X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: Curse of Darkness


Svar
3of193of19Skrevet 23/01-05 11:48 
Fra Gamefront:

"23.01.05 - Konami gibt in der aktuellen Ausgabe des amerikanischen 'Play Magazine' die Entwicklung von Castlevania: Curse of Darkness bekannt. Es ist erneut in 3D gehalten und vom Stil ähnlich wie Castlevania - Lament of Innocence (PS2), dessen Team die Arbeiten übernommen hat. Allerdings verwendet man eine neue Grafik-Engine.

Die Helden heißen Hector und Isaac, die aber keine Belmonts sind; trotzdem soll Belmont in der Geschichte später auftauchen. Das Thema des Spiels ist 'Rache' und es soll düsterer sein. Die Handlung findet im Jahr 1479 statt, drei Jahre nachdem Trevor Dracula besiegt hat.

Es ist etwa dieselbe Zeit, in der Alucard auftrat. Möglicherweise kreuzen sich deshalb die Wege der Helden und Alucards, was aber nur Spekulation des 'Play Magazine' ist. Laut Produzent Koji 'Iga' Igarashi ruht Alucard in einem magischen Schlaf, nachdem er Dracula 1476 besiegt hat. Seine Zeitlinie und die von Hector und Isaac könnten sich laut Igarashi vielleicht irgendwie kreuzen.

Im Mittelpunkt der Spielmechanik stehen 'Innocent Devils', die man aufbaut und die Hector im Kampf und beim Bewegen helfen. Bestätigte Waffen sind bislang Schwert und Sperr, Erfahrungspunkte sind vorhanden. Als Bonus will Igarashi gerne einige Levels aus Castlevania Resurrection (DC) einbauen, das nie veröffentlicht wurde. Release: TBA. (Danke an thansenign)."

Nu bliver Sumez nok glad :)
dRxLdRxLSkrevet 23/01-05 11:54 
Oversætter du ikke lige Hauke?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 23/01-05 12:02 
Jeg fandt en oversættelse til forståeligt sprog andetsteds:

Konami gives the development of Castlevania in the current expenditure of the American ' Play of magazines ': Curse OF Darkness admits. It is kept in 3D again and by the style similarly as Castlevania - to Lament OF Innocence Click Picture (PS2), whose team took over the work. However one uses a new diagram engine.

The heroes are called Hector and Isaac, which are however no Belmonts; nevertheless Belmont in history is to emerge later. The topic of the play is ' revenge ' and it should be darker. The action takes place in the year 1479, three years after Trevor Dracula defeated.

It is about the same time, in which Alucard arose. Possibly cross therefore the ways of the heroes and Alucards, which however only speculation of the ' Play of magazines ' is. According to producer Koji ' Iga ' Igarashi rests Alucard in a magic sleep, after he defeated Dracula 1476. Its zeitlinie and of Hector and Isaac could cross according to Igarashi perhaps somehow.

In the center of the play mechanics ' Innocent Devils ' are located, which one develops and which help Hector in the fight and when moving. Confirmed weapons are so far sword and close, points of experience are present. As bonuses Igarashi wants to insert gladly some levels from Castlevania Resurrection (DC), which was never published. Release: TBA.

Bare det ikke bliver endnu et Action-Castlevania som LOI. Jeg kan bedre lide Metroid-Castlevania :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 23/01-05 12:18 
Nu siger du nok forståeligt sprog. Det der kommer vist fra en oversættelsesmaskine...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 23/01-05 12:47 
Det er da mere forståeligt end tysk :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 23/01-05 12:59 
Har I ikke allesammen haft tysk? :)

Nå, here goes:

23.1.05.
I den nye udgave af det amerikanske "Play Magayine" har Konami bekendtgjort udviklingen af Caslevania: Curse of Darkness. Spillet er igen i 3D og stilen minder om Castlevania - Lament of Innocence (PS2); det samme hold står bag udviklingen. Der gøres dog brug af en ny grafik engine.

Heltene er Hector og Isaac, som ikke er medlemmer af Belmont klanen; Belmont vil dog dukke op senere i historien. Spillets teme er "hævn" og det skulle være mere dystert. Handlingen udspiller sig i året 1479, tre år efter Trevor sejrede over Dracula.

Det er ca den samme tidsperiode som Alucard dukkede op i. Muligvis vil heltene møde Alucard, men det er kun spekulation fra "Play Magazine"s side. Ifølge producenten Koji "Iga" Iarashi hviler Alucard i en magisk søvn efter han besejrede Dracula i 1476. Hans tidlinie og Hektor og Isaacs kunne mødes ifølge Igarashi.

I spilmekanikkens fokus er "Innocent Devils", som kan opbygges og hjælper Hector med kamp og bevægelser. Indtil videre er svær og spyd blevet bekræftet som våben i spillet, ligesom erfaringspoint. Som bonus vil Igarashi gerne indbygge nogle baner fra Castlevania Resurrection (DC), som aldrig blev offentliggjort. Release: TBA.
MarcusMarcusSkrevet 23/01-05 14:55 
Så der er både et CV til ps 2 og DS på vej! :) Det lyder lovende!
RJKRJKSkrevet 23/01-05 14:57 
Og PSP.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 23/01-05 15:08, rettet 23/01-05 15:09 
Nå ja, det blev jo nævnt i den anden tråd.
Er det to forskellige spil? (DS og PSP)
RJKRJKSkrevet 23/01-05 15:26 
Det tror jeg da. Men der er vist ikke annonceret andet om PSP-spillet, end at "det kommer".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/01-05 15:44 
Var det ikke noget med, at det havde noget at gøre med SotN eller at det var meget lig SotN?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/01-05 17:00 
RJK>
Det tror jeg da. Men der er vist ikke annonceret andet om PSP-spillet, end at "det kommer".

Det har jeg ikke hørt noget om? Men PS2-spillet, havde jeg hørt om, og det har jo nu vist sig at holde stik. Hvor har du hørt om PSP-spillet?

Angående den her PS2-titel, må jeg nu sige at jeg er ret skeptisk. Jeg var mildest talt skuffet over LoI.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 23/01-05 17:02, rettet 23/01-05 17:05 
PSP spillet er indtil videre ikke andet end et rygte. Et rygte, der vist også er blevet manet i jorden igen.

Dog et rimeligt sikkert rygte at starte. Der er vel ikke nogen, der tror, at der IKKE kommer et Castlevania spil til PSP på et eller andet tidspunkt.
MarcusMarcusSkrevet 23/01-05 17:04, rettet 23/01-05 17:05 
Det var jeg også på nogle punkter. Men jeg synes absolut at det lyder fedt med evt. at møde Alucard i 3d, og hvis vi får et slot i 3d så kan det jo blive temmelig fedt i forhold til det mere kedelige slot i LOI som man ikke rigtigt tænker på som et reelt slot da det bare er baner man kommer ind i som udover det har meget ens baggrunde.
SumezSumezSkrevet 23/01-05 17:10 
At inkludere Alucard i et nyt spil, er vist ren fanservice, så de kan få de fangirls med, der er ligeglade med spillet, men bare vil skrive fanfiction om Alucard. ;)

Ifølge historien i SotN, lå han i dvale mellem CV3 og SotN, så hvis Iga inkluderer ham, omskriver han historien igen, igen, igen (og dermed ikke utænkeligt at han gør det :P).

Alucard får du jo desuden i fortsættelsen til AoS til DS (dog ikke i 3D, heldigvis endda)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/01-05 17:16 
JAA>
PSP spillet er indtil videre ikke andet end et rygte.

Hmm... Jeg vil da ikke udelukke, at jeg har blandet DS- og PSP-lister sammen. Jeg husker det som værende på nogle af de tidlige tentative-lister, hvor der bare stod Syphon Filter, Wipeout, Winning Eleven, Castlevania etc. Altså sådan set bare alle mulige kendte titler, for at overbevise folk om, at de gode spil kom engang.

Men jeg er som sagt ikke helt sikker på, om det var DS- eller PSP-listen, Castlevania var med på. Jeg mente bare det var begge to, men dengang kom der jo alle mulige titler ud, og det er svært at huske eksakt, når der ikke er blevet sagt mere om dem siden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 23/01-05 17:21, rettet 23/01-05 17:24 
Der var løse rygter om, at der ved PSP's launch skulle komme et SoTN remake eller en form for efterfølger (måske efterfølgende nedenstående udtalelser). Måske er det det, du husker. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet, og kan heller ikke finde noget om det. Hvis jeg tager fejl, er det kun glædeligt!

EGM: Castlevania on PSP ... any news?

IGA: Hmmm … PSP … Sony needs to nail down the final specs! When we first saw a preview prototype there was a D-pad, then we saw it again and all it had was an analog stick…I need to get tools!
RJKRJKSkrevet 23/01-05 17:31 
Vi må jo nok bare håbe ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/01-05 09:44, rettet 24/01-05 13:59 
CV Dungeon har postet nogle scans fra det nyeste nummer af Play, med en omfattende artikel omkring Curse of Darkness:

http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod1.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod2.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod3.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod4.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod5.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod6.jpg
http://www.classicgaming.com/castlevania/playmag/playcod7.jpg
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/01-05 09:47, rettet 24/01-05 14:00 
"What Miyamoto is to Mario, Kojima is to Metal Gear and Itagaki to Ninja Gaiden, Igarashi is to Castlevania."

Er skribenten klar over at der fandtes Castlevania før SotN? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/01-05 13:56 
Dine links er underlige, men billederne kan ses her fra:
http://www.classicgaming.com/castlevania/new.htm
SumezSumezSkrevet 24/01-05 13:59 
Ups.
Linksne er rettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 24/01-05 15:14, rettet 24/01-05 16:20 
Nå ja, han plejer jo at ændre på historien så det ville ikke være så underligt men selvfølgelig knap så fedt. Jeg synes selv det ville være ret fedt hvis man så ham i 3d, dog hellere spillede med ham i 3d så man kan flyve og forvandle sig til ulv og tåge i 3d, det kunne blive ret fedt tror jeg.

Og hvis Alucard kommer med på samme niveau som i AOS så er han jo nærmest ligegyldig udover en tilføjelse af mystik.

Ja, når det er ds ville det nok være overdrevet og gå over at forsøge på at lave noget 3d, så hellere et mere klassisk opbygget spil.
HeroldHeroldSkrevet 28/01-05 10:37 
Jeg har lige fået lidt screens direkte fra Konami i forbindelse med pressemeddelelsen.

Screens
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-05 18:01, rettet 28/01-05 18:04 
JAA>
Der var løse rygter om, at der ved PSP's launch skulle komme et SoTN remake eller en form for efterfølger (måske efterfølgende nedenstående udtalelser). Måske er det det, du husker. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet, og kan heller ikke finde noget om det. Hvis jeg tager fejl, er det kun glædeligt!

EGM: Castlevania on PSP ... any news?

IGA: Hmmm … PSP … Sony needs to nail down the final specs! When we first saw a preview prototype there was a D-pad, then we saw it again and all it had was an analog stick…I need to get tools!


Ja tak - Sony forstår sig virkelig på at lancere med en interessant line-up. Not. Det er ærlig talt trist, at man udsættes for remakes og finpudsninger af PSX-titler som MediEvil og Wipeout. PSP er utvivlsomt teknisk bedre end DS, men kudos til Super PLAY #4 for at se sig skeptisk på den. Det handler vel i grunden om interessante, nye spil - ikke remakes, opdateringer m.m.? Spilverdenen lider p.t. af mangel på kreativitet, siger alle. Men man kan ikke kræve at alle har samme indgangsvinkel til spiludvikling som Nintendo, Sonic Team og Capcom (Production Studio 4).

Alligevel ros til IGA for at videreudvikle Castlevania-seriens spilmekanik en tand mere for hver udgivelse. LOI fungerer således idéelt i 3d med en formidabel spilkontrol, selvom det ikke nåede SOTN-kvalitet i sit gameplay. Jeg har spillet SOTN - og vil ikke spille det igen...som remake. Lad mig derimod se noget, der som SOTN, fornyer serien i samme grad (selvom SOTN jo "bare" er en Metroid-klon - det ved alle).

Som i Metroid Prime finder jeg det mere interessant at udforske et stemningsfuldt, varieret 3d-miljø end samme evindelige Metroid-opbygning i 2d i endnu et 2d-Castlevania.

Lad mig i det mindste få en semi-3d-titel i Castlevania-serien som Contra: Shattered Soldier og ikke bare et 3d-Castlevania, der minder om Chaos Legion.

»Castlevania: Curse of Darkness tager serien i en frisk ny retning - med nye helte og skurke," fortæller Hans-Joachim Amann, Head of Product Management hos Konami of Europe. "Konflikten mellem Hector og Isaac lader spillerne udforske Draculas dybeste tilflugtssteder fra et nyt perspektiv og giver fans af serien masser af nyt gameplay.«

...lad os håbe.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 28/01-05 18:17 
Herold>
Jeg har lige fået lidt screens direkte fra Konami i forbindelse med pressemeddelelsen.

Kan du ikke linke direkte til de store versioner af billederne? Du må ikke tage det så tungt, men jeres billedlinks fungerer ikke vildt godt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/01-05 18:27 
Det gør de da.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-05 18:29 
Niks - har også uoverskuelige problemer her i Mozilla med de billeder. Få mig ikke til at slå popup-blokering fra? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 28/01-05 18:29, rettet 28/01-05 18:30 
SkyblazeR>
Ja tak - Sony forstår sig virkelig på at lancere med en interessant line-up. Not. Det er ærlig talt trist, at man udsættes for remakes og finpudsninger af PSX-titler

Hvis _nogen_ baserer sig på remakes til håndholdte så må det vist være Nintendo? Se lige på udbuddet til GBA igen.

Sony har faktisk stillet krav om, at remakes er forbudte på PSP. Derfor skulle MediEvil og Wipeout heller ikke være remakes, men mere eller mindre nye indslag i serien.

Ikke at jeg klager, foretrækker jo mange af de gamle spil, men lad os nu lige forholde os til fakta...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 28/01-05 18:30 
SkyblazeR>
udforske Draculas dybeste tilflugtssteder fra et nyt perspektiv og giver fans af serien masser af nyt gameplay.«

Det lyder da lidt som om der er førstepersonsperspektiv med. Måske kan Hector, Isaac eller hvad han hedder forvandle sig til en flagermus - så kan de låne Metroid Prime 2's Echo Visor :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-05 18:40 
http://i.boomtown.net/pics/4/8/9/67984/640x480.jpg]Billede 1[/LINK]" target="">Billede 1
http://i.boomtown.net/pics/5/8/9/67985/640x480.jpg]Billede 2[/LINK]" target="">Billede 2
http://i.boomtown.net/pics/6/8/9/67986/640x480.jpg]Billede 3[/LINK]" target="">Billede 3
http://i.boomtown.net/pics/7/8/9/67987/640x480.jpg]Billede 4[/LINK]" target="">Billede 4
http://i.boomtown.net/pics/8/8/9/67988/640x480.jpg]Billede 5[/LINK]" target="">Billede 5
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 28/01-05 18:56, rettet 28/01-05 18:58 
Chrono>
Det lyder da lidt som om der er førstepersonsperspektiv med. Måske kan Hector, Isaac eller hvad han hedder forvandle sig til en flagermus - så kan de låne Metroid Prime 2's Echo Visor :)

Jeg går ud fra de mener et historiemæssigt perspektiv. Nu hvor du er en af Draculas tidligere henchmen :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-05 18:58, rettet 28/01-05 19:01 
RJK>
Sony har faktisk stillet krav om, at remakes er forbudte på PSP. Derfor skulle MediEvil og Wipeout heller ikke være remakes, men mere eller mindre nye indslag i serien.

"Nemme udveje" er der nok af. Wipeout Pure bliver næppe lige så banebrydende/stilsættende som dengang ved PSX'ens lancering, hvor Wipeout-titlen solgte adskillige konsoller. Hvilket nyt interessant spil på PSP vil kunne dét?

Ikke at jeg klager, foretrækker jo mange af de gamle spil, men lad os nu lige forholde os til fakta...

De kritiske krönik-perspektiveringer i Super PLAY kan nu engang være mere interessante på en rammende måde i forhold til faktaopstillinger :)

»Er det virkelig med en konvertering af middelmåedige Medievil, at Sony skal vinde den bærbare krig? Så tror jeg faktisk mere på Nintendos gnubbelegetøj DS.«

»Det er lidt mærkeligt og næsten lidt uvirkeligt, at Sony forsøger at sælge sin nye hardware ved hjælp af ti år gammel software - software som i mange tilfælde end ikke var god, da den kom på gaden.«

- begge uddrag fra Super PLAY #4 "Tillykke til alle nostalgikere!", Krönik_Tommy Rydling (s. 12).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 28/01-05 19:11 
Det skal nu nok lykkedes for dem alligevel. Jeg var også ret skuffet over alle konverteringerne på GBA, og Mario 64 DS er ikke en døjt anderledes herfra (men til gengæld et bedre spil), men i det mindste ser det ud til at der er et par interessante titler i horisontet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/01-05 19:11 
Hvorfor skal alt hænges i en DS vs. PSP-krig? Det er jo fjollet.

Og det er også fjollet at angribe Sony for at fokusere på remakes på PSP i forhold til DS, når Sony nu rent faktisk er gået ud og har sagt nej til remakes, og Nintendo nu har en lang historie med ret grov udnyttelse af remakes (NES Classics comes to mind) og allerede fortsætter med det. Nintendo har i vesten udgivet ét spil til DS. Og det er et remake. Omtrent ligeså banebrydende som de næste DS-spil, der er på vej fra Nintendo som Mario Kart, Animal Crossing og Wario Ware...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/01-05 19:20 
Det var faktisk dig, der hev DS op. ;)

Måske vi burde lave et "DS vs. PSP"-forum. :P

Og nu: Castlevania!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/01-05 19:27 
(Nej, det passer jo heller ikke. Det blev nævnt to gange, før jeg kom ind på den.)

Castlevania, ja tak :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 30/01-05 20:48 
Mere nyt:

REDWOOD CITY, CA - January 27, 2005 - Konami Digital Entertainment - America, a division of Konami Digital Entertainment, Inc., today announced new titles and additional details for its 2005 lineup. On the heels off an unprecedented year that featured the release of landmark games such as Metal Gear Solid® 3: Snake Eater™ and Silent Hill 4: The Room™, this year's Konami roster will boast all-new versions of blockbuster franchises Castlevania®, Metal Gear®, Winning Eleven and Frogger. Konami will also establish itself as a leader in the portable gaming space with the most anticipated content for the new portable systems. Several new franchises were announced today including Death, Jr. for the PSP™ handheld entertainment system and Dragon Booster and Lost in Blue for the Nintendo DS™. Overall, Konami's broad 2005 line-up includes titles across all genres, age groups and skill levels. Below is additional information on the titles that will be showcased at Konami's 2005 Gamers' Day:

Castlevania®: Curse of Darkness™
Release date: Fall 2005
Genre: Action/Adventure
Platform: PlayStation®2 computer entertainment system

The latest installment in the Castlevania series brings an all-new story and adventure to the PlayStation 2. Players take on the role of Hector, a new hero in the Castlevania series who has the power of Devil Forgery as well as the ability to cultivate powerful new allies, called Innocent Devils, to help defeat enemies throughout the game. The Curse of Darkness features strong RPG and adventure game elements along with innovative character growth and drastically improved enemy variation. The game's deep storyline unfolds against a backdrop of beautifully rendered and expansive environments.

Castlevania® for DS (working title)
Release date: Fall 2005
Genre: Action
Platform: Nintendo DS™

The first title in Konami's legendary Castlevania™ series to be made for the Nintendo DS, this new title will continue the storyline that first emerged in the critically-acclaimed Castlevania®: Aria of Sorrow™. Taking place a year after Aria of Sorrow ended, Castlevania for DS will take players on a harrowing and challenging journey of selflessness. As the incarnate of Dracula, Soma Cruz finds himself at the center of a cult's plan to resurrect their evil lord and master. In order to save himself and protect the lives of those he loves, he must infiltrate enemy territory, including a towering replica of Dracula's castle that is teaming with monstrous creatures, to foil their elaborate plot.

More on CV CoD
REDWOOD CITY, CA - January 27, 2005 - Konami Digital Entertainment - America, a division of Konami Digital Entertainment, Inc., announced today that Castlevania®: Curse of Darkness™ for the PlayStation®2 computer entertainment system will be available in fall 2005. While past Castlevania® games have focused on the struggle between Dracula and the Belmont clan, Curse of Darkness introduces players to an entirely new storyline and main character - Hector, one of two Devil Forgemasters, who had once refined his skills under Dracula. Told in true Castlevania style, this action-packed tale of betrayal and revenge takes players on a journey through an expansive world filled with formidable foes and beautifully rendered environments to the ruins of Dracula's castle.

Disillusioned with the ideals of his mentor, Hector fled Vallachia to pursue a more normal life, leaving Dracula vulnerable to the Belmonts. Now, three years after Dracula was defeated in battle, the magic power of the curse released upon his death has infected all of Europe. As the continent succumbs to pestilence, heresy and mob violence, Isaac - a former friend and fellow Devil Forgemaster - suddenly appears. Believing their master's death was a result of Hector's betrayal, Isaac implicates his friend's beloved in a deadly witch trial. Fueled by revenge, Hector sets off on a journey to his former home, which is now completely morphed in dark magic, to confront Isaac.

Armed with the unique new abilities of Devil Forgery, gamers will be able to forge trusty allies - "Innocent Devils" - who will help defeat a variety of powerful enemies. More than 30 evolving allies will develop unique abilities ranging from those that can open heavy doors, to those that can help Hector fly. They will aid players in conquering various enemies, avoiding perilous traps and solving challenging puzzles. As players progress through the game and gain experience points, their character's strength will increase, reminiscent of the same gameplay found in the critically acclaimed Castlevania: Symphony of the Night.

"Castlevania: Curse of Darkness takes the series in a fresh new direction - complete with new heroes and villains," says Matt Knoles, Product Manager at Konami Digital Entertainment - America. "The conflict between Hector and Isaac will allow players to explore Dracula's inner sanctum from a different perspective and provide fans of the Castlevania series plenty of new gameplay experiences to enjoy."
SumezSumezSkrevet 30/01-05 22:01 
Er det ikke den, Herold postede tidligere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 31/01-05 09:39 
Er der ingen ny information i den? Der er i hvert fald også noget om DS titlen her.....
HeroldHeroldSkrevet 31/01-05 09:46 
Min var udelukkende PS2 - DS-tingen har jeg ikke hørt fra Konami om... hvilket ikke overrasker mig.

*sparker til Sverige*
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig