X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LOST


Svar
SephirothSephirothSkrevet 10/01-05 23:00 
Var der andre, der så de første to afsnit (som egentlig var en pilot) af den amerikanske tv-serie, Lost, der netop er blevet vist på TVDanmark?

Det tegner godt!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BaggyBaggySkrevet 10/01-05 23:05, rettet 10/01-05 23:07 
Synes det var alt for meget Katastrofe-ting / 24 timer om igen ting. OG alle de ting der enten sprang i luften eller fløj rundt, og med MR DOKTOR klare alt.. (Jack Bauer anyone?)

anyway.. Fik kun set det første.. så sov jeg.. ;)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RuneSPRuneSPSkrevet 10/01-05 23:05 
Har ikke set det, men har hørt godt om det...
enfenenfenSkrevet 11/01-05 08:17 
Det var en god gang tv. Jeg glæder mig personligt allerede til næste mandag.

Kudos til TV Danmark for ikke at vise reklamer midt i et afsnit. Det kunne TV3 lære lidt af.
What is the Matrix?
JimPPJimPPSkrevet 11/01-05 08:56, rettet 11/01-05 08:56 
TV3 Kaster reklamer ind over alt :)

Lost holder hele vejen, har set indtil afsnit 12 (Kabel :D)

Jo, man kan vel godt sammenligne den med 24 timer, men så igen - den har placeret sig et godt stykke fra, og tager yddeligere afstand senere hen :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KalicolaKalicolaSkrevet 11/01-05 09:17 
Jeg ser aldrig tv... never!!!

Og jeg har det sådan, at hvis jeg ikke har set første afsnit.. så kan resten også ret ligemeget...
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 11/01-05 11:56 
JimPP>
Lost holder hele vejen, har set indtil afsnit 12 (Kabel :D)

Hvilken anden kanal på kabel, viser de serien på?
What is the Matrix?
JimPPJimPPSkrevet 11/01-05 13:13 
CBS :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
jaesjaesSkrevet 14/06-05 16:50, rettet 14/06-05 22:46 
**Små spoilers**



Så sluttede første sæson jo, og jeg er godt nok lidt skuffet. Jeg er temmlig vild med det grundlæggende koncept, mange af figurerne er interessante (men også kørt lidt langt ud i de fleste tilfælde) og skuespillet er generelt af høj kvalitet. Men serien er alt for lang. Der har været for mange afsnit, hvor højdepunktet var små intriger blandt figurerne eller lignende.

Af en spændingsserie at være er den, efter min mening, for langsom i pacet. 24 afsnit, hvor de havde åbnet lugen omtrent halvvejs, ville være passende. Jeg orker næsten ikke at se 24 afsnit til - eller måske endnu flere, jeg ved ikke om det er offentliggjort, hvor mange sæsoner den skal køre :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-05 19:16 
Enfen>
Kudos til TV Danmark for ikke at vise reklamer midt i et afsnit. Det kunne TV3 lære lidt af.

Det må de jo ikke ifølge Dansk TV-lovgivning.
TV3 bliver sendt fra England hvor reglerne er anderledes.

Når TV DK f.eks afbryder deres programmer for at vise spots for deres egne programmer, er det jo udelukkende for at vænne folk til at programmer og serier bliver afbrudt, i det tilfælde at lovgivningen på et tidspunkt bliver lavet om.
Og det vil de kommercielle stationer rigtig gerne have, at den bliver.

Men ang. Lost - ja helt sikkert et totalt flad og ligyldig "slutning".
Man havde en fornemmelse af, at der var skrevet/filmet to forskellige, så de kunne slutte serien hvis den ikke var blevet en succes.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BaggyBaggySkrevet 14/06-05 19:27 
Ja det var skidt... man kunne i det mindste være kommet ned i lugen...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
JAAJAASkrevet 14/06-05 21:01, rettet 14/06-05 21:03 
JimPP>
CBS :)

Hvor skal man have kabel henne for at få CBS? Jeg kan ikke finde det hos TDC. De har hverken nordamerikanske eller østasiatiske kanaler :.(
SephirothSephirothSkrevet 14/06-05 23:26 
Handlingen skrider utrolig langsomt frem, men alligevel har jeg været klistret til skærmen hver mandag. Håber lidt, at de afslutter serien efter sæson 2. Orker ikke at skulle følge med i serier.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 15/06-05 13:03 
Enten er jeg helt bagefter eller også er i. Den serie har gået på tvdk i mega lang tid nu og jeg så det sidste afsnit i mandags for denne omgang. Jeg synes det en middel underholdnings serie, men ser det gør jeg.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 15/06-05 13:41 
SeventhSun>
Det må de jo ikke ifølge Dansk TV-lovgivning.
TV3 bliver sendt fra England hvor reglerne er anderledes.

Det gør TVDK skam også.
SephirothSephirothSkrevet 15/06-05 14:49, rettet 15/06-05 14:51 
Nerosretro>
Enten er jeg helt bagefter eller også er i. Den serie har gået på tvdk i mega lang tid nu og jeg så det sidste afsnit i mandags for denne omgang.

Se hvornår tråden blev oprettet...

Jmog>
Det gør TVDK skam også.

Ja, Kanal 5 afbryder jo osse deres programmer med reklamer og, Kanal 5 = TVDK.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/06-05 09:33 
Såvidt jeg husker er forskellen på TV DK og Kanal 5, at TV DK er en "rigtig" dansk kanal - den overholder altså de danske love.
Det mener jeg ikke Kanal 5 gør.

Men ok de er også lidt svære at kende forskel på :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 29/11-05 21:19 
TV Danmark genudsender fra i dag kl. 21.35 første sæson som opvarming til næste sæson. Der kommer vist et afsnit hver dag.
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/11-05 22:15 
jaes>
Der kommer vist et afsnit hver dag.

Så kan man også bedre følge med i hvordan det går. Bli'r de reddet? Bli'r de ikke reddet? Skal nogen stemmes hjem eller skal vi tvinges til at se endnu et ligegyldigt flashback fra en eller andens fortid? :D
AmbyAmbySkrevet 29/11-05 22:42, rettet 29/11-05 22:43 
Ja dybe personskildringer kan vi ikke bruge til en hujende fis. Lad mig hellere få nogle personer, jeg absolut ikke har en chance for at identificerer mig med. Så er det nemmerligt ligetil og så kan selv os på bunden følge med...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-05 08:14 
Eller deres handlinger (og replikker) kunne give os indsigt i hvem de er?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-05 10:13 
Synes du ikke deres handlinger og replikker giver indsigt???
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-05 10:52 
Jow, det jeg mente var, at flashbacks ikke nødvendigvis altid er den optimale måde at give indsigt i personerne på, fordi det i sagens natur stopper handlingens fremadskriden og derfor får det hele til at virke langsommeligt.

Når alt det er sagt, så skal jeg indrømme, at jeg stoppede med at se Lost halvt inde i 1.sæson, netop fordi jeg synes det gik alt for langsomt. MEN jeg havde det faktisk på præcis samme måde med J.J.Abrams anden serie, Alias, og den kom jo voldsomt igen i anden (og tredje og fjerde) sæson. Så jeg har besluttet at prøve Lost på DVD...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-05 11:15 
Jeg synes fortælleteknikken er helt perfekt. Ja, serien er sløv i optrækket hvad angår setup-payoff, og hvis du har set Alias og kender tempoet derfra, skal du nok forvente HELT det samme i 'Lost'.

Så vidt jeg har hørt fortsætter de med flashbacks i anden sæson, hvilket man nok kunne argumentere mod, da karaktererne er blevet underbygget. Så det skal være plotmæssigt vigtige oplysninger, der skal komme frem i de nye flashback, hvis ikke de skal komme til at virke overflødige.
AmbyAmbySkrevet 30/11-05 16:37 
Det er ret begrænset med flashback i S2. Det er mere en kort afklaring o.l. Eller hvis man ønsker at kæde 2 personer sammen før styrtet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HeroldHeroldSkrevet 30/11-05 16:46 
Det smarte (for dem der har lavet serien) er jo at der stadig er en masse ukendte folk på øen, som de kan introducere. Jeg tror aldrig nogensinde vi slipper for de flashbacks.

Jeg synes personligt at serien går lidt for langsomt. Jeg er enormt interesseret i at finde ud af hvad der foregår, men jeg synes der kommer flere og flere faktorer, der gør at det bliver meget svært at skabe en klimaks, der er tilfredsstillende nok, samt kan forklare hvad det egentlig er der sker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-05 19:19 
Jeg tror desværre IKKE at serien er til at redde. Der kan simpelthen ikke laves en forklaring, som er tilfredsstillende for alle de sindssyge ting, der foregår.

Men hvis det sker, vil mine arme være i vejret i flere år frem i tiden!
GreaseballGreaseballSkrevet 01/12-05 00:35 
jaes>
TV Danmark genudsender fra i dag kl. 21.35 første sæson som opvarming til næste sæson. Der kommer vist et afsnit hver dag.

Der blev sagt at sæson 2 får premier på Kanal 5. Hvad er lige idéen med at sende første sæson på en kanal alle kan se og så smide den over på en anden kanal som ikke alle, der iblandt undertegnet, kan se?
jaesjaesSkrevet 01/12-05 01:03 
Det' fa'me dårlig stil, og totalt at vildlede seerne, da de ikke nævnte dette, da S1 sluttede.
HulleHulleSkrevet 19/12-05 23:24 
Foreløbigt 21 afsnit henne. Den serie er da genial :) Er kun gået glip af et enkelt afsnit.

Var der andre der glædede sig til gen-genudsendelsen søndag eftermiddag, men måtte nøjes med de sidste 2 sekunder, fordi TV-Danmark valgte at sende TV Bingo oveni LOST? Hvilken kegle valgte det :/
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PlaykidPlaykidSkrevet 20/12-05 06:37 
Synes også det er en ret fed serie. Følger faktisk nogenlunde med i den :)
Største irritation er dog der skal spildes så meget tid på fortælling af personernes baggrund, nogen er relevante nok, men de fleste er bare spildtid imo.

Jeg vil bare vide hvad der sker på øen og hvad det var for en ting der angreb dem i junglen, som ikke var isbjørn :)
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 09:59 
Ved du om nogle baggrundshistorier er "fyld"? Det kunne jo være langsigtet opbygning af "mindre" karakterer.

(Jeg burde vide bedre. Lost-forfatterne ved dårligt nok selv hvad næste afsnit skal handle om.)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/12-05 13:46 
Sikkert, men jeg ser kun serien pga. underholdningens værdien der i, og mange af de baggrunds flashback er ret kedelige synes jeg. Så jeg ser det lidt som om at de dræber halvdelen af afsnittene gang på gang.
Hvis man så bare havde gjort afsnitte lidt længere ville det nok ikke have gjort mig så meget.
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/12-05 14:15 
Hint: Chapter skip på DVD :-)
PlaykidPlaykidSkrevet 20/12-05 14:31 
God ide, bortset fra jeg ikke har i sinde give 500 kr. for en med danske undertekster ;)
Play sælger den til billige 274, men jeg ved ikke om jeg kan undvære undertekster. Det er lige som om de bare skal være der :)

Evt. hvis du kender et billigt sted, må du meget gerne sende en pm.
Spiller nu: Halo 3
IqonIqonSkrevet 20/12-05 14:56 
21 afsnit henne synes jeg stadig at det er en superfed serie. Flashbacksne har jeg på ingen måde noget imod, for selvom serien skrider langsomt fremad, er det stadig god underholdning. At finde ud af, hvem personerne var, før de endte på øen, og hvorfor de netop var med flyet, er i mine øjne stort set lige så interessant som hvad der rent faktisk sker på øen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 20/12-05 15:01 
Og det er også ret vigtigt for at finde ud af hvorfor de er på øen - de fleste har jo en eller anden forbindelse til hinanden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/12-05 00:39 
Ja, Herold. Det bærer nærmest henad at de ALLE kender hinanden eller har en eller anden relation til hinanden.

Jeg kunne godt tænke mig at få bare *lidt* ryddet op i nogle løse ender, mens andre mysterier gerne må holdes tæt til kroppen endnu. Jeg har hørt rygter om, at der skulle være ÉN stor begivenhed, som giver svar på en HEL masse ting, og får kædet det hele sammen... men jeg kan simpelthen ikke forestille mig en forklaring på alt det underlige, som kan holde vand.
HeroldHeroldSkrevet 21/12-05 02:59 
Nej, jeg er også lidt bange for at de tager munden for fuld. De har rigtigt mange løse ender ude som det er nu - og jeg tror de bliver svære at binde sammen i sidste ende - ihvertfald troværdigt. Det er selvfølgelig en sci-fi serie (eller lignende genre), hvilket gør det lidt nemmere at finde en løsning. Men det skal sgu ikke være noget med "Aliens abducted us, but it was all a dream" for så kan de sgu rende mig! D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-06 19:00 
Gaku, Hyakotake og jeg selv, blev i går færdig med sæson 2. Jeg har efterhånden opbygget lidt af et had/kærlighedsforhold til serien. På den ene side er den godt filmet og meget velspillet. På den anden, så føler jeg mig overbevist om, at det hele ikke bliver bundet ordentligt sammen, hvilket vil få den til at falde til jorden.

Samtidigt irriterer det mig, at man ikke får svar på noget som helst. Forfatterne bliver bare ved med at ligge lag på lag på mysteriet, uden at besvare noget.

Arraagh... Men jeg er selvfølgelig klar til at se sæson tre...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 14/09-06 19:06, rettet 14/09-06 19:07 
Jeg er enig i forrige (ovenstående er min egen ;) besked, hvorfor jeg droppede at følge med. Så længe serien er så populær, som den i øjeblikket er, vil man fortsætte historien og kaste flere og flere spørgsmål efter seeren.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-06 19:23 
Jeg har siden jeg sidst bød ind i denne tråd, set hele første årgang på DVD og det hjælper absolut at se den i et stræk. Jeg mener stadig at de trækker rundt med os, og serien er ikke på højde med Alias. ...men jeg ser alligevel frem til at se 2.årgang på DVD :D
HeroldHeroldSkrevet 14/09-06 19:33 
Gå nu væk med det der Jennifer Garner-skrald :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-06 20:44 
Begavet serie som faktisk først begynder at blive god i løbet af anden årgang. Men du kan jo slet ikke li' gode tv-serier, så... ;)
RitesRitesSkrevet 15/09-06 22:11 
Jeg syntes nu heller ikke Alias er noget at råbe hurra for. Og så er det endda sagt på en pæn måde...

Lost er dog super fed :)
Har ikke set meget bedre ting på TV.. nogensinde, tror jeg.

Og jeg syntes at de flashbacks er fede. Endelig en karakterdreven serie, som der er så få af (*snøft*.. Firefly)
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig