X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony står for fald om 1½ år...


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 30/04-03 12:54 
Jeg citerer hermed en nyhed fra xboxgamers.com:

"After Rockstar Games fulfills its agreement with Sony Computer Entertainment America at year's end 2004 (with the sequel to GTA: Vice City), it will immediately publish Grand Theft Auto III and Grand Theft Auto: Vice City on GameCube and Xbox, reports Yahoo News."

Der er lang tid til... men sony er lige så støt og roligt ved at løbe tør for gode brands de har for sig selv...

Det er selvfølgelig svært at spå om situationen 1½ år ude i fremtiden, men det er da altid rart at høre at "the dark side"'s hemmelige våben vil falde fra hinanden...

...eventually...

"We're in this for the long run" (M$)
Have you considered sucking less?
SumezSumezSkrevet 30/04-03 13:04 
Og GTA spillene er Playstation's stærkeste vare?
Jeg vil nu alligevel mene at GTA er et typisk PC eller Xbox spil, og tror ærlig talt ikke denne "drejning" vil have den store indflydelse.
Du kan jo også få Splinter Cell til PS2 og GC nu. Men who cares?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
keddeweddekeddeweddeSkrevet 30/04-03 13:06, rettet 30/04-03 13:09 
"the dark side"'s, som du kalder sony, hemmelige våben er da ikke deres brands, men måden de har banket dem og navnet playstation ind på nethinden af det menige menneske!

Med ps2ens brugerbase skal du ikke regne med, at magtbalancen ændrer sig i denne konsolgeneration.

EDIT: Dette er forresten min første post, så hej og velkommen til mig selv!
In your face space coyote...
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/04-03 13:27 
Jeg er enig, Kedde. Men i øvrigt er GTA:Vice City PS2erens stærkeste våben, hvis man kigger på julen 2002 er intet på konsol kommet i nærheden af de salgstal.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/04-03 13:27 
Sumez >
Og GTA spillene er Playstation's stærkeste vare?
Jeg vil nu alligevel mene at GTA er et typisk PC eller Xbox spil.

Æh se på salgstallene for GTA og Vice City - så er der vist ikke så meget at diskutere.
Og så er det da muligt at det mere er et Xbox spil end PS2 [jeg har svært ved at hvordan], faktum er at de 2 spil sælger røven uden af bukserne på alle andre spil - især i PS2 version.

Efter 25 uger på listen ligger Vice City nummer 7 listen over de mest solgte spil - til alle platforme.

ELSPA salgs chart
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OmenOmenSkrevet 30/04-03 13:39 
Der er stadig ikke noget der er confirmed i den sag, alt er endnu kun rygter.

Rockstar skulle dog udkomme med en officiel udtalelse til E3, og mon ikke det bliver offentligtgjort der?
Vote Ficus!
KTCKTCSkrevet 30/04-03 13:39 
Nu er Yahoo's nyhed altså også blevet drejet noget.
Faktum er, at det er en gut der hedder Michael Pachter, der har udtalt sig om det. Han er analyst hos Wedbush Morgan Securities, så hvordan skulle han kunne udtale sig for Rockstar?!?
Desuden har han ikke sagt, at de kommer, bare at de KUNNE komme...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SolaegSolaegSkrevet 30/04-03 13:42 
En god taktik for MS, tror jeg ville være, hvis de fik det næste GTA samt et GTA udelukkende til XBox2 som Launchtitel.

Jeg tror, at man ville kunne lave et fedt GTA spil med Xboxens kræfter; Fed grafik, DD 5.1, costum soundtrack...
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/04-03 13:46 
...og super multi-player online...
SolaegSolaegSkrevet 30/04-03 13:48 
Ja, det kunne være for fedt! Så kan man stå og snakke med hinanden; det ville nsæten minde om en rigtig by! Bortset fra at vi slår hinanden ned, smadrer politiet og går aldrig på toilet...

Står lidt om GTA her.
SumezSumezSkrevet 30/04-03 14:19, rettet 30/04-03 14:20 
SeventhSun >
Æh se på salgstallene for GTA og Vice City - så er der vist ikke så meget at diskutere.

Tårnhøje salgstal eller ej, som Kedde siger, deres hemmelige våben er "ikke deres brands, men måden de har banket dem og navnet playstation ind på nethinden af det menige menneske!"

Desuden er det udelukkende pga. spil som FFX, KH, Gitaroo Man og MGS2 at JEG har min PS2. Var GTA Sony's eneste trumf, ville de næppe stå NÆR så stærkt som de gør.
Og som et Japansk firma tror jeg ærlig talt at Sony selv har mere interesse i udviklere som Square Enix, Konami og Capcom end i Rockstar. Der kommer næppe endnu kæmpehit på samme niveau som GTA:VC fra dem indenfor de næste par år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/04-03 14:26 
Det handler jo ikke om gode spil...... Men bare at GTA er langt det bedste der er sket for PS2 på salgsfronten!

Er det 7 millioner kopier af TA3 der er blevet solgt?

..... Splinter Cell skuffede også efter min mening...

GTA3 blev en grotesk store succes takket være alt det vold og gore!
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 30/04-03 14:28 
Public EnemY >
Det handler jo ikke om gode spil...... Men bare at GTA er langt det bedste der er sket for PS2 på salgsfronten!

Nej, det handler om Sony's succes. Læs overskriften/første post. Min pointe er at Sony (i hvert fald nu) kan være ret så lige glade med om Vice City i fremtiden kommer ud til andre maskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/04-03 14:40 
Sumez >
Desuden er det udelukkende pga. spil som FFX, KH, Gitaroo Man og MGS2 at JEG har min PS2.

Æh men nu handler det ikke om dig.

Pengene ligger hos nørderne der følger med i hvilke spil der kommer.
De ligger hos mainstream publikummet.
Og det er mainstream publikummet, der gør at det kan lade sig gøre at sælge 7 mill eks. af GTA III.

Hvis der er 10 mill. mennesker der ejer GTA III og/eller Vice City, er der 10 mill. mennesker der kunne have lyst til at købe GTA IV.

Hvis GTA ikke er en PS2 eksklussiv titel mere, går de 10 mill fra at være potentielle Sony kunder til at være potentielle Rock Star kunder - det er en kæmpe forskel.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
olmeolmeSkrevet 30/04-03 14:46 
Det er da glædeligt at GTA eller hvilket som helst andet spil kommer ud på flere platforme. Hvorfor skal vi brugere glæde os over at et spil er eksklusivt til en enkelt platform? Det er jo kun MS/sony/nintendo der har gavn af det.
RJKRJKSkrevet 30/04-03 14:47, rettet 30/04-03 14:48 
SeventhSun:

Det kan vel diskuteres - selvfølgelig afhængig af, hvornår der kommer et GTA4. PS2-konsollen har allerede solgt størstedelen af, hvad den vil sælge (med al sandsynlighed). GTA-serien har gjort meget mere for PS2 nu, end den potentielt kan komme til fremover.

Men for fremtidige konsoller ville en eksklusiv Sony-aftale selvfølgelig være godt for Sony...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/04-03 14:58 
RJK >
Men for fremtidige konsoller ville en eksklusiv Sony-aftale selvfølgelig være godt for Sony...

Årh ja - undskyld at jeg ikke lige tænkte over tidshorisonten ;-)
Klart jeg mener ikke at Vice City til Xbox i Q4 04 har nogen betydning for PS2. Lissom det endnu ikke udgivne Halo til PC har nogen betydning for Xbox.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
keddeweddekeddeweddeSkrevet 30/04-03 15:02 
SeventhSun >
Pengene ligger IKKE hos nørderne der følger med i hvilke spil der kommer.
De ligger hos mainstream publikummet.
Og det er mainstream publikummet, der gør at det kan lade sig gøre at sælge 7 mill eks. af GTA III.

Hvis der er 10 mill. mennesker der ejer GTA III og/eller Vice City, er der 10 mill. mennesker der kunne have lyst til at købe GTA IV.

Hvis GTA ikke er en PS2 eksklussiv titel mere, går de 10 mill fra at være potentielle Sony kunder til at være potentielle Rock Star kunder - det er en kæmpe forskel.

Det for Sony vigtige er vel ikke hvor mange kopier af GTA3 der bliver solgt til PS2, men hvor mange PS2 konsoller GTA3
kan/har sælge/solgt!

Selvom Sony's eksklusiv aftale ophører om 1½ år? og GTA4 muligvis udkommer til alle 3 konsoller, vil det næste konsolmæssige generationsskifte alligevel være så tæt på, at GTA4 kun vil komme til at påvirke brugerbaserne fraktionelt.
In your face space coyote...
olmeolmeSkrevet 30/04-03 15:06 
Spillene har nu også betydning, da sony får en del af kagen, for hvert solgt spil.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/04-03 15:09 
keddewedde >
... vil det næste konsolmæssige generationsskifte alligevel være så tæt på, at GTA4 kun vil komme til at påvirke brugerbaserne fraktionelt.

Ah hvad?
Du skriver jo selv at det interessante er hvor mange PS2'er GTA 3 kan sælge?
Taget i betragtning hvor stor betydning launchtitler og tie-in-ratio har i branchen - og for salget, synes jeg da kun at det gør situationen endnu mere spændende.
Hvad skulle påvirke brugerne til at købe en 4. gen. konsol, hvis ikke netop det skulle være en stor-titel som GTA 4, en serie som rigtig mange af dem kender?

GTA 4 kunne jo netop være et kæmpe selling point for PS3 - hvis det kommer til alle 3 (eller hvor mange der nu bliver) platforme er det da et kæmpe tab for Sony.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
keddeweddekeddeweddeSkrevet 30/04-03 15:15 
Som jeg selv mener det fremgår af min post, regner jeg med, at GTA4 udkommer til denne generation af konsoller.

Jeg undskylder hvis det ikke fremstår klart nok.
In your face space coyote...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/04-03 15:19 
*kigger på Topic*

CRAP ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/04-03 15:20 
Ok på den måde - nej det kan jeg godt se.

Men ville det ikke være underligt?
Jeg mener hvis der ikke udkommer et nyt GTA spil før efter aftalen er ophævet - vil de så ikke vente det halve år eller mere der vil gøre at de kan få det ud på den næste generation?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
olmeolmeSkrevet 30/04-03 15:23 
Mon ikke de kan gøre som Ubisoft gjorde med Splinter cell, og bare sende de andre versioner ud efter nogle få måneder.
Vi kan da nok ikke forvente GTA IV før Q2 i 2004.
MrCaseMrCaseSkrevet 30/04-03 15:40 
Ah. Der er nu ikke noget som at smide benzin på et bål.

Jeg er selvfølgelig klar over ps2's totale dominans, og dermed sony's i denne cyklus. Det skal der jo ikke være nogen tvivl om. De unge spørger jo hinanden om "de ikke skal hjem og spille playstation"... ikke konsol, eller tv-spil eller noget men playstation. Et sony-brand.

Men det er da værd at nævne at de har opbygget dette sony-playstation-brand netop ved brug af titler som WipeOut og GTA. Livsstilsspil.(Agtigt)

Jeg kan kun give vedkommende ret i at GTA-francisen på ingen måde kan være et overstået kapitel. Hverken i denne eller næste cyklus.

Min pointe var såmænd bare at jeg har svært ved at se sony kæmpe med næb og klør for at beholde deres fremtidige første-plads på samme måde som microsoft kæmper for at komme med i løbet.

Jeg tror på M$ i det lange løb.
Have you considered sucking less?
keddeweddekeddeweddeSkrevet 30/04-03 15:41 
SeventhSun >
Jeg mener hvis der ikke udkommer et nyt GTA spil før efter aftalen er ophævet - vil de så ikke vente det halve år eller mere der vil gøre at de kan få det ud på den næste generation?

De viste med vice city, at koen sagtens kan malkes endnu, så mon ikke vi skal forvente et nyt GTA baseret på den samme game-engine om et års tid?

Rockstar har hverken økonomisk interesse eller tid til at bygge et nyt GTA op fra bunden i denne generation, når de allerede har den "perfekte" opskrift på succes hos masserne.
In your face space coyote...
KTCKTCSkrevet 30/04-03 16:06 
Nu valgte Rockstar også en "nem" løsning ved at bruge RenderWare, som lader dem koncentrere sig mere om gameplayet, da det indeholder en masse libraries i forvejen. RenderWare gjorde det også nemt for dem at porte GTA3 til Pc...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/04-03 21:22 
keddewedde >
Som jeg selv mener det fremgår af min post, regner jeg med, at GTA4 udkommer til denne generation af konsoller.

Der kommer en efterfølger til GTA:VC med titlen GTA:San Andrew(den sidste by del fra GTA1) Rygter siger at Rock Star tænker på at lade GTA:SA tidsmægsigt forgå i fremtiden.
Rock Star har også sagt af GTA4 først kommer på den næste generation af konsoller.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig