X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg er blevet snydt - Hvad gør jeg nu?


Svar
MadskimoenMadskimoenSkrevet 15/01-05 15:30, rettet 15/01-05 15:30 
Hej, jeg var ikke sikker på hvor dette indlæg skulle placeres, så hvis det er placeret forkert, så undskylder jeg.

Men som overskriften siger, er jeg blevet snydt. Der var for lidt tid siden, et Chrono Trigger til salg inde under Super Nintendo handel. Jeg ved ikke om nogen kan huske dette, men jeg bød de 450 som MonteQuilla forlangte for spillet. Han sendte mig så en bedsked her på PR. OM at han var villig til at sælge det til mig for 500kr her og nu. Jeg indvilligede og overførte 500kr til hans konto d. 4/1, jeg fik så svar igen den 5/1, og MonteQuilla sagde han ville sende spillet den 6/1. Som dagene gik blev jeg mere og mere utålmodig, og sendte 3 bedskeder om hvorvidt han agtede at sende mig mit spil. Men han har ikke svaret på noget af dette. Så nu spørger jeg jer, hvad skal jeg nu gøre - og kan nogen af jer evt.hjælpe mig, som hans adresse telefon nummer ?

-På forhånd tak
zAcuzAcuSkrevet 15/01-05 15:47 
Fik du kun hans Kontonr. og reg. kode?

Du må da have noget information på ham? - Ellers kan banken da oplyse hvad personen hedder som du overførte penge til?!
MadskimoenMadskimoenSkrevet 15/01-05 15:48 
Ja, jeg har konto og reg. nr.
Jeg har også planer om at tage ned i Nordea på mandag for at finde ud af hans adresse mm. men er ikke sikker på de vil oplyse det
JuggernautJuggernautSkrevet 15/01-05 15:55 
Man kan da håbe på at Montequilla selv kommer med en forklaring her. Ellers tror jeg ikke folk vil handle med ham. Ja med mindre der selvfølgelig er sket en uheldig fejl. Han har da været online idag, så han må da næsten have set dine beskeder.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
MadskimoenMadskimoenSkrevet 15/01-05 15:56 
Han har rent faktisk været på jævenlig, og stadig ikke svaret på mine beskeder. Beskederne er ca sendt med 1.5 dages mellemrum
zAcuzAcuSkrevet 15/01-05 16:10 
Han har 4 positive handler med andre her på playright.

Prøv at kontakte de fire personer, og hør om de kan give noget information om ham.

De fire er: kooik, Snowman, Svovlmunk og tmlilja!

Hør dem ad, det ville jeg gøre!

Håber det kan bruges!
kooikkooikSkrevet 15/01-05 17:28 
Der var ingen problemer da jeg handlede med ham. Nogen gange går der lang tid med at folk får sendt. Han har nok for dårlig samvittighed til at svare, fordi han ikke har fået det sendt, så mon ikke det er på trapperne?
SumezSumezSkrevet 15/01-05 17:54 
Der er også mit umiddelbare bud. Det kan jo smutte. :)
Håber for hans skyld at han snart lader høre fra sig. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MadskimoenMadskimoenSkrevet 15/01-05 20:51 
Ja troede jeg da også i starten, men jeg har jo sendt talvis af meddelser. Og nu er det snart 2 uger siden
gammagammaSkrevet 15/01-05 20:53 
Nu når vi er på det emne:

Hvad kan man gøre hvis man aldrig får noget svar? Kan man gå til politiet eller er de ligeglade?
Wired NickyWired NickySkrevet 15/01-05 20:56 
gamma>
Kan man gå til politiet eller er de ligeglade?

Ja, du ringer 112 med det samme...
Lunch is for wimps.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 15/01-05 21:08 
Er det ikke noget med at politiet ikke vil ha' noget med bedragerisager der ikke er over 500kr. ved ikke om det passer, men det er hvad jeg har fået fortalt...
Og i følge løven må banken ikke oplyse navn eller andet på personer selvom du har deres konto nr. og reg nr. men der sker jo ikke noget ved at spørge i banken alligevel.. :)
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
BlossomBlossomSkrevet 15/01-05 21:37 
Hvis du vil have en persons navn og adresse, og du har reg.nr. og kontonr. Så find ud af hvilken bank han har konto i, gå ned i den pågældende bank og sæt en krone ind på kontoen. (eller måske en tier hvis det andet er for mærkeligt). Jeg har endnu ikke oplevet ikke at få en maskinskrevet kvittering med modtagerens navn og adresse på.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
JimPPJimPPSkrevet 15/01-05 21:57 
Jeg ville nok ikke ringe 112, men jeg ville ganske rigtigt gå ned i banken, få navn og www.degulesider.dk - derefter ringe og sige at han havde 48 timer til at sende varen eller returnere pengene.

Hvis ikke han vil det, så udskriver du alle mails imellem jer, tag screenshots af jeres beskeder her på P:R og print dem ud, få en kvittering af din bank for din overførsel, og henvend dig så til dit nær-politi.

Dette er en opskrift der har virket for mig.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
enfenenfenSkrevet 15/01-05 23:13 
Han har været på i dag kl. 20:31, så mon ikke, han har set dit indlæg :)

Jeg håber du hører fra ham.
What is the Matrix?
PapandPapandSkrevet 16/01-05 11:20 
Der var ingen problemer da jeg handlede med ham. Men jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs i en situation som denne....

Men hensyn til hvad man kan gøre hvis man bliver snydt: intet, med mindre beløbet har en vis størrelse. Jeg blev for 1½ års tid siden snørret godt og grundigt af en bedrager, og jeg blev en af omkring 50 der kørte sag mod ham. Mit beløb drejede sig om 320 kr., og det så jeg intet til. Så det er svært at stille noget op, andet end at advare alle andre, så man i det mindste kan sætte en stopper for det.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Danny SallingDanny SallingSkrevet 16/01-05 18:07, rettet 16/01-05 18:47 
Vi handlede med et spil som han havde til salg, men han nævnte jo ikke noget om at det var classics udgaven, vil nemlig ikke have classics, platinum eller nogen anden form for "billig" udgaver af spil i min samling. Så da jeg skrev til ham at det var noget fis ikke at fortælle det, mente han at det ikke var nødvendigt da det jo var/er det samme spil, det er det bare ikke efter min mening. Så jeg gav ham negativ karakter, og så giver han mig også mig en negativ selvom han fik mønt samme dag som jeg fik konto nummer :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JAAJAASkrevet 16/01-05 18:13 
Hvis du ikke selv på forhånd havde gjort det helt klart, at du ikke ville have disse udgaver, var det måske også lige hårdt nok at give en negativ karakter.
WehnerWehnerSkrevet 16/01-05 18:34 
Ikke enig. Man skriver altså hvis det er budget-udgivelser. Og hvis man ikke gør, så lader selvfølgelig handlen gå tilbage.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/01-05 18:50 
Man skal naturligvis skrive, hvis der er noget "specielt" ved spillet. Især hvis det er en budget-udgivelse, som mange på forummet ikke bryder sig om at få.
Hvis man ved at spillet er udgivet i platinum eller Player's Choice, vil jeg nu råde folk til at spørge først.

Jeg er f.eks. temmelig muggen over at havde fået et Gitaroo Man med tyks manual og cover fra Koluda, men ser gennem fingre med det den ene gang..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 16/01-05 19:08 
En tyks manual lyder ellers som noget af en sjældenhed ;p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 16/01-05 20:44 
Wehner>
Ikke enig. Man skriver altså hvis det er budget-udgivelser. Og hvis man ikke gør, så lader selvfølgelig handlen gå tilbage.

Personligt er jeg helt enig, og ville altid selv gøre opmærksom på det. Samtidig er jeg også klar over, at ikke alle er lige så pernittengryn med den slags, som mange af os herinde er. Derfor er det en god idé at spørge, så man undgår denne type situationer.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/01-05 20:49, rettet 16/01-05 20:49 
Jeg har købt spil af MonteQuilla 3 gange, og har været tilfreds alle gangene. Den ene gang var der dog lidt bøvl med, at han ikke ville af med spillet alligevel, men det kan jo ske at man lige pludselig husker hvor meget man egentlig holder af et spil. Vi fik snakket fredeligt sammen og det hele ordnede sig. Jeg har svært ved at tro, at MonteQuilla har snydt dig.. han har nok bare glemt det, eller noget andet.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 16/01-05 21:33, rettet 16/01-05 21:33 
JAA>
Wehner>
Ikke enig. Man skriver altså hvis det er budget-udgivelser. Og hvis man ikke gør, så lader selvfølgelig handlen gå tilbage.

Personligt er jeg helt enig, og ville altid selv gøre opmærksom på det. Samtidig er jeg også klar over, at ikke alle er lige så pernittengryn med den slags, som mange af os herinde er. Derfor er det en god idé at spørge, så man undgår denne type situationer.

Så det andet du skrev tidligere var altså IKKE din personlige holdning? Hmm..
Home is where the hardware is..
MadskimoenMadskimoenSkrevet 16/01-05 22:33 
Update :

Jeg modtog idag en besked fra montequilla, hvor i der stod at spillet var sendt og så vidre. Men jeg mener nu stadig jeg var i min gode tro, da jeg troede han havde snydt mig. Ikke at svare på beskeder, og at der går 2uger, og sådan et indlæg som jeg lavede før han reager.
JAAJAASkrevet 17/01-05 01:00 
Søgaard>Så det andet du skrev tidligere var altså IKKE din personlige holdning? Hmm..

Jo, det var det. Jeg ved godt, at det kan være svært at forstå, at ikke alle har samme måde at gøre tingene på som én selv, men derfor kan man jo godt prøve alligevel.

Altså er min personlige holdning, at man skal gøre opmærksom på den slags, men det betyder ikke, at min holdning deles af alle. Meget simpelt.
JmogJmogSkrevet 17/01-05 02:47 
Sagde han noget om grunden? Jeg kan på stående fod ikke komme på noget, der kan retfærddiggøre en forsinkelse på to uger.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig