X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution bliver, ahem, speciel


Svar
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 14:11 
Jeg har ikke kunnet finde det her postet nogen steder, så her goes:
http://cube.ign.com/articles/575/575714p1.html

Revolution Controller Breaks Tradition?
Japanese weekly reports next console controller does away with staple feat... Se hele indlægget
Kilroy Was Here
241 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 26/01-05 11:44 
Den slags er næsten med garanti tomme rygter, men idéen med en fuldstændig trykfølsom controller lyder sjov.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/01-05 11:45 
Sephiroth>
medium is 2-sided 8cm disc, 5.4GB capacity, in a shellcase

Havde Nintendo ikke annonceret, at de ville bruge HD-DVD, eller var det bare et rygte?
SumezSumezSkrevet 26/01-05 11:50 
Jeg håber virkelig heller ikke den kommer til at hedde N21. Det er et åndsvagt navn. (selv N64 er bedre :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 16:27, rettet 26/01-05 16:49 
Er det Revo der bliver snakket om eller er det Gameboy Evolution :S

For 5,4 gb størrelses diske til Revolution ville da være til grin. Desuden så har nogle af Nintendos partnere været med til udviklingen af Blu-Ray så vidt jeg huske (panasonic??), så man skulle da umiddelbart tro de ville bruge det medie, det er trods alt også det som kan være mest på...

Anyway, fandt lige nogle "bedre" billeder:

http://img177.exs.cx/img177/3268/21a9ek.jpg

http://img177.exs.cx/img177/3480/21b0uf.jpg
JAAJAASkrevet 26/01-05 16:51, rettet 26/01-05 16:52 
Sephiroth>Og de nyeste rygter

Ikke for noget, men den præcis samme information, som Zzap havde postet to indlæg højere oppe :P
KilroyKilroySkrevet 26/01-05 17:30 
Interessant. Nintendos næste maskine kommer til at ligne en brødrister.

Hvis den vitterligt kan bruges til at riste brød, måske endda lave spejlæg og riste bacon, så køber jeg den!
Kilroy Was Here
Zzap!Zzap!Skrevet 26/01-05 20:47, rettet 26/01-05 22:38 
Glemte lige at få en "oversættelse" af overskriften med: < UNKNOWN > Don't you think? Nintendo Co., revolution thing "ニンテンド - 21" on the 27th announcement (2 る)

Nintendo holder efter sigende en launch event i Frankrig i morgen (27/1) for DS. Kunne det tænkes at de siger lidt om Revoltion osse? :)
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 26/01-05 20:51 
Nej, jeg kan heller ikke se hvad al den plads skal bruges til. Og PC spil har det med at fylde langt mere end nødvendigt, fordi udviklerne ikke tager højde for pladsbrug. Bare se på hvor lidt mange konsolkonverteringer (f.eks. Quake på N64) fylder ift. PC-udgaverne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 21:05, rettet 26/01-05 21:09 
Zzap!>
RuneSP>For 5,4 gb størrelses diske til Revolution ville da være til grin.

Det er let at glemme det i en tid med kolosalt store harddisce, men 5.4 Gb er rigtig rigtig meget plads til et videospil.
Jeg tror ikke der er nogen konsolspil hvor selve spillet (textures, geometri, animation osv.) har brugt mere plads end der er på en ganske almindelige CD.
Med den gradvise skiften fra FMV til realtime filmsekvenser og bedre lydkompression, tror jeg fakstisk ikke at lagrings mediet behøver at blive så meget større næste generation.
Der er jo selvfølgelig blære effekten, men det er jo noget helt andet end et sagligt teknisk krav.

Helt sikkert - det har Nintendo jo også bevist med de "latterlige" små størrelser som spil såsom Mario 64, Zelda OoT, Super Mario Sunshine osv fylder. Derimod tror jeg bare at hvis udviklerne har ca. 20-50 gb at lege med på både Xbox 2 og PS3 så kan der måske komme nogle problemer konverteringsmæssigt hvor Revolution udgaven derfor måske kommer til at lide nogle kvalitetmæssige "nedgraderinger".

Men som bonus (for Nintendo) er der selvfølgelig at hvis de bruger et knap så kendt medie så bliver det straks langt sværere at pirat kopiere spil til den, ligesom med GC. Men hvis de alligevel smider en harddisk i så er det jo komplet ligegyldigt.

[edit] Lige noget fra IGN vedrørende diskene:

IGN>

Revolution Media

Hey Matt great site. I visit every day. My question is regarding what you think Nintendo will use for it's Revolution medium. Will it use Blu-Ray or HD-DVD? Judging from the past, one of them is surely destined to end up like the beta and the other to be hugely successful like VHS. I doubt they can both succeed. I personally feel that BLU-Ray may be the best choice. What are the advantages and disadvantages to both, and which would the big N benefit from more? Please let me know what you think. Thanks,

Solid Snake Jake

Matt responds: The quick answer is that I don't know. But since I get paid like a million dollars a year to write this column (note: not actually true), and answer your questions, I'll speculate. I think that Revolution will use a standard DVD-drive. I believe this because Nintendo has always skimped on the storage medium. Always. It stuck with cartridges in the face of CDs and then it went and developed a smaller capacity proprietary disc in the face of DVDs. I think it will shun Blu-Ray and HD-DVD for the very same reason.

On top of that, word on the street is that Microsoft is going to stick with standard DVD technology with the successor to Xbox. Not Blu-Ray. And not HD-DVD, as some had suspected. The rumor is that NEC and Co. pitched Microsoft on the idea of using HD-DVD in Xbox 2, but couldn't deliver the drives at a cost anywhere close to what the Seattle-based giant needed to make this new console happen in the price-friendly range. If true, this is sure to give Nintendo yet another reason not to bother with either next-gen disc format. And if that happens, PlayStation 3 would likely arrive as the only console capable of playing high-definition movies out of the box.

I talked with some developers working on Xbox 2 about this situation.

"So, do you think this means that Sony's PS3 is going to ride the success of Blu-Ray in the same way that PS2 initially rode the success of DVD?" I asked.

"I honestly don't know," one said. "Right now, I'm not sure that Blu-Ray will matter. But then again, I thought the same thing about DVD this generation and look what happened to Nintendo."

As a tech-whore/video/audiophile, I am anticipating the arrival of Blu-Ray and HD-DVD as though both of them together could reveal all the secrets of the universe. But then I'm part of a small and undeniably pathetic group of early adopters, many of whom have yet to kiss a girl, that write e-mails about artifacting problems in the Battlestar Galactica miniseries DVD and eagerly await the next software download for their HD TiVo units.
SumezSumezSkrevet 26/01-05 21:25 
Nintendo has always skimped on the storage medium

Det kan vist diskuteres. :P
Personligt foretrækker jeg klart N64-medierne fremfor konkurrenternes cd-rom'er. Desværre for Nintendo, var det FMV, der var hot på netop det tidspunkt, og den slags er der jo ikke plads til på cartridges.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 21:29 
Nej, det er i hvert fald svært, men muligt er det da (RE2) :)
RJKRJKSkrevet 26/01-05 21:36 
RuneSP>
så kan der måske komme nogle problemer konverteringsmæssigt hvor Revolution udgaven derfor måske kommer til at lide nogle kvalitetmæssige "nedgraderinger".

Så er det jo bare ligesom nu, hvor alle Nintendo-fanboys alligevel påstår, at man ikke kan se forskel på kvaliteten af videosekvenserne på GameCube-spil og de andre... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 26/01-05 21:58 
Umiddelbart kan jeg da heller ikke, men jeg ejer stort set heller ikke nogle multiplatformsspil hvor jeg kan tjecke :/

Kvaliteten er da i hvert fald god i spil såsom REmake og Ø men ok de er jo så også på 2 discs :)

Men spillene må da næsten fylde mere en som sådan siden RE4 fylder 2 discs og det er da uden FMV? Eller har capcom bare været for dovne på det punkt?
JAAJAASkrevet 26/01-05 22:18, rettet 27/01-05 00:03 
Selv uden direkte sammenligningsgrundlag (multiplatformstitler) er det i flere GC spil ret tydeligt, at FMV'en er af væsentligt lavere kvalitet end på de andre konsoller. I hvert fald for mig. Jeg plejer ikke at gå så højt op i den slags, men det er da noget, jeg kan se.
SumezSumezSkrevet 26/01-05 22:18 
Jeg tror ikke jeg har nogen GC-spil med FMV udover Rogue Leader, og jeg kan ærlig talt ikke se problemet.
Men jeg er jo også bare Nintendo Fanboy.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/01-05 23:15 
Så vidt jeg har forstået på vores udsendte, så er det ikke udelukkende DS det kommer til at handle om - men det kan bare være et rygte.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 27/01-05 00:07, rettet 27/01-05 00:08 
De har hele tiden sagt, at de vil afsløre den til E3. Jeg finder det ualmindeligt tvivlsomt, at Nintendo ville afsløre Revolution i Frankrig af alle steder.

Sumez>
Jeg tror ikke jeg har nogen GC-spil med FMV udover Rogue Leader, og jeg kan ærlig talt ikke se problemet.
Men jeg er jo også bare Nintendo Fanboy.

Det er faktisk også et af de spil, hvor jeg heller ikke kan se nogen forskel. Hvis bare det galdt alle titler.
RuneSPRuneSPSkrevet 18/03-05 16:00 
Fandt lige dette billede samt lidt info, højst sandsynligt bare rygter:

http://forums.n-philes.com/showthread.php?t=12297

Ellers synes jeg nu meget godt om designet. Ser meget stilfuldt ud.
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/03-05 16:12 
Det er åbenlyst et fake billede som der er blevet linket til ovenover. Men det er da flot lavet!
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/03-05 16:13, rettet 18/03-05 16:13 
Min første tanke er: "Har Nintendo lavet en aftale med B&O?"
Men rigtigt nok, det ser nydeligt ud...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
RuneSPRuneSPSkrevet 16/04-05 13:39 
Endnu et fake, men synes ellers det ser rimelig lækkert ud:

Revolution bliver, ahem, speciel

Revolution bliver, ahem, speciel
SumezSumezSkrevet 16/04-05 15:29 
Gweh. Jeg troede, der var tale om et mock-up af den nye Xbox, da jeg så det. Heldigt at den er fake.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/04-05 16:41 
Ideerne er da ret gode, men designet syntes jeg ikke specielt meget om.
WikzoWikzoSkrevet 17/04-05 22:21 
Den er da ret lækker 8)
Måske bare lidt for lækker :/
RuneSPRuneSPSkrevet 20/04-05 23:26, rettet 20/04-05 23:27 
Hvad hvis Revolution gør brug af noget lignende denne her teknik:

http://www.demo.com/demo2/demonstrators/video/novint.asx

Det er i hvert fald rimelig galt det der!
SonicSonicSkrevet 20/04-05 23:50 
Ser meget spændende ud, duer nok bare ikke til en konsol, så nej.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 28/04-05 06:34 
Det bliver vildere og vildere :)

Gyro-controllers, touchscreen og 3d projektion
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 28/04-05 08:38 
Lyder altsom meget spændende, lad os håbe vi ikke bliver skuffet når de afsløre den.
RuneSPRuneSPSkrevet 14/05-05 01:31 
En af de bedre fakes jeg har set:

http://onefed.com/media/NintendoON.wmv
BeanoBeanoSkrevet 14/05-05 02:27 
Ja, meget prof. lavet :)

Men godt den er fake, den ligner jo en mellemting af en hjelm og en brødrister.. yrk!
SonicSonicSkrevet 14/05-05 08:41 
Sweet, knægtene der gar lavet den video har både fantasi og talent :) Wow :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 14/05-05 10:44 
Super fedt lavet.
Både Mock'up-delen og introduktionen med Peachs slot :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
seebergseebergSkrevet 14/05-05 19:14 
Den Mock-up er min ven!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
ChronoChronoSkrevet 14/05-05 19:46 
Nintendo har lækket lidt info om maskinen. Bagudkompatibel, spil på standard DVD-skiver, på størrelse med tre DVD-æsker, IBM CPU, ATI GPU og trådløst netværk.

Fedt med bagudkompatibilitet - så skal jeg ikke have en reserve-GameCube alligevel. Men nu ved vi da også hvor den ikke vil revolutionere. Revolutionen kan vist efterhånden kun ligge i dens joypads.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 14/05-05 21:44 
Det passer mig egentlig fint. God info.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-05 22:22 
Chrono>
Revolutionen kan vist efterhånden kun ligge i dens joypads.

Der er nogle hårdnakkede og ret troværdige rygter der siger, at Revolution vil komme med 3d briller. Altså 3d briller af LCD shutter typen.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 14/05-05 22:31 
Jeg holder mig for ørerne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 14/05-05 22:50 
Gør jeg også. Jeg har ikke lyst til at rende rundt med 3D-briller, mens PS3-spillere kan sidde stille og roligt og spille spil. Spil mister jo en charme ved at bruge sådanne briller, når ens venner ikke kan se med hvad der sker i spillet.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 14/05-05 22:59, rettet 14/05-05 23:04 
Zzap!>
Chrono>
Revolutionen kan vist efterhånden kun ligge i dens joypads.

Der er nogle hårdnakkede og ret troværdige rygter der siger, at Revolution vil komme med 3d briller. Altså 3d briller af LCD shutter typen.

Jeg har set flest rygter om en form for projection i 3d!? Eller sensorer der tjekker ens lokale, hvorefter man så tager briller på, og ting så kan "bounce" rundt i ens lokale. Men det meste går på realtime 3d projektion:

Her starter rygtet:
http://www.brokensaints.com/blog/?p=48

A lot of fuss!:
http://cube.ign.com/articles/607/607437p1.html
http://www.computerandvideogames.com/r/?page=http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php(que)id=117781
http://nintendo.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http://www.gamespot.com/news/2005/04/29/news%5F6123274.html%3Fpart=rss%26tag=gs%5Fnews%26subj=6123274
soon the world will be one big computer
3of193of19Skrevet 14/05-05 23:15 
Zzap!>
Chrono>
Revolutionen kan vist efterhånden kun ligge i dens joypads.

Der er nogle hårdnakkede og ret troværdige rygter der siger, at Revolution vil komme med 3d briller. Altså 3d briller af LCD shutter typen.

Det vil jeg da ikke håbe. Jeg får stadig hovedpine bare jeg tænker på Master System 3D brillerne...
Zzap!Zzap!Skrevet 15/05-05 00:14, rettet 15/05-05 00:18 
3of19>Det vil jeg da ikke håbe. Jeg får stadig hovedpine bare jeg tænker på Master System 3D brillerne...

Der er sket en del siden dengang teknisk. Og hvem siger at de bliver obligatorisk at spille med dem?
Rygtet giver bliver endnu mere troværdigt, hvis man holder det sammen med rygtet om en dualcore VPU fra ATI (een til hver field/frame).
Man kunne forstille sig at man kunne vælge mellem 3d eller super antialiasing.
Jeg tror at bedre 3d fornemmelse, kunne gøre en del for at hjælpe med de problemer der er i f.eks. platformspil med at bedømme afstande.
yokanabster>
Jeg har set flest rygter om en form for projection i 3d!? Eller sensorer der tjekker ens lokale, hvorefter man så tager briller på, og ting så kan "bounce" rundt i ens lokale. Men det meste går på realtime 3d projektion.

Jeg tror godt vi kan udelukke alt der kræver VR briller med højopløselige LCD skærme, det ville gøre konsollen alt for dyr.
Born to kill space
HankyHankySkrevet 16/05-05 17:40 
Endnu et mock-up...

http://img.photobucket.com/albums/v324/venom209/revo28vf.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v324/venom209/rev020ps.jpg
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 17:49, rettet 16/05-05 17:52 
Zzap!>
Jeg tror godt vi kan udelukke alt der kræver VR briller med højopløselige LCD skærme, det ville gøre konsollen alt for dyr.

Ja, og hele VR-brille konceptet er lidt for eary-90es-agtigt og har for længst vist sig at være upraktisk.

Hanky>
Endnu et mock-up...

Alt for rent og stilfuldt. Slet ikke Nintendo :)
ChronoChronoSkrevet 16/05-05 18:01 
Men sådan en gyro-controller til hver hånd kunne være stort :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 16/05-05 18:02 

Controller(ne) ser godt nok ikke særlig behagelige ud.
ChronoChronoSkrevet 11/06-05 21:36 
Revolution understøtter ikke nogle HDTV-formater.

Ligegyldigt for de fleste og mig, men nogle af jer med HDTV bliver sikkert gnavne :)

Samtidig afkræfter de vel også alle rygter om noget med vr-headsets eller lignende. Revolution skal tilsluttes et almindeligt tv.

Link
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 11/06-05 21:41, rettet 11/06-05 21:42 
Det var da et underligt valg at fortage sig. Det er som om, de bare VIL være bagefter de andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 11/06-05 22:28 
Eller bare VIL være billigere ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The BruceThe BruceSkrevet 11/06-05 22:45, rettet 11/06-05 22:47 
Præcis- at Hardwareprisen blir holdt nede er SINDsygt vigtigt, synes jeg!
Jeg har ikke i sinde at købe hverken en Revolution, XBox 360 eller en PS3, hvis de koster 4000!
2000 kr er tilpas fra starten, synes jeg, og hvis der er flere 'Must-haves' blandt launch-titlerne, så kan jeg nok godt presses op på 2500 (Uden spil vel og mærke).
Desuden kan vi vel på et eller andet plan være ligeglade med HD-Kombatibilitet, det blir sandsynligvis heller ikke i næste generation af konsoller, at de slår igennem i DK...?
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
JmogJmogSkrevet 12/06-05 01:09 
Hanky>
Eller bare VIL være billigere ;)

Maskinen burde ellers være kratig nok til snildt at kunne klare HDTV-opløsninger, så jeg har svært ved at se en god grund til at undlade det. Det burde udelukkende være et spørgsmål om software (bios + spil) - noget der altså ikke vil have inflydelse på produktionsomkostningerne for Nintendo.
241 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig