X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mine DS impressions


Svar
BeanoBeanoSkrevet 07/01-05 10:38 
Så fik jeg endeligt en DS og syntes lige jeg vil give mine "first impressions" også :)

Når man lige pakker DS'en ud virker den ret stor og klodset når man har været vandt til GBA SP'ens kompakte design, faktisk ligner DS'en SP'ens muterede storebror :)
DS er knap så "lomme-venlig", men når man først begynder at bruge enheden forstår grunden til størrelsen.Se hele indlægget
141 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-05 20:13 
Er lyden højere end på GBA?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 10/01-05 20:19 
Jeg syntes den lader til at være højere, men kan ske det er pga. stereoen... hvad siger i andre?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 10/01-05 21:04, rettet 10/01-05 22:10 
Enig - den virker lidt højere, men nok mest pga. stereolyden og den bedre kvalitet af lyden.

Opfølgning af batteritesten: satte DS'en til idag igen - stadig Mario 64 og fuld volumen, men denne gang med headset tilsluttet.
Fik kun ca. 20 min. ekstra ud af batteret :(
happyEDhappyEDSkrevet 11/01-05 15:03 
Sonic>
Fik også min DS idag, og styringen i Super Mario 64 skal man godt nok lige vende sig til... men efter en halv- til en hel times tid er man da nogenlunde oppe at køre med det syntes jeg! Noget andet er Metroids Prime Hunters... gud hjælpe mig det er svært at styre, men igen, det kræver nok bare ordentligt tilvænning :) Alt i alt syntes jeg DS'en er en overordentligt fed maskine! Glæder mig allerede til at se fremtidige titler poppe frem til den :)



Du har set man kan lave om på den måde man styrer på ik??
altså bruge den nederste skærm som "musemåtte" og skyde på L knappen.
Jeg syntes syringen er perfect.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-05 15:32, rettet 11/01-05 15:54 
Kræver stylus-styringen i Metroid ikke at DS ligger på et bord eller lign. for det reelt er anvendeligt?

Jeg har ikke prøvet Metroid demoet, så derfor spørger jeg)
SephirothSephirothSkrevet 11/01-05 15:37 
Sikke en smuk DS, du har :P
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 16:19 
Beano>
Kræver stylus-styringen i Metroid ikke at DS ligger på et bord eller lign. for det reelt er anvendeligt?

Jeg har ikke prøvet Metroid demoet, så derfor spørger jeg)

Ikke hvis man bruger thumb strabben IMO...
Michael_Michael_Skrevet 11/01-05 16:30 
Sonic>
Fik også min DS idag, og styringen i Super Mario 64 skal man godt nok lige vende sig til... men efter en halv- til en hel times tid er man da nogenlunde oppe at køre med det syntes jeg!

Det er netop mit største kritikpunkt ved Mario DS.
Spillet er uhyre afhængigt af næsten perfekt analog control, og den er ikke god nok på DS, ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 11/01-05 16:34 
En skam de ikke smed et analogstick på :/

Hælder pt. mest til PSP!
Home is where the hardware is..
SonicSonicSkrevet 11/01-05 16:47 
toAt>
Du har set man kan lave om på den måde man styrer på ik??
altså bruge den nederste skærm som "musemåtte" og skyde på L knappen.
Jeg syntes syringen er perfect.

Jo, har nok set det, dog ikke testet det endnu, jeg har brugt tiden på at spille mario istedet :D Anyways, skal da teste metroid lidt mere her en af dagene! Det er bare så svært at vælge hvad man skal spille når nu der er kommet så mange nye titler ind af døren :D

Til Mario må jeg nu erkende, at styringen virker helt perfekt, kræver bare lidt træning :) Men men men, et analogt stick ville da ikke være helt af vejen!

Og forresten, de minigames i Mario er da alt for nuttede :) Me likes allot :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 17:07 
Ja, nogle af mini gamesne er virkelig klasse. Og så er der mange af dem, har dog kun fået unlocked 8-10 stykker :/
RJKRJKSkrevet 11/01-05 17:12 
Palmer Eldritch>
Spillet er uhyre afhængigt af næsten perfekt analog control, og den er ikke god nok på DS, ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.

Og jeg er nu gået tilbage til digital kontrol, som godt nok gør spillet meget sværere, men som i det mindste ikke er så anstrengende som de andre styreformer. Jeg udelukker stadig ikke at man kan vænne sig til det, men i mit tilfælde sker det i hvert fald ikke på en halv time. Eller fem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 11/01-05 17:21, rettet 11/01-05 17:22 
Jeg har efterhånden temmelig godt hold på D-pad styringen og har slet ikke problemer længere - tænker ikke længere over den manglende analogstick selv om det selvfølgeligt havde været mere intuitivt.
Faktisk syntes jeg at D-pad'en har en fordel når man skal løbe lige ud eller over en smal passage eller lign., det syntes jeg kunne være svært med den analog stick på N64.
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 17:26 
Evt kunne man jo også bare sætte den til dual mode og så bruge stylus med sin foretrukne hånd? Virker skam også rigtig godt IMO, det kræver dog at man kan lægge den i skødet, på et bord eller lign...

Virker i hvert fald rigtig godt i timerne når man netop ikke kan sidde med den i hænderne :)
RJKRJKSkrevet 11/01-05 17:30 
Beano>
Jeg har efterhånden temmelig godt hold på D-pad styringen og har slet ikke problemer længere

Der er en del baner, hvor kameraet drejer sig selv og dermed påvirker, hvordan man løber. Det er totalt umuligt at løbe ligeud i sådanne situationer, uden analog kontrol. Det har i hvert fald kostet en del liv her.

Det er fuldt ud muligt at spille, men hvorom alting er: Et analog stick havde løst de fleste problemer. Jeg er spændt på at se, hvor godt PSP'en klarer dette.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 11/01-05 17:35 
Lille update i mit personlige testcenter... I Metroid Prime Hunters prøvede jeg lige at navigere med thumbstrap, og hey, det virker faktisk helt godt :) En ting der er en bitte smule irriterende er dog, at man skal "dobbelt-klikke" på skærmen for at hoppe i denne mode! Anyways, er ganske tilfreds med måden man styrer på når man tager thumbstrap i brug! Det gør spillet meget lettere at håndtere syntes jeg. Håber bare ikke skærmen kommer til at lide under at man gnubber plastik op og ned af den hele tiden :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Michael_Michael_Skrevet 11/01-05 19:26 
RJK>
Det er fuldt ud muligt at spille, men hvorom alting er: Et analog stick havde løst de fleste problemer. Jeg er spændt på at se, hvor godt PSP'en klarer dette.

Det er da bare utroligt at min "gamle" GP32 har et ganske perfekt analog pad, og Nintendo så ikke kan beslutte sig for at inkludere det i et splinternyt konsol.

Desuden, for at komme tilbage til min Mario DS case, finder jeg det komplet tåbeligt, at man for at løbe, enten skal bruge en knap eller (endnu værre) yde ekstra pres på D-pad´et i den retning man nu ønsker at løbe.

Spilleren bruger på denne måde en stor del af sine ressourcer på at optimere sit spil via den mindst ringe løsning, og ikke på at blive god til selve spillet.

I min bog SKAL spillet tage sig af de nødvendigheder der gør det muligt for spilleren at fokusere på at opnå perfektion i spillet alene.
Det gør Mario DS ikke, og det er igen ufatteligt, at Nintendo har fravalgt et analog-stick (men det har jeg vist nævnt;))
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 20:16 
Palmer Eldritch>

Desuden, for at komme tilbage til min Mario DS case, finder jeg det komplet tåbeligt, at man for at løbe, enten skal bruge en knap eller (endnu værre) yde ekstra pres på D-pad´et i den retning man nu ønsker at løbe.

(... eller man kunne bruge Touch Pad :)

Kan simpelthen ikke forstå, det fungerer virkelig upåklageligt IMO... når den er der kan jeg i hvert fald godt forstå hvorfor de ikke har inkluderet en analog kontrol... omend den sikkert er lidt nemmere at vænne sig til...
Michael_Michael_Skrevet 11/01-05 20:26 
...Hvis man ikke bruger touch-pad el. stylus vel at mærke (som ikke er særligt gode alternativer IMO).

Erstat d-pad med analog pad, og de havde ikke behøvet hverken touch el. stylus (så havde de heller ikke behøvet at inkludere picto-chat;))
RuneSPRuneSPSkrevet 11/01-05 20:48 
Palmer Eldritch>
...Hvis man ikke bruger touch-pad el. stylus vel at mærke (som ikke er særligt gode alternativer IMO).

Erstat d-pad med analog pad, og de havde ikke behøvet hverken touch el. stylus (så havde de heller ikke behøvet at inkludere picto-chat;))

Nu åbner touch screen jo også op for en masse andre nye muligheder (bl. a. tror jeg aldrig jeg ville kunne opnå samme præcision med en analog kontrol i Metroid Prime Hunters som jeg kan med touch screen). Desuden så ville halvedelen af de minispil som er med i Super Mario heller ikke kunne fungere uden touch... overhovedet :)

Din kommentar med picto chat forstår jeg så ikke :/
Michael_Michael_Skrevet 11/01-05 21:33 
Jeg har intet imod touch-screenen. Den er perfekt til mit Zoo Keeper.
Egentlig er jeg fantastisk glad for min DS, så jeg prøver ikke at nedgøre Nintendos indsats. Blot er jeg skuffet over den manglende analog pad. Uden den burde Mario 64 ikke være konverteret.

Pictochat er vel næppe særligt interessant/relevant.
RJKRJKSkrevet 16/01-05 17:08 
Beano>
Kræver stylus-styringen i Metroid ikke at DS ligger på et bord eller lign. for det reelt er anvendeligt?

Efter at have kæmpet med (og tabt til) den analoge styring i Super Mario 64 DS, så har det været en meget positiv oplevelse at spille Metrod Prime Hunters. Det fungerer meget, meget bedre på det punkt.

Egentligt er det vel klart nok. I Mario styrer man direkte Mario etc., hvilket vil sige at man hele tiden trykker i en eller anden retning, for at få hovedpersonen til at løbe. Fungerer fint med et analog stik, men fungerer ikke med en mus og dermed heller ikke med touch pad'et. Man skal konstant sidde og flytte rundt for at "starte forfra", fordi der jo ikke er modstanden fra sticket, som sætter sig tilbage på center-positionen.

I Metroid fungerer (den rigtige) styring som traditionelt pc FPS tastatur+mus-kombination. Man styrer sigtet med touch pad'et og det fungerer (styringsmæssigt) nær perfekt. Som Beano er inde på, så er det dog næppe noget man sidder og roder for meget med i en travl og kort bustur.

Men hvor sigte-styringen er perfekt, kommer DS jo alligevel styringsmæssigt til kort på denne måde. Når man så skal bruge d-padet til at bevæge sig, så efterlades der præcis én knap (L-trigger) til alt andet. Én action-knap er meget lidt i et 3d-spil og så kommer man igen ud i de ikke-optimale-situationer, hvor man skal sidde og tappe med stylusen for at hoppe eller råbe ind i mikrofonen for at dukke sig.

Konklusionen er at rigtige 3d-spil på DS ligner et konstant kompromis hvad angår styringen. Det er ikke nødvendigvis et minus, for det kan vel betyde, at vi stadig har en masse 2d-spil til gode på maskinen. Dem er der jo heldigvis ingen problemer med. Måske er håndholdte bare slet ikke rigtigt klar til 3d endnu?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 16/01-05 17:45 
RJK>
Egentligt er det vel klart nok. I Mario styrer man direkte Mario etc., hvilket vil sige at man hele tiden trykker i en eller anden retning, for at få hovedpersonen til at løbe. Fungerer fint med et analog stik, men fungerer ikke med en mus og dermed heller ikke med touch pad'et. Man skal konstant sidde og flytte rundt for at "starte forfra", fordi der jo ikke er modstanden fra sticket, som sætter sig tilbage på center-positionen.

Hvis du ændrer styringen til "Touch mode" i stedet for kommer der netop en hvis form for denne "modstand", altså så når du har placeret thumb strappen oppe i toppen fx., så vil karakteren hele tiden løbe i den retning.
RuneSPRuneSPSkrevet 16/01-05 17:46 
Palmer Eldritch>

Pictochat er vel næppe særligt interessant/relevant.


Pt., nej overhovedet ikke. Men det styrker vel bare det at Nintendo er i gang med et stort online foretagende til DS'en (sammen med Square-enix?).
RJKRJKSkrevet 16/01-05 17:47, rettet 16/01-05 17:53 
Jeg har selvfølgelig prøvet alle styremåder og uanset hvad man vælger, kommer der selvfølgelig ikke rigtig modstand fra skærmen ;)

I øvrigt mener jeg ikke at det passer. Det kører stadigvæk med en center-placering fra første berøring og så ændringer derudfra. Og den "center-placering" glider hele tiden rundt på skærmen, så man skal re-positionere den. Det gælder uanset hvilken styringsform man vælger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 16/01-05 18:04 
RJK>

I Metroid fungerer (den rigtige) styring som traditionelt pc FPS tastatur+mus-kombination. Man styrer sigtet med touch pad'et og det fungerer (styringsmæssigt) nær perfekt.

Men hvor sigte-styringen er perfekt, kommer DS jo alligevel styringsmæssigt til kort på denne måde. Når man så skal bruge d-padet til at bevæge sig, så efterlades der præcis én knap (L-trigger) til alt andet.

Hvordan med højre/venstrehåndsproblematikken? Kan man gøre det omvendt, så man styrer på de fire knapper og bruger R-trigger?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 16/01-05 18:05 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 16/01-05 18:20 
Glæder mig til den fulde version kommer;)

Så skal der battles.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 16/01-05 18:36 
RJK>
Ja.

Godt endelig at få det 100% på plads. Hvad så ang. link til GameCube (og her tænker jeg self. på at bruge en DS som controller til Four Swords og Crystal Chronicles). Hvad er the low?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 16/01-05 18:39 
Umuligt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 16/01-05 21:11 
Wehner>
Godt endelig at få det 100% på plads.

Udtaler mig selvfølgelig kun om demoen, men ville jo være åndssvagt, hvis de ændrede det til det endelige spil. Der er tre styreformer og de to (der bruger touchscreenen) kan vælges både som venstre- og højrehåndet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-05 21:25 
Er det rigtigt at man ikke kan spille GBA spil i MP, over bluetooth?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/01-05 21:48 
Det står der i hvert fald i manualen (så vidt jeg husker). Andet ville vel også være overraskende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 16/01-05 22:32 
I hvert fald ikke blåtand da den ikke understøtter det :)

Men de (få) spil som understøtter wireless på GBA, mener jeg også du kan spille trådløst over DS? er dog ikke sikker.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/01-05 22:57 
RJK>
Måske er håndholdte bare slet ikke rigtigt klar til 3d endnu?

Jow - det synes jeg nu Ridge Racers og den analoge pind på PSP beviser. Jeg ved ikke om Ridge Racers er den slags 3D spil du tænker på, men styringen i Ridge Racers er noget nær perfekt og præcis som med en Dual Shock kontroller.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 16/01-05 23:00 
Naehj, jeg tænkte lidt mere på spil med fri bevægelse i en 3d-verden (GTA, Halo, Jak, whatever). Et racerspil forestiller jeg mig også ville fungere fint nok på DS.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/01-05 23:25 
Det til trods, tror jeg nu sagtens man kan have "ordentlige" 3D-spil på håndholdte. Det kræver bare en analog pind. Desværre, Nintendo.
Men jeg er også tilfreds med 2D-spil. Foretrækker også at holde 3D-spil på konsollerne. Men mainstream-publikummet er sikkert af en anden overbevisning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 16/01-05 23:46 
Sumez>
Det til trods, tror jeg nu sagtens man kan have "ordentlige" 3D-spil på håndholdte. Det kræver bare en analog pind. Desværre, Nintendo.

DS'ens analoge styring, er jo langt bedre end PSP'ens "Dual Shock emulator".

Bare den måde man styrer Metroid Prime: Hunters på - det lader sig slet ikke gøre, optimalt, på PSP'en, med den analog pind.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/01-05 23:53 
Okotta>
DS'ens analoge styring, er jo langt bedre end PSP'ens "Dual Shock emulator".

Har du prøvet begge maskiners "analoge styring"?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 17/01-05 00:05 
En styring der er ligesom en mus + keyboard, er altid mere præcis end en analog joypad controller.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 00:10, rettet 17/01-05 00:11 
helt enig

har derfor altid foretrukket FPS på PC, og nu ser det endelig ud til at det også kan lade sig ordentligt gøre på håndholdt.. .
RJKRJKSkrevet 17/01-05 00:27 
Okotta>
En styring der er ligesom en mus + keyboard, er altid mere præcis end en analog joypad controller.

Det kommer jo an på den eksakte spiltype, hvilken form for styring der passer bedst...

Og stadigvæk: Der er forskel på et tastatur med mange knapper og en DS med fem "knapper" (når stylus-hånden skærmer for den ene halvdel af maskinen).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/01-05 04:22 
Jeg har ikke spillet på nogen af maskinerne, men kan ikke forestille mig at DS'ens styring er at foretrække i nogle traditionelle 3D-spil.
Jo, lige FPS'er. Men den holder bare ikke, når man så kun har én knap til at udføre handlinger med!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 14:01 
Jeg har nu 2... kan i hvert fald sagtens bruge begge skuldeknapper på en gang, ved ikke med jer :/

Men at de så bare har sat begge knapper til at have samme funktion i First Hunt er lidt træls, det kunne være fint hvis de havde sat venstre knap til at hoppe med. For så kunne jeg i hvert fald ikke se hvad problemet ville være med FPS.
SumezSumezSkrevet 17/01-05 14:10 
Ja, skidt med de venstrehåndede. De er ikke noget værd alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/01-05 14:11 
RuneSP>
kan i hvert fald sagtens bruge begge skuldeknapper på en gang

Samtidig med at du bruger stylusen...? Du må have nogle usædvanligt fleksible fingre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 14:16 
Bruger thumb-strapp'en... (selvfølgelig :)
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 14:18 
Sumez>
Ja, skidt med de venstrehåndede. De er ikke noget værd alligevel.

huh? de har jo (som allerede nævnt) lavet en tilsvarende venstrehånds kontrol til hver kontrol, så kan ikke se hvad problemet er :/
RJKRJKSkrevet 17/01-05 14:24, rettet 17/01-05 14:26 
RuneSP>
Bruger thumb-strapp'en... (selvfølgelig :)

Jeg gad godt at vide, om der er andre end dig (og måske toAt), der finder det behageligt at spille med thumb-strap'en (i mere end ti minutter af gangen)?

Tanggaard skriver om den på Gamereactor: "Vi fandt den unødigt irriterende, og da man samtidig oplever ikke at kunne komme helt ud i kanten af skærmen med den på fingrene, blev den pakket pænt væk i æsken."

Jeg er sådan set enig, omend jeg stadig har den siddende på og med jævne mellemrum prøver at give den chancen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/01-05 14:25 
Nåja, der tænkte jeg ikke særlig langt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
141 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig