X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nickelback genbruger


Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/01-05 23:23 
Hvor gammelt det her link er ved jeg ikke lige, men det er næsten skræmmende under alle omstændigheder ;)

Man burde prøve det samme med Linkin Park...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
71 emne(r).
1 2 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/01-05 23:23 
Hvor gammelt det her link er ved jeg ikke lige, men det er næsten skræmmende under alle omstændigheder ;)

Man burde prøve det samme med Linkin Park...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 23/01-05 23:33 
Årh... fedt link! Ja, LP kører også meget rundt i det samme!
SumezSumezSkrevet 23/01-05 23:35 
Chokerende! Jeg havde aldrig troet det. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 23/01-05 23:56 
Ja har vidst været velkendt et stykke tid, og Linkin Park har ligeledes et par numre der kunne høres præcist ens.
Man siger jo der findes en skabelon for det sikre hit...
MarcusMarcusSkrevet 24/01-05 09:29 
Sumez>
Chokerende! Jeg havde aldrig troet det. :P

Nej da. :) Jeg har ellers ikke hørt noget mere originalt og talentfuld musik i mit liv, så det kommer som en stor overraskelse. ;)

Samme gælder Linkin Park.
enfenenfenSkrevet 24/01-05 10:28 
Jeg synes godt nok, 2003 nummeret virkede meget ens med deres første hit, men det er nu alligevel sjovt at høre dem køre samtidigt. Det viser bare, at de er meget ens og det er faktisk ret sørgerligt.

Man kan ikke sige, at der er meget nytænkning :)
What is the Matrix?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/01-05 11:05 
LOL, skræmmende! Det bekræfter bare det vi alle vidste i forvejen!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
salsalSkrevet 24/01-05 13:11 
Jeg synes, Linkin Park er fedt. Og jeg kan også godt lide Green Day (Boulevard of Broken Dreams -er- jo årets sejeste single). Der er helt vildt meget mainstream-musik, der holder for vildt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/01-05 13:24 
Sal - Jeg går ud fra at du har stærk sarkasme i dit indlæg:-)?

Det er altid svært at se om nogen bestemte individer bitcher over alles musiksmag og selv promomere bands som ingen kender:)

Nickleback virker gentagende! De lavede også Spider-Man's themesong?

Det synes jeg også lidt System of a down og Creed gør, hvis jeg skal være ærlig.
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 24/01-05 13:51, rettet 24/01-05 13:58 
Valkyrie>
Sal - Jeg går ud fra at du har stærk sarkasme i dit indlæg:-)?

Sludder! Hvis Sal skriver at han hører Green Day, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det er sandt.

Det synes jeg også lidt System of a down og Creed gør, hvis jeg skal være ærlig.

Jeg er i tvivl om System of a Down overhovedet har lavet mere end én "sang".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 14:07 
Valkyrie>
Nickleback virker gentagende! De lavede også Spider-Man's themesong?

Nej, det var forsangeren og en eller anden fidus med et par lejemusikere oveni.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 24/01-05 14:16 
Fornærmelser række efter række i det her indlæg :/
Jeg er heldigvis også ligeglad med hvad andre folk
mener om LP :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 24/01-05 14:43 
http://images.somethingawful.com/mjolnir/images/cg01132004/ScootsMagoo.jpg :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 24/01-05 15:00 
Haha, morsomt! .. Not
Folk kan jo gøre grin med hvad de vil, som de vil.
Jeg er i det mindste ikke bitter over andres musiksmag,
da jeg har andre ting at bekymre mig om.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
MarcusMarcusSkrevet 24/01-05 15:04, rettet 24/01-05 17:23 
Valkyrie>> Ofte er høj kvalitets bands dem ingen kender, ganske enkelt fordi de fleste ikke tager sig rigtig god tid og sætter sig meget ind i det de hører, og hører det mange gange, fx. sætte sig ned i mørke med lukkede øjne og lytte til noget. Som du ved er en masse musik klub og disko musik og mange bruger bare musik som baggrundsmusik og denne musik har ofte en acceptabel men falsk glad eller energisk overflade etc. men ingen reel dybde og originalitet.

Det er ikke nødvendigvis pop det drejer sig om, mange genrer bliver udnyttet på den her måde.

Hørte lige endnu et Sal anbefalet band idag, Broken social scene, se der er ægte glæde vist i musikken som samtidig er smuk.

Så jeg vil anbefale dig at lytte til et par af de foreslåede bands næste gang, hvis musik altså er noget du gider bruge tid på, evt. kan du jo også læse om det på allmusic.

Hanky>> Der er heller ingen grund til at være bitter over andres musiksmag hvis du er tilfreds med det du hører. :)
salsalSkrevet 24/01-05 15:28, rettet 24/01-05 15:33 
Nej, absolut ingen sarkasme. Jeg har længe været vild med Boulevard of Broken Dreams, som jeg synes, er et helt vildt fedt nummer. Jeg bliver nærmest(!) glad, når jeg hører det i offentligheden. Det sker sjældent med anden musik, jeg hører, men det er jo fedt, når man står på BK og skal til at bestille, og der så kommer musik, man rent faktisk godt kan lide. Fedt! Er der nogen, der har hørt hele Green Days nye album?

Nickelback har jeg ikke den store fidus til. Men jeg har selvfølgelig kun hørt singlerne. Jeg synes vist i virkeligheden, det virker lidt nosseløst (Hvis det er et acceptabelt ord at bruge på dette forum). Følsom-men-stærk-mand-med-guitar. Det virker som et 'get rich quick' scheme, og det er ikke fedt, når det virker klægt og påtaget. I min optik skal man generelt passe på med at bashe ting, bare fordi de er mainstream. Britney Spears-nummeret Toxic er fedt, Christina Aguilera-nummeret Genie in a Bottle har en super fed underlægning. Hvis man fjernede hendes stemme, ville sangen næsten være fed. Green Day har Boulevard of Broken Dreams. Osv., osv.

Jeg synes først, problemet kommer til syne, når visse bands udgiver sig for at være noget, de ikke er. Smarte, alternative, eksotiske. Personligt interesserer jeg mig for stort set alle afarter af god musik. Også popmusik. Popmusik er noget af det fedeste i verden. Man kan jo danse og være glad. Jeg har intet problem med at afgive noget indie-coolness på bekostning af at være glad og danse. Jajaja, ok. Måske ikke danse, men alligevel. Skal folk ikke bare have lov til at høre den musik, de hører, se de film, de ser, spille de spil, de spiller? På deres egne præmisser? Men det er nu alligevel svært at holde éns indre svinehund i lænke, når folk sidder og fedter med deres Kashmir-og-Saybia-plader og samtidig tror, de er helt vildt alternative og eksperimenterende. Fans bliver som bands og udgiver sig for at være noget, de ikke er. Eller måske ved de det slet ikke. Men så må man jo oplyse dem via skarp, skarp retorik. (djævlesmilien-fra-msn-hér)

EDIT: Har jeg anbefalet Broken Social Scene til dig? Det er rigtig fint. Sangen 'Anthems for a Seventeen Year-Old Girl' er i hvert fald suveræn. Spillede de ikke på Roskilde 04? Dem ville jeg gerne have set, men ak, $$$. I øvrigt synes jeg, I skal lytte mere til Matt, han er absolut den sejeste 13-årige i verden hvad musik angår. Jeg citerer fra hans band-liste:

Joy Division · Sigur Rós · Mojave 3
Interpol · Low · Spiritualized · Slowdive
Talk Talk · Mojave 3 · Slint · Yo La Tengo
Godspeed You Black Emperor! · Calla
Windy & Carl · Stars Of The Lid · Múm
Aix Em Klemm · Labradford · Nick Drake
My Bloody Valentine · Talking Heads
Red House Painters + more.

Det dér, Matt, er fandeme urimeligt cool.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RuneSPRuneSPSkrevet 24/01-05 15:39 
Naiera>
Hvor gammelt det her link er ved jeg ikke lige, men det er næsten skræmmende under alle omstændigheder ;)

Man burde prøve det samme med Linkin Park...

Virker ikke hos mig :(

Anyway omkring Linkin Park er det godt nok gået stærkt ned af bakke på det sidste. De har udsendt FEM albums og kun TO af dem er ikke "remakes" af deres nogle af deres tidligere albums eller lign... til grin IMO, bare det at de misbruger deres klart bedste album (Hybrid Theory) burde de skamme sig over! (snakker om Jay-Z albummet her - det lyder virkelig elendigt) Ellers var Meteora også fair nok - den levede bare ikke helt op til HT.
MarcusMarcusSkrevet 24/01-05 15:44 
Du anbefalede dem netop til Roskilde 04 hvor jeg aldrig fik set dem.

Og ang. Matt så må jeg erklære mig enig. Det er en imponerende og relativt alsidig liste.

Og ang. Britney Spears of Christina Aguilera så er det jo heller ikke umuligt da det jo ikke er dem selv der laver musikken. Dog er de fleste numre ene overflader og jeg tror rimelig hurtigt jeg ville blive træt af at høre Toxic sammenlignet med Teenage Riot med Sonic Youth, Spit on a stranger med Pavement, Chocolate lovely med Amon Tobin....osv. osv.
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/01-05 16:22 
Sal jeg tænkte mere på sarkasme overfor Linkin Park:)


*Shrugs* Jeg har aldrig haft noget imod dem. Meteora var ikke min kop te udover et par sange, men jeg har aldrig set et band få flere høvl i nyere tid end Linkin Park.

Og det kommer fra alle sidderne. Heavy folkene.... Goth fans.. Marylin Manson/KoRn/Slipknot/nightwish fans... Alle der høre Linkin Park er åbenbart inkompetent MTV idioter:O

Jeg ved sgu ikke. Jeg har ikke noget imod One step closer, numb og den sidste der.. breaking the habit. Jeg synes de er ok fede nok, mens jeg også godt kan se at faint/somewhere i belong/from the inside minder rigtig meget om hinanden.

Jeg synes bare at der er en ekstremt hostile feeling omkring andres musiksmag(Og specielt Linkin Park). Personligt synes jeg at bands som Bush, Breaking Benjamin og MasterPlan er fede nok. Ihvert fald bare det jeg har hørtO_O

Har de gjort et eller andet fuldstændig sindssygt? Jeg synes ikke engang jeg ligger mærke til dem som medie whores eller sådan noget.

Jeg synes også det virker som om at mange gamle fans af Led Zeppelin, Pink Floyd, Black Sabbath og The Doors er fuldstændig efter alt det nye(og specielt linkin park).

Er bands som "busted", "blink 128" og "sum 41" Bedre?

Jeg er nærmest af den generel forstågelse at alle rock bands der er kommet siden Nirvana bare ikke var det samme, og der ligger en skjult mening i Kurt Cobain's selvmord.

jeg er virkelig wow...

Selvfølelig tager Britney Spars kagen for mest hadet(hun har vist fleste hade sites i verden) men som band tror jeg ikke jeg har hørt nogen der er hadet mere end Linkin Park.

Okay måske gamle Metallica fans(dem fra tiden hvor "One" kom ud og før), men de har vist stadig rigtig mange fans også og blev nærmest anset som guder i 80erne?

IGN giver Meteora hele turen...
Well crucify the insincere tonight...
MarcusMarcusSkrevet 24/01-05 16:36, rettet 24/01-05 17:12 
Valkyrie>>
sal>
Nej, absolut ingen sarkasme.

....
Og jeg vil ikke sige de bands er særligt meget bedre nej, deres numre minder måske mindre om hinanden men ellers er niveauet vel nogenlunde det samme selvom jeg godt kan lide at høre Blink 182 ind i mellem. Det skyldes også deres relativt skøre personligheder.

Linkin park's numre minder vel bare mere om hinanden og så er de mere i fokus bl.a. fordi de har nogle sejlivede fans som sætter ekstra fokus på dem. Fx. her men der er også folk jeg selv kender der er store fans af dem. Busted var kun meget kort fremme. Blink 182 har generelt aldrig været nogen verdensomspændende succes, Enema of the state fik dem i kort tid frem men siden der, og før der har deres album og musik ikke fået specielt meget fokus. Sum 41 er rimelig nye og har ikke udgivet en masse remix albums, desuden er de nærmest pop punkrock som heller ikke er noget der har slået igennem i så stor stil som Linkin Park's wannabe hardrock eller hvad de gerne vil være inde under. Noget andet er at Linkin Park tager sig selv seriøst mens både Blink 182 og Sum 41 opfører sig relativt skørt og med glæde gør grin med dem selv som gør dem mere accepterede.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/01-05 16:40 
sal>
Er der nogen, der har hørt hele Green Days nye album?

Ja, og jeg må da erkende at "Boulevard of Broken Dreams" er et af albummets absolut svageste numre, men jeg har nu heller aldrig brudt mig synderligt meget om Green Day's sjælere. Som helhed er "American Idoit" dog et meget helstøbt og gennemført konceptalbum, der helt bestemt har givet mig respekt for Green Day igen. Siden "Dookie" har man skulle lede længe efter spændende udgivelser fra gruppen, men med "American Idiot" fornyer de sig selv og genren. De fortjener i sandhed den succes de oplever i øjblikket.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-05 16:58 
Enig. Boulevard of Broken Dreams er på ingen måde det mesterværk mange gør det til. Jesus of Suburbia og Whatsername er klart mine favoritter på selvsamme skive.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-05 17:02 
Og synes egentlig hele emnet er ret tåbeligt. Bands genbruger generelt på livet løs. Alle lige fra Avril Lavigne til Kim Larsen, bruger konstant de samme akkordsammensætninger. Der er så mange sange du kunne sætte op på den måde.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 24/01-05 17:22 
sal>
Joy Division · Sigur Rós · Mojave 3
Interpol · Low · Spiritualized · Slowdive
Talk Talk · Mojave 3 · Slint · Yo La Tengo
Godspeed You Black Emperor! · Calla
Windy & Carl · Stars Of The Lid · Múm
Aix Em Klemm · Labradford · Nick Drake
My Bloody Valentine · Talking Heads
Red House Painters + more.

Er du sikker på, det ikke er din liste? Størstedelen af de navne får mig instiktivt til at tænke på dig. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 24/01-05 18:11 
Noget andet er at Linkin Park tager sig selv seriøst mens både Blink 182 og Sum 41 opfører sig relativt skørt og med glæde gør grin med dem selv som gør dem mere accepterede.

Et hvert band med respekt for sig selv, tager også sig
selv seriøst.

Kan på en måde godt forstå jeres holdning til Linkin Park,
og så alligevel ikke, men jeg kan da prøve at dele mine
argumenter, hvorfor jeg synes de holder hele vejen.

Alle bandets medlemmer er utroligt jordnære.
De respektere deres fans mere end noget andet, og på deres
community på deres hjemmeside, skriver de endda selv derinde. Hvor mange andre bands gør dét? Fyr en PM afsted
til Mike, og du vil få svar. I modsætning til så mange
andre bands, der mener at de selv er mere end publikum,
har LP den modsatte holdning. Alene dét fascinere mig
dybt.

Noget helt andet er at jeg elsker deres musik.
Folk kan jo så mene om det hvad de vil, men
de kan ikke lave om på min musiksmag (eller millioner
andres)

Nej, dette var ikke en opfordring til mudderkastning.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/01-05 22:08 
Søgaard>
Alle lige fra Avril Lavigne til Kim Larsen, bruger konstant de samme akkordsammensætninger.

Måske er der mange bands, der bruger samme akkorder, men det betyder ikke at sangene kan sættes op mod hinanden og lyde fuldstændig ens, som i dette tilfælde. Der er forskel på at bruge samme akkorder, og på at bruge samme opbygning, arrangement og lyd.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 24/01-05 22:14 
Men lige netop Avril Lavigne og Kim Larsen er vist også nemme ofre. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-05 23:43 
dynamitedavo>
Søgaard>
Alle lige fra Avril Lavigne til Kim Larsen, bruger konstant de samme akkordsammensætninger.

Måske er der mange bands, der bruger samme akkorder, men det betyder ikke at sangene kan sættes op mod hinanden og lyde fuldstændig ens, som i dette tilfælde. Der er forskel på at bruge samme akkorder, og på at bruge samme opbygning, arrangement og lyd.

Så du synes altså de 2 sange er identiske fordi tempoet er det samme?
Home is where the hardware is..
salsalSkrevet 25/01-05 04:59, rettet 25/01-05 05:35 
Nej, han synes, de er identiske, fordi de - som han jo også skriver? - bruger samme opbygning, arrangement og lyd.

Du har hørt det, ikke? Sangene er præcis lige lange (eller er der klippet?), samme akkordskifte, samme tempo. Det der 'yeah yeah yeah'-stykke og 'going down'-stykket til sidst i sangen er totalt identisk. Fuldstændig samme arrangement. De bruger endda de samme (spøg-og-skæmt-billige) melodiske bevægelser lidt forskudt. Alle hooks'ne er totalt ens. Kan du virkelig ikke høre det, eller hiver du os - populært sagt - i benet? Det må være nemt at være Nickelback.

Men altså. Du har jo en pointe i, at det kan være svært at lave forskelligt-lydende arrangementer(, når man insisterer på at bruge lort-på-cd-skive-formularen på alle sine sange og ikke kan spille andet end (dårlig) guitar). Men ved du hvad? Det er overhovedet ingen undskyldning. Så må de da lære at spille klarinet, bratsch, synth, vibrafon, harmonika, koto, sitar, trompet, kontrabas, cello, klaver, harpe, saxofon, bruge e-bow, skruetrækker eller bue på deres guitarer, bruge delay, flanger, reverb, phase, chorus eller hvad der skal til, for at deres latterligt polerede "distortion"-guitar-muzak ikke fremkalder indre blik af de lange rækker af dåsemad nede i Føtex. Lige til at æde for folk der ikke ved bedre.

Er jeg i øvrigt den eneste, der synes, at Nickelback-forsangeren ligner Sarah Jessica Parker?

Desuden, er det virkelig så flot af Linkin Park-drengene, at de har tid til deres fans? Uanset hvad andre gør, er det så helt ærligt ikke det absolut mindste, man kan forlange?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 25/01-05 07:03 
sal>
Desuden, er det virkelig så flot af Linkin Park-drengene, at de har tid til deres fans? Uanset hvad andre gør, er det så helt ærligt ikke det absolut mindste, man kan forlange?

Det svarer lidt til at rose et spil for at have "ingen loadetid" ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 25/01-05 07:13 
Sumez>
Det svarer lidt til at rose et spil for at have "ingen loadetid" ;)

Ehh, nej?
Dårlig samligning...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 12:36 
sal>
Du har hørt det, ikke? Sangene er præcis lige lange (eller er der klippet?), samme akkordskifte, samme tempo. Det der 'yeah yeah yeah'-stykke og 'going down'-stykket til sidst i sangen er totalt identisk. Fuldstændig samme arrangement. De bruger endda de samme (spøg-og-skæmt-billige) melodiske bevægelser lidt forskudt. Alle hooks'ne er totalt ens. Kan du virkelig ikke høre det, eller hiver du os - populært sagt - i benet? Det må være nemt at være Nickelback.

Hvis du rent faktisk hører efter bruger de to sange helt forskellige akkorder. Og nu kører pænt mange (rock)sange altså i 4/4 og har ofte samme akkordskifte, ergo, det er tempoet der får dem til at lyde så ens som du gerne vil have dem til at være.

Jeg er på ingen måde Nickelback fan, men har også svært ved tage det seriøst, når vedkommende der lavede sammenligningen lægger ud med "Nickelback, you lazy, talentless bunch of wankers".. Sangene minder da også til en hvis grad om hinanden, men vil stadig påstå at det er tempoet, der får de fleste til at tro sangene er identiske.

sal>

Men altså. Du har jo en pointe i, at det kan være svært at lave forskelligt-lydende arrangementer(, når man insisterer på at bruge lort-på-cd-skive-formularen på alle sine sange og ikke kan spille andet end (dårlig) guitar). Men ved du hvad? Det er overhovedet ingen undskyldning.

Siger manden der elsker Boulevard of Broken Dreams med Green Day, som enhver der kan tage en power-akkord kunne have skrevet (læs: IKKE teksten).

sal>
Er jeg i øvrigt den eneste, der synes, at Nickelback-forsangeren ligner Sarah Jessica Parker?

Whatever..
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 25/01-05 12:51 
Søgaard, hvis du kan tage en power chord må du da også kunne høre, at de to sange er skåret efter helt samme skabelon. Længde af vers, pre-kvæd og omkvæd er helt den samme. Akkorderne er i flere tilfælde ens, og hvor de ikke er det, er det nært beslægtede akkorder, der bruges, hvilket giver ca. den samme sound. Dynamikken benyttes også ca. ens f.eks. hvad angår mere/mindre strøm på guitaren de fleste steder.

Numrene er ikke identiske. Men man kan vel ikke seriøst argumentere imod, at de minder mere end meget om hinanden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 25/01-05 12:53 
Jeg kan ikke se det store problem i det påståede "genbrug". Af og til må man bruge opskrifter der virker, og af og til tager man akkorder, der er brugt før. Det sker det er bevidst - og det sker det er et tilfælde.

Jeg er heldigvis udstyret med en forholdsvis bred smag, der gør mig i stand til at bruge energi på andet end at "hade" bands, der æaver succes på at levere noget der ligner en metervare. Linkin Park laver måske en metervare, men det er en metervare der fungerer. Jeg føler ikke et band behøver at levere Jesu Kristi genopstandelse hver gang tracket skifter på deres seneste CD, for at appellere til det jeg mener er god musik. Det behøver ikke at have et eller andet obskurt navn, og være opstået på en kirkegård under det kinesiske nytår, og jeg ser heller ikke nogen grund til at de maler sig i ansigterne, for det er sådan set sagen uvedkommende. Det er musikken det drejer sig om, og ikke image, bitre udtalelser eller budskaber IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/01-05 13:51 
sal>
Er jeg i øvrigt den eneste, der synes, at Nickelback-forsangeren ligner Sarah Jessica Parker?

Nej! Ligheden er slående...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 25/01-05 14:18 
Herold>
Det er musikken det drejer sig om, og ikke image, bitre udtalelser eller budskaber IMO.

En stor del af lige netop Linkin Park er jo netop både deres image, udtalelser og deres budskab.
Når vi snakker image, er vi jo netop inde på et "mainstream" (har det ord på tungen for tiden...) koncept. Hvis man synes Kiss er fede, fordi de bruger corpse paint, er man næppe den store musiknørd. ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 14:37, rettet 25/01-05 14:39 
Wehner>
Numrene er ikke identiske. Men man kan vel ikke seriøst argumentere imod, at de minder mere end meget om hinanden.

Vi kan da godt blive enige om, at de minder meget om hinanden. Man skal bare ikke kalde det 100% genbrug, når akkorderne og måden at sangen synges på er forskellige.

EDIT: Nu har Sum 41 fx. lavet en cover-version af 'how you remind me' som på INGEN måde lyder som 'Someday'. Hvorfor? Fordi tempoet er meget højere.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 14:44 
Desuden giver diskussioner som denne, mig blod på tanden til at starte et musiksite, hvor hver anmeldelse/album blev tæsket igennem. Synes tit anmeldelser bliver for overfladiske og ikke mindst korte.

Var igang med noget (fakestar.dk) på et tidspunkt, som blev et stort flop, da jeg ikke gik nok ind for det.
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 15:26 
Søgaard>> Selvfølgelig er det ikke 100% genbrug nej....

Hanky>> Hvis du ser nogle af Blink 182's dvd'er så ved de også udmærket godt at de er dårlige til at spille på deres instrumenter(bortset fra Travis) og de nævner også flere gange at de ikke forstår deres egen succes. Udover er der også en del andet selvhånelse som netop er klassisk for den nyere poppunk.

Herold >
Af og til må man bruge opskrifter der virker

Uenig, det er netop en mainstream attitude, at begynde at prøve at opbygge et hit bevist.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 15:34 
God musik kommer sjældent fra geniale musikkere.
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 25/01-05 15:40 
Sumez>
En stor del af lige netop Linkin Park er jo netop både deres image, udtalelser og deres budskab.
Når vi snakker image, er vi jo netop inde på et "mainstream" (har det ord på tungen for tiden...) koncept. Hvis man synes Kiss er fede, fordi de bruger corpse paint, er man næppe den store musiknørd. ;P

Nej, så er man bare nørd :P

Det er måske en stor del af Linkin Park, men snakker vi ikke om musikken her? Er det ikke musikken der kritiseres for at mainstream? For min skyld kunne Linkin Park tro at de var fe'er, danse rundt i lyserøde tyl-skørter og te sig som børn. Det er sådan set underordnet for musikken selv (og de ville sikkert også lave noget andet musik, der ikke appellerer på samme måde ;))

Det jeg kan lide ved Linkin Park er lyden og energien i det de laver. Ja, numrene lyder meget som hinanden, men hvorfor skulle det røre mig? Lyden er jo mere eller mindre det de er for mig. De har en stilart, som de måske har svært ved at komme ud over, men jeg kan ikke se hvorfor de partout skal det. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men hvis alle musikere eksperimenterede meget med lyden på deres næste skiver, så ville det blive noget rod. Det er rart at nogen gør det, for det har bestemt sine gode sider, jeg synes bare ikke at der er nogen grund til at bands genopfinder sig selv, hver gang de udgiver en plade. Man skal jo heller ikke gøre det, bare for at gøre det.

Marcus F.M > Ja, men skal ikke bevidst gå efter at lave hits, for så bliver det kunstigt. Men jeg ser ikke noget galt i at holde fast i noget der virker. At man så kan holde FOR fast, er noget andet :) Noget der virker, er jo heller ikke lig med succes - der kommer jo an på hvad man definerer "virker" ud fra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 25/01-05 15:48, rettet 25/01-05 15:49 
Herold>
Ja, numrene lyder meget som hinanden, men hvorfor skulle det røre mig?

Så er du vist en heldig julegris. Det er i det mindste mit indtryk, at de fleste elsker balancen mellem nyskabelse, variation og det velkendte. Og nej, min omgangskreds betår ikke kun af musiknørder ;)
HankyHankySkrevet 25/01-05 16:43, rettet 25/01-05 17:27 
Marcus FM>
Hvornår har jeg snakket om Blink182?
Jeg kan ikke fordrage punk...

Herold>
Whoops :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 25/01-05 16:56 
Hvornår har _jeg_ snakker om Blink 182? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 25/01-05 17:30 
Søgaard>
God musik kommer sjældent fra geniale musikkere.

Jeg er ikke enig - i hvert fald ikke relativt set. Jo, der kommer mest god musik fra middelgode musikere, men det er kun naturligt: Der er ufatteligt mange gange flere middelmådige musikere end dygtige. Derfor må det nødvendigvis være sådan.

Men sagen er jo, at dygtige musikere har også mulighed for at skrive de enkle hits, der går rent ind (Mr. Big: To Be with You, Level 42: Something About You osv.). Men omvendt har de middelgode ikke mulighed for at lave de fremragende numre, der kræver dygtige folk (Level 42: Lessons in Love, Tower of Power: What is Hip).

Det er således aldrig en ulempe at dygtiggøre sig på sit instrument.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:06 
Med mit udsagn mener jeg (selvfølgelig) at de store musikere gennem tidens løb ikke altid har været geniale musikere. Elvis, Beatles, Nirvana, etc.
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 18:07, rettet 25/01-05 18:09 
Hanky >
Et hvert band med respekt for sig selv, tager også sig
selv seriøst.

Ikke dine nævnte eksempler, ergo er det også mere til grin hvis linkin park mener de er gode musikere og udover det prøver at ligne nogen der er hardcore.

De andre bands har meget mere selvironi og spiller ikke på talent, men derimod blot at have det sjovt i mange af deres numre.
WehnerWehnerSkrevet 25/01-05 18:08 
Søgaard>
Med mit udsagn mener jeg (selvfølgelig) at de store musikere gennem tidens løb ikke altid har været geniale musikere. Elvis, Beatles, Nirvana, etc.

Du nævnte ikke lige Nirvana i samme sætning som Beatles :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-05 18:12 
Er du blind?
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 25/01-05 18:17 
Ja, at sætte dem i kategori sammen er temmelig overdrevet, vent lige 30 år og ser hvad der så er sket med Nirvana's status sammenlignet med de 2 andres.
71 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig