X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets kultur 2004


Svar
psychomantispsychomantisSkrevet 04/01-05 16:40 
Jeg opfordrer hermed folk til at skrive deres favoritudgivelser inden for kategorierne Spil, Film, Litteratur og Musik i 2004. Det vil selvfølgelig altid afspejle at folk ikke har set/spillet/hørt alt, men så kan man måske blive inspireret til noget nyt. En slags playright kanon om man vil ;-)

Her er mine egne bud:

Spil:
Vinder : Burnout 3 (xbox)
Hvorfor? Fordi det er rendyrket morskab og især kan hives frem igen og igen til en omgang multiplayer og øl.

Runner-ups:
Halo 2 (xbox),
Metroid Prime 2(GC),
Tales of Symphonia(GC).

Musik:
Vinder: Morrissey - You Are the Quarry
Hvorfor? Return of the King...Manden er genial og har lavet det absolut bedste album i 10 år og muligvis endda det bedste siden The Smiths.

Runner-ups:
Nick Cave - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
My Dying Bride - Songs of Darkness, Words of Light

Litteratur:
Vinder: Erwin Neutzsky-Wulff - Det overnaturlige
Hvorfor: Imponerende syntese af viden og han har fat i den erkendelsesteoretiske lange ende.

Runner-ups: Har ikke læst andet udgivet i 2004.

Film:
Vinder: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hvorfor: Dejlig twistet.

Runner-Ups:
The Incredibles
Shrek 2
WehnerWehnerSkrevet 04/01-05 16:53 
Her er mine bud:

Spil:
Vinder : Halo 2 (xbox)
Er ved anden gennemspilning i coop og har brugt adskillige timer online. Pure gaming når det er bedst.

Runner-up:
Legend of Zelda: The Minish Cap

Musik:
Vinder: Kajagoogoo: Islands
En genudgivelse, men udgivet første gang på vinyl i 2004. Et af 80ernes mest undervurderede bands (med Limahl som sanger på første udgivelse). Man kan altså godt både have fjollet hår og musikalsk holdbarhed.

Runner-ups:
Dan Turéll og Sølvstjernerne vender tilbage

Litteratur:
Vinder: Dan Brown: The Da Vinci Code
Teknisk set fra 2003, men jeg opdagede den først sidste år. Mad forfatter skillz.

Runner-ups: Robert B. Parker: Melancholy Baby.

Film:
Vinder: Shrek 2
Hvorfor: Synes det har været et halvslattent filmår, men jeg kan da have glemt noget, jeg har set. Det håber jeg næsten. Vi skulle jo ned på jorden igen efter 3x LotR...

Runner-Ups:
Starsky & Hutch
The Incredibles
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig