X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolution bliver, ahem, speciel


Svar
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 14:11 
Jeg har ikke kunnet finde det her postet nogen steder, så her goes:
http://cube.ign.com/articles/575/575714p1.html

Revolution Controller Breaks Tradition?
Japanese weekly reports next console controller does away with staple feat... Se hele indlægget
Kilroy Was Here
241 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 14:11 
Jeg har ikke kunnet finde det her postet nogen steder, så her goes:
http://cube.ign.com/articles/575/575714p1.html

Revolution Controller Breaks Tradition?
Japanese weekly reports next console controller does away with staple features.
By IGN Staff

December 23, 2004 - Earlier this week, the respected Japanese business magazine Shuukan Diamond reported in its 2005 Preview Edition that the Nintendo Revolution Controller will not feature a directional pad or A and B buttons.

If the news turns out to be true, Revolution would be the first Nintendo console to not feature a D-Pad and the A/B button combo. Nintendo has long said that it seeks to innovate with new control mechanisms, as evidenced by the inclusion of a touch screen on the Nintendo DS.

Given the focus of setting the A and B buttons on the GameCube controller apart from the now industry standard four-button layout, it will be interesting to see what new setup Nintendo is planning to bring to the table.

According to Shuukan Diamond, the wait will not be long. The magazine reports that Nintendo will debut GameCube's successor at the Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles, May 2005.

None of the magazine's claims were substantiated by Nintendo, but given the publication's track record of accurate business reporting since 1913, we'd be surprised if Diamond's claims turned out to be false.

Nu kommer så denne her:
http://aussie-nintendo.oyadus.com/news/objects/05/01/02_revolution_hints.htm
"From a technicological point of view, all machines (of the next generation) will be pretty evenly matched up. So what will make the difference will be the software, and Nintendo is the best software house in the world. Revolution will be the perfect platform to demonstrate that. The name is no coincidence. It will be revolutionary. The technology, the software libraries, the control method. Even the plastic the case will be made of is of a new, revolutionary kind. And it will interact with the DS in ways never thought possible."

Den sidste kilde er nok ikke jordens mest troværdige kilde, men ikke desto mindre illustrerer den fint min frygt for Nintendo i fremtiden.

Det ser nemlig ud som om at Nintendo i jagten på at lave verdens mest revolutionerende maskine (Med et nyt Joypad-layout uden A og B, og eventuelt lavet af fantastisk plastik) glemmer at folk er hamrende ligeglade hvis maskinen ikke har nok kvalitetsspil. Dertil skal det ikke være sagt at der ikke er kvalitetsspil til GC, men der er ikke nok. Nintendo skulle hellere arbejde på at få third party titler til Revolution, end at sørge for at maskinen er revolutionerende.

Jeg kan ikke bekymre mig mindre om controllere o.l., men jeg bekymrer mig når det ser ud som om vægten er lagt forkert, for hvad netop kan vi vente os til Revolution? Mario Party 235? Super Mario 34? Mario Kart 6000? Legend of Zelda: The Quest for an audience?
Jeg elsker naturligvis disse titler, men hvad med at finde på noget nyt, Nintendo? Ny friske ansigter? Nogle nye spilserier istedet for uendelige gentagelser af gamle serier?

Nintendo arbejder muligvis på nye spil til maskinen, men hvor mange andre firmaer gør det? Jeg bekymres kort sagt over Nintendos seneste trang til at fylde masser af nye features ind i deres maskiner, og ikke tænke så hårdt over at lave noget rigtigt fedt på spilmarkedet.

(Med hensyn til plastiken, så bliver Revolution sikkert lavet af modellervoks, som man kan forme i forskellige former. Jeg vælger at bære Revolution som en vikingehjelm med horn...)
Kilroy Was Here
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 14:30, rettet 09/01-05 15:34 
Det kan da godt være, at Nintendo har kogt suppe på alt for gamle ben i, ja, alt for lang tid (hvad angår spil), men synes da de skal have ros for, at prøve at skabe noget nyt og spændende (hvad angår hardware), for det gør MS eller Sony da ihvertfald ikke.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
CoreCoreSkrevet 09/01-05 14:44 
kimmer>
for det gør MS eller Sony da ihvertfald ikke.

Fordi at dansemåtter, lyspistoler, eye toy & singstar er jo ikke noget sammenlignet med alle de mange Gamecube-tilføjelser... ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 14:49, rettet 09/01-05 15:27 
Dansemåtterne og lyspistolerne er ikke blevet "opfundet" takket være Sony og MS. Singstar er jo bare karaoke til PS2.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 14:58 
Eyetoy må da være innoverende, hvis noget er det...
Til konsoller må det da være opfundet af Sony.

+1 for god idé.
Kilroy Was Here
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 15:01 
Ja, helt sikkert. Det var en god idé de fik der. Mener det er SCEE og SCEU der står bag det. Det er så een ting de har "opfundet". +1 til Sony, men de skal da vist have -10, for at genbruge joypadet fra PSX'en til PS2'en.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
CoreCoreSkrevet 09/01-05 15:04 
kimmer>
Dansemåtterne og lyspistolerne er ikke blevet "opfundet" takket være Sony og MS.

Det er da meget muligt, men cuben har da ikke budt på noget lignende, så på det område er de da stadig et skridt foran...

kimmer>
Singstar er jo bare karoke til PS2.

Stadig...et skridt foran, og den har da vist flere muligheder end almindelig karaoke har...

Derudover har boxen da også steel batalion, og riflen til Silent scope (måske ikke udviklet af MS selv, men stadig point til boxen).

Cuben har jo ikke rigtig andet et par congaer, og dens GCN-contra-GBA-kombinationer at blære sig med, selv online er den bagud...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 15:05, rettet 09/01-05 15:06 
kimmer>
Ja, helt sikkert. Det var en god idé de fik der. Mener det er SCEE og SCEU der står bag det. Det er så een ting de har "opfundet". +1 til Sony, men de skal da vist have -10, for at genbruge joypadet fra PSX'en til PS2'en.

If it ain't broke, don't fix it? Grunden til at Nintendo konstant skifter design, er jo at der altid er noget grueligt galt med deres controllere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 15:29 
Fordi den fungere, betyder det jo ikke, at man ikke kan gøre den bedre. De har jo absolut intet gjort (nå jo, knapperne er blevet mere tryk-følsomme).
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 15:32, rettet 09/01-05 15:33 
Denne diskussion gå på, at MS og Sony ikke prøver på at udvikle noget nyt og spændende. Fordi 3. parts udviklere laver noget til deres maskiner, betyder jo at det er henholdvis Sony's eller MS' fortjeneste.

Hvis vi skal snakke Cuben vs. PS2'en vs. Xbox'en, kan vi gøre det i en anden tråd.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 15:35 
Denne diskussion skulle meget gerne handle om at Nintendo, efter et godt stykke tid bagud, overfokuserer på "hardwaremæssig kreativitet" i underlig sammenhæng i stedet for at få banket en ordentlig bunke spil sammen, både fra interne studier, men også fra tredje parts selskaber.
Kilroy Was Here
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 15:42, rettet 09/01-05 15:52 
Synes nu, artiklen lagde op til begge ting, men hvad.

Bagud, huh, i hvilken sammenhæng?

Nintendo har altid fokuseret utrolig meget på hardwaren, det er ikke noget nyt. Synes ikke at de "overfokusere", de gør bare som de plejer.

Hvad angår spillene, så har Nintendo da fantastisk bibliotek af gode spil. De har da helt sikkert også haft/har mange tynde serier (Mario sportsspil og mario Party etc.). De bestemmer desværre ikke, hvor mange spil de forskellige 3. parts udviklere laver til deres maskiner.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JAAJAASkrevet 09/01-05 15:54, rettet 09/01-05 15:58 
Hvis Nintendo skal fortsætte som relevant hardware udgiver, er de jo nærmest pisket til at prøve helt nye ting. Chancen for, at de kunne hamle op med Sony og MS i Vesten i næste generation, hvis de bare udgav en traditionel maskine, er vel meget lille.

Alligevel synes, jeg, at det er trist. Jeg nærer virkeig intet ønske om at skulle gennemføre Zelda Revolution ved at gestikulere med hænder og arme foran en sensor, tilte rundt med en gyroskop controller og lave høje lyde med tungen, for at hoppe, eller lignende tåbeligheder.
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-05 16:03 
De vil lave en ny, anderledes maskine FOR at der kan laves nye og anderledes spil? Hvad er der galt i det? Nintendo har i lang tid gerne ville lave en ny slags controller, fx er den eneste grund til at der er kommet et d-pad med på cube controlleren et pres fra third party udviklerne, hvilket også godt kan ses. Men desuden så er det sidste link også bekræftet fake.

Men hvis vi kigger tilbage, så er det da altid Nintendo som har kommet frem med de "nye" ideer som konkurrenterne så også har taget til sig. Så hvorfor skulle de ikke også kunne gøre det denne her gang? Men lad os vente til E3, for det er virkelig meningsløst at sidde og diskutere Nintendos fald pga af nogle få, uholdbare rygter omkring deres næste konsol.
CoreCoreSkrevet 09/01-05 16:05, rettet 09/01-05 16:07 
kimmer>
Denne diskussion gå på, at MS og Sony ikke prøver på at udvikle noget nyt og spændende. Fordi 3. parts udviklere laver noget til deres maskiner, betyder jo at det er henholdvis Sony's eller MS' fortjeneste.

Det er vel også et spørgsmål om nødvendigheden i det. Når både Sony & MS har tredjepartsudviklere der udvikler mange af de nye og spændende ting, så lægger det jo lidt en dæmper på hvor stort behovet er for at de selv gør det.

Hvorimod behovet jo er noget større for at Nintendo gør det, da de ikke ligefrem vader i tredjepartsudviklet idéer.

Jeg stiler overhovedet ikke efter en cube vs. ps2 vs. xbox-debat, men når det starter i "godt at nintendo gør noget, for det gør sony og MS i hvert fald ikke", så skal det da nævnes at i hvert fald Sony er kommet med en del (Eye-toy, Singstar, G-con 2, headset/Socom) til PS2, hvor Nintendo praktisk talt ikke rigtig har haft noget at byde på, hvad angår hardware til cuben...

Controller-snakken startede du selv, og på det område mener jeg også cuben ligger bagerst i feltet (ligesom online-delen).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 16:14 
Fordi andre udvikler noget for dem, betyder det jo ikke at de kan lave maskiner, controllers og ekstra tilbehør, uden at indvolvere den krative del af hjernen. Singstar, headset/Socom og G-con 2 er jo stadig ikke noget nyt - det er allerede brugte ideer. G-con 2 er da vist også noget Namco står bag.

Controller snak? Jeg kom med et eksempel på Sony's manglende kreativitet.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JAAJAASkrevet 09/01-05 16:20, rettet 09/01-05 16:25 
Nyt eller ej, så har Sony i denne generation af konsoller stadig givet udviklerne langt flere muligheder for kreativ udfoldelse, end Nintendo har. I mine øjne har Nintendo snakket en hel masse uden egentlig at gøre noget. DS er selvfølgelig undtaget i denne observation.

Gud ske tak og lov, i øvrigt, for Nintendos beslutning om alligevel at have en d-pad på GC controlleren. Hvorfor i alverden skyde sig selv i foden. Det bliver yderst interessant at se, hvordan det Revolution kommer til at tage form, og om satset giver pote.
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 16:24 
Det handler da ikke om at give lov. Grunden til, at udviklerne heller vil lave blandet lir til Sony's maskiner, er at den der sælger bedst - chancen for succes er størst.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
CoreCoreSkrevet 09/01-05 16:25 
kimmer>
Singstar, headset/Socom og G-con 2 er jo stadig ikke noget nyt - det er allerede brugte ideer.

Singstar har stadig langt flere funktioner end almindeligt karaoke har, headsettet var da det første set til konsol sammen med stemmegenkendelsen i selve spillene, og selvom det ikke er spritnye idéer, så er det stadig lysår foran cubens hardware-katalog da den intet har!

Så uanset hvor uoriginale du syntes idéerne er, så er hardwarens eksistens en LANGT bedre idé fra Sony side, end Nintendos idé om at man slet intet behøver at udvikle.

kimmer>
Controller snak? Jeg kom med et eksempel på Sony's manglende kreativitet.

Nintendos kreativitet endte med generationens værste controller, så med det i mente, så syntes jeg at det er helt i orden...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JAAJAASkrevet 09/01-05 16:27 
kimmer>
Det handler da ikke om at give lov. Grunden til, at udviklerne heller vil lave blandet lir til Sony's maskiner, er at den der sælger bedst - chancen for succes er størst.

Jeg er ikke sikker på, om dette indlæg var rettet til mig, men jeg har ikke snakket om at give lov.
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 16:33 
Intet hardware katalog? Det er da slet ikke sandt. Bongo-trommerne, GBA-playeren, den specielle Biohazard 4 controller, muligheden for at linke GCN'en og GBA'en sammen etc.

"Så uanset hvor uoriginale du syntes idéerne er, så er hardwarens eksistens en LANGT bedre idé fra Sony side, end Nintendos idé om at man slet intet behøver at udvikle." - Huh?

Den værste controller? Ved godt, der er problemer med størrelsen af d-paddet, men forklar venligst, hvad de andre er? MS's amerikanske og europæiske controller er måske bedre?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 16:35 
Fik vist skrevet lidt i tåger der. Mente, at Sony da ikke havde givet flere muligheder for kreativ udvikling af sjovt tilbehør.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
AsseAsseSkrevet 09/01-05 16:36, rettet 09/01-05 16:56 
Naiera>
kimmer>
Ja, helt sikkert. Det var en god idé de fik der. Mener det er SCEE og SCEU der står bag det. Det er så een ting de har "opfundet". +1 til Sony, men de skal da vist have -10, for at genbruge joypadet fra PSX'en til PS2'en.

If it ain't broke, don't fix it? Grunden til at Nintendo konstant skifter design, er jo at der altid er noget grueligt galt med deres controllere.

PS(2)'ens controller er godt nok noget af det værste jeg har oplevet. Jeg kan ikke holde ud af holde ved den. Xbox'ens S controller og GC'ens synes jeg er noget nær perfekte, men ikke PS2'ens.

Handlede samtalen desuden ikke om innovation?
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-05 16:41 
Core>

Nintendos kreativitet endte med generationens værste controller, så med det i mente, så syntes jeg at det er helt i orden...

Og lad os så lige holde os på et mere eller mindre objektivt plan. Der er MANGE fordele ved GC kontrolleren, fx er knapperne meget mere logisk placeret, man lærer meget hurtigere hvor hver enkelt knap sidder, fx pga. at de har forskellig størrelse (udover den helt mal placerede Z-knap, naturligvis =)
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 17:26, rettet 09/01-05 17:37 
kimmer>
Bongo-trommerne, GBA-playeren, den specielle Biohazard 4 controller, muligheden for at linke GCN'en og GBA'en sammen etc.

Namco lavede Bongo-trommerne og den Biohazard 4-controller kan slet ikke regnes med her. Så er der jo en milliard forskellige af samme slags til PS1/2. F.eks. sværd, (FFX-2) pistoler og hvad ved jeg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 17:28 
Når der nævnes ting som G-con 2, dansemåtter og headsets, så synes jeg da også det er på sin plads, at nævne de ting jeg gjorde. Det havde intet at gøre med, hvad Nintendo selv havde lavet.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JAAJAASkrevet 09/01-05 17:31, rettet 09/01-05 17:33 
kimmer>
Fik vist skrevet lidt i tåger der. Mente, at Sony da ikke havde givet flere muligheder for kreativ udvikling af sjovt tilbehør.

Nej, selvfølgelig ikke. Det er jo ikke op til Sony eller Nintendo at bestemme, hvad hardware andre firmaer finder på at fremstille, men Sony har givet flere muligheder for udvikling af kreative spilidéer.
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 17:35 
kimmer>
Når der nævnes ting som G-con 2, dansemåtter og headsets, så synes jeg da også det er på sin plads, at nævne de ting jeg gjorde.

Bestemt ikke. De underlige controllere er "LE" eller "SE"-udgaver der i praksis alligevel er komplet ubrugelige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 09/01-05 17:37 
Bongo trommerne er da ikke "LE" eller "SE" udgave.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 09/01-05 17:39 
Nu snakker jeg selvfølgelig om Biohazard 4-"controlleren".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 09/01-05 17:40 
Core>
i hvert fald Sony er kommet med en del (<snip> headset/Socom) til PS2,

Her er det nok MS vi skal have fat i, hvis der skal tales innovation i forbindelse med online. Hvad har SOCOM, Ghost Recon ikke havde?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/01-05 17:42 
"From a technicological point of view, all machines (of the next generation) will be pretty evenly matched up. So what will make the difference will be the software, and Nintendo is the best software house in the world. Revolution will be the perfect platform to demonstrate that. The name is no coincidence. It will be revolutionary. The technology, the software libraries, the control method. Even the plastic the case will be made of is of a new, revolutionary kind. And it will interact with the DS in ways never thought possible."

Kilroy>
Den sidste kilde er nok ikke jordens mest troværdige kilde, men ikke desto mindre illustrerer den fint min frygt for Nintendo i fremtiden.


Bekræfter samme kilde ikke også, at Nintendo er kongen indenfor software? Er dette ikke lidt selvmodsigende, hvis du er bange for du ikke ser nok klasse-titler til Revolution?
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 09/01-05 17:45 
RuneSP>
Og lad os så lige holde os på et mere eller mindre objektivt plan. Der er MANGE fordele ved GC kontrolleren, fx er knapperne meget mere logisk placeret, man lærer meget hurtigere hvor hver enkelt knap sidder, fx pga. at de har forskellig størrelse

Helt objektivt set, så mangler GC-controlleren knapper. Specielt fordi man helt katastrofalt har undladt også at lade de analoge sticks fungere som knapper.

Den gule analoge pind er for lille og ikke velegnet (men heller ikke kropumulig) til fps.

A/b/x/y sidder meget uvant og dermed ringe til fighters (om end Soul Calibur var en undtagelse).

Derudover ligger en GC-controller umådelig lækkert i hånden. Den er bare for utraditionel uden det tjener noget egentligt formål.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 09/01-05 17:53 
Skulle vi ikke bare, snakke om .. om det er cool at den nye maskine er anderlesdes end maskinerne har været indtil nu...
Og så glemme den evigediskutiuon om hvilket firma der er det bedste...

Man burde måske lave en tråd der bare hed "KonsolKRIG", og så hvergang man ville diskutere det emne. så hoppede man lige over i den tråd;) I stedet for at bruge to sider i denne.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 09/01-05 18:08, rettet 09/01-05 18:09 
Hvad nu hvis man ikke nødvendigvis synes, at det er "cool", at den nye maskine er anderledes? Det er da muligt, at den bliver det, men indtil videre har Nintendo ikke formået at overbevise ret mange om det, så debatten er meget naturlig.

Vi er her jo ikke for bare at sige "COOL!", hver gang et firma annoncerer et eller andet.
CoreCoreSkrevet 09/01-05 18:46, rettet 09/01-05 18:53 
kimmer>
Bongo-trommerne, GBA-playeren, den specielle Biohazard 4 controller, muligheden for at linke GCN'en og GBA'en sammen etc.

Når du nu selv efterlyser de originale idéer, tilfalder mange af GBA/GCN-kombinationerne så ikke Sony for deres pocket-station og Sega for DC-VMU'en?

Og den specielle RE-controller giver ikke mange point, da der kommer nyt special-limited-collectors-pre-order-gold-edition-crap til alle maskinerne, i tide og utide...

Bongoerne og GBA-playeren, er gode hardware-idéer, men når du selv diskvalificerer G-con'en for at være namcos, så ryger bongoerne jo også.

Wehner>
Her er det nok MS vi skal have fat i, hvis der skal tales innovation i forbindelse med online. Hvad har SOCOM, Ghost Recon ikke havde?

Grunden til at jeg nævnte Socom, var fordi at headsettet i første omgang kun var tilgængeligt sammen med det, men fair nok hvis Ghost Recon var ude før, så får MS dét point, hovedsagen er at det er hardware der findes til både PS2 & Xbox, men ikke til Cube.

Core>
Nintendos kreativitet endte med generationens værste controller, så med det i mente, så syntes jeg at det er helt i orden...

Indrømmet, det er meget subjektivt, men det havde jeg egentlig også gjort opmærksom på tidligere, så jeg regnede ikke med at det var nødvendigt igen...undskyld!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-05 19:04 
JAA>
Hvad nu hvis man ikke nødvendigvis synes, at det er "cool", at den nye maskine er anderledes? Det er da muligt, at den bliver det, men indtil videre har Nintendo ikke formået at overbevise ret mange om det, så debatten er meget naturlig.

Det er nok heller ikke meningen endnu, for så ville de nok have slippet nogle flere informationer løs. Men jeg synes i hvert fald det er en tåbelig debat med så sparsomme detajler. Man kunne lige så godt begynde at diskutere hvilken konsol der er bedst af Xbox Next, PS3 og Revolution :/
JAAJAASkrevet 09/01-05 19:28 
Debatten er muligvis en smule tåbelig, men åbenbart interessant nok til, at folk flokkes omkring den. Det er jo heller ikke fordi, Nintendo ikke har givet os nogen oplysninger. De har med kirurgisk præcision givet os lige præcis sparsomme oplysninger nok til, at der på internettet kan føres en mere eller mindre tåbelig debat .. og det gør vi så :)
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-05 20:09 
Der foregår også utallige console wars topics på gamfaqs boards, men det gør dem jo stadig ikke mindre tåbelige, vel :)?
JAAJAASkrevet 09/01-05 20:28, rettet 09/01-05 20:28 
Bestemt ikke. Jeg prøver bare at sige, at selv de mest elitære steder på nettet fra tid til anden engagerer sig i konsolkrigene, ganske enkelt fordi det trods alt er rasende fascinerende.

Jeg synes nu heller ikke, at der her er tale om egentlig konsolkrig. Vi diskuterer bare emnerne innovation og kreativitet set i forhold til de forskellige firmaer.
ZøvnigZøvnigSkrevet 10/01-05 03:52 
Med hensyn til kreativitet og nye tiltag kan Sony vidst højst prale af deres Eye Toy. og det er vidst det. At man har lavet en headset eller en pistol til PS2 en motorsav til RE4 osv er hamrende ligegyldigt. Vi snakker vel tiltag af betydning ik?

Man skal da vidst være ualmindelig meget Sony fanboy for i alvor at påstår de har taget nogen chancer eller skabt noget nyt (udover at få konsollerne ud til det brede publikum) Det analog stick var først på N64 hvorefter Sony kopierede, det samme gælder rumble funktionen. Og de større 3D spil kom først efter Mario 64. En stil som stortset alle større spil idag bygger på. Derudover er det med at sætte sin GBA til Cuben jo også noget ingen havde gjort før. Man kan sige hvad man vil om de spil der bruger den opkobling, men noget nyt det var det. Den idé kopiere Sony så også , da der vil være mulighed for at bruge visse PSP spil sammen med PS2 maskinen. Og se på de features som DS´e tilbyder sammenlignet med PSP´en.

Man kan mene meget om Nintendo. Man kan syndes hvad man vil om deres spilfigurer og deres måder at føre forretning på. Men EN ting kan man ikke tage fra dem. Og det er at det som oftest er dem der tager nogle chancer hvorpå de andre lurpasser og kopiere bagefter. For mig af se er denne trang til at ville noget nyt hele tiden Nintendos største fordel og største ulempe.

Om Revolution bliver god eller dårlig? Vi kan gætte alt hvad vi vil. Det kan da være sjovt nok at gætte lidt.
Men på forhånd at dømme Nintendo inde eller ude pga et par rygter er direkte åndsvagt.

Skal vi ikke lige hæve standarten herinde engang?

hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 11:37 
Zøvnig>
(udover at få konsollerne ud til det brede publikum)

Helt ærligt, er det ikke også nok? Er det ikke den største chance nogensinde taget på det marked, og noget nær den største innovation, så at sige?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 11:40 
Zøvnig>
Det analog stick var først på N64 hvorefter Sony kopierede, det samme gælder rumble funktionen.

Og Sony tilføjede et ekstra analogt stick, tilføjede et tryk i sticket og inden længe var rumblen der og INDBYGGET, i stedet for at man skulle skifte mellem mem. kort og rumble-dims, hvilket jo var til grin.

Og de større 3D spil kom først efter Mario 64. En stil som stortset alle større spil idag bygger på.

Den skal du vidst længere ud på landet med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 10/01-05 15:26 
Naiera>
Og Sony tilføjede et ekstra analogt stick, tilføjede et tryk i sticket og inden længe var rumblen der og INDBYGGET, i stedet for at man skulle skifte mellem mem. kort og rumble-dims, hvilket jo var til grin.

Nintendo finder på idéen - sony kopierer ideén og gør den bedre. Hvem burde få mest credit for det?

Naiera>
Den skal du vidst længere ud på landet med.

Ikke desto mindre passer det da. Super Mario 64 og Zelda OoT (specielt først nævnte) var da dem som startede 3D spil som man kender dem idag. Ligesom at Zelda - A Link to the Past startede den måde for 2D RPG/adventure spil som vi kender/kendte dem...

Men kunne ikke have sagt det bedre selv, Zøvnig....
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 16:09 
RuneSP>
Nintendo finder på idéen - sony kopierer ideén og gør den bedre. Hvem burde få mest credit for det?

Jeg har aldrig sagt at Sony burde få mere "credit" for det. Zøvnig overdriver blot gevaldigt Sonys "tyveri", men det er der jo flere herinde der har for vane at gøre med hensyn til Nintendo, også når vi snakker Mario og Zeldas betydning for "3d-genren". Som om de alene har æren for at føre spil ind i "en ny æra", eller noget fjollet i den retning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 10/01-05 16:14 
Det er meget muligt, de ikke gjorde det alene. Der har selvfølgelig både været mange små fremskridt fra forskellige retninger. Men at de (primært Mario) har haft en markant større betydning end de fleste andre spil, er vel indiskutabelt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 16:17 
Måske, men som sagt overdriver mange herinde alt for ofte, hvilket er fjollet og en kilde til irritation når man jo ved hvem de tilbeder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 10/01-05 16:30 
RuneSP>
Naiera>
var rumblen der og INDBYGGET, i stedet for at man skulle skifte mellem mem. kort og rumble-dims

Nintendo finder på idéen - sony kopierer ideén og gør den bedre. Hvem burde få mest credit for det?

Har vi ikke været hér før? Nintendo kopierede den jo i første omgang fra nogle andre. Et amerikansk firma, der havde opfundet rumble-teknikken, lagde sag an mod alle de andre. Så vidt jeg husker blev der indgået forlig i de fleste tilfælde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 10/01-05 19:58 
Jaja, på den måde kan vi jo sige at de har faktisk har kopieret alt, eftersom de ikke selv har opfundet transistorere, modstande, plastic osv :P
NaieraNaieraSkrevet 10/01-05 20:06 
Nej, og der er jo nok ikke nogen der er blevet sagsøgt for at have lavet deres egen modstand...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
241 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig