X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Husk at holde jeres cykler i orden!


Svar Sortering
Wired NickyWired NickySkrevet 13/01-05 21:06, rettet 13/01-05 21:54 
I formiddages, da jeg var på min daglig cykeltur igennem Aalborg hørte jeg pludseligt at der var en mand der råbte til mig fra en sort Mondeo der kørte langsomt op på siden af mig, og til min overraskelse så jeg, at det var en politimand (ja, der var faktisk to i bilen), og han ville altså kontrollere min cykel.
Jeg stopper og optræder høfligt over for ham, og han finder mine lygter (selv om solen var stået op en time før) og ringeklokke tilfredsstillende. Men da han opdagende en manglende bagrefleks klappede fælden, og jeg fik udstedt en bøde på 500,-.

Det ville jo selvfølgelige være optimalt hvis politiet brugte kræfterne på at bekæmpe indbrud, bil og motorcykeltyveri osv… Men man skal altså være forberedt på at færdselspolitiet tager ude for at fluekneppe en gang i mellem, og når de først får fat i dag, så skal de nok en mangel ved din cykel...
Lunch is for wimps.
PapandPapandSkrevet 13/01-05 21:18 
Lyder som en politimand der har fået en rigtig dårlig start på dagen, og så ville afreagere på dig. :/
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JAAJAASkrevet 13/01-05 21:48 
Latterligt. Det ville godt nok have gjort mig olm.
SumezSumezSkrevet 13/01-05 22:03 
Jeg er også ved at være ret træt af politimænd, der lige skal hive fat i en for at finde en undskyldning for at slippe en 500kr-bøde.
Hvad med at de i stedet bruger deres kræfter på rent faktisk komme før det er gået tre kvarter, når man ringer fordi en mand har fået en flaske smadret i ansigtet og bløder udover det hele?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/01-05 00:24, rettet 14/01-05 00:24 
Ville det ikke nærmere være en opgave for en Falck?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 14/01-05 06:44 
Jo!
Nu var det jo også en ambulance, vi ringede efter, men ikke mere om den sag... :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JimPPJimPPSkrevet 14/01-05 07:25 
Mine oplevelser med dk's politi.

- Blev sigtet i 24 timer, fordi JEG var blevet overfaldet.
- Fik bøde for at køre uden kort på knallert, fordi jeg var blevet kørt ned.
- Måtte tilbageholde indbruds tyv i 30-40 minutter før de dukkede op (en tirsdag nat)
- Blev tilbageholdt på vanløse station, smækket i håndjern og slæbt halvvejs ud i bilen, før de opdagede at min navn ikke var Mads-et-eller-andet, som de åbenbart ledte efter.

Jo har oplevet en del morsomt med KBH's ordensmagt, derfor kører jeg ikke på cykel.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
OkottaOkottaSkrevet 14/01-05 11:34 
København's politi, København's folkeskoler, københavnere generelt.

Det spiller bare ikke optimalt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PaenPaenSkrevet 14/01-05 12:36 
Kan ikke forstå, at du ikke bare fik en advarsel og skulle bringe det iorden. Synes egentlig at dete r til grin, at man skulle få en bøde pga. sådan en lille fejl.

Fordi at Konen/kæresten ikke ville aftenen før, burde ikke gå ud over dig iform af en bøde på 500 kr. for en manglende bagrefleks. Det er latterligt!
Lóriens blade falder ikke forgæves
SumezSumezSkrevet 14/01-05 12:48 
Wired Nicky>
I formiddages, da jeg var på min daglig cykeltur igennem Aalborg

Okotta>
København's politi, København's folkeskoler, københavnere generelt.

Det spiller bare ikke optimalt.

Ehm?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/01-05 12:59 
De fleste københavnske betjente er jydske. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 14/01-05 13:54 
Som har gået i københavnske folkeskoler :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/01-05 14:35 
Det siges at politibetjente skal aftjene deres rookie år i København - deraf opfattelsen af at alle betjente i Kbh er jyder.

I det omfang jeg har oplevet det til at være sandt, har det absolut været jydske jyder, der på ingen måde har tilbragt andet end de sidste par år i København.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JimPPJimPPSkrevet 14/01-05 14:44 
Kan ikke beskrive hvor meget udfaldet af denne tråd, more mig.

Udover det, så er det også min oplevelse at der er mange jyder i det københavnske politi :)

Men nu er det jo heller ikke allesammen der er lige slemme - mennesker er jo forskellige.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
kooikkooikSkrevet 14/01-05 16:39 
Jeg forstår heller ikke hvorfor de går op i så små ting, og bruger så meget energi på det. De får nok penge af staten, men det er ligesom de føler en magt ved at kunne give bøder som det passer dem.

Som i andre også siger burde de bruge tiden på noget andet der er mere fornuft i, men sådan tænker de desværre ikke.

Hvis de skulle noget i denne tid, så alt hvad der hedder bøder skulle gå til støt Asien, for dernede har de langt mere brug for pengene end det Danske Politi!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/01-05 16:45 
Hmm... Kan ikke helt tilslutte mig. F.eks. fik jeg et lift fra Rådhuspladsen til Amager af en patruljevogn nytårsnat, der fik ondt af at se mig trave ud af H.C. Andersen Boulevard.
Så lidt godt er der også. De var i øvrigt begge jyder :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
kooikkooikSkrevet 14/01-05 16:47 
Vi siger jo heller ikke der ikke findes flinke politi folk, for det gør der jo, men de skal bruge deres kræfter på andre ting end blot at finde små fejl på en cykel, det er rent ud sagt til grin!
SumezSumezSkrevet 14/01-05 17:47 
Hm, jeg har tit haft en lang gåtur, alene, midt om natten, efter en fest eller lignende, hvor jeg har set en politibil køre forbi og tænkt "Hvid politiet virkelig ville gøre noget godt for samfundet, burde de tilbyde at give mig et lift."
Troede godt nok ikke, der var nogen der rent faktisk gjorde det! Jeg har i hvert fald aldrig været ude for det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/01-05 18:24, rettet 14/01-05 18:25 
I brokker jer over en enkelt cykel-episode, men hvor tit stoppes I rent faktisk af politifolk, som vil tjekke jeres cykel? Jeg er aldrig blevet stoppet til rutinetjek eller lignende, og jeg cykler meget og har gjort det hele mit liv. Så fordi ordenspolitiet (eller hvem det nu var) måske en sjælden gang er blevet bedt om at rutinetjekke cykler, er det vel ikke den store katastrofe?

Jeg tror næppe, der bruges de store ressourcer på at undersøge cykler, så det kan da kun være positivt, hvis det sker en gang i mellem. Der er skam folk, som køres ned, fordi deres cykler ikke er i orden.

Det sagt, så er politiet bestemt ikke fejlfri, men det er IMO helt andre områder, der skal sættes ind overfor; små-racisme, unødig vold m.m.
DarkenDarkenSkrevet 14/01-05 18:24, rettet 14/01-05 18:27 
jeg har generalt også haft mine kvaler med politi i KBH...
én gang måtte jeg i retten for at få dem til at bakke ned
(og klart jeg tror de ville få reprimander for deres meget tvivlsome udtalelser og/eller handlinger)
Ja mange er jyder, men mine oplevelser skelner sq ikke om hvor betjentene kommer fra, kort sagt, det der man havde som barn med at være hjælpsome over for betjente, er nu blot et irreterende minde om hvordan de burde opfører sig.

Når selv mine meget fredlige forældre kan føle ubehag ved Parken efter en DK<->Norge kamp, pga kampklæde betjente skulle stille sig op sådan at folk måtte træde uden om dem så fortæller altså også lidt.

Mange betjente i KBH er efter min mening lidt lige som de FCK og Brøndby fans der er ballademagere.... de leder bare efter en undskyldning for at bruge magt (og man kan jo ikke forsvare sig, hvis det går hen og bliver voldligt, for så er det vold mod tjenestemand i funktion, og så kan man stå og skrige selvforsvar herfra og til dommedag)

JA! der er selvfølgelig også betjente der er fine nok, jeg møder dem bare ikke når det gælder(de er nok morgen/dagtimes betjente =D ). Jeg har boet i KBH hele mit liv og overstående har været på go optrapning i en del år nu.

For folk der mener det ikke passer: Good for you, sådan er mine oplevelser bare og sådan som jeg har det, kan de rende mig i .....
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 14/01-05 18:31 
jaes>
I brokker jer over en enkelt cykel-episode

Ehm, prøv at læse tråden :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/01-05 18:37, rettet 14/01-05 18:41 
Det er har jeg skam gjort. Ca. halvdelen af indlæggene refererer jo direkte til Wired Nickys episode - fx de tre første kommentarer taler direkte eller indirekte negativt om de konkrete betjentes flueknepperi, hvilket vi jo ikke aner en disse om det rent faktisk er - og det er vel den vigtigste pointe :)

EDIT: Man kan så diskutere om dit gjorde, men sådan kan det vel opfattes, og der er flere eksempler i tråden, som direkte kommenterer episoden - jeg har aldrig opfattet politiet som fluekneppere, men at de laver andre (stupide) fejl, er der ikke tvivl om.
Wired NickyWired NickySkrevet 14/01-05 20:21 
Nu er jeg heldigvis sjældent i direkte kontakt med politiet, men jeg vil sige at det er min oplevelse at de optræder passende i langt de flest tilfælde.

Med hensyn til cykelepisoden – Jeg fik lidt indtrykket at de havde kørt rundt i en stykke tid, og så pludselige havde de fået øje på en mand med langt hår og bakkenbarter og tænkt: Nå, ham må vi hellere stop.

Jeg er ikke bitter, men bare opmærksom på at der er større sager her i byen som helt sikkert aldrig bliver opklaret af politiet, som den gang min nabos motorcykel blev stjålet og The Dane her fra PF, som beskrev hvordan han desværre var blevet udsat for indbrud i juleferien.

Hvad bøden angår, så satser jeg på at få den reduceret til 300,- pga. min beskedne indkomst. Og i sidste ende står SU styrelsen for størstedelen af mine indtægter, og derfor rager det mig ikke så meget hvis jeg skal aflevere lidt penge tilbage til det offentlige en gang i mellem.
Selv om pengene sikkert ville gør større gavn i Sydøstasien!
Lunch is for wimps.
MarcusMarcusSkrevet 14/01-05 20:36, rettet 14/01-05 21:38 
Der har været lignende katastrofer før der også resultererede i mange døde. Hvorfor går folket så amok lige netop denne gang? Har folk det for tiden så dårligt at de har behov for at hjælpe for at føle sig godt tilpas? Eller et det blot fordi medierne af en eller anden grund er uhyrligt interesserede denne gang modsat forskellige konflikter og katastrofer i Afrika fx.

Sumez>
"Hvid politiet virkelig ville gøre noget godt for samfundet, burde de tilbyde at give mig et lift."</B>

Du kunne jo evt. starte nogle kampagner imod politi og overveje konsekvenserne af et politifrit samfund.

Jaes>
men at de laver andre (stupide) fejl, er der ikke tvivl om.

Ja, ligesom alle andre gør(ikke noget imod dig, blot en forklaring på min variant af holdningen), og så generaliserer nogen og siger at politiet ikke gør noget godt for samfundet...og de er nogle politisvin man skal provokere når de kører forbi på gaden, det er jo en god og modig ting at sige til at provokere en politimand for de er jo nogle værre egoistiske parasitter.

Nej det mener jeg selvfølgelig ikke, og politiet har muligvis noget vigtigere at lave ind i mellem men nu er det jo også sådan at vi ikke har så vanvittigt meget kriminalitet i samfundet og jeg er sikker på at de så med glæde også vil prøve at hjælpe folk til ikke at blive dræbt i trafikken af nogle af de fulde uansvarlige billister som der er nogen der er og som så let kan tage et menneskeliv enten med vilje eller ikke med vilje.

Den eneste utilfredshed der giver mening i denne tråd er JimPP's, og det er én person der har været uheldig at opleve disse ting.
SumezSumezSkrevet 14/01-05 21:12, rettet 14/01-05 21:12 
Marcus F.M>
Du kunne jo evt. starte nogle kampagner imod politi og overveje konsekvenserne af et politifrit samfund.

Øh.
Hvad snakker DU om?? Tror du har læst et eller andet helt forkert i min sætning.. Jeg snakker om at give et lift

I det hele taget tror du har misforstået samtlige indlæg i tråden her..

Der er ingen, der har noget imod Politi som en institution. Men der hvor jeg tror, mange kan følge mig, er er det er ekstremt provokerende konstant at støde på politifolk, der er sure og uretfærdige, og ikke har andet at tage sig til end at gøre livet surt for andre! Selvfølgelig skal de håndhæve loven, men der er forskel på at irettesætte folk (evt. med en velfortjent bøde), og på at udvælge en tilfældig borger, og nakke ham på en særdeles uforskammet og provokerende måde. Jeg kan sagtens nævne flere eksempler fra mine egne oplevelser, hvor politiets opførsel har været fuldstændig uacceptabel.
Og faktum er, at når der er problemer ude i byen, hvor politiet er krævet, er de ret sjældent at finde. Og mange er bange for at tilkalde politiet, når der er problemer, da det i sidste ende tit kommer til at gå ud over dem selv, hvis de rent faktisk er så "heldige" at politiet kommer.
Jeg betvivler ikke at de gerne VIL være der, men så længe de ikke gør en bedre indsats end de gør, kan man ikke blive andet end provokeret af førnævnte behandling!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 14/01-05 21:52 
ok, det kan godt være jeg er lidt nem at antænde idag, det har ikke været den fedeste dag jeg nogensinde har haft. :)

Men, de har vel en grund til at gøre disse ting, det er vel fint at man skal have et bakspejl og få bøde hvis man ikke har det? Når vi som nu lever i et demokrati så er hver borger jo medansvarlig for hvad regeringen foretager og hvilke love der er, ergo vælger vi også selv at acceptere denne lov medmindre vi går i aktiv protest imod den. Og en lov med undtagelser kan ikke fungere ordentligt, hvor skal man så sætte grænsen? Hvordan kan politimanden vide at Wired Nicky til daglig altid overholder loven og derfor er et "godt" menneske? Det kan han ikke, personen skal holde øje med at alle konsekvent overholder loven og ikke gøre undtagelser fordi personen er flink og måske giver en omgang på den lokale bar.

De andre tilfælde som du nævner er selvfølgelig stadig påklagelige men jeg vil vove at påstå at de er sjældne hændelser og at en stor del af Danmarks befolkning blot har det godt med at være utilfredse. Måske ved at ha' nogen at se ned til som indvandrere og politifolk, måske ved blot at blive i dårligt humør og beskylde sine omgivelser. Det er for varmt, det regner, sikke noget møgvejr, øv sikke en møgopgave, jeg har bare ikke tid for jeg skal ud og købe makeup. Eller måske andet. Denne negative bølge af energi påvirker også politiet som efterhånden må være vant til at være ildeset og være syndebukke for diverse problemer som kan resultere i at de også bliver i et dårligt humør som atter går ud over befolkningen....

Altså, jeg siger ikke i gør disse ting nødvendigvis, jeg prøver bare at konstatere nogle ting og begrunde min reaktion på det jeg har læst.
SumezSumezSkrevet 14/01-05 22:15 
Marcus F.M>
Men, de har vel en grund til at gøre disse ting, det er vel fint at man skal have et bakspejl og få bøde hvis man ikke har det?

Selvom jeg finder det dybt uretfærdigt at jeg skal betale 500kr for at gå over for rødt på en forladt forstadlandevej, hvor der ikke er en bil i sigte, mens det er umuligt at finde et rødt lys i den trafikerede, indre by, uden der mindst er tre-fire personer, der skal over vejen, ville jeg havde affundet mig med det. Jeg ville have affundet mig med det, hvis betjenten i det mindste havde været bare en smule venlig og forklarende, i stedet for at gøre alt hvad han kan for at provokere mig i håb om at kunne anmelde mig for vold mod tjenestemand i funktion..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 15/01-05 02:06 
Wired Nicky>
I formiddages, da jeg var på min daglig cykeltur igennem Aalborg hørte jeg pludseligt at der var en mand der råbte til mig fra en sort Mondeo der kørte langsomt op på siden af mig, og til min overraskelse så jeg, at det var en politimand (ja, der var faktisk to i bilen), og han ville altså kontrollere min cykel.

Det må jo være den her, du er faldet i:

Razzia mod de onde, onde cyklister
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Wired NickyWired NickySkrevet 15/01-05 10:37 
2.467 bøder blev udskrevet, heraf hele 13 i kategorien "manglende reflekser og ringeklokker".
Lunch is for wimps.
MarcusMarcusSkrevet 15/01-05 11:55 
Sumez> Ok ja....det er selvfølgelig irriterende også, jeg tror bare det er svært at lave undtagelses regler, du må godt gå over for rødt når der er så og så mange biler eller ingen biler etc.

Men vi må håbe at de snart kan lave nogle mere intelligente trafiklys så hvor den skifter farve med det samme når man trykker eller lignende når der ikke er noget trafik.

Iøvrigt, en hel anden kategori...hvilket soundtrack kan du bedst lide af Castlevania Lament of innocence og Symphony of the night? Jeg kan huske jeg tidligere læste et eller andet sted, måske på classicgaming siden at hun havde overgået sig selv ved at lave LOI's soundtrack, men personligt(og jeg kunne forestille mig at du har samme holdning) synes jeg selv at SOTN's soundtrack er langt bedre.
SumezSumezSkrevet 15/01-05 17:42 
Hm, jeg tror stadig ikke jeg har gjort det helt klart, at det er politiets fremgangsmåde, snarere end hvad man får bøder for, der irriterer mig. :)

Og Off-topic: SotN's soundtrack er stadig en klar vinder i min bog. LoI's soundtrack er fantastisk i sin egen ret, især når man lige vænner sig til det, indser man at næsten hver eneste melodi er genial. Men det har bare ikke stemningen og mangfoldigheden fra SotN.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 15/01-05 17:52 
Ligesom i går da jeg var i byen. Der var slagskamp lige uden for et diskotek og der stod en masse mennesker og kiggede på og det var mega tydeligt. Politiet kommer så kørende forbi, men gider de gøre noget? næ, de kørte bare videre :/
SumezSumezSkrevet 15/01-05 17:58, rettet 15/01-05 17:59 
Marcus F.M>
Sumez> Ok ja....det er selvfølgelig irriterende også, jeg tror bare det er svært at lave undtagelses regler, du må godt gå over for rødt når der er så og så mange biler eller ingen biler etc.

Lige endnu en indskydelse... For så er det jo NETOP sjovt at politiet NETOP laver undtagelser og skider højt og flot på alle dem, der konstant går over for rødt i den indre by.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig