X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSO Blue Burst


Svar
JAAJAASkrevet 28/01-05 23:06, rettet 28/01-05 23:17 
Jeg ved ikke, hvor mange af jer der er alvorligt interesserede, men det er nu muligt at spille det nye PSO Blue Burst gratis på de kinesiske servere under betatesten. Det tager en del arbejde at få det op at kære, men kan dog klares på nogle timer. Alt foregår på kinesisk, men man kan skrive på engelsk, og vi er en del fra PSO World, der nok vil spille der.

Er nogle seriøst interesserede, giver jeg gerne nogle praj om, hvordan man kommer igang. Man kan også spille på de Japanske servere, hvor der er flere engelsktalende, da det har været ud længere, men der koster det $9.50 om måneden at være på. PC kravene er yderst beskedne. Jeg er f.eks. i stand til at afvikle det på en Athlon 600 med et TNT2 Ultra. Så ligner det også mest et PSX spil, men det kører!

Det rigtigt fede ved Blue Burst er, at der nu blivet savet på serverne. Man kan ikke længere spille offline. Endvidere vil der være godt med aktive moderatorer, noget man ikke har set på PSO før. Alt tyder altså på den bedste version af PSO nogensinde, hvor snydere og idioter vil blive slået hårdt ned på og i det hele taget have trange kår. Det er i hvert fald det, der er lagt op til.

Spillet bygger på GC/Xbox versionerne, dog med modifikationer, nye ting, og ikke mindst den nye Episode 4 udvidelse på vej.
3of193of19Skrevet 29/01-05 13:32, rettet 29/01-05 13:32 
JAA, jeg har prøvet at få den japanske udgave til at køre på min maskine, men har ikke haft noget held med det.
Athlon XP 2000+, 256 MB, Radeon 7500 64 MB, Win 2k. Så snart jeg starter spillet eller vælger staff roll kommer loading skærmen og så lukker programmet bare, selv på low end indstilling.

Er der nogle begrænsninger hvor længe man kan spille betaen (udover indtil den er slut)? Trial Demo til jp. er kun 15 dage indtil level 20 og på en seperat server.

Tenderer selv mest til at vente på US udgaven, men vil gerne prøve lidt.
JAAJAASkrevet 29/01-05 20:42, rettet 29/01-05 20:58 
Indtil videre er der ikke givet nogen deadline på den kinesiske beta, og der er heller ingen level-cap. Dog har de kun lukket up for normal og hard. I BB går normal dog til 30 og hard til 60, fik jeg fortalt i går. Ep. 2 er lukket lige nu, men har været åben tidligere, så det bliver den nok igen.

Jeg spiller det mest for at se, om det vil være værd at betale for den engelske eller japanske version, og det må nok blive et ja.

Jeg har ikke hørt andre sige noget om, at den japanske skulle forhindre dig i at åbne programmet, efter prøvetidens udløb, og dine specifikationer er da i hvert fald ok. Har du installeret japansk IME support og understøttelse af østasiatiske sprog?

Den japanske udgave har jeg ikke selv prøvet, men den kinesiske version er faktisk bare den japanske, der er blevet oversat og licenceret til et kinesisk firma, der så står for driften. Alle screenshots af setup skærme ser ud til at være ens.

Jeg tror ikke helt på en engelsk version, før Sega giver noget mere information om det. Indtil videre er der ikke andet officiel information, end to linier tekst ude i siden af SOA's site, der siger, at den skulle komme til foråret, og de har en del informationer på sitet, der ganske enkelt ikke passer, så jeg frygter lidt, at det stadig kan nå at gå i vasken. Sker det, vil jeg skifte til den japanske version og betale for det, da jeg kommer del bedre ud af det med japansk end kinesisk :P
3of193of19Skrevet 29/01-05 21:46, rettet 29/01-05 21:49 
Jeg prøvede med et andet grafikkort idag, og det virkede glimrende i højeste detailniveau, så der er enten et eller andet galt med kortet, eller det understøttes ikke ordentligt. Men såvidt jeg kunne se på det officielle site burde jeg i det mindste kunne køre i low-end settings, men det funker ikke.
Jeg ville nok hellere spille den japanske version frem for den kinesiske (i det mindste forstår man noget og understøttelsen er sikkert bedre, minder bare om ikke-jap serverene på DC).
Men der bliver nok flere at spille med på den engelske udgave.

Ang. US udgaven, så leder de for tiden efter folk der vil arbejde som Game Masters, så jeg vil i hvert fald antage at den er god nok.
JAAJAASkrevet 30/01-05 01:45, rettet 30/01-05 10:38 
1: Hvilket kort er det, der ikke funker? Jeg skal nemlig have et nyt til netop dette formål, og vil da gerne undgå at købe moget, du ved ikke dur.

2: Lyder rigtigt godt med hensyn til en engelsk udgave. Så vil jeg ikke investere tid og penge i den japanske, men bare glæde mig :)

3: Jeg har nu også prøvet den japanske. Hold dig til den. Det kører 300-400 gange bedre end på de kinesiske beta servere, der ofte er proppede og altid har mindst 7 sekunders lag, oftest mere. Nok er det gratis, men det er pengene værd at spille på de japanske. Skal vi evt. mødes der i aften (mandag)?
3of193of19Skrevet 30/01-05 11:21, rettet 30/01-05 12:13 
Det er mit eget kort, Radeon 7500 64 MB, der ikke virker ordentligt eller ikke er understøttet fornuftigt.
Det grafikkort jeg lånte og som det virkede med er et Nvidia 6800 GT 128MB, men det gider jeg ikke lige investere i.

Jeg har kun en trial HL for tiden til den japanske udgave, så jeg har ikke tilgang til de rigtige servere. Og jeg gider ikke købe en licens før jeg får oprustet maskinen, ellers skal jeg konstant låne Sørens PC eller laptop.
JAAJAASkrevet 30/01-05 22:32 
Jeg har også kun trial, men hvis du ikke kan køre det, er det jo lige meget. Hmm, jeg havde tænkt mig at købe et Radeon 9200SE. Håber ikke, at der er generelle problemer med Radeon kort i BB.
3of193of19Skrevet 31/01-05 18:02, rettet 31/01-05 19:47 
Jeg har fået Søren til at låne mig sin laptop, så hvis du vil spille i aften er jeg klar. Ring evt. lige (besked sendt) når du er klar sp vi kan finde hinanden.
Har lige lagt mærke til at man faktisk kan gå på alle servere. Så jeg hopper på Leo 3, hvor PSO World holder til.
AsseAsseSkrevet 31/01-05 19:04 
Skal spillet købes, eller er det muligt at downloade gratis?
JAAJAASkrevet 31/01-05 19:51, rettet 31/01-05 19:51 
3of19>
Jeg har fået Søren til at låne mig sin laptop, så hvis du vil spille i aften er jeg klar. Ring evt. lige (besked sendt) når du er klar sp vi kan finde hinanden.
Har lige lagt mærke til at man faktisk kan gå på alle servere. Så jeg hopper på Leo 3, hvor PSO World holder til.

Det er også der, jeg holder til, men det kan bare ikke blive i aften. I morgen!

Good: Det er gratis at downloade.
3of193of19Skrevet 31/01-05 20:32 
Er lige blevet medlem i 100%Ownage klanen :)
3of193of19Skrevet 31/01-05 21:48 
Jeg er sådan en PC noob...
Jeg havde godt nok downloadet direct X 9, men ikke installeret det. Havde stadig 5 på maskinen. Ikke så mærkeligt at det ikke virkede :)
dRxLdRxLSkrevet 31/01-05 22:22 
Bøsser og teknik... ;-)
Jeg synes det er sødt =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AsseAsseSkrevet 08/02-05 09:50 
Så, nu har jeg fået det downloadet, og installeret, men har lidt problemer med at komme igang. Kunne forestille mig at det er den øverste funktion i menuen jeg skal bruge for at spille, men den er bare grå, og kan ikke vælges.

Der er en anden menu hvor der er 2 forskellige 'felter' hvor jeg tror man skal skrive et eller andet, men det kan jeg ikke, og ved heller ikke hvad det skulle være >_<

Hjælp tak :P
3of193of19Skrevet 08/02-05 10:15, rettet 08/02-05 10:37 
For det som følger er det vigtigt at du har japansk indstalleret i din browser.

Du skal først få dig et login og password:
https://ipas.isao.net/signup_pso/psobb/top.cgi

Klik så på linket i første afsnit på højre side.
Derefter knappen nederst i midten.
Så license agreement, klik på venstre knap.
Skriv din email adresse to gange og tryk på knappen.
Du vil nu modtage en mail med et verification link. Åbn linket.
Du skal nu oprette din ISAO konto.

Følgende informationer skal angives:
Familienavn med kanji
Navn med kanji
Familienavn i katakana
Navn i katakana
Postnummer
Adresse
Telefonnummer
Fødselsdato i format år-måned-dag
Mand/kvinde
Dit ønskede username i vestlige bogstaver (ikke case-sensitive; dine tre topfavoritter, mindst seks bogstaver)

Problemet her er navn og adresse. Det nemmeste er bare at copy-paste eksemplet der står.
Tag tegnsekvensen lige efter kolonnet og indsæt det i boksen over for navne felterne.
For adresse feltet, tag hele tegnsekvensen efter ")" til og med "1-1".

Når du er færdig tryk knappen nederst.
På næste side tryk knappen til venstre.
Efter et par minutter vil du modtage en mail med dit login og password.
Dit login er de sidste tegn i linie 5 (efter "J").
Dit password er de sidste tegn i linie 6 (efter "J").

Du har nu fået en Trial HL der tillader 4 characters. Du kan spille i 15 dage eller indtil du når level 20 med en af dine characters.

PSOBB har desværre en tendens til at crashe når man ikke kører i "window mode" og alt-tapper ud af spillet. Når du har downloadet det seneste patch kan window mode vælges i options menuen (tredje punkt når du starter spillet, flueben i boksen til venste i den første box).
AsseAsseSkrevet 08/02-05 20:27, rettet 08/02-05 20:33 
Mange tak for hj‘lpen, og for at du gjorde det s† udf›rligt :)

Men jeg f†r en fejlmeddelelse efter at have udfyldt navn og adresse og alt det :/ Og jeg kan ikke et ord japansk :)

Fejlmeddelelse
JAAJAASkrevet 08/02-05 20:39, rettet 08/02-05 20:54 
Der står noget om "navn", og at der ikke må være (eller skal være) katakana i et felt. Sikker på, at du har udfyldt navn og efternavn med katakana i de to af 3of19 beskrevede felter?

Hauke, hvordan præsterede du at blive medlem af en klan så hurtigt? Nogen du kendte i forvejen, og har du fået IME til at virke med et DK keyboard? Når jeg forsøger at skrive hiragana eller katakana er layoutet fuldstændig vanvittigt og helt umuligt at bruge.
AsseAsseSkrevet 08/02-05 20:58, rettet 08/02-05 23:11 
Har valgt f›lgende nu, og jeg f†r stadig en fejlmeddelelse.

Asse69
Jegersej
P4yas0

Jeg kan ikke forestille mig de er taget, skal jeg blive ved med at pr›ve, eller kan i finde en anden †rsag? :)
JAAJAASkrevet 08/02-05 21:14, rettet 08/02-05 21:16 
Se lige op igen. Jeg ændrede mit indlæg, efter at jeg rent faktisk kiggede på, hvad fejlmeddelelsen sagde :P.
3of193of19Skrevet 08/02-05 21:39 
JAA, jeg stod bare og gloede lidt i en lobby på Leo og snakkede, så kom der en fra den clan. Da vedkommende fandt ud af at jeg ikke var japaner blev jeg inviteret.
Japansk input hos mig foregår som ved DV versionen på japansk med et euro keyboard.
Bare skriv i romaji og så konverteres automatisk til kana og kanji. Man kan så skifte hvilket kanji der skal bruges ved at trykke på space og trykker man enter bliver det valgt. Ret simpelt egentlig.
Min IME setting i Win2000 er "direct input" hvis de hjælper noget. Men det virker kun ordentligt i PSO. Kan ikke finde ud af at bruge det i Firefox for eksempel.

Mr. Good:
Ifølge fejlmeldingen har du ikke skrevet dit "for"navn med katakana. Kopier de tre katakana tegn efter andet kolon under den anden række af tekstfelterne som beskrevet.
JAAJAASkrevet 08/02-05 22:01, rettet 08/02-05 22:11 
Ville ønske, at det var så enkelt i XP, men det er det ikke :/ Keyboardlayoutet ændrer sig totalt, ligemeget hvad jeg gør, så skriver jeg watashi, bliver det i hiragana f.eks til "shinobi" eller noget andet håbløst. DV?

100%Ownage. Hmm. Nu er det vel ikke nogle af lømlerne fra psocheats, du er faldet i slæng med? :P
3of193of19Skrevet 08/02-05 22:14 
Er det så sådan at bare du trykker en knap og der kommer et kana frem?
Nej, jeg fik forklaret at de ikke er cheatbrugere.
JAAJAASkrevet 08/02-05 22:48, rettet 08/02-05 22:49 
とくにみらこに

Er hvad der kommer frem i Firefox, når jeg skriver shinobi, og det giver jo ikke megen mening. Jeg er nødt til at skifte input fra direct til hiragana i FF, ellers skriver jeg bare romaji. Prøver lige med direct input i PSO.
AsseAsseSkrevet 08/02-05 22:53 
3of19: Det troede jeg jeg havde gjort, men jeg prøver lige igen :)
3of193of19Skrevet 08/02-05 23:00, rettet 08/02-05 23:01 
Japanske keyboards har også kana som alternative funktioner på tasterne.
Jeg kan se at der kommer lige så mange tegn frem som der er bogstaver i romaji "shinobi", så der er nok det der er den indstilling du kører med.
しのび
Vælger jeg hiragana input kommer det frem (eller 偲び, 忍び, シノビ)
JAAJAASkrevet 08/02-05 23:07 
Ja, og det samme sker i PSO. Vælger jeg direct input, kan jeg kun skrive i romaji.

Kan ikke lige overskue, hvilken indstilling, der ikke er rigtig. Der er meget at vælge udfra :/
AsseAsseSkrevet 08/02-05 23:10 
Nu har jeg prøvet igen, og jeg får samme meddelelse, men synes også jeg har udfyldt det ligesom før. Enten har jeg misforstået din 'guide' (har læst det stykke en del gange nu), eller også er der noget galt :P

Her er hvordan jeg har udfyldt det
JAAJAASkrevet 08/02-05 23:18, rettet 08/02-05 23:38 
Det er 4 boks, den er gal med (den med 8 tallet). Bare slet den, tag de tre karakterer fra boksen foran, og copy/paste dem ind i stedet for. Fjern samtidig 8 tallet i boksen ovenover, der er nok ikke så mange, der hedder noget med "8" :P

Nå, nu fik jeg det til at virke, bortset fra, at jeg ikke kan bruge direct input (skal vælge hiragana), og ikke kan skifte mellem hiragana, katakana og romaji output, når jeg spiller fullscreen. Blah.

Edit: Never mind. nu virker det, sådan da. Stadig ikke med direct input, og det er godt nok besværligt at blande de tre former.
AsseAsseSkrevet 08/02-05 23:21 
Nu virker det, tak :)

Jeg undrede mig også over 8-tallet :P Men jeg ved jo ikke, man kan vel hedde hvad som helst derovre. Eller.. ;)
JAAJAASkrevet 08/02-05 23:26 
Hurra!
AsseAsseSkrevet 08/02-05 23:29 
Og dog, har ikke modtaget nogen mail endnu. Men den kommer vel? :( Det vil bare ikke lykkes uden at man skal kæmpe for det :P
JAAJAASkrevet 08/02-05 23:31, rettet 08/02-05 23:32 
Der gik lidt tid for mig, 5 minutter eller så. Hvis de godtog din "ansøgning" skal den nok komme :)

Og nej, Plug & Play er det ikke :P
AsseAsseSkrevet 08/02-05 23:33, rettet 08/02-05 23:36 
Det er jeg faktisk blevet lidt i tvivl om. Jeg troede at det var fint, men det KUNNE godt være en error det her, da der står et tal (jeg kan intet japansk). Der står:

エラー(0006):表示された項目の入力形式を確認して
もう一度入力してください
誕生日

Og så er der en knap der bare sender mig tilbage til forrige skærm.

EDIT: Det er det der står når jeg har 'konfirmeret' mine data.
JAAJAASkrevet 08/02-05 23:40, rettet 08/02-05 23:41 
Det betyder, at den er gal med fødselsdatoen. Beklager :/

Edit: Hehe, du har "14" some måned, Derfor ;)
AsseAsseSkrevet 08/02-05 23:44, rettet 08/02-05 23:46 
>_<

Jeg vidste at jeg skulle spørge hvilken der var måned og hvilken der var dag :P

EDIT: SÅ er jeg hele vejen igennem!! Så har den mail bare at komme, og virke uden problemer :P
JAAJAASkrevet 09/02-05 00:00 
Glimrende!

Skriv lige, hvis du kommer på i dag. Så parkerer jeg mig i lobbyen på Leo 3, så vi kan sige pænt goddag.

Du går op til disken i lobbyen og vælger #2 valg, derefter #1 valg, så Leo, og så 3 for at komme dertil.
AsseAsseSkrevet 09/02-05 00:06 
Jeg er på nu. FEDT!

Jeg kommer derind i den lobby :)
3of193of19Skrevet 09/02-05 00:10 
Kommer også lige online
AsseAsseSkrevet 09/02-05 00:13, rettet 09/02-05 09:21 
Jeg bliver ikke så længe, skal til at i seng :(

Men bliver lige 10 mins endnu.

EDIT: Hvad hedder jeres characters? Jeg tror lige jeg så 3of19, men er ikke sikker :P

Min hedder Pyaso.

EDIT EDIT: Jeg har brug for noget hjælp til nogle controls;

Hvordan laver man (på Gamecube versionen) R+Y (quick menu access ting)?

Hvordan trykker man Y i det hele taget? Hvordan sætter man noget til de 10 genvejstaster der er i bunden af skærmen?
ChronoChronoSkrevet 14/05-05 18:49 
Jeg har lige installeret den engelske open beta, og synes umiddelbart det minder mig lidt for meget om PSO1+2 som jeg ikke var særligt begejstret for.

Inden jeg bruger mere tid på det - hvor tæt er det på PSO1+2? Og er det i det hele taget godt?

Er der nogen som spiller den engelske open beta, og i så fald på hvilken server?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 14/05-05 20:19, rettet 14/05-05 20:20 
Det er i stort set alle henseender præcis det samme spil som Ep. I&II, blot vil episode IV også komme på inden længe. Det vil sige nye områder. Bortset fra det er der lavet nogle småændringer samt en team funktion hvor man i teamet kan samle point og købe ting blah blah blah. Det er samme spil. Kan du ikke lide Ep. I&II er der intet at komme efter her.
ChronoChronoSkrevet 15/05-05 14:41 
Tak for det. Så fjerner jeg skidtet med det samme igen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig