X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den næste store epic?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/01-05 19:46 
Jeg synes det har været ret tamt her i den senere tid(excluding Lord of the rings)! Troy var personligt en skuffelse for mig. Stort set alt ved den film gik bare galt:(

Jeg havde virkelig høje forventninger til James Horners musik som til tider lød forfærdeligt. Brad pitt og Orlando Bloom var langt fra overbevisende og Sean Bean, Peter O'Tool og Eric Bana kan kun trække den så langt:/

Alexander og King Arthut var bare ekstremt dårlige.. Der var ikke så meget der.

Troy var efter min mening meget bedre end disse to, men stadig en enorm skuffelse når man tænker på hvor rig Homers arbejde var. Hele sagaen blev fordrejet og ændret fra det, som homer faktisk skrev.

Anyway. Jeg syntes Gladiator var ekstremt fed:D så er det sagt. Den kom virkelig bag på mig, og jeg havde egentlig ikke troet at Ridley Scott ville kunne fungere på den skala selvom han var genial da han lavede Alien og Blade Runner:)

Nu er han på banen igen(Ridley altså) og Orlando bloom har endnu engang fået the main role som soft boy blacksmith. Næsten en direkte kopi fra hans karakter i Pirates of the Carribiaen:O

Anyway, men resten af folkene bag er sgu cool! Specielt Jeremy Irons og Liam Nesson^_^

Den store ændring her ser dog ud til at være at Hans Zimmer som har lavet scoren til næsten alle Ridleys film og mange andre, ikke laver den her.
Istedet har Harry Greg-Williams fået roret som vi kender fra Metal Gear Solid:) Jeg ved ikke om han kan kan leve om til Zimmers resume(Gladiator, Black hawk down, lion king, rainman, thin red line, last samurai) Men alligevel cool at han er med:)

Bliver det en ny film af samme kaliber som Braveheart og Gladiator? I don't know, men jeg synes at traileren ser ret fed ud.

Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen og Edward Norton er også med:) Godt med de lidt danskere^_^

Håber bare ikke det bliver en skuffer ala Troy:'(

Kingdom of Heaven.
Well crucify the insincere tonight...
psychomantispsychomantisSkrevet 20/01-05 20:10, rettet 20/01-05 21:28 
Ser spændende nok ud. Kan godt huske han var igang med at lave en korstogsfilm. Mit største problem er Orlando Bloom. Hvorfor SKAL han være med i alle eventyrlige episke film bare fordi han er med i L.O.T.R.? Han spiller jo ikke godt, bare lyt til hans falske måde at lyde rigtig episk på når han snakker. Han er iøvrigt slet ikke rå nok til at spille ridder.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/01-05 20:26 
Orlando Bloom er heller ikke lige min kop svigermors-yndling.
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/01-05 20:54 
Heller ikke her! Han var ihvert fald den pansy jeg mindst kunne lide i lord of the rings og POTC!

Oh well... *shrugs*
Well crucify the insincere tonight...
SnooSnooSkrevet 20/01-05 20:59 
psychomantis>
Han er iøvrigt slet ikke rå nok til at spille ridder.

Helt enig. Siden vi på det seneste har set ham enten med lang blond paryk eller som prins Paris (som også må siges at være en lidet maskulin figur) troede jeg faktisk at han, ud fra hans valg af roller, også var klar over at han ikke er en rå type... Eller også nægter han bare at acceptere det ;-)
Chi e colpevole di questo sacrilegio??
dRxLdRxLSkrevet 20/01-05 22:08, rettet 20/01-05 22:20 
Troy var efter min mening meget bedre end disse to, men stadig en enorm skuffelse når man tænker på hvor rig Homers arbejde var. Hele sagaen blev fordrejet og ændret fra det, som homer faktisk skrev.

Anyway. Jeg syntes Gladiator var ekstremt fed:D så er det sagt. Den kom virkelig bag på mig, og jeg havde egentlig ikke troet at Ridley Scott ville kunne fungere på den skala selvom han var genial da han lavede Alien og Blade Runner:)

Edit omformulering, så jeg kommer til at lyde mindre sur, hvilket ikke var meningen ;-)

Kære V. jeg synes ikke du kan kritisere Troy for at ændre på det oprindelige forlæg, uden også at nævne at Gladiator gør præcis det samme bare med historiske fakta og ikke bare udlægningen af et sagn.
Kejser Marcus Aurelius fik sin søn sat på tronen mod det romerske senats vilje og Commodus blev kvalt af sin kones elsker, han døde ikke i en arena.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
salsalSkrevet 21/01-05 15:20 
Jeg synes, der er en kvalitativ forskel på at manipulere med historiske facts og så på at gøre en af verdenshistoriens måske største sagnværker fladere. Ligesom de dér tidligere udgaver af Lord of the Rings. Det er bare uambitiøst.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dRxLdRxLSkrevet 21/01-05 15:31 
Der mener jeg så at historieforfalskning er klart den største synd. At "remixe" kultur er helt fint med mig. Men sandheden bør ikke kunne gradbøjes, og da slet ikke i underholdningens navn.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 21/01-05 15:39 
Nu er historie og sandhed næppe det samme. Men hvis sandheden endelig skal gradbøjes, hvor så bedre end i underholdningens navn?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 21/01-05 17:03 
Jeg syntes personligt at King arthur var en rigtig fed film. Den scene på isen var jo for vild. Og den gør mange ting bedre end lord of the rings. f.eks de close up scene i de store kampe, hvor man ser heltene kæmpe. Desuden syntes jeg at historien var rigtig god, en realistisk udgave af legenden. Og de personer som var med var rigtigt gode, gode personligheder..

Problemet er at mange folk er alt alt for kritiske, og forhenter en helt masse inden de ser en film, så er det klart at filmen bliver dårligt fordi den ikke er hvad man forventer. Tager man filmene som det de er, bliver de faktisk langt bedre.
For The Love Of The Game
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-05 17:13 
Makes Ben Hur look like an Epic.

Kig på linket hvis man havde en "historisk" fortælling som tager sig selv alt andet end alvorlig;)

NI !
HeroldHeroldSkrevet 21/01-05 17:14, rettet 21/01-05 17:34 
Jeg havde så skrevet en lang smøre om Orlando Bloom og penismisundelse, men der gik kuk i min browser, så nu må I undvære.

Personligt synes jeg dog at Bloom har klaret det godt, alt taget i betragtning. Når du bliver castet som Legoklods i Ringenes Færing, er det småsvært at komme ud af rollen. I PotC var der ikke meget at gøre, men jeg synes han var god i Troy - historisk ukorrekt eller ej. Rollen som fej mandsling spillede han ret godt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/01-05 17:37 
Ja, traileren fra KoH går sgu durk lige derned hvor den skal hos mig, men jeg spiller også Medieval for tiden, så...

Jeg kan dog godt blive lidt bekymret over en amerikansk storfilm om korstogene lige nu hvor det ny-konservative flertal i USA fører hellig mod de vantro. Jeg håber ikke det bliver sådan en film, for det ser ellers lovende og storslået ud.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/01-05 22:56 
dRxL>
Troy var efter min mening meget bedre end disse to, men stadig en enorm skuffelse når man tænker på hvor rig Homers arbejde var. Hele sagaen blev fordrejet og ændret fra det, som homer faktisk skrev.

Anyway. Jeg syntes Gladiator var ekstremt fed:D så er det sagt. Den kom virkelig bag på mig, og jeg havde egentlig ikke troet at Ridley Scott ville kunne fungere på den skala selvom han var genial da han lavede Alien og Blade Runner:)

Edit omformulering, så jeg kommer til at lyde mindre sur, hvilket ikke var meningen ;-)

Kære V. jeg synes ikke du kan kritisere Troy for at ændre på det oprindelige forlæg, uden også at nævne at Gladiator gør præcis det samme bare med historiske fakta og ikke bare udlægningen af et sagn.
Kejser Marcus Aurelius fik sin søn sat på tronen mod det romerske senats vilje og Commodus blev kvalt af sin kones elsker, han døde ikke i en arena.

Jeg mener at David Franzoni(story og screenplay) skrev en fiktiv historie, og Ridley mente at det ville være smart hvis de brugte rigtige navne! Men du har selvfølelig ret i at det ikke var det der skete, om det så er en inspireret fiction historie eller ej.

Jeg har indrømmet ikke læst Liad'en! Hånden på hjertet, men jeg har hørt mange historier, og den måde som det hele blev udstillet på virkede bare forkert.

Jeg forstår bare ikke hvor Peter Wolfgang ville gøre det hele til en normal krigsfilm, når det handlede om gudernes kamp! Ifølge legenden blev helte som Hector og Achilleus kom helte fordi de blev "blessed" med deres unikke destiny og den slags!?

Var alle de græske guder ikke cool! Det virker for mig som om at det kunne have overgået LOTR hvis de ville have fortalt det hele. Nu er det også svært at føje troja krigen som varrede 10 år ned til de der 2 timer, men alligevel.

King Chaos - Jep! Jeg sad også tænkte over det. Korstogene skulle efter hvad jeg har hørt være det mest sindssyge der nogensinde er sket "in the name of the church" mens de raped, pillaged og dræbte uskyldige.

jeg siger ikke at Saladin og alle dem i mellemøsten var uskyldige, men jeg tror også at paven fra den tid var godt syg i hovedet.
Det er også lidt sygt at nogen nutidge katolikker prøver at forsvare korstogenes handlinger og fortsat anser alle muslimer som "vantro infidels".

På den anden side virker det som om at det også blev gjort pga af økonomiske begrundelser og bjørnetjeneste efter hvad folk i mellem østen havde gjort!
Jeg er ikke ekspert i historie, men jeg hørte at de kristine og de muslimske missionære begge prøvede at sprede deres religion, specielt i asien, og der opstod så konflikten på de 12 syge korstoge.

Jeg ved ikke hvordan Ridley vil skille det ud. Jeg synes han gjorde det meget godt med sin pointe i "Black hawk down" at man godt kan lave en krigsfilm fra amerikanernes siden uden at den bliver patriotisk, og samtidig give det budskab, at de peacekeepers måske ikke skulle have blandet sig i den konflikt i Somalia. Jeg kan godt huske de billedere da de slæbte de amerikanske lig igennem gaderne i mongudishua(sp?).

Den DVD der er med Black hawk down, har en dobbelt udgave som har en rigtig fed dokumentar om hvad der virkelig skete og det er sindssygt hvor meget den faktisk rammer hvad overlevende fra den konflikt fortæller. Som ham der proppede en finger der var sprunget af i sin lomme, eller ham der mistede fik sprunget benene og underlivet af.

Jeg håber at den bliver spot on refærdig.

Det fik mig også til at tænke på gladiator. Var jeg den eneste der havde sympati med ham?
Jeg gik dog altid ud fra at Romer riget var fortidens nazister, angående hvad de gjorde mod hele verdenen, og med at lave deres "empire"!?!?
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig