X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musikside


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:23 
Som nævnt i Nickelback emnet, har jeg en drøm om at starte et holdbart musikmagasin på nettet. Har hverken tid eller lyst til at dække hele den globale musikscene, men derimod rock og det der ligner. Siden vil på ingen måde fungere som konkurrent til sider som Gaffa.dk, men nærmere som et alternativ. Dybdegående anmeldelser og debatter af diverse albums/artister vil være hovedingrediensen og dermed også både sidens stærke og svage punkt. Den gennemsnitlige læser vil måske finde det kedsommeligt, hvor imod den mere musikalske person vil finde det interessant.

Som sagt blot en idé jeg løber rundt med. Vil gerne høre hvad I synes om idéen og om nogen evt. var friske på at starte sådan en side, da det vil være håbløst at starte projektet alene.
Home is where the hardware is..
PaenPaenSkrevet 25/01-05 20:21 
At skrive om musik er altid en god ide :) heh

Dog skal du nok arbejde på dit valg, og muligvis granske det godt igennem. " Rock og det der ligner" er et meget bredt emne i 2005, og at skrive dybdegående anmeldelser af diverse albums og seriøs debat med indhold vil nok kræve betalte medarbejdere med trang til musikken. Forstå mig ret, det er en god ide, men det kræver nok mere end frivillige skribenter og hvad fritiden tillader, hvis det skal leve op til dine nævnte krav.
Det allerførste som springer ind i mit hoved er, at hvis man skal skrive om musik, og konstruere en sådan musik side fyldt med rock. Så skal man nok have en rigtig klar og skarp ide om "Hvad er Rock"?

mvh
Dawn
Lóriens blade falder ikke forgæves
SumezSumezSkrevet 25/01-05 20:35 
Der findes en hel del musiksider på nettet. Du bliver nødt til at finde en bestemt linje til din side.. Sørge for at den har noget, de andre ikke har.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 21:10 
Jeg håbede jo på nogen herinde fra var med på idéen, for derefter at tage diskussionen om genrer.

Det lader da i hvert fald til at der er mange musikinteresserede herinde og det her handler altså ikke om en fuldtidsstilling, men om ren og skær interesse :)
Home is where the hardware is..
salsalSkrevet 25/01-05 21:13 
Som udgangspunkt kan du jo prøve at blive anmelder for Geiger (Danmarks bedste og eneste musikblad), og hvis du er god, kan du starte dit eget site.

Geiger
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 21:47 
Joke eller er siden nede?
Home is where the hardware is..
dchangdchangSkrevet 25/01-05 21:49 
Hvis du kommer igang og det bliver nogenlunde seriøst, så kunne jeg godt tænke mig at skrive. Det kunne være nyheder eller anmeldelser. Jeg kunne også være behjælpelig med at kontakte pladeselskaber og andet. Jeg snakker en del med dem i forvejen, især VME. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HankyHankySkrevet 25/01-05 23:04 
Jeg vil også gerne være behjælpelig.
Både med den tekniske del af siden, men også
med Nyheder, anmeldelser.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig