X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gør Firefox browseren hurtigere!


Svar
StriferStriferSkrevet 09/01-05 20:53 
Dette er taget fra et andet dansk forum, og det virker, har selv prøvet:

Jeg havde fundet en tut til at gøre Firefox hurtigere.
http://forums.clantemplates.com/index.php?act=Tutorials&tutorial_id=62

Jeg ville så oversætte til dansk for at gøre det mere forståeligt.
Bemærk:
Dette skal kun gøres, hvis man er 100% sikker på hvad man gør, ellers garantere jeg ikke for følgernde!

"Pipeling" og "Turbo" er 2 options som ikke er aktiveret som default i firefox, for ca. hver 100. gang kan det lave fejl i tabeller og lign.
Men når du aktivere det, gør den, efter nogens meninger, (ved ikke om det er sandt) det næsten 4 gange hurtigere, at vise sider og billeder. Hvilket gør firefox den hurtigste browser out there.
Resultatet/forbedringen afhænger selvfølgelig meget af ens forbindelse og specifikationer, men hurtigere bliver det ihvertfald.

Sådan aktivere man dem:
åben Firefox og skriv i adresselinjen "about:config", og tryk enter.

'find, hvor der står "network.http.pipelining"
dobbeltklik for at skifte værdien til true

find "network.http.pipelining.maxrequests"
dobbeltklik og ændre værdien til 34

find "browser.turbo.enabled"
dobbeltklik for at skifte værdien til true

Nu skal du blot lukke for vinduet, og se kan du fremover bruge en hurtigere browser end alle andre ..
_______________________________________________________

Tager intet ansvar for stavefejl, jeg har ikke skrevet det.
Men det virker! :)
XBL Gamertag: ZeNtiX
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 09/01-05 20:59 
Jamen det må man jo lige prøve så...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-05 21:17, rettet 09/01-05 21:17 
Ja den virker da en anelse hurtigere. Og den virker da endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HardballerHardballerSkrevet 09/01-05 21:21 
Den er hurtigere, tak skal du have..

Det er dog begrænset hvor meget man mærker det ved 10mbit, hehe :p
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/01-05 21:22 
Ja, det blev da lidt hurtigere - men 4x tror jeg nu ikke på :p
dRxLdRxLSkrevet 09/01-05 21:29 
Jeg synes det virker meget overbevisende mht. hastighedsforøgelsen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
StriferStriferSkrevet 09/01-05 21:46 
Hvis jeg selv skulle sige det, er den selvfølgelig ikke blevet 4x hurtigere.

Men det gør jo at den kan hente flere billeder ad gangen. Og Firefox er nu min foretrukne browser.
XBL Gamertag: ZeNtiX
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 22:24 
Ser også ud til at virke i den "gamle" Mozilla. Det har da i hvert fald kørt en del hurtigere de sidste par uger, selvom det nok også hjalp at få gjort forbindelsen dobbelt så hurtig for nogle dage siden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 09/01-05 22:34 
Det manglede bare. Et af mine største problemer med Mozilla over IE, er den sløve hastighed. Især når man har med meget store sider at gøre. Men det ændrer den her indsitlling sikkert ikke på. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 22:37 
Æhh!? Mozilla er vanvittigt meget hurtigere end IE.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 09/01-05 22:38 
Prøv du at sidde på CGI:IRC på mozilla med en stor backlog..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-05 22:53 
Jeg støtter Naiera!
bootsbootsSkrevet 10/01-05 00:27 
Det er blevet superhurtigt her hos mig. Tak for rådet. Det bliver vist ikke meget jeg skal bruge IE til mere nu....
JAAJAASkrevet 10/01-05 14:31 
Nu har jeg for anden gang i mit liv prøvet Firefox de sidste 2 dage. Der er absolut ingen forskel i hastighed fra IE6. Om noget er Firefox en my sløvere, men hastigheden i de 2 er 98% identisk. Identisk på den måde at alle sider kommer frem næsten med det samme.

Det var også min oplevelse efter min første test af Firefox. Den åbner ikke engang hurtigere på min PC, trods at den fylder meget mindre.

IE har aldrig været sløvt for mig, så jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor folk er så glade for FF. Det er måske bare noget anti MS mentalitet? Det ville jeg da kunne forstå!
JinkJinkSkrevet 10/01-05 14:34 
Nej det er hurtigere. Ihvertfald her! Og special tak til strifer, det hjalp meget hos mig.

En stor fejl ved FF er dog at den ikke kan håndtere for mange billeder.
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 16:11 
JAA>
Identisk på den måde at alle sider kommer frem næsten med det samme.

Sjovt. Mine små "tests" umiddelbart efter jeg installerede Mozilla siger at IE var voldsomt sløv i forhold til "overmagten".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 16:16, rettet 10/01-05 19:32 
JAA>
IE har aldrig været sløvt for mig, så jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor folk er så glade for FF. Det er måske bare noget anti MS mentalitet? Det ville jeg da kunne forstå!

Nu er det så altså bare sådan, at det for mange af os kører meget hurtigere med Firefox/Mozilla. Det kan der ikke laves så meget om på, ligemeget hvor sløv din computer er med begge browsere. Rigtig mange test rundt omkring hos anmeldere osv. melder om langt bedre ydelse med Mozilla.

Ja, der ligger også noget anti-MS i det. Det er jo f.eks. MS der laver om på W3-standarderne i deres browsere, så det lige pludselig er i Mozilla-browsere enkelte hjemmesider ser anderledes ud. Det er pisse fjollet, men det ændrer ikke på det faktum at det for de fleste kører hurtigere med Mozilla.

Og så har vi ikke engang diskuteret tabbed browsing, som IE overhovedet ikke tilbyder. Det alene er grund nok til at skifte til Mozilla. Så bliver alt jo kun bedre, også selvom computeren man sidder på er for ringe til at køre hurtigere med Mozilla.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 10/01-05 16:25 
Efter denne her lille tweak, så er min Fire Fox faktisk blevet hurtigere.

Før var den også hurtig, men nu er den hurtigere endnu.

Imponerende.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MarcusMarcusSkrevet 10/01-05 18:23 
ahhh, behageligt...tidsbesparelser :)

Mange tak Strifer!
MarcusMarcusSkrevet 10/01-05 18:27 
JAA>
IE har aldrig været sløvt for mig, så jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor folk er så glade for FF. Det er måske bare noget anti MS mentalitet? Det ville jeg da kunne forstå!

Som nævnt, tabbed browsing. Download hastigheden(Det gik endda hurtigere end download accelerator ved mig) og flere bogmærker åbnet samtidigt i forskellige tabs. Og anti MS selvom der er begrundelser nok uden.
JAAJAASkrevet 10/01-05 18:39, rettet 10/01-05 18:44 
Jeg tror, at du har misforstået noget, Naiera. Sløvhed er ikke en faktor. Alle websider fremkommer stort set med det samme i begge browsere. I IE6 ligger Downloadhastigheden for filer konstant på max for min (512) forbindelse. Begge er altså lynende hurtige. IE6 har aldrig været sløvt på min PC. Jeg er altid mere end villig til at skifte til software, der ikke er MS, men her ser jeg bare ikke nogen grund til det rent hastighedsmæssigt. Tabs interesserer mig ikke så meget, og så vælger jeg altså IE for at have størst mulig kompatibilitet med alle websites.
dRxLdRxLSkrevet 10/01-05 18:53 
Det forstår jeg ikke JAA. Jeg har selv en ret hurtig PC, men ingen af de to browsere tegner siderne "instantant", men firefox har altid været flere gange hurtigere til at tegne siderne end IE og Safari (konquerer baseret browser som apple bruger som standard).

Derudover kommer alle de gode ekstra ting som FF har at byde på som DOM browser og javascript debugger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 10/01-05 19:02 
JAA>
Tabs interesserer mig ikke så meget

Er det ikke kun noget man siger, før man bruger det? Vi Amiga-ejere har jo haft det i vores browsere i mange år :) og jeg har i hvert fald ikke lyst til at undvære det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 10/01-05 19:02, rettet 10/01-05 19:10 
Nej nej, med "stort set med det samme" mener jeg heller ikke øjeblikkeligt, men hurtigt nok til at jeg aldrig rigtigt venter på noget, medmindre selve websitet har problemer, og det er jo en helt anden sag.

Nå, men jeg må jo bare affinde mig med, at IE er det bedste valg for mig, selv om jeg gerne ville kunne udtale mig anderledes.

Rune: Nej, i teorien synes jeg også, at det er en god ide, men i praksis kan jeg, til min egen overraskelse, bedre lide at have flere vinduer åbne.
jaesjaesSkrevet 02/02-08 00:32, rettet 02/02-08 00:35 
I de fleste programmer sænkes RAM-forbruget, når man minimerer programmet, men ikke i Firefox. Det kan dog lade sig gøre med tip nr. 14 fra dette link:
http://www.lifehack.org/articles/technology/15-coolest-firefox-tricks-ever.html

I praksis frigives ca. 2/3 af RAM-forbruget, når man minimerer Firefox, da en del data gemmes på harddisken, mens Firefox er minimeret. Det giver normalt ikke problemer med hastigheden, når man skifter tilbage igen - præcis som i andre programmer.

EDIT: Ok, sidder man med tung grafik eller video-redigering, kan det godt være, at Photoshop, Premier eller lignende tygger lidt på data, når man maksimerer igen. Men det er en lidt anden snak. Vil bare ikke beskyldes for at komme med forkerte oplysninger ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-11 00:59 
Genopliver lige en gammel tråd.

Nu hvor jeg langt om længe har fået bygget mig en "ægte" 64-bit PC, undrede mig lidt, at Firefox pr. default bliver installeret som et 32-bit program. Så nu har jeg installeret Firefox Nightly i steddet. Det kan godt være, det bare er noget, jeg bilder mig ind, men det virker som om, at 64-bit udgaven reagerer lidt mere prompte. Og så synes jeg også, at Nightly's ikon ser vildt meget federe ud end det normale :D

Eneste ulempe er så, at det kun findes i en engelsk udgave.

Rådet fra trådens første indlæg er desuden stadigvæk godt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/11-11 09:53 
Killer Bean 2>
Eneste ulempe er så, at det kun findes i en engelsk udgave.

Det lyder som et seriøst problem :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-11 12:33 
Jeg kan egentlig også se, hvor afhængig jeg efterhånden er blevet af automatisk stavekontrol. Jeg må bare begynde at færdes noget mere på engelsksprogede sider :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 17/11-11 16:54 
Tænker du på stavekontrol, når man skriver i tekstbokse osv.? Hvis det ikke allerede er indbygget, findes der add-ons, der kan klare flere sprog :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-11 17:41 
God pointe. Nu fik jeg installeret en dansk ordbog. Der er så åbenbart ikke nogen måde at gøre den default på uden at skulle slette den indbyggede US ordbog manuelt. Lidt retarderet lavet af Mozilla :/
AV Intelligent Terminal
JAAJAASkrevet 19/11-11 02:22 
Lad mig benytte lejligheden til at sige, at jeg nu bruger tabs :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig