjollede mennesker :P

Kan jeg se på GameRankings, at alle mener spillet har enestående kunstneriske kvaliteter...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 10/02-05 13:36, rettet 10/02-05 13:38 
det var jo ikke noget med "kunstneriske kvaliteter" han kommenterede, men "gennemgående perfekthed" som ikke nødvendigvis behøver at hænge sammen ;)
RJK>
Halo har masser af kvaliteter, det bestrider ingen vist, men at sætte det så højt op på en pedestal af gennemgående perfekthed, som nogle åbenbart gør, er jo direkte fjollet.

Jeg mener at halo (1) gav tæt på samme løft som halflife 1 gjorde i sin tid.
Halo 2 er ikke bare "mere af det samme", jeg synes det er direkte en forringelse af spil oplevelsen, trods alle de nye fede ting der er med... spillet var godt, MEN ikke lige så godt.

Det er fair nok hvis du ikke er til den stil det er lavet i, men du kommer nok ikke uden oM at lige med halo, kan det lige så godt være dig der tager "fejl" med hensyn til dens kvaliteter =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/02-05 04:27, rettet 11/02-05 19:01 
Ikke for at deltage i det trådmæssige "puslespil", men vil bare føje til, at jeg for nylig, og endelig, kom rigtigt igang med Legend Of Zelda, The: Majora's Mask til N64. Men det tog tre-fire års kamp at tage sig sammen. At sætte sig udover teknikken og finde frem til alle herlighederne inde under den grafikmudrede skal.

Fik først fingrene i spillet et par år efter udgivelsen i 2000. Alt for lang tid efter udgivelsen i forhold til, hvor glad jeg er for det første spil. Havde vist sågar allerede spillet Halo, da jeg første gang satte Majora's Mask i N64. Det var umuligt for mig at komme igang, uanset hvor meget jeg havde lyst. Der måtte være noget galt med mine øjne, tænkte jeg, da grafikken begyndte at få dem til at svie. Hvorfor ser spillet så mudret ud. Jeg husker jo tydeligt forgængeren, Ocarina Of Time, som meget flottere, da jeg spillede det. Majora's Mask understøtter 4MB RAM-udvidelse, så hvorfor var det ikke flottere. Der var intet at gøre. Jeg måtte give op, og spillede ikke N64 i lang tid. Måske fordi daværende, teknisk flotte spil forførte mig.

I 2005 - Halo og Halo 2 er gennemført. Nu måtte det være. I med Majora's Mask igen. Hvad er der sket. Mærkeligt at vende tilbage til spillet. Af en eller anden grund ser jeg på det med andre øjne. Nok er det Halo og Halo 2 teknisk underlegen, men for pokker hvor Majora's Mask kompenserer med kunstneriske kvaliteter, som får de to førstnævnte til at fremstå som to runde, uinspirerende grønne, velpolerede ærter ved sammenligning. Det får samtidig én til at opfatte Halo og Halo 2 som meget svage spil mht æstetiske kvaliteter. Jeg tror ikke, jeg vender tilbage til de to spil om ti år og siger "hold kæft hvor de to spil gav mig en vildt flot artistisk oplevelse."

Jeg vil til hver en tid foretrække at vende tilbage til Majora's Mask, for så vidt også det første spil til N64, og kunne sige, at intet i Halo og Halo 2 - rent visuelt - får mig til at vende tilbage til de spil på samme måde. Der er nok flere herinde som anser æstetisk kvalitet for at være hævet over teknisk kvalitet. Halo og Halo 2 kommer jeg bare aldrig til at vende tilbage til. Det gør andre, fint nok. Måske de ser en æstetisk, tidløs kvalitet og charme i de spil, jeg ikke gør. Eller måske noget helt andet - ren og skær underholdning uanset visuel dybde. Men de to spil har jeg gennemført - og det er dét. Videre til Majora's Mask.

Nu gjorde jeg så det her til en Majora's Mask Vs Halo og Halo 2 - det beklager jeg, men det synes jeg nu, var en langt mere interessant perspektivering. Kom ikke og sig, at man kun kan debattere FPS'er i FPS-indlæg på P:R :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 11/02-05 14:16 
SkyblazeR>
Nok er det Halo og Halo 2 teknisk underlegen, men for pokker hvor Majora's Mask kompenserer med kunstneriske kvaliteter, som får de to førstnævnte til at fremstå som to runde, uinspirerende grønne, velpolerede ærter ved sammenligning. Det får samtidig én til at opfatte Halo og Halo 2 som meget svage spil mht æstetiske kvaliteter.

Nu er der jo nogle af os, der har en lidt bredere spilsmag end andre.

For mig udelukker Marjora's Masks perfekte æstetik på ingen, at Halo/2 ligeledes besidder andet og mere end teknisk skønhed. Men jeg er nok også mere et både-og-menneske end et enten-eller-menneske.

Når det er sagt, vil jeg da lige nævne, at Marjora's Mask som jeg ser det er meget undervurderet. I mine øjne er det Zelda-seriens højdepunkt og et af de fem bedste sp-spil, jeg har spillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 11/02-05 14:22 
Darken>
det var jo ikke noget med "kunstneriske kvaliteter" han kommenterede,

Jo, det var det jo sådan set, eftersom det var netop dét, min oprindelige kommentar om "gennemgående perfekthed" gik på.

Jeg synes så bare det er lidt synd, hvis nogen virkelig seriøst mener, at Halo er perfekt i alle henseender. Men det må de jo om. Det understreger for mig blot, hvad der er gået helt galt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 11/02-05 14:33, rettet 11/02-05 14:34 
Lige for at præcisere: Hverken Bede (tror jeg godt jeg kan sige på hans vegne) eller jeg selv mener, at Halo-spillene er perfekte på enhver tænkelig måde, og man kan sagtens forestille sig ting, der kunne gøre en treer endnu bedre eller for den sags skyld forbedre toeren. Det sidder vi da i ny og næ og snakker om på Live.

Det jeg vil påstå er, at inden for genren (fps på konsol) så fås det ikke bedre. Det er to fantastiske spil, og derfor vurderer jeg dem begge til 10/10. Det betyder ikke nødvendigvis, at alle punkter i begge spil er til 10/10 for jeg vurderer helheden. Jeg mener at den samlede pakke er til topkarakter. Og jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanke om dele af Halo/2 der ikke ligger godt over middel.

Ydermere vil jeg tilføje, at der, som jeg ser det, ikke er noget "der er gået helt galt", når man virkelig elsker et spil. Tværtimod. For mig, er det det, det hele drejer sig om (3x det i træk i en korrekt sætning, btw). De store spiloplevelser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-05 14:41 
RJK>
Jo, det var det jo sådan set, eftersom det var netop dét, min oprindelige kommentar om "gennemgående perfekthed" gik på.

Jeg forstod det så ligesom Darken, som en mere bred udtalelse. Altså ikke specielt omhandlende "kunsteriske kvaliteter".

Halo har selvfølgelig kvaliteter i den retning, men spillets styrke ligger i gameplayet. Tag dog ikke fejl, jeg sætter det også vurderet ud fra en æstetisk synsvinkel, over flere af de på P:R højt vurderede japanske spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 11/02-05 14:49 
Nu betragter jeg jo jer begge som generelt fornuftige, og det er svært at deltage i en diskussion, med mange folk på én gang, fordi man nødvendigvis skærer igennem.

Jeg synes ingen kommer nogen veje i denne diskussion, for flertallet er formentligt enige, og så er der nogle få der sidder og laver rav i den, med fjollede udtalelser.

Jeg har intet problem med, at I vurderer Halo-spillene til 10/10 eller synes det er nogle af de bedste spil nogensinde. Jeg er ikke enig, men derfor respekterer jeg da jeres mening.

Jeg siger blot, at når man er så Halo-fanatisk, som nogle åbenlyst er, at det åbenbart bliver forbudt at antyde, at nogle elementer af Halo ikke er fantastiske, så er det gået galt og så bliver det umuligt at diskutere noget som helst med nogen.

Ingen spil er i nærheden af at være perfekte. Uanset om Halos kunsterneriske kvaliteter er "over middel", så er de i hvert fald ikke så gode, at det er noget galt i at mene, at der er masser af PS2-spil der overgår det, på dét område.

Hvis man mener et spil er så "gennemgående perfekt", at man ikke accepterer nogen kritik af det, så handler det ikke om "virkelig at elske" det, men om at være fanatisk blindøjet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/02-05 14:53 
Wehner>
Nu er der jo nogle af os, der har en lidt bredere spilsmag end andre.

Så vidt jeg husker, er SkyblazeR vist ret vild med Halo 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig