X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Juletilbud på bærbar


Svar
CronossCronossSkrevet 13/01-05 01:19, rettet 13/01-05 01:28 
Jeg står og skal have fat i en ny bærbar hurtigst muligt, da min gamle PC er ved at drage sit sidste suk.

Derfor har jeg kigget rundt på Notebooksalg.dk for at finde en god PC, og jeg har fundet disse to. Er der nogen som gider fortælle mig hvilken der er bedst. Pris er underordnet.

Hvis i kender andre gode bærbare som jeg hellere skulle investerere i, måtte i meget gerne sige det.
Jeg skal bruge computeren til at lave musik, spille WoW og et par andre spil, og generelt til brug på uni.

Pris er som sagt ikke så vigtig, jeg vil hellere betale 12.000 og så få en god bærbar.

http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=246252&gruppe=7&Extended=&serie=59&producent=Tos

Den ser god ud, men jeg hælder mest til denne pga. grafikkortet: http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=141859&gruppe=7&Extended=&serie=21&producent=Ace

EDIT: Uhh, så lige denne lækre sag! http://www.notebooksalg.dk/produkt.html?varenummer=130713&gruppe=7&Extended=&serie=195&producent=Veg
SonicSonicSkrevet 13/01-05 01:51 
Kig evt. på www.zepto.dk - de har vist også udsalg i øjeblikket :) Har selv en bærbar derfra, nemlig en Z-Note 4200 V, meget lækker maskine :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/01-05 02:10, rettet 13/01-05 02:12 
PS2 ripoff for hårdt!

EDIT: Leder selv efter en bærbar og lægger selv meget vægt på udseendet. Så hvis I falder over nogle state of the art hvad angår design, så smid lige et link :)
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 13/01-05 02:24 
Den bedste bærbare du kan få er en Mac Powerbook. Personligt ville jeg i hvert fald ikke købe bærbar fra andre end apple. Stationære er en anden sag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/01-05 09:41, rettet 13/01-05 09:41 
Jeg overvejer også stadig kraftigt at købe en mac, er bare "bange" for jeg ikke får nok computer for pengene.
Home is where the hardware is..
SonicSonicSkrevet 13/01-05 10:21, rettet 13/01-05 10:23 
Søgaard>
PS2 ripoff for hårdt!

EDIT: Leder selv efter en bærbar og lægger selv meget vægt på udseendet. Så hvis I falder over nogle state of the art hvad angår design, så smid lige et link :)

Man kan snildt se hvor de fik ideen til deres logo fra ihvertfald, men selve den hardwaremæssige del er på ingen måder rip-off!
Nu blev der jo så heller ikke spurgt om hvilken top-designet laptop man kunne anbefale, men vist nok hvilket var nogenlunde til at spille på osv. ... Havde jeg råd til topdesignede laptops havde jeg da også købt en fra Apple, men jeg gik efter en laptop der kunne bruges med de forskellige wintel programmer jeg bruger, samt at den kunne købes for menneskepenge. Desuden gik jeg efter hvor støjsvag den var, hvor hurtig den var, og specielt efter hvor lang tid batteriet kunne holde! Med en Znote 4200 V kan man uden problemer spille alle de wintel spil man lyster, da der sidder et Radeon 9700 kort i, samt en cpu der svarer til en P4 på 2,6 GHz (mener jeg). Så er der vist ikke meget plads til brok på det område! ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CronossCronossSkrevet 13/01-05 11:15 
Det bliver en Acer.

Hvis der er nogen som kender en billigere bærbar med de samme specifikationer, så skriv lige :)
dRxLdRxLSkrevet 13/01-05 11:21, rettet 13/01-05 11:22 
Jeg kender en del som på sigt ikke har været glade for deres Acer. Der er simpelthen ikke "build-quality" nok i den. Udover verdens lækreste styresystem (som altid virker og aldrig får virus) er build-quality det som apple har at tilbyde over PC-konkurrenterne.

IBM laver dog også nogle rimeligt solide maskiner, og er den leverandør jeg vil anbefale hvis det skal være en PC.

edit: Husk på at der ikke er meget ved at have en bærbar, hvis den ikke kan holde til at blive slæbt med rundt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 13/01-05 11:27, rettet 13/01-05 11:35 
Jeg køber ikke en Apple, på grund af mit ønske om at spille computerspil på den.
Derudover er den for dyr i forhold til hvad jeg får for pengene. Hvis jeg havde 22.000 havde jeg dog klart købt en Powerbook.

Hvad er der da galt med Acer? Og hvad så med den Vega, den ser da ret robust ud.

EDIT: Hvis du kan finde en god Apple til rimelige penge, som jeg rent faktisk kan bruge til andet en skrivemaskine, så vil jeg da klart overveje det :)
dRxLdRxLSkrevet 13/01-05 11:45, rettet 13/01-05 11:48 
Glem Apple, bare køb en IBM.

De Acers jeg har været i nærheden af har været lidt "flimsy". Lige pludselig virker CD-rom drevet ikke mere osv. osv.

Edit: Personligt ville jeg dog aldrig anbefale nogen at købe en bærbar til at spille på. Det er simpelthen for dyrt i forhold til at købe en rimelig bærbar til at skrive på (+de andre kontor ting) og så have en stationær computer ved siden af til at spille på.
Ikke bare får man uforholdsvist meget mere spilkraft for sine penge i en stationær i forhold til en bærbar, man kan også løbende opgradere den med nyt hardware til en rimelig penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MIKA-LMIKA-LSkrevet 13/01-05 11:59 
dRxL>
Glem Apple, bare køb en IBM.

Jeg vil give Daniel helt ret her. Jeg har igennem 2 år haft en PowerBook, og der har ingen problemer været, selvom den bliver slæbt de mærkeligste steder hen hele tiden.

Til arbejdsbrug har jeg fået udleveret et IBM ThinkPad, og selvom jeg aldrig har være glad for PCer, og da slet ikke bærbare (pga. ovennævnte build quality - jeg kender også folk med Acers o.l.), må jeg indrømme at min Tænkepadde kan klare en del mere end jeg troede (jeg behandler den jo ikke med helt så meget omhu som min Mac....)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
NaieraNaieraSkrevet 13/01-05 12:09 
dRxL>
De Acers jeg har været i nærheden af har været lidt "flimsy". Lige pludselig virker CD-rom drevet ikke mere osv. osv.

Mine personlige erfaringer med Acer er så lidt anderledes. For mig virker de som robuste maskiner der endda også ser OK ud. Men OK, dem jeg har været i nærheden af er så ejet af kvinder, der måske behandler dem lidt anderledes end vi ville gøre ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
gammagammaSkrevet 13/01-05 14:14 
Jeg leder også efter en bærbar så hvis der er nogen som kan finde en billig en ville jeg sætte pris på det.
CronossCronossSkrevet 13/01-05 17:47 
Så har jeg bestemt mig for min Acer Ferrari.

Jeg aner bare intet om de forsikringer der bliver tilbudt alle steder. Hvad er godt, og hvad skal man holde sig fra? Der er immervæk en del penge vi snakker om.

Samme med butikker, er der nogen som har erfaringer med Notebooksalg.dk eller andre butikker som sælger computeren?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 13/01-05 18:19 
Ang. forsikring: edbforsikring.dk
I win, you loose
CronossCronossSkrevet 14/01-05 00:54 
Er det overhovedet smart at have sådan en forsikring?
Jeg kan se at en glimrende forsikring på nævnte side koster 1095 for 2 år, så hvis det er nødvendigt tegner jeg den.

Under alle omstændigheder er det vel smart bare at købe computeren uden forretningens valgte forsikring, og så evt. tegne en på nævnte side?
TurricanTurricanSkrevet 14/01-05 18:45 
Cronoss>
Så har jeg bestemt mig for min Acer Ferrari.

Hvis du ikke har handlet endnu kan du lige tage denne her med i overvejelserne. Jeg har haft den et par måneder og er utroligt glad for den.

Design er en smagssag, men min mening er at hvis en Powerbook er en Porsche er dette en Mercedes. Dette er simpelthen det tætteste man kommer på Powerbooken. Dejligt tynd, og bare lækker at have mellem hænderne. Sølvfinishen og den flydende overgang til touchpadden er bare for godt...

Den virker dejlig robust, og et par ture på gulvet(ikke med vilje, men jeg har totalidiot forsikring) har ikke gjort det fjerneste ved den.

Ydelsen er i topklasse. Roder man lidt med allokeringen af rammen kører f.eks. Doom3 glimrende i 1024/768 i HIGH quality...

Centrino processoreren sætter simpelthen ALT hvad jeg har set i en bærbar til dørs. Den er bare lynhurtig, og tunge ting som videoredigering æder den råt.

PS. Jeg læste lidt længere oppe om en maskine der havde et Radeon9700 med 256MB ram. Det er vist en fisk...

Amilo 1425
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 14/01-05 19:33 
Fedt. Sådan en får jeg i morgen. Der er vist noget at glæde sig til så.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 14/01-05 19:53 
Vil tilhver en tid anbefale en IBM thinkpad. Meget højt kvalitet og det vigtigste ved en bærbar "IMO" er generelt bevaret i denne serie - at den er bærbar (lille og let)
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 14/01-05 23:06 
Hvis prisen ikke står højst på prioriteringslisten vil jeg tillutte mig ThinkPad-anbefalingerne. Sidder selv med en R40 2722 som er blevet brugt og transporteret meget i de 7-8 måneder jeg har haft den og klaret det hele med bravur. Og så har den en ting, som jeg savner ved mange nyere bærbare: TrackPoint...
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig