X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsoller udgivet i DK


Svar
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 12:57, rettet 10/01-05 18:50 
Da jeg sad og læste en anden tråd (retrospil i KBH) Kom jeg til at tænke på hvilke konsoller rent faktisk har været udgivet her i landet.
Jeg vil prøve at starte en liste, og så håber jeg nogle af jer kyndige hoveder kan føje til liste, eller bare uddybe..
Så vil jeg opdatere den efterhånden.
Jeg har kun skrevet dem op som jeg føler mig temmelig sikker på er udgivet i DK

Konsoller importeret og solgt i dk af specifikke forhandlere vil blive markeret med "*" på listen, og info om forhandleren vil blive skrevet på.. hvis der er noget.. :)

Til at starte med:

Nintendo
Super nintendo
Nintendo 64
Nintendo GameCube
Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
Game Boy Advance SP
*Nintendo Virtual Boy* - Popshop, nørregade.

Sega Master System I-II
Sega Mega Drive I-II
Sega Mega CD II
32x
Sega MultiMega
Sega Saturn
Sega Dreamcast
Sega Game Gear

Playstation-PSOne
Playstation2-PSTwo

Xbox

Commodore 64 Game System
CDTV
CD32

Atari 2600
Atari 7800
Atari Jaguar

*Panasonic 3DO* - Power Play, Tingvej. (kun 3 stk.)

Vectrex

Phillips G7000

Colecovision

CDI

Div. Pong
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
HankyHankySkrevet 10/01-05 13:22 
Gameboy Advance SP :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Per SPer SSkrevet 10/01-05 13:26 
Atari Jaguar
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 14:06 
Var Atari Jaguar'en virkelig solgt i DK.. Er der nogen der hved hvor, hvornår og i hvor lang tid?... :)

Jeg kiggede forleden dag mine gamle power player blade iggennem, og i et af dem er der sådan en "de bedste titler gennem året"-artikel. Og der står, under et billede af Space Hulk til 3DO'en, noget i stil med: "Dette er et rigtig godt spil, og heldigvis er det blandt de meget få spil til 3DO'en som er til salg her i Danmark"
Så har 3DO'en også været til salg her i Danmark en lille tid?
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 14:11 
Selvfølgelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DizzyDizzySkrevet 10/01-05 14:28 
Atari 7800

Så har jeg en lidt obscure konsol som sættes direkte til tvet med 20 forskellige spil indbygget (org ikke en emulator)(Solgt i Toys 'r us)

Du kan godt fjerne parantesen omkring Mega CD de blev også solgt herhjemme (bla i Fantask)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-05 14:31 
Dizzy>

Du kan godt fjerne parantesen omkring Mega CD de blev også solgt herhjemme (bla i Fantask)

Not my finest hour :D
JAAJAASkrevet 10/01-05 14:35 
Du kan også tilføje Colecovision.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 10/01-05 14:40, rettet 10/01-05 14:41 
Tilføjer lige :
Phillips G7000
Magnavox/Philips med Pong
NEC PCengien.

Alle 3 som jeg har haft som spæd hehe..

men ellers www.tvspil.dk de har en meget komplet liste.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3of193of19Skrevet 10/01-05 14:49 
Mega CD 1 blev i Europe officielt vist kun udgevet i UK.
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 15:04, rettet 10/01-05 15:05 
Naiera>
Selvfølgelig.

Altså at 3DO'en blev forhandlet i Danmark?
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-05 15:04 
Jeg var ikke klar over at PCE har været solgt herhjemme. Mente ellers kun at det var forbeholdt Japan og USA.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JAAJAASkrevet 10/01-05 15:05 
Der blev solgt et begrænset antal PAL Turbografx, men vist primært i Spanien, hvis jeg husker rigtigt.
SumezSumezSkrevet 10/01-05 15:10 
Hvis Grillbiller har haft en PC Engine som spæd, skulle han nok spørge dem han har den fra hvor den kom fra, for det navn eksisterer den i hvert fald kun under i Japan.

+ det JAA skrev ovenover.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 10/01-05 15:10, rettet 10/01-05 15:11 
EDIT: Svar til JAA

Det står her:

PCE Historie
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 15:11, rettet 10/01-05 15:14 
GrillBillerDK>
Tilføjer lige :
Phillips G7000
Magnavox/Philips med Pong
NEC PCengien.

Alle 3 som jeg har haft som spæd hehe..

men ellers www.tvspil.dk de har en meget komplet liste.

Angående PCEngine,
For lige at indskærpe tråden. Vi snakker om konsoller som blev forhandlet i DK. Mon ikke ejermanden af den PCEngine selv har importeret den hjem?
(Da du var en lille purk, går jeg ud fra at det var din bror's eller noget?)
Men hvis en butik har forhandlet PCEngine... det er da noget :)

PS. Ja www.tvspil.dk er en fed side, men ikke en liste over konsoller udgivet i DK
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
RJKRJKSkrevet 10/01-05 15:24 
Blev C64GS forhandlet i Danmark? Det har jeg aldrig set, og min spilbaggrund er jo Commodore/Amiga-området...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 10/01-05 15:58 
Så engang en i Kvikly i Grindsted for mange år siden...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/01-05 15:58 
Hør lige... snakker vi europæiske modeller eller snakker vi bare om de maskiner som er solgt i Danmark? GameShop i Nørregade havde jo f.eks. VB'en, men den var japansk.
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 16:05 
Jeg er ret sikker på vi snakker maskiner der officielt blev distribueret i Danmark.

Selvom der findes en EU TurboGrafx, tvivler jeg stærkt på at den nogensinde officielt kom til Danmark. PC Enginen gjorde i hvert fald ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 17:15 
RJK>
Blev C64GS forhandlet i Danmark? Det har jeg aldrig set, og min spilbaggrund er jo Commodore/Amiga-området...

Tja, Jeg har fundet en I Danmark. Det siger ikke så meget i sig selv. Men da jegefterfølgende researchede den på nettet, sagde samtlige kilder jeg kunne finde at den kun var udgivet Danmark og England.. Hvor de så har deres info fra er uvist.. Men at de lige peger på Danmark som et af de to lande, og at flere er blevet fundet i DK (af mig, Le Roof og Brian Dehli fra tvspil.dk) tyder jo på at der kan være noget om det..

King Chaos>
Hør lige... snakker vi europæiske modeller eller snakker vi bare om de maskiner som er solgt i Danmark? GameShop i Nørregade havde jo f.eks. VB'en, men den var japansk.

Vi snakker om konsollerr officielt distribueret i Danmerk.
Men lad os da også tilføje konsoller importeret og solgt i dk af specifikke forhandlere.. Jeg vil markere dem med en "*" på listen, og skrive forhandleren på hvis der er info om en sådan..

For en samler som mig er det meget sjovt at se hvordan sådan en liste vil komme til at se ud..
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 17:58 
Dark Helmet>
Men lad os da også tilføje konsoller importeret og solgt i dk af specifikke forhandlere..

Så snakker vi jo lige pludselig om samtlige konsoller udgivet nogensinde, næsten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 18:51 
Ok. Indtil videre er der blevet føjet 2 til listen.
Hvis nogen har andre så spyt.. ;)
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
TurricanTurricanSkrevet 10/01-05 20:39 
Philips' version af CD-I, hvis vi da kan blive enige om at kalde det en Konsol...
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 10/01-05 21:02 
Der var da ikke andre, der lavede konsol-CDI'er end Philips...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 10/01-05 21:46, rettet 10/01-05 21:48 
Næh, du har fuldstændig ret. Jeg tror jeg fik blandet lidt 3DO ind i det mht. forskellige producenter, så lad os bare begrave den der.

EDIT: Jeg synes måske at erindre noget med en Panasonic Laserdisk der også supporterede CD-I, men så kan det hurtigt blive for off-topic...
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 10/01-05 21:48, rettet 10/01-05 21:49 
Aftale :)

EDIT: Der var flere andre der udgav CDI-kompatible maskiner (bl.a. Sony), men Philips var de eneste, der lavede dem i konsolversioner. De andre konsoludgaver af 3DO var BTW fra Goldstar og vist Matsushita.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/01-05 22:49, rettet 11/01-05 23:28 
>Blev C64GS forhandlet i Danmark? Det har jeg aldrig set, og min spilbaggrund er jo Commodore/Amiga-området

Jeps, kan bekræfte det som leroof siger. Kvickly solgte dem helt sikkert. Jeg spillede selv på en i Kvickly den gang.

Var disse her ikke specielt ment til GS systemet?

Guldkorn Expressen, Harald Hardtand, Hugo, Jagten pa bubber badekar, Super Oswald Commodore?
RJKRJKSkrevet 11/01-05 22:56 
Okay, men de kan vel godt have været solgt i butikker, uden at have været i forhandling i Danmark?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/01-05 23:05 
3DO har vist været ført af enkelte butikker. Jeg købte en mindre rest lager fra en hvis far forhandlede dem i sin tid. Det var 3do goldstar maskiner.

GTSystem eller noget i den retning havde også en mindre rest lager af joypads og spil til 3DO og andre maskiner.
Mig bekendt sidder han stadig med lidt forskeliigt gemt på
loftet, sidst jeg snakkede med ham. Hvis nok folk mailer ham kunne det være at hen vil hive skidtet frem ;).
Glenn Teuchler
gt@gtcp.dk
http://www.gtcp.dk/
msxtrdmsxtrdSkrevet 11/01-05 23:24 
Det ser ud til at der eksisterede et pænt udvalg af "controllere" til CD-I systemet.

http://www.icdia.org/accesories/pointing.html

Liste over hvilke CD-I systemer havde input til I/O devices.

http://www.icdia.org/players/comparison.html
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig