X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trivia - kun for nørder?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/01-05 10:46, rettet 12/01-05 10:54 
Fedt at Trivia kører igen - og har da også allerede inkasseret de første 2-3 nederlag. Derfor denne tude post.. :-)

Jeg har de sidste 3 gange jeg har spillet oplevet, at 14-16 af de spil man skulle gætte, var nogle underlige japanske 2D kamp/shooter/puzzle spil til en obskur Nintendo konsol fra 1983, med navne på mindst 36 bogstaver, som kun Rune Keller og omkring tre andre i Danmar... Se hele indlægget
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
3of193of19Skrevet 13/01-05 22:05 
kimmer>
Nej, det gør man ikke. Han er bare med. Han var ikke med i det første Final Fight til SFC, derfor udgav Capcom senere Final Fight Guy, hvor man havde ham plus de to andre at vælge imellem.

Ikke helt. Cody er vist nok fjernet fra FFG.
SumezSumezSkrevet 13/01-05 22:07 
Husk nu at du ikke ved hvad svarmulighederne var! Når man ikke har rørt en Amiga seriøst i ti år, kan det godt være svært at huske forskel på Shadow of the Beast 1 og 2. :)
Og så har PC Engine-spillene rent faktisk gameplay-screenshots i stedet for intetsigende mellemsekvenser af nogle asteroider ;)
*skændeskændes*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/01-05 22:19 
Jeg synes da det er fedt, at vi kan lave en Amiga-fanboy vs. Pc Engine-fanboy diskussion ud af det. Ikke for tit, at vi har den lejlighed ;)

(Blood Money er meget berømt for sin intro, hvor "asteroidebilledet" er fra - det var formentligt et af de første spil, hvor der var en større intro med "video" og musik)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 14/01-05 01:41 
JAA>
Jeg er PSO ekspert, og der er ganske rigtigt stor forskel på DC spillene og PSO 1+2. Helt nye områder, f.eks., som en kender øjeblikkeligt ville kunne identificere som ikke værende fra DC versionerne.

Men hvis screenshottet fra PSO I+II ikke er fra de nye områder, så hjælper det jo fedt.

Det er muligt de var det - så meget er jeg nemlig ikke inde i PSO. Nogen af eksperterne (Hauke?), der kan fortælle om de screenshots, der bruges i Trivia, er nye områder?
JAAJAASkrevet 14/01-05 01:54 
Det var præcis det, jeg var ude efter tidligere, da jeg snakkede om, at billederne i disse tilfælde i hvert fald klart må vise for kendere, hvilket spil der er tale om. Ellers er det jo rent gætteri.
RJKRJKSkrevet 14/01-05 01:58, rettet 14/01-05 02:00 
Det tilstræber vi selvfølgelig og der har været eksperter indeover på flere titler for at sikre, at det undgåes. Fx i tilfældet Morrowind >< Morrowind GOTY. Men der er utvivlsomt tilfælde, hvor det er gået galt. Trivia er et automatiseret system og der vil altid være "huller", uanset hvor meget man gør for at undgå det. Derfor er det et spørgsmål om at balancere arbejdet med resultatet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 14/01-05 08:56 
3of19>

Ikke helt. Cody er vist nok fjernet fra FFG.

Er du sikker? Dete r godt nok langtid siden jeg har spillet det. Finder lige ud af det!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dRxLdRxLSkrevet 17/01-05 20:11, rettet 17/01-05 20:11 
Jeg glæder mig til at høre en eksperts vurdering på hvordan jeg skulle have klaret spørgsmålet på billedet. Måske kan man, men jeg ville i hvert fald ikke kunne sige om det skulle være "turbo" eller "hyper fighting" kan man se forskel?

http://www.playright.dk/tmp/umuligtrivia.png
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 17/01-05 20:38 
Hmm, er de to spil ikke identiske? Er spillets fulde titel ikke Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting?

Jeg vil gætte på at begge svar burde være korrekte :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-05 20:45 
Nu er jeg mildt sagt ikke SF-ekspert, men er Hyper Fighting ikke arcade only? Det kører CPS, som har en meget speciel opløsning.

Turbo er vist SNES only? SNES kører også en speciel opløsning.

Jeg mener tydeligt man kan se på opløsningen på billedet, at det er et SNES-spil.

Hvad forskellen så er på SF2 og SF2 Turbo, skal jeg ikke kloge mig på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/01-05 21:03 
Turbo har Turbo-indstillinger og andre farver på figurerne (som bl.a. ses på Sagats hudfarve og Dhalsims malerklatter her på billedet)
Det kan også ses på de alternative svarmuligheder at der er tale om et SNES spil, hvis man ikke kunne se det på billedet, der tydeligvis er et SNES-billede..
Men især når vi taler SF2, kan man naturligvis sagtens komme ud for et billede fra et af dem, der sagtens kunne komme fra det andet. Akkurat som det var tilfældet med Morrowind (GotY). I disse tilfælde er situationen som tidligere upenslet den at billedet vil være fra det "originale" spil. Altså den tidligste mulige udgivelse. Hvis spiller 1 f.eks. er Sagat, er der jo tydeligvis ikke tale om det originale SF2 (The World Warrior). Men er det umuligt at se om billedet er fra Champion Edition eller The World Warrior, må det (hvis billederne er placeret rigtigt) være fra sidstnævnte.
Rune må lige rette mig her hvis han er uenig. Håber jeg har formuleret mig klart..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/01-05 22:02 
Jeg tror ikke I aner hvad I snakker om...

På nær selvfølgelig mht. opløsningen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/01-05 22:03 
Trivia - Kun for nørder. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/01-05 22:10, rettet 17/01-05 22:13 
Jeg er i hvert fald ikke helt med ;)

Hvis SF2 (SNES) og SF2 Turbo (SNES) ikke er markeret som samme spil eller tilsvarende, så bliver der ingen forbehold taget, logisk nok. Det er et automatisk system og det kan jo ikke vide noget om ting, det ikke har fået noget at vide om.

Vi opererer med "kloner" hvilket vil sige spil der er stort set identiske. Et oplagt eksempel er Pokémon Red/Blue etc. Det går dog en del videre og fx regner vi også Silent Hill 2: Director's Cut som klon af Silent Hill 2.

Hvis man får et billede fra et af disse spil, så vil dets kloner aldrig optræde som svarmuligheder.

Det andet forbehold der tages er omkring opsamlinger. Altså når man får et billede af Super Hang On, så kan Mega Games I ikke komme som svarmulighed.

Det er sådan teorien virker. I praksis er det selvfølgelig afhængigt af, at disse data er oprettet. Hvilket selvfølgelig altid er work-in-progress.

Det samme gælder placeringer af billederne hvor, som Sumez siger, vi prøver på at sætte billederne, så de kan genkendes fra pågældende udgave. Hvormed det i praksis vil være den tidligste udgave, der er rigtigt svar. Men så er vi jo ovre i, at både vi og spilleren skal kende de enkelte spil mere end almindelig godt. Det sker nok ikke lige i 100% af tilfældene ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/01-05 22:13 
dRxL>
Problemet er selvfølgelig at der også findes en Hyper Fighting til arcade.

Og jeg gentager mig selv: Findes det ikke KUN til arcade? Det er ligesom dét, der udelukker den svarmulighed...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 17/01-05 22:17 
Jeg kommer selv i tvivl, men har flere steder set turbo som listet sådan her: Street Fighter 2 Turbo: Hyper Fighting

Også når det gælder snes versionen

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 17/01-05 22:21 
Jaeh. Men det er jo stadigvæk ikke samme titel som Street Fighter II: Hyper Fighting :)

Som sagt er systemet "dumt". Hvis spillet ikke hedder det eksakt samme, så betragtes det ikke som samme spil, med mindre det er noteret som sådan. Igen: hvordan skal systemet vide det, hvis ingen af os ved, om det er samme spil? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 18/01-05 07:36 
Street Fighter II: Hyper Fighting er som sagt arcade only.

Alle ved dog at SNES-udgaverne er de bedste, så det var dem jeg talte om :)

Der findes ikke et SNES-spil som hedder Street Fighter II Turbo. Måske ifølge forskellige lister, men på titelskærmen har der altid stået Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting.

Medmindre nogen kan modbevise dette, så sletter jeg Street Fighter II: Hyper Fighting (SNES) fra systemet, og kalder Street Fighter II Turbo for Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 18/01-05 10:16, rettet 18/01-05 10:20 
Vi kan også bare aftale at Street Fighter spil fra nu af altid er arcade udgaven...
Alle ved jo at der er "issues" ved SNES udgaverne ;-)


[/troll]
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/01-05 10:36 
SF2 (The World Warrior, SNES) og SF2 Turbo (SNES) er IKKE de samme spil, nej.

- Der er flere turbo-indstillinger, der kan gøre spillet MEGET hurtigt.
- Spillerne har andre farver (i hvert fald når man spiller i turbo mode, kan ikke huske med normal).
- Man kan spille som bosserne

SF2 Champion Edition ligger lidt tættere på originalen, og involverer vist bare nogle finpudsninger i gameplay, samt muligheden for at spille som bosserne. Det er kun denne udgave, der findes til f.eks. PC Engine og MegaDrive (udover SUPER SF2 altså).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/01-05 12:21, rettet 18/01-05 12:21 
Hvorfor blander du nu World Warrior ind i det?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/01-05 13:37 
Chrono>
Medmindre nogen kan modbevise dette, så sletter jeg Street Fighter II: Hyper Fighting (SNES) fra systemet

Der findes altså ikke noget SF2: Hyper Fighting i systemet, som jeg bliver ved med at prøve at sige. Det er arcade-udgaven...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 18/01-05 15:03 
Hmm, okay. Så må det have været den jeg så i systemet i går. Mente ellers jeg søgte på SNES-spil.

Anyway, nu passer titlerne for SNES-spillene. Jeg kom til at tænke på en måde der måske kan ses forskel på SFII Turbo HF(SNES) og SFII HF (ARC) - står der START øverst til højre i arcade-spillet?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/01-05 15:32 
Gør der da det i SNES-spillet? ;)

Som sagt er det meget nemt at se forskel, fordi opløsningen på CPS er helt anderledes end på SNES.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 18/01-05 16:18 
Du kan jo se på det omtalte skærmbillede at der står START. Og jeg synes nu ikke det er nemt at se forskel på opløsningen når trivia skalerer billederne.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/01-05 16:26 
SNES-billeder skaleres 2:1 og CPS-billeder skaleres 1:1, så det gør det faktisk endnu nemmere, jo ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 18/01-05 17:14 
Det ved man jo kun hvis man spiller for meget trivia :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KilroyKilroySkrevet 18/01-05 18:07 
Efter den række posts kan vi jo afslutte det oprindelige spørgsmål med: Ja, Trivia er mest for nørder!

;)
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 18/01-05 22:52 
Chrono>
Hvorfor blander du nu World Warrior ind i det?

Fordi det er den originale udgave af SF2..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 19/01-05 02:48 
Kunne der eventuelt gøres noget ved lange titler? Visse er så lange, at man kun når at få måske det første ord med af den reelle titel.

Eksempel:
"Lord Of The Rings: The Fellowship of The Ring"

Når flere LOTR-spil optræder blandt mulighederne, bliver det jo alt andet end intuitivt at vælge den rigtige.

Hvordan fungerer Trivia forresten, når det kommer til platform? Tony Hawk til DC og til Ngage ser ret forskellige ud, men de har jo den samme titel. Forhindrer koden, at begge er blandt svarmulighederne?
SumezSumezSkrevet 19/01-05 11:16 
Ja, hvis de hedder det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WolverineDKWolverineDKSkrevet 19/01-05 12:58 
hmmmm jeg synes det er lidt harcore svært og har tabt alle mine kampe men man lærer noget hele tiden :-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/01-05 17:11 
Hmm.. Jeg vil da gerne bidrage med lidt N64 shots. Nogen specielle krav til filerne?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 19/01-05 17:30 
Det fremgår af upload-siden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 21/01-05 10:41 
Hvad gør man, når man bliver snydt for et spørgsmål? Jeg blev nød til at ændre værdien fra 15 til 16.

Tjek det...
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 21/01-05 14:09 
Det kan ske. Af forskellige grunde kan vi være nødsaget til at flytte eller slette billeder, der er placeret galt eller lignende. Har der så været startet en trivia-duel inden med pågældende billede, er det bare uheldigt. Jeg tror dog kun det er sket to gange i alt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/02-05 01:47, rettet 01/02-05 01:48 
Jmog>
Kunne der eventuelt gøres noget ved lange titler? Visse er så lange, at man kun når at få måske det første ord med af den reelle titel.

Eksempel:
"Lord Of The Rings: The Fellowship of The Ring"

Vi har valgt at løse dette ved at forkorte nogle titler i Trivia. Udover nogle stedord så er det "Lord Of The Rings" der bliver til "LOTR" og "Legend Of Zelda" der bliver til "Zelda". Dermed skulle de to værste problemer omkring dette være løst. Bare husk at kigge under Z fremfor L, når det drejer sig om Zelda-spil :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 01/02-05 19:00 
Det lyder fint.

Jeg bemærkede forresten lige et par ændringer, som jeg håber ikke er med vilje: Det er ikke længere muligt løbende at se, om man svarede rigtigt på et spørgsmål under en duel. Når man har svaret på sidste spørgsmål, får man heller ikke længere resultatet. Man bliver blot ført til Trivia-hovedsiden.

Det lyder underligt, men jeg bliver ekstremt distraheret af, at jeg ikke ved, om jeg svarede rigtigt undervejs.
JmogJmogSkrevet 01/02-05 19:04 
Nå, det var åbenbart kun lige den duel, hvor det skete. Spøjs fejl.
RJKRJKSkrevet 01/02-05 19:47 
Det må det være, for der er ikke ændret i noget af pågældende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/02-05 00:45, rettet 02/02-05 00:46 
Dog ikke mere spøjs end at det lige lykkedes mig at replikere den. Det var duellen, jeg havde mod Naiera for et par minutter siden. Du kan ikke se noget som helst ud over det sædvanlige i koden, vel?
RJKRJKSkrevet 02/02-05 01:04 
Der er et par muligheder. Den mest sandsynlige:

Du trykker to gange på svaret.

Svaret registreres første gang du trykker, og også her kommer feedbacket på, om du har svaret korrekt. Hvis du trykker to gange, så requester du samme triviaside to gange, men for at man selvfølgelig ikke skal kunne snyde, ved at gå tilbage og trykke om, så "tæller" det andet tryk ikke i systemet. Det fører dog stadig til den rigtige side, fordi man ikke skal straffes for at trykke to gange.

?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/02-05 01:27 
Men ville det gøre, at alle efterfølgende valg resulterer i en side uden "korrekt svar/forkert svar"?

Midvejs gik forbindelsen så meget nedad bakke, at jeg fik en fejlmeddelelse fra browseren. Derfor trykkede jeg to gange. Allerede efter jeg havde svaret på første spørgsmål, manglede jeg dog resultatet.

Hvordan kan det i øvrigt indvirke på, at jeg ikke får nogen resultatside til sidst? Jeg ender på Trivia-siden, hvor den dog siger tak for svarene.
RJKRJKSkrevet 02/02-05 01:36 
Nej, det sker selvfølgelig kun for hver gang, du trykker dobbelt. Det er også muligt, at du "mister" resultatlisten, hvis du dobbelttrykker på billede 20, men det har jeg ikke efterprøvet. Normalt sker det ret sjældent, at man trykker to gange.

Hvordan siges der eksakt "tak for svarene"...? Det mindes jeg ikke at have kodet ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/02-05 02:41 
Jeg huskede forkert. Helt præcist siger den "Duellen er afsluttet". Den skriver det i en blågrå bar, der ligger under den, hvor ikonernes underkategorier er. Denne bar er der kun, når duellen er afsluttet.

Fandt lige ud af, at den konsekvent ikke giver mig resultater undervejs og ikke viser resultatsiden, hvis jeg laver selvtest.
RJKRJKSkrevet 02/02-05 03:27, rettet 02/02-05 03:27 
Det gør den, hvis du forsøger at spille videre, på en afsluttet duel. Fx hvis du tager linket fra en udfordring, som du allerede har færdigspillet. Eller hvis du trykker to gange på svaret til billede #20.

Derfor tror jeg stadig, at du trykker to gange.

Nu ikke nødvendigvis, at du rent fysisk sidder og trykker to gange :) Jeg kan forestille mig, at der kan være tekniske grunde til det, som ingen af os er klar over.

Jeg kan bekræfte mig teori, ved at kode noget der checker, hvor mange gange du requester siderne, men det løser jo ikke dit problem.

Jeg vil foreslå, at du tester med en anden browser, eller måske roder med dine sikkerhedsindstillinger, mens du er i en selvtest.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/02-05 03:37 
Jeg prøvede selvtest to gange i træk. Første gang trykkede jeg to gange på knappen ved billede 1 og der skete så det jeg har beskrevet.

Anden gang var jeg meget omhyggelig med kun at trykke én gang ved hvert billede. Samme resultat.
RJKRJKSkrevet 02/02-05 03:51 
Som sagt: prøv en anden browser. Jeg beskylder dig ikke for at lyve :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 02/02-05 04:39 
Prøvede lige i IE (bvadr, trænger til et bad nu) og der var der ganske rigtigt resultater undervejs medmindre jeg trykkede to gange på en knap. Det var dog kun resultatet for det næste spørgsmål og ikke alle de resterende som manglede resultat. Den endelige resultatside var der heller ikke nogen problemer med at se.
RJKRJKSkrevet 02/02-05 11:28 
Altså må fejlen være lokalt hos dig. Som også sagt tidligere, så er synderen ofte sikkerhedsindstillinger, der kan få browseren til at gøre alt muligt mærkeligt. Men det gælder jo nok mest IE. Du bruge Firefox?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
102 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig