X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution bliver, ahem, speciel


Svar
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 14:11 
Jeg har ikke kunnet finde det her postet nogen steder, så her goes:
http://cube.ign.com/articles/575/575714p1.html

Revolution Controller Breaks Tradition?
Japanese weekly reports next console controller does away with staple feat... Se hele indlægget
Kilroy Was Here
241 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
JAAJAASkrevet 10/01-05 20:08 
Nintendo har jo heller ikke ligefrem opfundet det at bruge en analog controller til at styre spil med. Det havde været fremme i årevis.
RJKRJKSkrevet 10/01-05 21:00, rettet 10/01-05 21:01 
RuneSP>
Jaja, på den måde kan vi jo sige at de har faktisk har kopieret alt

Er det da ikke dét, du gør...? Altså om alle andre end Nintendo...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 10/01-05 22:02 
Jow er der noget galt i det?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/01-05 22:06 
Jeg synes altid der går Nintendo fanboy i den..
Home is where the hardware is..
ZøvnigZøvnigSkrevet 11/01-05 01:04 
Naiera>
Og Sony tilføjede et ekstra analogt stick, tilføjede et tryk i sticket og inden længe var rumblen der og INDBYGGET, i stedet for at man skulle skifte mellem mem. kort og rumble-dims, hvilket jo var til grin.

Til Naiera:
Som du selv skriver. De tilføjede noget oven i det Nintendo startede. Dvs det er ikke noget Sony har skabt. De kopiere bare og sætte lige deres eget præg på det. Det præg de satte var muligvis godt, hvis man kan lide ps2 controlleren, men det er stadig at kopiere.
Kald det at overdrive hvis du har lyst. men er en kopi ikke en kopi?

jeg kender ikke hele historien RJK nævner om rumble packen. Hvis det er rigtig må jeg selvfølgelig trække den tilbage, selvom det er hvad jeg har kunne læse mig til de fleste steder. men ret skal være ret. Er det rigtigt har Nintendo også kopieret andre i dette tilfælde. Men det holder så stadig ikke at du kalder Sonys udvidelse for mere nyskabende. Så er det bare en kopi af en anden kopi tilført lidt ekstra, så det ikke er helt så tydeligt man har kopieret.

Come on vil du med hånden på hjertet påstå at Mario 64 ikke banede vejen for andre store 3D spil?

Og nej at Sony var de første til at nå ud til det brede marked har intet med innovation at gøre. Det har noget med markedsføring at gøre.

"If it ain't broke, don't fix it? Grunden til at Nintendo konstant skifter design, er jo at der altid er noget grueligt galt med deres controllere"

Dette har jo intet på sig. Det er børne pludder pladder. Du kender lige så lidt til hvilke grunde de har for at skifte controller som jeg gør. Så nej det ER ikke grunden til de skifter. Der er hvad DU tror er grunden til de skifter.


Det her nedenunder er ikke til dig Naiera, men mere generalt til diskusionen her.:

Det er lidt sjovt det her. Alle andre må gerne hakke helt vildt på alt hvad Nintendo gør og siger. Men hvis nogen kommer til at nævner at der måske er flere sider af en sag, Så er man straks fanboy. Jeg har intet imod at være fanboy eller blive betragtet som sådan. Men jeg har meget imod at det ofte bliver brugt at folk herinde til at kaste i hovedet på ander når argumenterne ikke længere holder.

Og skal vi så ikke allesammen vende tilbage til emnet? Og så starte den der konsol krig snak et andet sted så vi ikke ødelægger flere emner med det? :)

Ha´en god aften allesammen
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
NaieraNaieraSkrevet 11/01-05 12:21 
Zøvnig>
Kald det at overdrive hvis du har lyst. men er en kopi ikke en kopi?

Hvis de direkte havde kopieret N64-controlleren var det en anden sag, men nej, jeg vil ikke kalde det en kopi. ALLE tager denne type idéer fra hinanden indenfor ALLE brancher. "Årh hvad der, nu har Levis også lavet BUKSER, der". Som nævnt var analog kontrol i spil ikke noget nyt, og hvor mange muligheder er det lige man har for at tilføje analog kontrol på et joypad? Lidt ligesom med mulighederne for at lave linieret papir. Det kan kun gøres på SÅ mange måder.

Men det holder så stadig ikke at du kalder Sonys udvidelse for mere nyskabende.

Der er vist noget du har misforstået.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/01-05 12:23, rettet 11/01-05 12:29 
Zøvnig>
Og nej at Sony var de første til at nå ud til det brede marked har intet med innovation at gøre. Det har noget med markedsføring at gøre.

Markedsføring er et middel til at bringe konsoller ud til et bredere marked. Det kan ikke sidestilles med innovation.

Zøvnig>
Dette har jo intet på sig. Det er børne pludder pladder. Du kender lige så lidt til hvilke grunde de har for at skifte controller som jeg gør. Så nej det ER ikke grunden til de skifter. Der er hvad DU tror er grunden til de skifter.

Nu modsiger du jo dig selv. Først siger du at du intet kender til årsagen til de konstante skift i design, og senere siger du at du er 100% sikker på at det ikke er grunden til at de skifter design.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 11/01-05 14:38 
Nintendo skal følge med tiden. De skal integrere deres innovative ideer med moderne og stilrent design. Deres publikum i dag er mere bevidste på mode og teknologi.
CoreCoreSkrevet 11/01-05 15:19 
Zøvnig>
Come on vil du med hånden på hjertet påstå at Mario 64 ikke banede vejen for andre store 3D spil?

Et meget godt eksempel er vel "Hunter" som var 3D, i et stort og frit miljø, og til Amiga.

Konsolkrig og fanboys er måske også lige store nok ord at bruge. Det jeg forsøgte at komme frem til, var at det ikke er særlig fair at man dømmer Nintendo for at være for cool, "-fordi at de finder på noget nyt og spændende", og samtidig hævder at "-det gør Sony & Microsoft i hvert fald ikke". Det hænger jo ikke rigtig sammen, når cuben er den af de tre maskiner der er mindst tilgængeligt hardware til.

Det skal også lige siges at det aldrig har været min mening at nedgøre hverken Nintendo eller cuben. Jeg er selv meget glad for både min cube, GBA og N64.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TKTKSkrevet 11/01-05 15:24, rettet 11/01-05 15:55 
Kimmer: Find en bedre controller, der er egnet til alle aldre udover Ps2.

tager vi Gamecubes: mange knapper ikk specielt godt design, for kompliceret på den dårlige måde ;)!

xbox: Skandale, prøver lige at rette op på det hele med en small controller, som fungerede ok!
kimmerkimmerSkrevet 11/01-05 15:25 
SFC'ens og MD'ens er da lagt bedre.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 11/01-05 15:27 
Ja, de er især excellent i 3d-spil, som udgør 99% af spilmarkedet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 16:16 
Core>
. Det hænger jo ikke rigtig sammen, når cuben er den af de tre maskiner der er mindst tilgængeligt hardware til.

Det er jo heller ikke kun hardware mæssigt man kan innovere.
CoreCoreSkrevet 11/01-05 17:14, rettet 11/01-05 17:18 
RuneSP>
Det er jo heller ikke kun hardware mæssigt man kan innovere.

OK Smarte....har du overhovedet læst tråden her?

Et kig på hvilket som helst indlæg, på en af de første to sider, leder rimelig meget opmærksomheden hen på at det var hardware der blev snakket om...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 17:16, rettet 11/01-05 17:17 
Af det som jeg har læst har det bare været innovation i helhed... at det blev påstået at Nintendo har taget flere "farlige" skridt end så mange andre... hvilket da både kan gælde på hardware og software fronten...

[edit] ok har måske blandet tråden sammen med noget andet... nevermind :)
kimmerkimmerSkrevet 12/01-05 03:49 
RJK>
Ja, de er især excellent i 3d-spil, som udgør 99% af spilmarkedet...

Nu blev der ikke sat krav til, at controlleren skulle kunne fungerer i 2005.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/01-05 11:18 
Jeg synes Nintendos problem er, at de tilsyneladende tænker: det er enten eller.

Jeg KAN simpelthen ikke fatte hvorfor de tror innovation udelukker "lette" løsninger.
Tag Mario Kart: DD. Det kan spilles i LAN, men ikke online.
Nintendo understøtter ikke rigtigt online spil fordi, der er for få der kan bruge dem, og især fordi de ikke vil bruge kreative ressourcer på at lave funktioner til mindretallet.
Fair nok.
Jeg har dog svært ved at tro på, at antallet af personer, der har en net adaptor til deres GC og mulighed for at spille Mario Kart i LAN, er større end antallet af personer, der vil købe en net adaptor så de kan spille Mario Kart på nettet.

I mine øjne kunne Nintendo med fordel her bruge et minimum af arbejdskraft på at lave et onlinesystem, som ikke ville være særligt innovativt, men som til gengæld ville give en masse af deres kunder et ekstra incitament, til at købe deres produkter.

På samme måde synes jeg de burde bide i det sure æble, og bruge bare en lille smule energi på at lave deres egen EyeToy eks. - mens de selvfølgelig ved siden af laver DS og den slags.
EyeToy'en er da i øvrigt som skabt til Nintendos univers.

Jeg tvivler på, at det for alvor ville ødelægge deres image, hvis ved siden af de banebrydende idéer, "kopierede" ting som EyeToy og Xbox Live.

Angående trediepartsudviklere, så var der i Edge på et tidspunkt en artikel om hvordan de forskellige firmaer håndterer det.
Nintendo er ret svære at udvikle til, fordi de kræver kæmpe stor indflydelse, og produktet skal bare være perfekt.
Sony derimod ser det mere som udviklerens problem, hvis et spil er noget lort. Groft sagt, selvfølgelig er Sony med i processen.


Og hvis nogen kommer til at tænke fanboy i de her diskussioner, er det nok pga af udtalelser som "Mario 64 startede alt brug af 3D i spil".
Mario 64 var et fantastisk banebrydende spil på mange måder.
Men hvis man ser på Wolfenstein, Doom, Quake og den udvikling den slags spil havde med brugen af 3D, så har jeg svært ved at se nogen som helst indflydelse fra Mario 64.
Uanset om Mario 64 er det første 3D spil i verden, så er det jo en teknologisk udvikling, som det var indlysende at bruge.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Zzap!Zzap!Skrevet 12/01-05 12:18, rettet 12/01-05 19:19 
Personligt hælder jeg til teorien om at Nintendo vil introducere virtual reality med Revolution.
Der er en del udtalelser fra dem, der peger i den retning. Nu gider jeg ikke lige at finde links og direkte citater frem, men jeg huske tydeligt at have læst at:

- Miyamoto sagde noget med at han ville lave spil der ikke krævede at man sad ned foran et TV.
- At DS med sine to skærme var et hint om en af de features der ville være speciel ved Revolution (VR briller med to skærme?).
- Udeladelse af D-pad og A og B knapper. Måske fordi onscreen knap symboler vil være dårligt egnede til at system, hvor man ikke kan se paddet mens man lærer at bruge det? Og fordi en gammeldags knap-opsætning simpelthen ikke vil fungere med VR spil.
- I det hele taget dét, at Nintendo taler så meget om hvor revolutionerende Revolution vil være. Her vil VR briller være det mindste de kan komme med, uden at de vil synes fuldstændigt latterlige.
- Nintendo har investeret stort i bevægelses registrerende gyro teknologi, som vil kunne bruges med stor fordel i headsets og controllere.
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 00:06, rettet 17/01-05 00:27 
Lige noget jeg fandt på et andet forum, som i hvert fald peger på at den ikke bliver SÅ revolutionerende at der ikke stadigvæk kan udvikles "almindelige" spil til den:

"There has been a TON of speculation on Nintendo's upcoming console but little is actually known about it. There are so many different ideas that no one really knows what to think. So here are some supposed "facts" about the Revolution. I can't reveal my source because I've been asked not to. Sorry guys. I would say that this info has at least a 65% chance of being accurate. My source has been right before and he's also been wrong. Here goes......

Ok first things first. Yes, Nintendo will utilize gyros in it's controllers. I think most people pretty much already took this as fact. Also, the Rev will indeed have dual processors. Also broadband is built in, no modem to buy. Nintendo has an online strategy in development. It will be implemented on the DS first. There are no current plans to connect the DS and the Rev....the GB Evolution on the other hand......

The Rev will have four controller ports. It will have a hard drive which will be used in much the same way as the 64DD was supposed to be used. Things like Dolby Digital 5.1 and high def monitor support are included. There is no type of virtual reality or any kind of headset planned. It is backwards compatible with Gamecube games. It will use the HD-DVD format and not Sony's Blu-Ray. Controllers are not wireless, but wireless controllers are planned. It will launch with an unnamed Mario game and work on Zelda has already begun. Super Smash Brothers is in mid development and will be a launch title.

OK, so what's the Revolutionary part? That's what you all want to know. Well my source wouldn't tell me. He said it would get him into too much trouble, and could give Sony and Microsoft an advantage at this stage in the game. But he did say this; "if you think too hard you'll never guess what it is. It's nothing "new" technically speaking. It's just something that hasn't really been applied to video games yet."

He then said "touching is good but feeling is better". What exactly that means I have no idea. Some sort of force feedback device? We already have rumble packs."
JAAJAASkrevet 17/01-05 01:07 
Den læste jeg også, og hvis det ender med at være sandt (yderst tvivlsomt), ville jeg blive meget glad.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/01-05 14:27 
Se det lyder jo fantastisk.

En Nintendo maskine, hvor de tager nogen af de andres gode ideer, og kombinerer med deres egne.

Bare ærgeligt, at DS'en virkelig skal være så meget en outsidermaskine.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 17/01-05 17:49 
DS outsider maskine?
Spår du en pludselig død eller mener du at maskinen er for mærkelig?
Salget, i USA specielt, går stadig strygende. Og i Japan sælger DS 2:1 i forhold til PSP.
JAAJAASkrevet 17/01-05 17:57 
3of19>Og i Japan sælger DS 2:1 i forhold til PSP.

Da vist kun fordi der ikke er nok PSP enheder til at møde efterspørgslen.
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 18:34 
Den sælger da stadig godt.
JAAJAASkrevet 17/01-05 18:58 
Øh, ja.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/01-05 19:17 
3of19>
DS outsider maskine?
Spår du en pludselig død eller mener du at maskinen er for mærkelig?

Nej nej - jeg synes bare det er ærgeligt, at DS'en ikke kan bruges på linie med en GBA.

Jeg glæder mig eks rimelig meget til at se hvordan Crystal Chronicles DS kommer til at fungere.
Hvis jeg så oven i det skal ud at investere i en GBA Evolution, for at kunne spille "connectivity" spil på Revolution, så synes jeg Nintendo presser citronen en del.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 17/01-05 21:14, rettet 18/01-05 22:13 
Det bliver i hvertfald næppe noget VR-halløj. Teknologien er stadig alt for kostbar, til at det kan etableres som standardudstyr. Og følger det ikke med som standard, går idéen ligesom i skraldespanden, med at kalde maskinen for revolutionerende.

Ifølge Satoru Iwata markerer Revolution et paradigmeskift, hvad det så end kommer til at betyde i praksis.

http://www.gamespot.com/news/2005/01/14/news_6116439.html
3of193of19Skrevet 17/01-05 21:40 
JAA>
3of19>Og i Japan sælger DS 2:1 i forhold til PSP.

Da vist kun fordi der ikke er nok PSP enheder til at møde efterspørgslen.

Det er vel næppe Nintendo's problem :)
I USA ved jeg at det stadig er svært at få fat i en DS, så argumentet kan nemt bruges begge veje.
Hvordan Sony vil klare at launche i USA og EU i marts med de produktionsvanskeligheder de har er mig en gåde.


Ang. DS-GCN connectivity ville det ikke undre mig hvis Nintendo kom med en lille wireless adapter man propper i GCN for at forbinde med DS; problem løst.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/01-05 21:46 
3of19>
Ang. DS-GCN connectivity ville det ikke undre mig hvis Nintendo kom med en lille wireless adapter man propper i GCN for at forbinde med DS; problem løst.

Ja, en lille WiFi adapter istedet for ethernetstikket...:D
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 17/01-05 21:59 
Zzap's idé lyder sjovt, men hvor stort et "paradigm shift" er det?
Ikke at jeg selv tror på at den med et paradigm shift holder, men virtual reality begrænser bare mulighederne for spil på maskinen for meget! Så dumme kan selv ikke Nintendo være..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/01-05 22:15 
Sumez>
Så dumme kan selv ikke Nintendo være..

Det er farligt at sige sådan noget...

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 22:16 
argh, snakker du om WiFi adapteren :S?
3of193of19Skrevet 18/01-05 15:57 
Zzap!>
3of19>
Ang. DS-GCN connectivity ville det ikke undre mig hvis Nintendo kom med en lille wireless adapter man propper i GCN for at forbinde med DS; problem løst.

Ja, en lille WiFi adapter istedet for ethernetstikket...:D


Tænkte nu mere noget i stil med Wavebird modtageren.
RuneSPRuneSPSkrevet 18/01-05 16:14 
Tror faktisk næsten det på en måde ville være smartere med så en enkelt "generel" boks, så man måske kunne være i stand til at have en enkelt modtager, men stadig kunne spille med 4 DS'er? Det kunne da være for nice :)
la0sla0sSkrevet 18/01-05 16:17 
Det morer mig lidt, siger la0s og lyder bedrevidende, at alle disse rygter og kilder skaber denne diskussion. Ikke fordi det er uinteressant, jeg læser det jo selv, men mere fordi den her tve- eller flertydighed skaber hype. Sådan af karakter minder det mig om da PS2en begyndte at blive et tema.

Det er ret smart af Nintendo. Det skaber enormt megen snak, og nok mere end der var omkring cuben. Det her er lidt på min hukommelse, noget siger mig det bare. Alle begynder at hype, virtual reality og den slags breder sig, og folk snakker om revolutionen.

Dermed ikke sagt at den sælger bedre end andre. Men en xbox2 eller next eller hvad den skal hedde har i hvert fald ikke samme buzz indbygget i sig. det peger på mere af det samme?

Det interessante er jo idéen om at revolution skulle være godt. Jeg synes oftest at dem der går forrest ikke har overblikket, og netop rammer rigtigt og forkert på en ret random måde. Det er tit dem der reviderer det nye, der kan se hvor folk gik galt, der laver det genuint gode. Der er selvfølgelig beviser på det modsatte. Og selvfølgelig er det flot at gå forrest, men skal jeg game, så gamer jeg det gode... jeg sympatigamer ikke det innoverende fordi det er innoverende. :)
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 18/01-05 16:28 
Tak for et af de bedste indlæg i denen tråd, la0s. Jeg er vild med den sidste kommentar!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KilroyKilroySkrevet 18/01-05 17:42 
Problemet med hype er, at folk bare bliver skuffet hvis hypen er for stor. (Se hvor mange der blev lettere skuffet over Halo 2, da de alle troede at de blev bedre end skiveskåret brød)
Så mens Nintendo bestemt nyder godt af en smule hype, så er det bestemt ikke godt hvis folk bliver skuffede. Skuffelse breder sig hurtigt, og det ender med at Revolution bliver til Nintendo Depression...

Men enig med la0s ang. innovation for innovation.
Kilroy Was Here
Zzap!Zzap!Skrevet 18/01-05 21:32 
Sumez>
Ikke at jeg selv tror på at den med et paradigm shift holder, men virtual reality begrænser bare mulighederne for spil på maskinen for meget!
Begrænser? Hvordan? Jeg kan ikke komme i tanke om een type spil der ikke vil kunne lade sig gøre med et VR headset.
Men okay, efter at have tænkt lidt nærmere over det, må jeg nok indrømme at der er lille sansynlighed for at et headset bliver inkluderet med konsollen, dog kun af økonomiske grunde.
Det ville helt klart være en megaton bombe hvis nogen lavede rigtige *betalelige* VR sets og spil.
Efter Iwatas udtalelser om at føle, hælder jeg mere til den teori med, at der et kraftigt forcefeedback gyroskop indbygget i paddet. Det kunne med de rette spil vise sig at være en helt ny oplevelse at føle rigtig bevægelse i stedet for bare rumlen og summen.
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 18/01-05 22:37 
Holder nu stadig mest på "minority-report"-teorien =)

hvad det så end er hehe...
jaesjaesSkrevet 18/01-05 22:43, rettet 18/01-05 22:44 
Man skal ligge i et karbad fyldt med mælk, for at få det optimale ud af den? =)

Lidt trangt i multiplayer, men det skal de nok få løst, syrehovederne hos Nintendo :)

Jeg kan mærke hypen sitre i maven. Kom nu E3!
Zzap!Zzap!Skrevet 18/01-05 22:53 
RuneSP>
Holder nu stadig mest på "minority-report"-teorien =)

hvad det så end er hehe...
Jeg fatter ikke at folk er så imponerede over dét. En mus er da langt smartere. For det første kan man kalibrere den som man vil, så udvekslingen passer til ens temperament (jeg behøver f.eks. kun at bevæge min mus to centimeter for at få den fra den ene side at skærmen til den anden). For det andet dækker en hånd over den information man prøver at manipulere. For det tredje kan der være mange flere funktioner indbygget i en mus (hvordan ville man f.eks. lave en scroll funktion eller en højrekliks "command" funktion med et Minority Report lignende interface?
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 19/01-05 07:42 
Det er vel noget tegnsprogsagtigt noget i Minority Report. Holder han hånden på en bestemt måde reagerer systemet efter det. Så højreklik kunne laves ved at vifte med lillefingeren :)

Jeg tror ikke på Nintendo har så avanceret teknologi på vej.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 19/01-05 14:43 
Zzap!>
Begrænser? Hvordan? Jeg kan ikke komme i tanke om een type spil der ikke vil kunne lade sig gøre med et VR headset.

Man mister det sociale aspekt.. Personligt elsker jeg bare at kigge på, når andre folk sidder og spiller et eller andet.. det bliver lidt umuligt, med et par VR briller... og nej, det er ikke det samme hvis man bare sætter et TV på i den anden ende, så spillet både er på TV'et og i brillerne. Jeg har desuden læst et eller andet sted, at dette var en kraftig grund til, at Virtual Boy blev sådan en fiasko.

Jeg tror ikke der er den mindste risiko for, at Revolution bliver en VR konsol.
Zzap!Zzap!Skrevet 25/01-05 22:54, rettet 25/01-05 23:30 
http://s03.2log.net/home/syoboon1/

Maskinoversættelse:
The name"NINTENDO 21"
¥The price is undecided in the sale schedule at the end of 2005 every year.
¥Simultaneous sale software is undecided.
¥The form of a character of the logo is feeling that the form of a character is added the game cube to NINTENDO DS and divided by two.
¥Media are 8cm in both sides disks of 5.4GB or less that entered the husk.
¥The best eyeball is connected with NINTENDO 21 in the vicinity by the system that uses the IEEE protocol, various information is exchanged, and it is said that it will influence it each other. "Home game function (temporary)"
¥"Home game function" is free. It interferes when the AC adaptor is connected, and there is "NINTENDO 21" or "NINTENDO home" to be near and new information is added to the storage medium in the main body without permission. The saving data is basically memorized in the main body when playing a game. The saving data also influences with other NINTENDO 21 each other.
¥The machine that is called "NINTENDO home" using the PHS line is supported and the installation, fighting of a portable game machine, and the home game function are supported to each place. Latest information from Nintendo etc. are sent.
¥Lease line (?) is purchased from the PHS company.
¥"NINTENDO home" jointly develops with Kyocera.
¥"Rub" is possible though the controller is arrangement that looks like the game cube. It is said that it comes to be able to operate the game by rubbing button and controller's each place. Moreover, one slot is installed in the controller.
¥For the controller, the whole is Can'o type. Rubbing is good also in the button and the grip.
¥Equipped with digital terminal(Exclusive use D terminal cable or the DVI cable compatible with the stereo cable etc. of past Nintendo is used. As for this cable, shape is different from a current stereo cable. Terminal D cable of the game cube cannot be used. )

Og et link til til en tegning: http://data.uploda.net/anonymous/etc1/dat4/upload115602.jpg

Jeg har en lettere "spooky" fornemmelse af at ovenstående ikke er fake, men een eller anden der har set noget han/hun ikke burde have set.

Svovlmunk>Man mister det sociale aspekt..
Jeg vil tro at det at kunne mødes i spilverdenen vil være en endnu større social oplevelse end bare at se på.
Born to kill space
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 25/01-05 23:16 
Zzap!>
Jeg vil tro at det at kunne mødes i spilverdenen vil være en endnu større social oplevelse end bare at se på.

At sidde med en maske på, og se en figur styret af en anden person, bliver aldrig det samme. Tro hvad du vil. Jeg tror simpelthen ikke på at virtual reality er så fedt, som nogle folk gør. Det er jo intet andet end at have 2 skærme så tæt oppe i ansigtet, at du ikke kan se andet end dem.
RuneSPRuneSPSkrevet 25/01-05 23:20 
men hvad i alverden gik oversættelsen ud på for jeg forstod ikke en kvap af den!
psychomantispsychomantisSkrevet 25/01-05 23:34, rettet 25/01-05 23:35 
Jeg har også lidt svært ved at dechifrere det...

Thank god! Jeg troede lige der stod

Zzap!>
Rubbing is good also in the buttom and the grip.

8-(
Zzap!Zzap!Skrevet 25/01-05 23:43 
RuneSP>
men hvad i alverden gik oversættelsen ud på for jeg forstod ikke en kvap af den!

Læs den rigtigt grundigt, så er det muligt at hive en lille smule mening ud af den.
Der bliver muligvis skrevet om indbygget harddisc, trådløs nettjenste, automatisk download, et specielt pad man skal gnide på(?!), disc størrelsen, udformning og logoet.

Svovlmunk>Jeg tror simpelthen ikke på at virtual reality er så fedt, som nogle folk gør. Det er jo intet andet end at have 2 skærme så tæt oppe i ansigtet, at du ikke kan se andet end dem.
Jeg har engang kort prøvet et VR headset og det ér en meget anderledes oplevelse. Det er jo netop ikke bare "2 skærme så tæt oppe i ansigtet", dit synsfelt fejer rundt i "universet" når du drejer hovedet. Det gør en stor forskel for oplevelsen af at være til stede.
Born to kill space
JAAJAASkrevet 26/01-05 07:46, rettet 26/01-05 08:21 
Lidt interessantheder:

Den "lækage", vi hørte om for kort tid siden, blev afsluttet med:

touching is good but feeling is better

Det stemmer jo meget godt overens med disse nye oplysninger.

Endvidere:

Mobile 21
Company Info
Address
21-4, Asakusabashi 5-chome, Taito-ku Tokyo 111-0053, Japan
Phone
81 (03) 3863-4071


Web Site
Japanese joint venture between Nintendo and Konami founded in 1999. Mobile 21 concentrates on next-generation Game Boy development.

Det er meget muligt, at det hele er fake, men det er ualmindeligt godt lavet. Ja, lige bortset fra tegningen :P
SephirothSephirothSkrevet 26/01-05 11:24 
Og de nyeste rygter fra Jonnyram fra GA's forums:

No idea how true this is, but if it's true, it is to be announced on 27th (supposedly)

- Name of machine is "Nintendo 21"
- planned for release at end of 2005
- medium is 2-sided 8cm disc, 5.4GB capacity, in a shellcase
- includes "Home Game function" which uses IEEE protocol to locate and communicate with other Nintendo 21s in the vicinity
- "Home Game function" is free, connect the AC adaptor and the machine talks to nearby Nintendo 21s and "Nintendo Home"s (? could be Form instead of Home - katakana is vague). Save data is stored on the main unit and affects other machines over the network.
- "Nintendo Home" machine is like a base station that will be put in many places and uses the PHS network for communication (popular mobile phone network). Will connect to handheld game machines and supports "Home Game function", also sends latest info from Nintendo.
- "Nintendo Home" is being jointly developed with Kyosera.
- controller is like GC controller but "rubbing" is possible - e.g. you can control movement in a game by rubbing the controller/buttons. Also the controller has a slot.
- The whole controller is pressure sensitive. So rubbing can be done with the buttons or via grip.
- Digital outputs included

Here is an image:
http://data.uploda.net/anonymous/et...pload115602.jpg

Oh, I guess people will ask the source too
http://p2.chbox.jp/read.php?url=htt.../1106658928/l50
---
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
241 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig