X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dreamcatcher, noget værd?


Svar
dchangdchangSkrevet 29/04-03 23:34 
Er der nogen der har set den? Jeg hørte en anmelder sige at det var den bedste Stephen King-filmatisering siden Misery. Og der har trods alt været The Shawshank Redemption, Apt Pupil og The Green Mile som jeg personligt selv syntes er ret så gode film?

Anyone?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-03 00:55, rettet 30/04-03 00:59 
Enten vil man hade eller elske Dreamcatcher. Som mangeårig Stephen King-læser synes jeg filmatiseringen er meget 'Stephen Kingsk', da den har en masse ligheder med andre King-film. Jeg har ikke læst bogen, men ville ønske jeg havde gjort det inden bekendtskabet med filmen. Man føler alligevel, at den er fuld af plotmæssige spring og huller, hvor problemet virker som om, at instruktøren virkelig ville 'filmatisere' Kings univers, men afslører alt for meget alt for hurtigt, så stemningen ruineres.

Den tager sig heller ikke selv seriøst, hvilket fuldstændig ruinerer en stemningsopbygning, hvor det omvendte ellers er kendetegnet for hans bøger. Her er god humor, men den lader til at være proppet i for hyggens skyld og absolut ikke for at ære Kings værker, som oftest er blottet for humor for at gøre plads til masser af mystisk stemning.

The Green Mile, Salem's Lot og Misery er stadig i mine øjne blandt de hidtil bedste King-filmatiseringer.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig