X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til minidisc


Svar
HardballerHardballerSkrevet 03/01-05 19:46 
Hey derude..

Fik mig en minidisc i julegave så vil da gerne finde ud af hvordan den virker..
Der er ikke manual med, så har ingen anelse om hvordan man får musik over på den.. Eller joh, det har jeg..

Man skal bare have optisk udgang i lydkort, ikke? smide stikket deri, spille musik på PC og trykke recird på minidisc?? Er det sådan??

Hvis jeg nu gør det igennem en forstærker, funker det så på samme måde?
Kan jeg ikke gøre det med et normalt audiostik? Så er jeg fri for at købe nyt lydkort..

Pleeeeease help me :)
dchangdchangSkrevet 03/01-05 20:36 
Hvad er det for en model? Hvilke udgange/indgange er der på den?

Og jo hvis der både er optisk indgang og alm. almindelig indgang, så kan du gøre det på begge måder som du nævner.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HardballerHardballerSkrevet 03/01-05 21:00 
Har kun line in, optical.. men det er samme stik som normal audiostik.. så jeg kan vel alligevel?

SONY MZ-R91
DizzyDizzySkrevet 03/01-05 21:28 
prøv evt nedestående link her er en manual til R90 (har ikke testet linkene på siden)

minidisc.org
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
jaesjaesSkrevet 26/04-07 15:26 
Findes der andre måder at overføre musik fra Minidisc til pc på, end at afspille fra Minidisc'en og optage på pc'en i realtid?

Jeg har en Sony MZ-R700 (en lidt ældre model). Der står ikke noget i manualen. Er der måske kommet noget smart software?
ElgenElgenSkrevet 26/04-07 17:48 
Ikke for en R700; den skal understøtte NetMD, og det de gamle modeller ikke.

Men du vælge at overføre via optisk forbindelse for bedre kvalitet; hvis du ikke har en sådan udgang på dit 'faste' lydkort, kan du købe et til at plugge i USB-porten. Fx. Xitel DG2 (som også var bundlet med nogle af de senere bærbare MD-optagere fra Sony fx. hvis du købte en R900 tilpas sent).

Har også selv lige anskaffet mig en R900 på et loppemarked, og der var hverken analog eller optisk kabel med, ej heller DG2... };-(

NetMD FAQ på minidisc.org
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 26/04-07 22:10 
Ok, tak.

Jeg har optisk udgang/indgang på mit lydkort og optisk indgang i Minidisc'en. Så kan jeg vel ikke overspille digitalt til pc'en går jeg ud fra, men kun den anden vej?
JesperJesperSkrevet 27/04-07 06:58 
Den minidisc jeg havde i sin tid kunne "overspille" eksempelvis en CD hurtigere en realtid (eks dobbelt eller tredobbelt) når jeg brugte optisk via min CD afspiller. Hvordan det lige fungere ved jeg ikke, men det var også en Sony.
ElgenElgenSkrevet 27/04-07 09:27, rettet 27/04-07 09:29 
jaes>
...Så kan jeg vel ikke overspille digitalt til pc'en går jeg ud fra, men kun den anden vej?

Jeps, der er desværre meget sjældent optisk udgang på de bærbare MD-optagere/afspillere, men næsten altid indgang.

EDIT: Har dog set en gut på nettet der har moddet sin MD med optisk udgang, da den underliggende hardware faktisk giver mulighed for en digital udgang. Det var vist en Sony-klon (tror det var Aiwa eller Sharp eller noget i den stil).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig