X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Legend of Zelda: Gates of the Realm


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 04/01-05 00:01 
Hmm... jeg faldt lige over dette billede, som viser titlen på det nye Zelda spil. Hvad synes I om titlen, og tror I at det er den endelige titel? Jeg er ellers ikke faldet over nogen officiel udtalelse fra Nintendo. :!

Er det den endelige titel? Hvis ja, hvad synes I om den?

The Legend of Zelda: Gates of the Realm
ChronoChronoSkrevet 04/01-05 07:26 
På en eller anden måde lyder det ikke helt som en undertitel til et Zelda-spil. De fleste af de nyere titler har jo haft noget af Links udstyr som undertitel.

Men det lyder nu spændende nok alligevel - kommer han udenfor Hyrule? Eller er det porten til det gyldne land der henvises til? Sikkert noget helt tredje :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 04/01-05 07:33 
Jeg synes lidt det ligner et photoshop-fixeri. Det ville være meget atypisk for Nintendo at afholde noget i Japan, og så have sådan en plakat der oppe med engelsk tekst. Den ser også en smule skæv ud, men det kan være et optisk bedrag.

Og som Chrono siger lyder det ikke som en typisk undertitel.

Men hey, jeg har set mærkeligere ting ske :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quadquadSkrevet 04/01-05 07:56 
Projektor-billedet med den japanske bundmenu, ser nu rimelig autentisk ud.
HeroldHeroldSkrevet 04/01-05 08:22 
Ja, men der mangler skygger, for at det kan være et rigtigt projekteret billede IMO.

Anywho, så er det fake. Check linket. :)

Faaaaaaaaaake.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 04/01-05 08:27 
Jeg synes da ikke det billede beviser noget?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/01-05 08:38 
Herold>
Anywho, så er det fake. Check linket. :)

LOL. Det er da ret sjovt. Prøv at have begge links åbne på samme tid og så skift i mellem dem.
HeroldHeroldSkrevet 04/01-05 08:41 
Miyamoto there. Miyamoto gone. Miyamoto there. Miyamoto gone. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 04/01-05 08:55 
Ja okay, kan godt se det nu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/01-05 10:35 
Haha! :)
Home is where the hardware is..
DommergaardDommergaardSkrevet 04/01-05 11:11 
Nice lavet! Haha...
RuneSPRuneSPSkrevet 04/01-05 16:48, rettet 04/01-05 16:48 
Efter tidligere rygter skulle undertitlen være "Reins of Sorrow"...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/01-05 19:43, rettet 04/01-05 19:45 
Hvad betyder ordet reins?

Mener du ikke 'rains' eller 'reigns'?
Home is where the hardware is..
DommergaardDommergaardSkrevet 04/01-05 20:02 
Tror det er "reigns" eftersom man ikke kan sætte "rain" i flertal og rains ikke passer ind i sætningen.

Det er nu godt lavet det billede der. Det må jeg sige!
RuneSPRuneSPSkrevet 04/01-05 20:10, rettet 04/01-05 20:12 
Nej, jeg mener skam "Reins", hvilket kan betyde en form for "styretøj", eller "tøjle" til en hest...

"The horse is controlled by reins or lines attached to the bit, a..."

http://www.encyclopedia.com/html/h1/harness.asp

Desuden fulgte der en del andre oplysninger med dette rygte, ved ikke om jeg har posted det herinde før:

Der er også mere, og det hele kan læses her:

"KA Monthly recently had the chance to sit down with Nintendo producer/director Eiji Aonuma, who discussed with us some interesting details concerning the forthcoming Zelda title for the Gamecube.

The game, a sequel to 2003's smash hit The Wind Waker, will feature a new Link, one "whose personality thrives on his emotions." The game is also said to be more character-driven, with "Link having a deeper and introspective personality," one that reflects "the sheer magnitude of his determination and sense of solitude."

Gameplay elements were also discussed: "The game will feature an even larger world than the previous titles, so exploration will be the key." To traverse this vast land, Link will now have to set up camp and rely on a magical item: the reins of sorrow. "Link's new friend is a horse named Poseidon, whom he saves from drowning in a flood caused by a terrible storm. On Poseidon's back are the magical bridles, the reins of sorrow, which allow him to transform into various beings." Some 'beings' mentioned were an eagle and a wolf.


More details on The Reins of Sorrow will be reported as soon as they come in. Expect a summer 2005 release for the Gamecube. "

Anyway, synes jeg i hvert fald det lyder cool =)
ChronoChronoSkrevet 04/01-05 20:37 
Det lyder jo betydeligt mere som en Zelda-titel - fedt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DommergaardDommergaardSkrevet 04/01-05 21:10 
"The reins of sorrow" er jo også et redskab som Link bruger, som en nævnte ovenfor! ;)

OMG, bliver SÅ fedt at prøve!
SumezSumezSkrevet 04/01-05 22:47 
Synes den er for langt ude..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/01-05 23:20 
Det lyder rimlig twisted :)
Home is where the hardware is..
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 13:11, rettet 05/01-05 13:12 
Sumez og Søgaard, hvorfor det? Jeg synes da det lyder realistisk.
SumezSumezSkrevet 05/01-05 13:27, rettet 05/01-05 13:28 
Tøjler af sorg?? Helt ærligt :P
Jeg er sikker på, det kommer til at hedde Klove af Sennep.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/01-05 13:49 
You said it best.
Home is where the hardware is..
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 14:26, rettet 05/01-05 14:27 
Haha... Vind-vækkeren, Ocarina af tiden, Mojaras Maske. De lyder da heller ikke for smarte. :P

Lyder nu fint i mine øre med "Reins of Sorrow"!
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 15:25, rettet 05/01-05 15:25 
Tjek link (Link - hæhæ!)

The Legend of Zelda: Reins of Sorrow
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 16:29 
På engelsk lyder det fedt IMO!

Men hvis vi først skal til at oversætte direkte til dansk - ja, så er der mange titler der er helt hen i vejret!

Star Wars: KOTOR - Stjerne Krig: Kongerne af den Gamle Republik!
Resident Evil - Beboerne Ond! (?)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-05 16:32 
Knight = Konge!?
Spiller nu: Phantasy Star IV
psychomantispsychomantisSkrevet 05/01-05 16:33, rettet 05/01-05 16:33 
RuneSP>
Star Wars: KOTOR - Stjerne Krig: Kongerne af den Gamle Republik!

KNIGHTS = RIDDERE

Reins of Sorrow, kunne eventuelt give mening hvis hestens navn er Sorrow...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-05 16:35 
Ja eller hvis hesten blev deprimeret når man red på den...
Så skulle man istædet for krystaller (eller whatever) samle lykkepiller til dyret.

...lyder spændene.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 16:43 
Ja okay huskede lige forkert der mht til Kings og Knights :)

Men hesten hedder eftersigende "Poseidon"...
kimmerkimmerSkrevet 05/01-05 17:14 
Beboerne ond?

Tror nærmere oversættelsen vil være - Ond(t) residens/hus.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 17:26 
Eller "befolkningsgruppe" ville nok være mere passende... for hus/residens er vel "residence"...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/01-05 17:42 
Jeg ville oversætte titlen med noget i retning af "Bosiddende Ondskab".
(...)
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 17:43 
Vi er vist ude i en gang flueknepperi nu! ;) Synes at titlen lyder helt OK!
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 18:42 
Resident Evil eller Reins of Sorrow :)? hehe

ej, men hvis vi ser bort fra navnet hvad synes I som om "de nye detajler"?

Altså sådan noget som at Poseidon kan forvandle sig til forskellige slags dyr (fx ulv og ørn) og at spillet vil gå mere i dybden med Link og den personlighed der ligger bag?
SumezSumezSkrevet 05/01-05 19:12 
Der er altså forskel på om en titel bare ikke klinger så godt på dansk (RE) eller om den bare generelt er for plat til selv Nintendo. Reins of Sorrow er sidstnævnte. :P Jeg tror altså ikke på den.
Og KOTOR lyder da hverken værre eller bedre på dansk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 20:13 
Nej, men det gør Star Wars =)
SumezSumezSkrevet 05/01-05 20:18 
Nu hedder det ikke desto mindre Stjernekrigen på dansk officielt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/01-05 20:43, rettet 05/01-05 20:43 
Citat fra side nemt fundet på google. Bemærk kommentaren i bunden.

Zelda Title

About the Rein Of Sorrow Title...I found this article on the web...

KA Monthly recently had the chance to sit down with Nintendo producer/director Eiji Aonuma, who discussed with us some interesting details concerning the forthcoming Zelda title for the Gamecube.

The game, a sequel to 2003's smash hit The Wind Waker, will feature a new Link, one "whose personality thrives on his emotions." The game is also said to be more character-driven, with "Link having a deeper and introspective personality," one that reflects "the sheer magnitude of his determination and sense of solitude."

Gameplay elements were also discussed: "The game will feature an even larger world than the previous titles, so exploration will be the key." To traverse this vast land, Link will now have to set up camp and rely on a magical item: the reins of sorrow. "Link's new friend is a horse named Poseidon, whom he saves from drowning in a flood caused by a terrible storm. On Poseidon's back are the magical bridles, the reins of sorrow, which allow him to transform into various beings." Some 'beings' mentioned were an eagle and a wolf.

More details on The Reins of Sorrow will be reported as soon as they come in. Expect a summer 2005 release for the Gamecube.


UsedPuNkRocKeR

I know this rumor has been flying all over the internet lately, but I refuse to report this as fact, or even as a legitamate speculation.

"Reins of Sorrow" sounds like what some kid would title his latest fanfic. And it has been revealed to us by insider sources that the horse's name is NOT Poseidon.
-KaokanDBZ

Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 20:59 
Det var det samme som RuneSP postede overfor.
SumezSumezSkrevet 05/01-05 21:06 
Nåja, men hvis du nu gad læse den nederste kommentar, ville du kunne se at teksten er modbevist.

..Ikke at hans udtalelse er mere pålidelig, men jeg der er ingen grund til at den ikke skulle være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 21:11 
Læste det godt, men tænkte også på det med pålidelighed. Vores udtalelse er vel lige så god som hans? Selvom han påstår at han har fået information fra en Insinder. Vi må næsten konkludere at vi kun kan tænke os frem til hvad spillet vil gå ud på indtil Nintendo kommer med nogle officielle udtalelser.

Vil jeg se frem til! Hvornår tror I spillet vil udkomme? Q2/Q3?
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 22:15 
Efter E3 i hvert fald :)
SumezSumezSkrevet 05/01-05 22:16 
Han har ingen grund til at lyve om at hesten skulle hedde noget andet. Det ville ikke give mening. Derimod er der masser af grund til at komme med en falsk titel (omend det kan diskuteres hvor fantastisk følelsen af at narre en masse mennesker og skabe debat på nettet er :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 05/01-05 22:23, rettet 05/01-05 22:27 
Vi er sq nok for nemme at nare. Hvornår er det nu E3 er i år?

EDIT: Ligger vel omkring Maj?
HeroldHeroldSkrevet 06/01-05 10:46 
Jep. Maj hvert eneste år.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DommergaardDommergaardSkrevet 06/01-05 15:55 
Tænkte jeg nok. :) Er ret spændt på hvad vi får af se, ikke kun Zelda, men Zelda specielt! ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig