X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til at køre dos spil i XP


Svar
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 20:10, rettet 19/01-05 20:22 
Jeg kan ikke helt få det til at fungere, jeg har prøvet dosbox og installeret fra dosbox hvor jeg kopierede cd'en til c drevet og valgte at "mounte" c drevet og så installerede spillet fra de kopiere filer. Problemet er så at den ikke kan finde spillets cd nu som skal bruges(på trods af alle filer stadig ligger på c drevet)

Er der nogen der ved hvor spil typisk gemmer information om hvilket drev der er cd-rom drevet.

Det er iøvrigt Daggerfall jeg prøver at køre.

Jeg har prøvet at installere programmet på normal vis men det virker ikke selvom man sætter den til at køre installations programmet som fx. win 98.

Og hvis man i dosbox vælger at "mounte" både c drevet og d(cd drevet) og så starter installationen fra cd'en så skriver den en masse med at den ikke kan skrive til et eller andet...så det virker heller ikke.
SumezSumezSkrevet 19/01-05 20:30 
D: er normalt cd-drevet i dos-spil, men det afhænger vel af hvad du har installeret spillet til? Prøv evt. at åbne spillets instillinger i en tekst-editor.
Alternativt, prøv at mounte alle drev, som de normalt er, og installere spillet normalt fra cd'en, og så spil fra den installation?

Hvilket spil er der tale om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 21:04 
Jeg kan kun lige se en indstillings fil og der er desværre ingen henvisning til noget cd-rom drev.

Fra nyeste edit:

Det er iøvrigt Daggerfall jeg prøver at køre.

Og hvis man i dosbox vælger at "mounte" både c drevet og d(cd drevet) og så starter installationen fra cd'en så skriver den en masse med at den ikke kan skrive til et eller andet...så det virker heller ikke.

Så desværre ikke.
SumezSumezSkrevet 19/01-05 21:07 
Hvad sker der hvis du prøver at køre spillet mens cd-drevet er mounted? Altså glemme alt om cd-installationen og bare køre spillet?
Jeg synes ikke du beskriver problemet så tydeligt. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/01-05 09:44, rettet 20/01-05 09:48 
Har du prøvet med VDMSound?
Den har jeg haft held med også.

Ellers så prøv at søge på google:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=running+dos+in+xp&btnG=Search

Running Old Games with VDMSound
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ZaarinZaarinSkrevet 24/01-05 23:12 
Det kan hende spillet søker etter CD-ROM stasjonen hver gang du starter det istedenfor å lagre stasjonsbokstaven i en config-fil. Det var en del DOS-spill som søkte etter stasjoner gjennom MSCDEX(DOS sitt program for å bruke CD-ROM stasjoner) som en slags kopibeskyttelse.

Her er MSCDEX-emulatoren som jeg bruker på min 486: http://s-island.mixnmojo.com/stuff/CDEMU2.COM
Du tar å kopierer hele CDen til en mappe på HDen. Så bruker du kommandoen SUBST til å gi mappen en stasjonsbokstav. Deretter kjører du CDEMU2 på den mappa for å kamuflere den som en CD-ROM. Har aldri prøvd det med DOSBox så jeg vet ikke om det virker :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig