X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 impressions


Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 00:17 
Læste i en anden tråd at der allerede er nogle stykker som har fået spillet...

Må vi så få nogle impressions :)?
186 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 00:17 
Læste i en anden tråd at der allerede er nogle stykker som har fået spillet...

Må vi så få nogle impressions :)?
RaGeRaGeSkrevet 17/01-05 17:10, rettet 17/01-05 17:13 
Fik mit i dag fra VG+ (kanon levering og gratis og tog kun 5 dage), men mangler stadigvæk Gamecube + freeloader.

Betalte forresten med VISA Electron. Der kommer impressions fra mig, så snart jeg har fået fat i det hele.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
AsseAsseSkrevet 17/01-05 18:34 
Jeg skulle modtage mit her omkring onsdag eller torsdag :)

Min GC har dog lidt problemer med læsning af US disc's for tiden :/ Tror det er noget med et støvproblem :(
psychomantispsychomantisSkrevet 19/01-05 16:20, rettet 19/01-05 16:24 
Jeg er ca. 17 timer inde og det er et utroligt lækkert spil. Det overrasker og vender og drejer sig på de helt rigtige tidspunkter. Yderst dynamiske og grafisk detaljerede modstandere gør det action prægede gameplay til en fryd. Det tekniske er også helt i top både på grafik og lydsiden. Og så er jeg vild med det visuelle design der ændrer sig en del undervejs.

Det er simpelthen et yderst veldesignet og teknisk gennemarbejdet spil. Perfekt er det selvfølgelig ikke, f.eks. fatter jeg ikke det besynderlige skærmformat (ikke-anamorft 16:9, der resulterer i sorte kanter i alle skærmens fire sider). Og så er styringen, efter min mening stadigvæk, ikke helt perfekt til trods for at det ligger milevidt foran de andre Resi spil.

Jeg må indrømme jeg er lidt af en genre-fan, men dette spil får de andre i genren til at forekomme endnu mere gammeldags end de gjorde i forvejen. Lad os bare se det i øjnene Remake og Zero var jo bare 1996 spil med ny grafik.

Min bedste spiloplevelse i denne generation? Måske.
psychomantispsychomantisSkrevet 20/01-05 20:16, rettet 20/01-05 20:16 
Så er det gennemført. Det tog ca. 21 timer, hvorefter der lukkes op for lidt ekstra. Jeg har haft en rigtig god tid med det, og jeg håber virkelig for holdet bag (og for folks egen skyld!) at det sælger i spandevis.
RuneSPRuneSPSkrevet 20/01-05 21:59 
Lyder sgu godt :)

Det ligger også pt nr 5 på gamerankings med 96,3% (97% overall). Så kan det sgu aldrig gå helt galt =)
RaGeRaGeSkrevet 20/01-05 22:04 
Har spillet godt og vel en times tid af starten og er alleredede nu dybt imponeret.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dchangdchangSkrevet 20/01-05 22:13 
Når én af jer bliver trætte af det (hvilket i nok ikke gør) eller gennemfører det, så send lige en besked. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 17:50 
Resident Evil 4 bundle afsløret:

http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7380

Ser sgu meget pæn ud :)
AsseAsseSkrevet 26/01-05 18:05 
Nu må mit eksemplar godt snart ta at komme. :(

Der plejer nu ikke at gå så lang tid fra lik-sang, kan være tolderen har haft lyst til at sætte kløerne i det. :/
The DaneThe DaneSkrevet 26/01-05 19:53 
Jeg vil langt fra kalde det et perfekt spil - selvom jeg ikke er kommet igennem endnu, så ligger historien på nuværende tidspunkt for langt væk fra den normale, eller rettere det virker som et helt nyt spil og ikke en efterfølger til de foregående. Men bortset fra det, så er det ganske gennemført - den nye sigteform skal man lige vænne sig til, men de strategiske fordele man har rundt omkring vejer kraftigt op for enhver mangel for at man kan sigte.
Som er RE spil vil jeg give det 7-8 ud af 10, men for sig selv ville jeg give det op til 9.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RaGeRaGeSkrevet 26/01-05 22:05 
Gennemførte også lige RE 4 (22 timer), og synes bestemt det var fed underholdning. Jeg er dog lidt skuffet hvad sværhedsgraden angår.. Nu er spillet godt nok meget actionpræget, men de burde have bibeholdt puzzle delens niveau fra de tidligere spil i serien, da der intet er mere tilfredsstillende end en løst gåde i RE. Der var faktisk intet tidspunkt i spillet hvor jeg sad fast eller var faret vild. Til kommende RE 4 ejer, så synes jeg i burde starte på "hard", da der helt klart er mere udfordring at hente der selvom det tog mig 22 timer i normal mode.

Nå ja.. jeg må lige fremhæve, at grafikken, lyd og stemningen er uovertruffen i dette spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
psychomantispsychomantisSkrevet 26/01-05 22:12 
RaGe>
Til kommende RE 4 ejer, så synes jeg i burde starte på "hard", da der helt klart er mere udfordring at hente der selvom det tog mig 22 timer i normal mode.

Det kan man vist ikke før man har gennemført? Jeg lagde ihvertfald ikke mere mærke til flere sværhedsgrader da jeg startede spillet. Først efter.

Iøvrigt synes jeg noget af det forfriskende var, at man netop ikke sad fast eller var irriteret over en dum ulogisk puzzle.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 22:38 
Fik også RE4 i går og er meget imponeret indtil videre.

Lækkert hvor nyt og frisk spillet føles pga. den helt nye styring, dynamik og højere tempo i gameplayet, men samtidig stadig lugter af RE pga. stemningen, puzzles, monstre, pick-ups, våben, osv.

Eneste rigtige kritikpunkt IMO er den tåbelige letterbox mode som Capcom har tvunget spilleren til at brug - hallo ?!?!
Hvorfor ikke en rigtig anamorphic widescreen mode... zoomet letterbox får altså grafikken til at se noget mudret ud på et 32" Wide TV, specielt når man har NTSC udgaven :(

Men ellers et super spil... RE-skeptikere kan starte her :)
RaGeRaGeSkrevet 26/01-05 23:39 
psychomantis>
RaGe>
Til kommende RE 4 ejer, så synes jeg i burde starte på "hard", da der helt klart er mere udfordring at hente der selvom det tog mig 22 timer i normal mode.

Det kan man vist ikke før man har gennemført? Jeg lagde ihvertfald ikke mere mærke til flere sværhedsgrader da jeg startede spillet. Først efter.

Iøvrigt synes jeg noget af det forfriskende var, at man netop ikke sad fast eller var irriteret over en dum ulogisk puzzle.

Jeg mener der var en hard mode, men efter jeg gennemførte det, så fandt jeg kun professionel.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 27/01-05 01:20, rettet 27/01-05 01:20 
Beano>
Hvorfor ikke en rigtig anamorphic widescreen mode...

Angiveligt skulle GC hardwaren ikke være i stand til at køre det i fuld skærm. Det virker ikke usandsynligt - spillet er jo hammerflot.
BeanoBeanoSkrevet 27/01-05 08:53 
Tja... måske. Spillet er meget flot, men så flot syntes jeg nu heller ikke det er at GC'en ikke kunne trække det i fullscreen.
Lyder mere som en dårlig undskyldning fra udviklernes side.

Men man vænner sig til det (lige som den manglende strafe) - no biggie, resten af spillet er jo enormt godt :)
RuneSPRuneSPSkrevet 02/02-05 19:35 
RuneSP>
Resident Evil 4 bundle afsløret:

http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7380

Ser sgu meget pæn ud :)

Prisen er nu også blevet offentliggjort, samt hvad pakken indeholder:

Platinium/Sort RE4 GC + controller
Resident Evil 4 (d'uh)
og en disc med ekstra materiale, såsom film af Resident Evil, RE2, RE3, RE: CV, RE Ø samt en spilbar demo af Metroid Prime: Echoes.

Koster ca. 950 kr (89£). Det' sgu fair.
OkottaOkottaSkrevet 02/02-05 20:12 
Man skal stadig lige ha' et RGB kabel + et memory kort for at kunne spille det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 02/02-05 20:35 
Det er vel ikke en nødvendighed, men nok stadig rimelig klogt at købe det :)
seebergseebergSkrevet 21/02-05 21:53 
Gennemførte Resident Evil 4 i går aftes. Først nu er der en ting der slår mig... Hvor blev den labre skindjakke af, som Leon havde på på de fleste screens fra spillet? Den blafrede ellers så dejligt i vinden ;P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SephirothSephirothSkrevet 18/03-05 18:10 
Wow, fantastisk spil! Hvad skal vi med den næste generation, når Cuben kan præstere dette?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RuneSPRuneSPSkrevet 18/03-05 18:43 
*vræææææææl*

coolshop har ikke engang sendt min kopi afsted endnu :(
OkottaOkottaSkrevet 18/03-05 20:55 
Sephiroth>
Wow, fantastisk spil! Hvad skal vi med den næste generation, når Cuben kan præstere dette?

Jeg er enig.

RE 4 er et fænomenalt spil, og den tekniske side vifter stort set alt andet bort, imens det peger fingre og griner af det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 18/03-05 21:46, rettet 18/03-05 21:47 
RuneSP>
coolshop har ikke engang sendt min kopi afsted endnu :(

Hvad regnede du med?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 18/03-05 22:22 
Det er stadig "pap-træer" og clippingfejl er der masser af overalt i spillet. Når dette er sagt, synes jeg stadig spillet har nogle flotte grafiske effekter og en lækker stil, og frameraten fejler heller ikke noget.
Men nogen milepæl er det vel ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 19/03-05 04:02 
Jeg savner SERIØST mulighed for at side-steppe/strafe. Ikke nødvendigvis i kamp, men så man ikke runder alle hjørner totalt blind.

Jeg er ikke kommet ret langt, kommet tilbage til landsbyen for anden gang, men... hvorfor er det ikke uhyggeligt?
» a winner is you «
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/03-05 09:00, rettet 19/03-05 09:00 
Helt enig... Man bevæger sig totalt i blinde...

Grafisk er det rigtig flot, men næppe en milepæl - måske for Gamecube, men ikke for denne konsol generation...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 19/03-05 09:15 
tsk tsk tsk.... *suk*
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-05 11:49 
RuneSP>
*vræææææææl*

coolshop har ikke engang sendt min kopi afsted endnu :(

Jeg føler med dig:(
CD-WOW sendte en mig mail hvor i de beklager at de ikke har fået spillet på lager i nu, men regner med at sende det senest d. 24.
RuneSPRuneSPSkrevet 19/03-05 19:12, rettet 19/03-05 19:25 
Hanky>
RuneSP>
coolshop har ikke engang sendt min kopi afsted endnu :(

Hvad regnede du med?


Well, ville lige give coolshop én chance til... men nej, så det er i hvert fald sidste gang jeg bestiller spil der... er der overhovedet en god billig dansk web shop tilbage?!

Anyway, er der nogen der kender en butik i Horsens hvor det kan købes i morgen :/?
SephirothSephirothSkrevet 19/03-05 20:30 
PalleJensen>
Grafisk er det rigtig flot, men næppe en milepæl - måske for Gamecube, men ikke for denne konsol generation...

Jeg kan sku ikke komme i tanke om noget, der er flottere.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/03-05 22:31 
Nej - det er virkelig flot til tider...!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 19/03-05 23:47 
.. at det så ikke er helt så flot som de første screens fra den første version lagde op til er en helt anden sag ;) Har i øvrigt en fem minutters lang gameplay-video af denne version, hvis nogen er interesserede...? Mangler bare et sted at hoste den.

Men jeg er nu glad for, at Capcom droppede "endnu en gang Resi i vante omgivelser" og gav serien en enorm overhaling.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 20/03-05 02:32 
PalleJensen>
Helt enig... Man bevæger sig totalt i blinde...

Hvad snakker du om?

Grafisk er det rigtig flot, men næppe en milepæl - måske for Gamecube, men ikke for denne konsol generation...

Grafisk, så er der ikke set noget lignende på hverken PS2 eller Xbox; Ergo kan RE 4 benævnes en milepæl. Noget af det vigtigste man lækker mærke til, er kvaliteten af textures, og her er RE 4 altså foran de andre.

Det samme gør sig gældende ved Metroid Prime 2; Xbox har intet på det spil - man kan næsten høre MP 2 grine af Xbox'ens spil katalog.

Det eneste problem jeg faktisk har med grafikken i RE 4 er, at der forekommer clipping noglegange.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 20/03-05 03:48 
Ej, nu må du lige styre dig, Okotta... Du har ikke lagt mærke til "pap-træer" og grove teksturer hist og her? Ninja Gaiden og resten af Team Ninjas titler viser klart teknisk flottere grafik.
Ja, jeg ved hvordan dine meninger svinger, men lærer du aldrig at holde igen, før du lader dine letpåvirkelige følelser styre tastaturfingrene?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/03-05 08:43, rettet 20/03-05 12:08 
Okotta>
Grafisk, så er der ikke set noget lignende på hverken PS2 eller Xbox; Ergo kan RE 4 benævnes en milepæl.

Det er jo så din holdning...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 20/03-05 13:40 
KTC>
Ej, nu må du lige styre dig, Okotta... Du har ikke lagt mærke til "pap-træer" og grove teksturer hist og her? Ninja Gaiden og resten af Team Ninjas titler viser klart teknisk flottere grafik.

Ninja Gaiden har ikke bedre textures end RE 4; Prøv lige at ta' et kig på bl.a banerne i byen, når man går rundt udenfor. Når man ikke er "confined" til et mindre rum, så skæres der ned på detaljegraden og texture kvaliteten i Ninja Gaiden.

Dét Ninja Gaiden har, er flotte 60 fps og overall smuk grafik, men det har ikke voldsomme textures.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 20/03-05 13:46 
PalleJensen>
Det er jo så din holdning...

*Host* .. og mange andres, deriblandt jeg selv.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/03-05 13:51 
Ja - og vi er så nogle, der har set andre spil som er mindst ligeså flot som RE4... Så der er ikke noget endegyldigt svar på denne diskussion.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 20/03-05 15:23 
Hvilke?
Ja, af ren interesse...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 20/03-05 15:38 
Umiddelbart mindes jeg at Silent Hill 4 til Xbox har modeller, teksturer og bevægelser som både matcher og slår RE4.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 20/03-05 15:39 
Synes ikke de slår RE4, måske mathcer de.
En anden ting er så frameraten i Silent Hill 4. Den er ikke
ligeså god.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-05 17:56 
psychomantis>
Og så er styringen, efter min mening stadigvæk, ikke helt perfekt til trods for at det ligger milevidt foran de andre Resi spil.

Er der nogen, der lige vil bruge et par linier på at pensle styringen lidt mere ud, tak.

Er det "fuld svensker"-styring (de første RE-spil, hvor man ikke havde analog-stick og derfor kun kunne dreje rundt og gå ligeud), eller er det henne i stil med 'Eternal Darkness', hvor man rent faktisk bevæger sig den vej man flytter sticken?
RitesRitesSkrevet 20/03-05 20:25 
Stadig frem og tilbage, og så dreje til højre og venstre. Man kan dog let lave en 180 graders vending.

Savner lidt muligheden til at strafe ved et hjørne (istedet for at løbe blindt ud og så dreje), men spillet er så også bygget op derefter, så der står intet lige rundt om et hjørne og venter på dig.

Jeg syntes styringen er suveræn, lige bortset fra ovenstående. Styringen ville jeg give 8 eller 9 ud af 10.
» a winner is you «
psychomantispsychomantisSkrevet 20/03-05 20:59, rettet 20/03-05 21:01 
Og så er kameraet ændret fra faste kameravinkler til at følge personen bagfra. Hvilket giver den "gamle" styring et tiltrængt pust. Man skal dog stadigvæk holde en knap inde for at løbe, hvilket jeg godt synes de kunne have vokset fra.
Men alt i alt er styringen god og meget bedre end i de gamle spil.
WehnerWehnerSkrevet 20/03-05 21:31 
Med andre ord er der tight fuld svensker styring.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-05 21:35 
Ja, sådan som Rites og psychomantis lige har beskrevet det kan jeg INTET nyt se i styringen i forhold til de gamle spil.

Men jeg kan selvfølgelig selv prøve ved lejlighed.
RitesRitesSkrevet 21/03-05 02:20 
Nok en meget god ide, når folk siger, at det er blevet meget bedre, ja...
» a winner is you «
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/03-05 09:13 
Jeg har ikke nogle problemer med styringen - man savner dog at kunne strafe. Den er dog lidt klodset i hektiske kampsituationer, ellers fungerer den fint...

Det kan dog være frustrerende, at man ikke kan se hvad der er rundt om et hjørne og man kan kun se fjenderne, hvis de angriber lige forfra... Kommer de fra siden, ser man dem ikke før det er for sent...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
186 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig