X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GameCube Portable?


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 22/01-05 14:34 
Alright, here goes:

IGN:

"Actually, based on things I've heard, the paths of the DS and GBE have intersected already. Sources claim that the idea for the next Game Boy took flight right about the same time GameCube launched. The device was merely supposed to be a portable GameCube. Nintendo was hoping to create a synergy between the two platforms. However, for whatever reason -- probably an inability to miniaturize the GameCube at a consumer-friendly price -- the Game Boy successor was abandoned. Instead, Nintendo opted to use an old piece of tech: a hardware dubbed Nitro that was originally developed to be an update to the Game Boy line during the PS1 era. At former NCL president Hiroshi Yamauchi's suggestion, the tech was enhanced with a second screen and later a touch-sensitive interface. Thus, the DS was born.

What's interesting is that work on Game Boy Evolution is allegedly further along than most of us would probably guess. And more intriguing still, sources claim that Nintendo is once again trying to make the machine a portable GameCube.

If that comes to fruition, I will likely be singing the praises of Game Boy Evolution from the very start. It would be an amazing accomplishment. The machine would have a potential library of 500 games from launch. Imagine being able to play Wind Waker, Metroid Prime, Resident Evil 4, Wave Race, and Pikmin on the go. It's a Nintendo fan's dream come true.

From "Matt" of IGNcube."
KilroyKilroySkrevet 22/01-05 16:57 
Hmm, det lyder spændende!
Jeg er dog bekymret mht. batteri. De må jo skulle trække mere grafik end PSP-batterierne...
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-05 19:17 
Jeg tror på det sker...
Og det er nok rigtig at de har tænkt på det for diskende er jo den størrelse som PSP.
Det kunne blive godt;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 22/01-05 19:26 
Det kunne være rigtig fedt. Jeg tror bare de får lidt svært ved at presse to analog-sticks og alle knapperne ned på en håndholdt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 22/01-05 19:28 
Men damn det kunne i hvert fald være nice :)

Dog tror jeg at der ville være lidt problemer, mht multiplayer. Kan i hvert fald ikke lige se hvordan de skulle kunne få det op at køre ordentligt :/

Online er i hvert næsten helt ude af billedet.
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-05 19:44 
RuneSP>
Men damn det kunne i hvert fald være nice :)

Dog tror jeg at der ville være lidt problemer, mht multiplayer. Kan i hvert fald ikke lige se hvordan de skulle kunne få det op at køre ordentligt :/

Online er i hvert næsten helt ude af billedet.

Hvorfor??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/01-05 20:23 
Der er jo næsten ingen GC spil som understøtter online.
SqafemrSqafemrSkrevet 23/01-05 19:49 
Chrono>
Det kunne være rigtig fedt. Jeg tror bare de får lidt svært ved at presse to analog-sticks og alle knapperne ned på en håndholdt.
Kunne de ikke bare lave 2x ala psp's analogstick... det er ikke ret stort og ifølge div. reviews skulle det også fungere ret godt?
RuneSPRuneSPSkrevet 05/05-05 11:53 
Fandt lige dette mockup:

GameCube Portable?

GameCube Portable?

men daaaamn! :D
SqafemrSqafemrSkrevet 05/05-05 12:11, rettet 05/05-05 15:40 
Et godt bud.

Men jeg tror nu mere på at den nye gameboy vil have et "ala psp designe" (med widescreen), for ellers bliver det helt umuligt at bruge controleren. Men håber stadig de vil bruge flip top skærmen, den er bare så praktisk!

Håber vi finder ud af mere her til E3...
DommergaardDommergaardSkrevet 05/05-05 13:09 
Den ser faktisk rigtig cool ud!
ChronoChronoSkrevet 05/05-05 13:26 
Den skal bare lige være lilla/indigo så er jeg tilfreds :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 05/05-05 15:13 
Det er i hvert fald ikke helt umuligt at lave en håndholdt udgave, tjeck lige denne her som en eller anden har lavet:

http://img27.exs.cx/img27/6647/p10101203in.jpg
KilroyKilroySkrevet 05/05-05 15:19 
Dejlig handy sag^_^

Hvis Nintendo virkelig laver sådan en sag, så er jeg spændt på at se om de holder sig til klapsystemet, som SP og DS, eller om de har tænkt sig at vende tilbage til det enkle, som med GBA og Sonys PSP, eller om de vil lave noget helt nyt.
Kilroy Was Here
The BruceThe BruceSkrevet 05/05-05 15:34 
Den øverste mock-up ser da sindsygt lækker ud og jeg kan bedre lide designet end PSP's ditto!

Rent praktisk, så er det vel heller ikke 'så svært' at lave en bærbar version af Gamecuben- er den ikke utroligt godt skruet sammen, hvad angår volumen af dens 'indre'?
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Zzap!Zzap!Skrevet 05/05-05 16:35 
Et af de største problemer med en GC portable, vil være at gøre skærmen billig nok. Minimums kravet er en 640x480x24bit skærm for at alle spil skal være spilbare.
Born to kill space
JAAJAASkrevet 05/05-05 17:45, rettet 05/05-05 19:44 
Den sorte mock-up grænser til at være det lækreste stykke bærbare tech, jeg har set. Håber Nintendo har kigget godt med over skulderen (og i øvrigt har fyret DS designeren på gråt papir).
RJKRJKSkrevet 05/05-05 17:57 
Zzap!>
Minimums kravet er en 640x480x24bit skærm for at alle spil skal være spilbare.

Man kunne vel i teorien bare nedskalere billedet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 05/05-05 23:37 
Spil med masser af små detaljer og små fonte vil være så godt som uspillelige hvis ikke der er den rette opløsning. Et oplagt eksempel er RE4.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 06/05-05 00:05 
Nu er der vist kun to 16:9-only spil til GameCube, så det er jo ikke så voldsomt. Det er vist også de færreste spil der har 5 pixel fonte. Og hvis de har, indeholder de næppe så vigtige oplysninger, at det er uspilleligt uden (erindrer kun ét eksempel herpå, og det er et PS1-spil). Lettere problematisk? Ja. Væsentligt antal spil uspillelige? Arh...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 06/05-05 00:19 
Okay, "lettere problematisk" ér uspilleligt for mig. Hvis man skal sidde og knipe øjnene sammen og gætte på detaljer, så er en stor del af spiloplevelsen ødelagt. Jeg mener ikke 16:9 spil, når jeg taler om problemer med opløsningen, for der er jo ingen spil der har krævet 16:9 formaet. Jeg mener, dét at ens gammelkendte spil kommer til at stå uskarp så man savner en "rigtig" skærm, dét at man klarer sig dårligere i et spil end hvis man spillede på et TV, etc.
Det er jeg sikker på ville være fuldstændigt uacceptabelt for Nintendo og i hvert fald også for mig og, er jeg sikker på, en del andre.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 06/05-05 00:23, rettet 06/05-05 00:23 
Mht. 16:9 ville Beyond Good & Evil og Resident Evil 4 jo blive ret små, hvis man halverede opløsningen, da de jo kører 16:9 only, og dermed i forvejen kun bruger godt halvdelen af billedet.

98% af GameCube-ejerne bruger vel composite. Det er Nintendo-standard. Det er altså ret uskarpt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 06/05-05 00:44 
Så vidt jeg kan se er RE4s pixel til billedpunkt ratio ca. 1:1, d.v.s. graden af foringelse af opløsningen ville være den samme som fuldskærmsspil.
Composite giver noget farveudblødning, men SÅ uskarpt er det altså heller ikke. Jeg ved ikke om GC har specielt dårligt composite output da jeg aldrig har brugt det. Men det kan umuligt give en forringelse i billeddefinitionen der svarer til PSP agtig skærm opløsning.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig