X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 problemer :(


Svar
KamekKamekSkrevet 17/01-05 16:48 
Jeg har inden for de sidste dag haft en del problemer med min PS2. Når jeg spiller San Andreas kan maskinen pludselig finde på at lave en høj "klikkelyd" hvilket bevirker at spillet går i sort og maskinen må genstartes.

Det er kun med San Andreas jeg har oplevet problemet - discen ser ikke ud til at fejle noget (ingen ridser eller fedtpletter) og det er først her i denne uge jeg har haft problemer med det (købte spillet tilbage i oktober).

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JAAJAASkrevet 17/01-05 17:02, rettet 17/01-05 17:03 
Der er ikke så meget at gøre. San Andreas har fået ry for at være et af de mest krævende spil for PS2 laseren, og din er åbenbart ved at være slidt. Klikket er et af de klare tegn herpå. Du kan selvfølgelig få den skiftet, men oftest vil det bedre kunne betale sig at købe en ny PS2. Først kan du selvfølgelig prøve at åbne og rense den. Det har hjulpet nogen.
KamekKamekSkrevet 17/01-05 17:09 
Okay tak for svaret.

- Så må jeg håbe at Sony er villige til at rense min laser for få penge...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-06 17:06, rettet 01/03-06 17:06 
Jeg genoptager lige dette emne med et lidt anderledes problem.

Jeg er bange for at motoren i min PS2 er ved at være slidt. Nogen gange når jeg starter maskinen op med spil i, sker der ingen ting. Den larmer slet ikke og forsøger ikke at loade.

Det hjælper intet at resette maskinen. Men som regel kan jeg få gang i den ved at tage spillet ud og sætte det i igen...

Når spillet kører, så virker den helt perfekt, selv ved 4-5 timers uafbrudt spil.
Sætter jeg så et andet spil i, så kan problemet opstå igen.

Min maskine er chippet, så en ombytning er ikke en mulighed.
Desuden installerede han der chippede den, en "laser protection fix" hvad det så end skulle sige?

Har i nogen ideer om hvad der kan være galt? Hvad jeg selv kan gøre på nuværende tidspunkt. Eller kender til et sted hvor jeg kan købe reservedele, hvis alt andet er håbløst.

Tak.

EDIT: Jeg burde nok tilføje at maskinen er en PStwo (en tynd een).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BaggyBaggySkrevet 01/03-06 17:15 
Jeg har selv for et par år tilbage måtte skifte laserhoved ( Samme person som der chippede den, som udførte rep.).. En dyr omgang til ca 1000 kr.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig