X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Black Sabbath til Roskilde


Svar
DizzyDizzySkrevet 26/01-05 23:48 
Det ser ud til at de gamle drenge besøger Roskilde til sommer :D

Ekstra Bladet
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
solid snakesolid snakeSkrevet 27/01-05 01:56 
Så bliver man nødt til at tage afsted. Selvom han er gammel forstår han stadig at rocke og rulle endnu. Jeg ved det, da jeg har set ham optræde i San Diego i USA.
Det var så fedt.....
Er man fan Må man ikke gå glip af det
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 27/01-05 10:15 
Øj, og jeg som troede udbuddet var sløvt på sidste års festival. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BifkimBifkimSkrevet 27/01-05 23:01 
Ej det ikke lige mig så heller noget Metallica men jeg syntes det er fedt at Green Day kommer.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
HeroldHeroldSkrevet 27/01-05 23:14 
Sumez>
Øj, og jeg som troede udbuddet var sløvt på sidste års festival. :!

Nu skal du ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. Der er jo laaang tid endnu.

Jeg var nu også skuffet over at Bowie ikke kom sidste år, men alt i alt var det en god festival.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/01-05 00:51 
Bowie var det eneste rigtig opløftende sidste år (udover Karl Bartos, damn det var fedt!), og så kom han ikke. Vildt skuffende. Men det var jo en fed festival alligevel, fordi det VAR Roskilde.
Bliver også nødt til at tage med igen i år. Men for helvede, det er jo næsten pinligt at tage til en festival med DAD og Green Day som hovednavne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 28/01-05 07:41, rettet 28/01-05 07:57 
Hørt. Black Sabbath hjælper bestemt heller ikke på tingene for mit vedkommende.

Men jeg venter spændt videre på nye tilføjelser.

Og jeg synes også sidste år var rigtig godt, jeg så fx. Plaid, Diefenbach, Desert blues, Oumou Sangaré og Franz Ferdinand.

<Tilføjelse>
Audioslave har til gengæld en hvis interesse.
HeroldHeroldSkrevet 28/01-05 10:43 
Ja, jeg synes ikke der var de store hovednavne sidste år. Korn var da okay, for så havde jeg da set dem, og Basement Jaxx og Fat Boy Slim var også gode oplevelser, men mere fordi det så småt er ved at være old school for mit vedkommende. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 28/01-05 12:07 
Jeg skal også afsted i år, men jeg er godt nok ikke særligt begejstret for de navne de har disket op indtil videre. DAD, min bare ... ;-)

Men jeg tager nok afsted uanset. Der når nok at komme noget godt. Kom så med Avril Lavigne!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
quadquadSkrevet 31/01-05 23:04, rettet 31/01-05 23:05 
Nu hvor der intet MF er, bliver vi jo nødt til at tage til Roskilde. Har dog brug for lidt information.
Hvordan er forholdende på telt-pladsen?
Hvordan er forholdende under koncerterne, og hvordan ligger de store navne fordelt?
Hvordan ser det ud med politi-kontrol i forhold til THC? Helt umuligt, eller som enhver anden festival? (PM svar, hvis diverse mods finder det meget krænkende ;))

Stiller sikkert flere opklaringssøgende spørgsmål senere.
SumezSumezSkrevet 01/02-05 00:17, rettet 01/02-05 00:18 
Wagner>
Hvordan er forholdende på telt-pladsen?

De plejer at være gode, IMO. Der er meget stor sikkerhed. Det kan dog være svært at finde teltplads hvis man ikke er meget tidligt ude (eller frisk på at skulle gå rigtig langt)

Hvordan er forholdende under koncerterne, og hvordan ligger de store navne fordelt?

De kan ikke tilfredsstille alle, men nogle gange synes jeg virkelig de er dårlige til at fordele navnene. Forvent ikke at være i stand til at se alle dine yndlingsbands hvis du har en bred smag.

Hvordan ser det ud med politi-kontrol i forhold til THC? Helt umuligt, eller som enhver anden festival?

Tror ikke der har været NOGEN kontrol på nogle af de andre festivaller, jeg har været på, men du behøver vist ikke være nærvøs. Roskilde flyder nærmest i stadset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 01/02-05 00:39 
1. Ferien er allerede placeret, så vi kommer bare i god tid.

2. Hvad Roskilde byder på i år, er nu heller ikke mere end jeg nok skal klare den - forhåbentlig er Audioslave 'fri'.

3. Udmærket, MF havde ekstra politivagter på teltpladsen, men forhindrede skam ikke udbredelsen dér heller.
jaesjaesSkrevet 01/02-05 00:47, rettet 01/02-05 01:11 
Sumez>
Roskilde flyder nærmest i stadset.

Ja, de er alle vegne. Men, Wagner, er det tyveri, du tænker på, så efterlad _aldrig_ noget du ikke vil miste i teltene - der foregår meget tyveri, og selv gammelt, slidt tøj kan du risikere at få stjålet.

Der er ikke så meget at gøre ved det, men man kan i det mindste gemme vigtige ting lidt af vejen. Nogle anbefaler at man bruger hængelås, så tyvene dermed er tvunget til at skære teltet op, hvilket jo vækker lidt mere opmærksomhed.

EDIT: THC?
DizzyDizzySkrevet 01/02-05 09:35 
prøv at sætte com bag ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
WehnerWehnerSkrevet 02/03-05 11:46 
Se nu begynder det at ligne noget:

Duran Duran kommer til Roskilde!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FourDFourDSkrevet 02/03-05 14:59, rettet 02/03-05 14:59 
Der går lidt rygter om at Bowie han kommer i år.. Bare noget jeg har hørt..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
MarcusMarcusSkrevet 09/03-05 13:36, rettet 09/03-05 16:51 
Endnu en god nyhed og en god begrundelse for at tage med:

Interpol m.fl. til Roskilde
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/03-05 13:46 
Wehner>
Se nu begynder det at ligne noget:

YES!!! Der er bare ingen som er bedre end Duran Duran! Deres nye album stinker af gammel hø, med mukken ost og en skær bondebrød - Men de gamle 80 albums! Det er noget der holder!

Deres James bond soundtrack var noget af det fedeste:D~ With a view to a kill...
Well crucify the insincere tonight...
salsalSkrevet 09/03-05 14:23 
jaes>
EDIT: THC?

Delta-9-Tetrahydrocannabinol. Hash, mand.

Jeg synes altså, det er ret sløvt ud. Interpol spillede også en ok koncert i 2003, men så fede er de altså heller ikke live. Der må gerne snart komme noget, jeg gider betale penge for at se. Helst noget som jeg ikke har set før (Newsom har jo lige været i Danmark!?).
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 09/03-05 16:38 
Jeg så vist også Interpol i 2003, men det sagde mig ikke rigtig noget.
Kæresten er helt vild med Le Tigre, så dem sku jeg måske se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GatmanGatmanSkrevet 07/04-05 17:42, rettet 07/04-05 17:43 
Og så blev der tilføjet en del flere navne:
http://roskildefestival.dk/object.php?obj=b0000f&&code=45

Nu er der lidt større chance for jeg får slæbt mig op til festivalpladsen i år. ;)

Plakat.
jaesjaesSkrevet 07/04-05 17:54 
Jeg synes, det ser skræmmende sløjt ud mht. topnavnene, men som sædvanlig er der heldigvis mange af de øvrige bands, som jeg godt vil høre.

1993, det var tider: Niel Young, Velvet Underground, Red Hot Chili Peppers og Ray Charles :)
SumezSumezSkrevet 07/04-05 18:00 
MEGET sløjt. Jeg så meget frem til annonceringerne i dag, men ser ud til at det eneste nye "topnavn" er Röyksopp.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 07/04-05 18:11, rettet 07/04-05 18:22 
Jeg synes stadig det er et lidt skuffende fremmøde indtil nu indenfor kunstner staben. Men det bliver jo nok en del bedre. :)

WOW! Jeg så lige Sonic youth! :) Det nærmer sig min tilfredshed. Men jeg kan bestemt finde nok bands til det er turen værd alligevel. :)

Jeg vil dog gerne lige have Beck med, og nogle flere småbands så jeg kan slippe for orange, og evt. også arena.

Neil Young burde da også kunne komme i år med albummet greendale selvom det godt nok er over et år siden det blev udgivet.
dchangdchangSkrevet 07/04-05 20:11 
Det er da super-navne der er kommet idag. Athlete, Bright Eyes, Bloc Party (så skal der satme rockes!), Four Tet, Mars Volta, Mylo (alle kender vel fest-sangen Drop The Pressure, ikke?), Rahzel!, Roots Manuva, Röyksopp!!! (det må næsten betyde nyt album, det bliver stort), Sonic Youth, Thievery Corporation (meget bedre chill fåes ikke), Trentemøller m.m.

Jeg glæder mig allerede. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
lkzlkzSkrevet 07/04-05 21:10 
AUDIOSLAVE!! \m/
McLovin
SumezSumezSkrevet 27/05-05 00:36, rettet 27/05-05 00:37 
Lad os snakke Roskilde igen. Der er ikke så langt igen nu.
Har netop fået arbejde på festivallen. Jeg kan jo ikke holde mig væk, uanset hvor elendigt lineuppet er.
Jeg satser da også stærkt på at få set M83 i år. Et lækkert, fransk band, Sal i sin tid introducerede for mig. Håber på at de endnu ikke er blevet så kendte at de tiltrækker alt for mange (men har da allerede hørt deres musik i filmtrailers og lign.).
Ellers er der ikke så meget, der trækker, det meste er lidt overfladisk for mit vedkommende, f.eks. Tokyo Ska Paradise Orchestra alene for den formodede feststemning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GatmanGatmanSkrevet 27/05-05 01:12 
Jeg kunne godt diske op med en større liste med navne, jeg ville høre, men kender jeg mig selv ret - og det gør jeg til dels - så får jeg kun oplevet en brøkdel af dem, jeg planlægger før en festival. Og tit nogle, jeg ikke har planlagt.
Et par jeg regner stærkt med at høre:
Kano (eneste chance for en smule grime i år?), Bloc Party, Bikstok Røgsystem, Bright Eyes.
Derudover en bunke andre, som jeg ikke er optimistisk nok til at tilføje. Der skal også være tid til druk og pludselig søvn.
salsalSkrevet 27/05-05 11:19 
sal og Jonas anbefaler Autechre, Isis, M83 og Sunn O))). Til nøds kan I tage Joanna Newsom, men jeg tror ikke, hun vil være nogen specielt stor oplevelse på en festival. Jeg har igen i år droppet Roskilde. Når Isis er det band, jeg allerhelst vil se, peger tingene i den forkerte retning.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RuneSPRuneSPSkrevet 27/05-05 11:25, rettet 27/05-05 11:26 
:/ ser rimelig elendigt ud.

Sidste år var da meget bedre. Soilwork og Mnemic er jo klasse.

Men så er det jo godt at der en fed metal festival på vej i Århus :D

[edit] woohooo så lige at Mercenary kommer så er der jo rent faktisk en grund til at komme :D
SumezSumezSkrevet 27/05-05 11:36 
Hvis jeg nu betalte for at komme på Roskilde, ville jeg spare mine penge og bruge dem på http://www.arvikafestivalen.se]Arvika[/LINK]" target="">Arvika i stedet.
Der er lidt for enhver smag, men alligevel lader det alt sammen til at passe mig. Det er simpelthen lækkert det lineup, og jeg er også lidt sur over at Roskilde ikke har fået New Order.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/07-05 17:41 
Jeg tager alt jeg har sagt i mig.
Roskilde bød i år på den fedeste koncertoplevelse, jeg nogensinde har været udsat for.
Other Sides of Sonic Youth var simpelthen ekstremt fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 04/07-05 18:32, rettet 04/07-05 18:34 
Enig, min klare favorit koncert! Den var bestemt fantastisk, jeg rendte halv hvileløst og drømmende rundt bagefter i ren begejstring i håb om at falde i snak med andre med samme opfattelse. Jeg hørte nogen nævne at det var den bedste koncert de nogensinde havde set. Heldigvis så min broder den også som er langt mere inde i dem end det og var også begejstret(både for den og den anden Sonic youth koncert).
Alle deres SYR albums skal nu bestilles. (Det var også planen før, men det bliver nu.)
SumezSumezSkrevet 04/07-05 18:40 
Marcus F.M>
Enig, min klare favorit koncert! Den var bestemt fantastisk, jeg rendte halv hvileløst og drømmende rundt bagefter i ren begejstring i håb om at falde i snak med andre med samme opfattelse.

Haha, helt det samme her. Jeg ledte efter andre, der havde set det resten af festivallen, bare så vi kunne dele oplevelsen. Heldigvis var hende jeg var inde og se det med ligeså begejstret. Det var fantastisk bare at se hvordan alle andre der også var oppe foran stod med store smil på deres ansigter efter koncerten fordi det var så fedt. Jeg er faktisk overrasket over at en noise-koncert kunne glæde så mange.
Merzbow (japaneren, der sad i midten med to laptops) spillede igen et par timer senere med Mike Patton, og det var også udmærket. Skal helt klart høre noget mere medham.

Jeg hørte nogen nævne at det var den bedste koncert de nogensinde havde set.

Det har muligvis være mig. :P

Deres første koncert var også helt fantastisk (fik også top-anmeldelser), men det er specielt Other Sides, der var en oplevelse uden lige. Jeg er ellers heller ikke selv særlig meget inde i Sonic Youth.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 04/07-05 19:20 
Ja, det så også ud som om der var flere i samme tankegang, en del blev og snakkede om den bagefter og jeg blev også overrasket over så mange som syntes at kunne lide den.

Jeg stod dog også selv ved nogen der gik og under koncerten gav dem tommelfingeren nedad...men det er vel det kunne vel forventes at nogle havde forventet noget let fordøjeligt ud fra enten anmeldelsen på den tidligere koncert eller måske at de selv så den tidligere koncert.

Nå ok, jeg vidste ikke at det var den samme(Japaner der skulle spille senere og hed Merzbow). Jeg ville have set den men var lidt for træt og det var svært at koncentrere sig ordentligt efter den temmelig store "mundfuld" af en koncert.

Jeg skal også have lånt det album(Mike Patton og Merzbow...Maldoror, som de hed, sammen)

Så også Mike Patton og Rahzel iøvrigt, også en fin koncert men mere scene show agtigt end musikmæssigt. Interpol var nok den anden bedste koncert for mit vedkommende.

Ja, måske. :)

De spiller iøvrigt tre gange i Sverige i den nærmeste fremtid.
SumezSumezSkrevet 04/07-05 19:38 
Jeg er også overrasket over hvor mange, der rent faktisk var begejstret for en noise koncert. Man kan kun forvente at de fleste synes det er dårligt.
Men hvis du nogensinde finder en optagelse af koncerten, må du meget gerne sige til. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 05/07-05 00:00 
Som forventet overtog rusen fornemmelsen for tid og sted, og derved blev Black Sabbath og DAD eneste koncertoplevelser for mig. En rystende dårligt syngende Ozzy, kombineret med et ualmindeligt opgejlet publikum gav en overraskende glimrende koncert. DAD var som altid på forreste række, fantastiske.

Fortryder stærkt jeg gik glip af så mange af de forudplanlagte ture op til festivalområdet for at se koncert. På den lyse side vandt vi Camp makeover, men måtte derefter, desværre, nedsvælge indtil flere kasser T-Beer.
MarcusMarcusSkrevet 05/07-05 14:22 
Det skal jeg nok. Hørte du Autechre? Jeg synes den var lidt halvkedelig, det ene album jeg har hørt var meget mere interessant.

Fantómas skulle eftersigende have været god, den burde jeg have set i stedet for en fin koncert med Devendra Banheart.

Læs mere her: http://www.mymusic.dk/redaktion/artikel.asp?id=853

Khonnor og Mylo synes jeg begge var ret gode koncerter, jeg skal have lånt albums med begge.
SumezSumezSkrevet 05/07-05 15:24 
Nej, jeg fik ikke set Autechre. Men sammen med Interpol, var det den eneste planlagte koncert, jeg ikke fik set. Jeg var simpelthen for meget oppe at køre over Other Sides, og tror ikke jeg ville kunne tage noget, der faktisk havde rytme, på pågældende tidspunkt. Men for en gangs skyld nåede jeg stort set alle de koncerter, jeg ville. I skarp kontrast til sidste år.
Fantomás så jeg heller ikke, men jeg hørte fra nogle at den var dårlig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 05/07-05 22:08 
Autechre var ufatteligt skuffende for mit vedkommende. Jeg syntes at det var meget kedeligt. De eneste der skuffede mig udover var Røyksopp.

Ellers syntes jeg at størstedelen af de artister jeg så, var fantastiske, heriblandt Mylo, Armand Van Helden, Thievery Corporation, Opto, Hess Is More (det var en sjov opsætning), Athlete, Sonic Youth, Interpol, Bloc Party, Rahzel og sidst men ikke mindst The Perceptionists på Pavillionen. Var der andre der så dem?

Jeg syntes jeg fik det jeg skulle, selvom jeg sprang en del over som fx Green Day, Duran Duran, Mew, Tom Vek.

Så alt i alt en kanon-oplevelse og jeg skal klart derover næste år igen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 05/07-05 22:19, rettet 05/07-05 22:32 
Nogle videoer fra nogle af dagene:

http://www.soundvenue.com/interview.asp?id=374

Jeg så:

Torsdag: Sonic youth, Mory kante, lidt Ikscheltaschel

Fredag: Lidt Ponys, lidt Mugison, Ali Farka Toure, Isis, Sonic youths SYR koncert, Lidt Autechre.

Lørdag: Toumani Diabaté, en del Khonnor, en del Devendra Banheart, en del Mylo, en del Mikael Simpson, Patton/Rahzel, Duran duran.

Søndag: Joanna Newsom(Wow :)) , en del and you will know us by the trail of dead og Interpol.

Alt i alt var jeg for meget i lejeren for a spise og så for lidt bands, det må der rettes op på næste år.
Men også en kanon oplevelse og som sidste år så regner jeg med at være fast inventar derovre i fremtiden. Næste år kunne vi evt. lige mødes da vi alligevel ser en del af de samme bands. (Som vi også talte om men aldrig fik organiseret, Dchang)
dchangdchangSkrevet 05/07-05 22:24 
Den er jeg med på. Forresten hvis nogen overvejer lidt ferie i august så tjek lige den her lineup:

De skide belgiere...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 06/07-05 01:46 
dchang>
...og sidst men ikke mindst The Perceptionists på Pavillionen. Var der andre der så dem?

Jeg var der! - Shit, det var vildt. Og er du gal hvor freestylede de fedt til sidst...
Utroligt at man står og stener til et kæmpe hiphop-navn som Snoop, og én time senere er til koncert med noget af det fedest live-hiphop, der længe er set.

Snoop og Perceptionists burde bytte løn for deres koncerter :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 06/07-05 06:55 
Ja det var fedt. Især det diss de lagde til Snoop under freestylen, det kunne folk godt lide. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 06/07-05 11:42 
Mig inkluderet :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig