X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

How Nintendo boss silenced Steve Ballmer


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/01-05 23:48 
"Balls in the other court


By Nick Farrell: torsdag 06 januar 2005, 09:10

NOW HE IS safely retired, the 77-year old former Nintendo boss Hiroshi Yamaushi is regaling Wired magazine about how he reverted to abuse to silence the mighty Microsoft CEO Steve Ballmer.
Apparently Microsoft was making a bid to buy Nintendo for absolutely huge amounts of money. Vole was confident that Nintendo would take it. The Game Cube wasn't doing particularly well at the time and there was a lot of money involved. Ballmer himself showed up at the negotiations to have a quiet word.

However Yamaushi didn't like the deal, which he saw as a loss on a level similar to World War Two. He said he ranted a bit about Japanese values and identity but it went no-where. So in the end he said in Japanese "suck my yellow balls Mr Ballmer".

The translator looked embarrassed and was clearly not translating the phrase exactly, although Ballmer did smile at a sentence that included the word 'yellow' in it.

Frustrated Yamaushi stood on a chair, put his hands around his mouth and very slowly and in English said: "Hey Ballmer why don't you suck my tiny yellow balls."

He said Ballmer and team were speechless. They were as scandalised as if he had shown them a nipple at the Superbowl, he said.

It is nice to know that high powered board room meetings involving billions of dollars use the same language and methodology of a Kave piss-up. A copy of the interview can be found here but is probably illegal so you should buy a copy of the February issue of Wired."

lol:D Der er ikke så meget andet at sige^_^

Hehehe....
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 09/01-05 01:13 
Det er en af de ting der er sjovt, omkring MS.

Microsoft selv, ved ikke noget om spil - og ære, på samme måde som japanere og sikkert også helt generelt (ihvertfald hvad angår spil industrien).

Personligt er jeg meget glad for, at de firmaer som MS har fået ind i deres fold, at de faktisk laver mange gode spil. For MS selv - de laver ikke spil; De ved ikke noget om spil, og de producerer ikke spil. Derfor kan Ballmer komme med sit kiksede bud til Yamaushi, og samtidigt gøre det med et straight face - for Ballmer ved ikke bedre selv.

Jeg har selv gang i en større "Xbox revival" i øjeblikket. Spiller kun Xbox spil i disse dage, men det er nogle lidt ældre titler - de helt nye er ikke ligeså gode som mange af titlerne fra et år og to tilbage; For megen fokus idag, på ensartede Live oplevelser, rushed spil, og for ringe singleplayer oplevelser.

MEN - jeg undertrykker stadigvæk et lille grin, når jeg ser - og hører - folk juble over "Microsoft Games Studios" logo'et, på deres inhouse produktioner; Der er ikke noget ægte "Microsoft Inhouse spil-produktions-firma", og derfor kan MS komme med tåbelige opkøbs-bud på Nintendo - uden i grunden at fatte nogetsomhelst af, hvorfor i alverden Nintendo ville grine af dem, og gi' dem fingeren.

Microsoft har noget at lære endnu; De burde evt. starte med ære og respekt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 09/01-05 01:22 
Nu var det jo altså en hoax...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/01-05 01:43 
Jmog>
Nu var det jo altså en hoax...

Jeg er ikke helt med. Definér "det" i din sætning. Hvad præcist var "en hoax"?
OkottaOkottaSkrevet 09/01-05 01:44, rettet 09/01-05 01:48 
Klart nok - men MS er klar til at byde på Nintendo, og vil gøre det udfra de omtalte forudsætninger.

Noget andet som (desværre) ikke er en hoax.

Kig ind på Gamespot og se denne video - 2005 CES Keynote Address.

Satser på at alle kan få lov at hente / streame denne film?

Anyway - man demonstrerer Forza Motorsport. Spillet går ned med en BSOD. Istedet får man Bill Gates og Conan O'Brien til at spille mod hinanden. Conan kan ikke styre spillet; Spillet begynder at enten lagge, eller så kikser frameraten bare, og så stopper spillet.

En ny klassiker.

Blue Screen of Death - på Xbox
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TweelTweelSkrevet 09/01-05 02:02, rettet 09/01-05 02:06 
Hyakotake>
Jeg er ikke helt med. Definér "det" i din sætning. Hvad præcist var "en hoax"?

Historien om citatet var en slags aprilsnar.

EDIT: Se linket, og marker den skjulte tekst.

Link...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/01-05 02:40 
Okotta>
Kig ind på Gamespot og se denne video - 2005 CES Keynote Address.

"... and the game will be out in april" - uha, det ser ikke for godt ud. Der er nogen der får travlt med at rette bugs.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 09/01-05 03:20 
Okotta>
Klart nok - men MS er klar til at byde på Nintendo, og vil gøre det udfra de omtalte forudsætninger.

Ved vi rent faktisk det? Jeg har svært ved at se, MS tro på et ja i givet tilfælde, når nu Nintendo både tjener styrtende på Gameboy og er ved at udvikle en ny konsol, der skal konkurere med Xbox 2.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-05 10:41 
Okotta>
Anyway - man demonstrerer Forza Motorsport. Spillet går ned med en BSOD. Istedet får man Bill Gates og Conan O'Brien til at spille mod hinanden. Conan kan ikke styre spillet; Spillet begynder at enten lagge, eller så kikser frameraten bare, og så stopper spillet.

Wow - en skidt demonstration MS havde der (næsten MS Danmark niveau), men points til ham fyren for at holde et "straight face" og hurtigt at gå videre inden publikum's latter blev alt for højlydt :)
psychomantispsychomantisSkrevet 09/01-05 13:16 
Håber ikke der er nogen der seriøst har troet at en 77-årig japaner ville opføre sig på den måde til et forretningsmøde (eller i det hele taget)...
KilroyKilroySkrevet 09/01-05 13:44 
"...why don't you suck my tiny yellow balls."


I det mindst havde han, hvis det var rigtigt, bekræftet at japanernes kønsdele er uforholdsmæssigt små...

Sjov historie, men lidt for urealistisk. Havde han i stedet slået Ballmer med en katana, se, der er en historie!!
Kilroy Was Here
TweelTweelSkrevet 09/01-05 14:55 
Jeg så ikke nogen XBox, og den BSoD tyder på at spillet blev kørt på en emulator, hvilket er meget normalt med konsol spil under udvikling, så måske fejlen skyldes en emulator-bug? Den slags sker dog lidt for tit for MS... eller også er der bare mere fokus på dem.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
OkottaOkottaSkrevet 09/01-05 15:07 
Fejlen skyldtes - som der stod i fejlbeskeden - en Out Of System Memory fejl.

Spillet kørte på en Xbox - sikkert en Dev. version af slagsen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TweelTweelSkrevet 09/01-05 15:21 
Hvorfra ved du at det kørte på en XBox? Out of memory fejl kan ske på mange måder, men sker alt andet lige tiere i de emulatorer man bruger under udviklingen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
OkottaOkottaSkrevet 09/01-05 15:37, rettet 09/01-05 15:41 
Hvad skulle det ellers køre på, ud over Xbox?

EDIT: Eller en Dev. Xbox.

Emulator - ved det ikke; En Xbox emulator - hvad er det? En PC der emulerer en Xbox?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
TweelTweelSkrevet 09/01-05 16:11 
Hvad angår development på XBoxen ved jeg ikke hvordan det foregår: Jeg har ikke råd til MSs udviklingskit, og jeg arbejder ikke for et spilfirma der har. Det jeg ved omhandler ældre systemer, og er baseret på forskellige artikler jeg har læst gennem årene, forskellige ting jeg har set på nettet, samt min egen interesse for programmering.

Det er vel åbenlyst at selve programeringen og kompileringen sker på traditionelle computere, og først senere overføres til konsollen. Traditionelt har man derfor haft emulatorer, nogen gange ved at koble en del af konsollens hardware til en port på computeren, for at gøre udvikling og debugging nemmere. Det at overføre spillet til en dev konsol har nemlig mange gange taget så lang tid at det ikke kunne betale sig at gøre det hver gang man havde lavet en mindre rettelse. Jeg har set billeder og beskrivelser af nogle af disse udviklingskit til forskellige konsoller. Jeg har inkluderet et link som var det bedste jeg lige kunne finde nu og her, bemærk den øverste af de 3 modeller (omhandler N64).
Om de også bruger den metode til XBox development ved jeg ikke, men det er vel rimeligt at antage at der er en god mulighed for det. Og hvis det er sagen åbner det selvfølgelig for en mængde muligheder for fejl, som f.eks. kan give et memory leak med BSoD til følge.

Link...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig