X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Råd til køreprøve?


Svar Sortering
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 00:47 
Ja, på tirsdag skal jeg, i en alder af 23 år, op til køreprøven over alle køreprøver... eller...

Har I nogen råd til hvordan og hvorledes? Nogen erfaringer I har lyst til at dele med en meget nervøs ung mand? Ville sætte stor pris på det.

:D
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-05 00:59 
Sørg for at få en god nats søvn. Det dumpede jeg på 2 gange :/. Husk at spise og drikke rigeligt inden prøven.

Og prøv at falde i snak med gutten, det fik mig til at slappe meget mere af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
LingobarLingobarSkrevet 03/01-05 01:06 
Lad være med at være for forsigtig. Det dumpede jeg på.
Dine dage er salte...
kingsizekingsizeSkrevet 03/01-05 01:56 
Det er også mit råd, Prøv at slappe af og ikke at være for forsigtig. Det er slet ikke så slemt, mange dumper fordi de er alt for nervøse. (uden grund)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JuggernautJuggernautSkrevet 03/01-05 09:27, rettet 03/01-05 09:42 
Som der bliver sagt, er det ret vigtigt at være udhvilet inden turen. Desuden skal du prøve ikke at være totalt nervøs. Ja og så bare gøre som du har gjort alle de tidligere gange du har været ude at køre. Og måske vil det være en god idé at lære lidt om de vigtigste ting i motorrummet :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JimPPJimPPSkrevet 03/01-05 09:42 
Godt råd fra en af to kørelærer :)

Vær ikke for smart, hold begge hænder på rattet, lad være med at lade højrehånd hvile på gearstangen - den slags små detaljer skal undgås.

Spejl, skulder, blink inden hvert sving.

Ganske rigtigt - hver ikke forsigtig, men afslappet-koncentreret, hvis der er noget der hedder det :)

Han vil prøve at lokke dig ud i fælder, så hver opmærksom på vejen - havde en "ven" der fik af vide at de skulle lige over næste kryds, det resulterede at han kørte ud for fuld stop.

Held og lykke :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
PlaykidPlaykidSkrevet 03/01-05 10:02 
Prøv også at kigge lidt ud til siderne når du passerer kryds, og være opmærksom busser der skal ud, og fodgængre der skal over vejen.
Og lad være med at tage chancer, det var jeg lige ved at dumpe på.

Din kørelære kan sikkert også fortælle dig noget nyttigt om den motorsagkyndige:)
Spiller nu: Halo 3
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 11:25 
hey folkens... tak for jeres råd ^_^

Er sku lidt nervøs over at høre, at den køresagkyndige prøver at lokke en ud i fælder. Jeg troede man kunne stole på ham, og bare skulle følge hans anvisninger? F.eks. hvis han siger, at jeg skal dreje til højre i næste lyskryds.

Nu får jeg da kæmpe paranoia på :/
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
PoulPoulSkrevet 03/01-05 11:47 
JimPP>

Han vil prøve at lokke dig ud i fælder, så hver opmærksom på vejen - havde en "ven" der fik af vide at de skulle lige over næste kryds, det resulterede at han kørte ud for fuld stop.

Held og lykke :)

Hmmm....jeg vil da ikke betegne ovenstående som en fælde. Man kan vel ikke forvente at motorsagkyndig gør dig opmærksom på at der er fuld stop i krydset??
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 11:53, rettet 03/01-05 11:54 
Poul > Sådan havde jeg ikke læst den. Du har ret. Hvis en sagkyndig beder en om at fortsætte ligeud i krydset, forventer han vel også, at man stopper op, hvis der er ubetinget vigepligt eller fuldt stop? :P

Troede i øvrigt det var strengt forbudt at lokke elever i en fælde!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 11:57 
Det eneste jeg er bange for, er at komme til at lave en eller anden tåbelig fejl i al min nervøsitet. Sådan noget som at overse en højre vigepligt, gå i stå fordi mit koblingben ryster, eller andre tåbelige ting, som man ellers altid har haft tjek på.

Tror jeg ska' ta' en halv nervepille inden ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
D.B.M.D.B.M.Skrevet 03/01-05 12:02 
Jeg dumpede min første køreprøve fordi jeg var for tøvende og for forsigtig, så prøv at undgå det.

Prøv desuden at lade være med at køre nogen ned - det plejer ikke at være noget den motorsagkyndige kan li' ;o)

Pøj pøj og husk nu at slappe lidt af, så går det som regel meget bedre.
PlaykidPlaykidSkrevet 03/01-05 12:29 
At bilen går i stå et par gange burde ikke gøre så meget, ikke i følge min kørelære.
Men man skal nok alligevel prøve at holde bilen igang;)
Spiller nu: Halo 3
PoulPoulSkrevet 03/01-05 13:23 
Må indrømme jeg ikke kan nikke genkendende til det med at være for forsigtig. Jeg bestod første gang, men fik at vide jeg netop var en smule for forsigtig, men at han ikke ville dumpe mig på det, for better safe than sorry....
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-05 14:19 
cosmos_dk>
Troede i øvrigt det var strengt forbudt at lokke elever i en fælde!

Ham Motorsavs gutten min ven var oppe hos, ville ha ham til at tænde for varmen mens de kørte. Men heldigvis havde kørelæreren advaret mod dette forinden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 15:26 
Konsolkongen>
cosmos_dk>
Troede i øvrigt det var strengt forbudt at lokke elever i en fælde!

Ham Motorsavs gutten min ven var oppe hos, ville ha ham til at tænde for varmen mens de kørte. Men heldigvis havde kørelæreren advaret mod dette forinden.

Hvorfor må man ikke tænde for varmen mens man kører da?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
APHAPHSkrevet 03/01-05 16:42, rettet 03/01-05 16:48 
Poul>
Må indrømme jeg ikke kan nikke genkendende til det med at være for forsigtig. Jeg bestod første gang, men fik at vide jeg netop var en smule for forsigtig, men at han ikke ville dumpe mig på det, for better safe than sorry....

Motorsagkyndige er åbenbart meget forskellige, for da jeg tog køreprøven, fik jeg af vide, at det var bedre at køre 5km/t for hurtigt end 5km/t for langsomt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PoulPoulSkrevet 03/01-05 17:00 
Ja, de er sikkert meget forskellige. Min gik meget ind for at bremse stille og roligt hen mod et rødt lys, for det kunne jo være at det blev grønt inden man kom der hen, mens han fortalte om en kollega som lærte sine elever at køre med fuld fart hen mod et rødt lys og så ellers bremse lidt hårdere op.
CrishakeCrishakeSkrevet 03/01-05 18:13, rettet 03/01-05 18:13 
Hvordan gik det så Cosmos? :-)
AsseAsseSkrevet 03/01-05 18:18, rettet 03/01-05 18:18 
Kan en svare på det med varmen? Ville jeg faktisk gerne vide :)

Chrishake: Det er vist ikke tirsdag endnu ;)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/01-05 18:21 
Bare slap af i kroppen og lad være med at tænke på at dumpe, så skal det nok gå ;)
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 03/01-05 18:54 
Det eneste jeg kan tænke på, er at man skal have øjnene på vejen hele tiden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BobbeBobbeSkrevet 03/01-05 19:14 
Mr.Good>
Kan en svare på det med varmen? Ville jeg faktisk gerne vide :)

Aner intet om det, men tror det har noget at gøre med at holde øjnene på vejen, eller sådan noget.....
Spiller nu: Wii
dpldplSkrevet 03/01-05 19:24 
det med varme er faktisk meget simpel. Og det finder man hurtig ud af når man har kørekort. de sek det tager dig at indstille den, kan du været røget over på anden siden af vej eller ramt lige op i en bil. (så galt er det nu ikke gået for mig endnu, men tæt på :P)

Det skal nemlig ikke meget mere til. Man skulle helst kunne stil varm uden at kigge på den, og det er tit man ikke kan det endnu.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AsseAsseSkrevet 03/01-05 21:04 
Okay, det var også det jeg tænkte at det kunne være sådan noget, men ville jo gerne lige være sikker :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-05 21:32, rettet 03/01-05 21:33 
cosmos_dk>
Hvorfor må man ikke tænde for varmen mens man kører da?

Måske lidt dårligt formuleret. Men manden ville ha ham til at tænde for varmen på en bil som han næsten ikke kender, mens han kørte i et trafikeret område.

Fælden er selvfølgelig at han vil ha een til at koncentrere sig om andet end trafikken.

EDIT: dpl havde svaret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 22:03 
Crishake > det er først i morgen tidlig jeg skal op

og mht. det med varmen, så spurgte jeg lige min kørelærer om det i dag. Han sagde at man skulle sætte varmen på, hvis det var det den køresagkyndige bad om... såeeh... det må man altså gerne.

Og fååårk hvor gik det skidt på min "generelprøve". Det var mørkt, regnfuldt, tåget, kl var 20 og man kunne ikke se en skid på kørebanen. Lavede nogle dumme dumme fejl, overså højre vigepligt pga jeg ikke kunne se en skid. Håber regnen bliver væk i morgen. Heldigvis kommer det da til at være lyst...

wish me luck !
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-05 22:10 
Jo held og lykke!

Skal du ikke køre en time før prøven, så du er varmet op?
Spiller nu: Phantasy Star IV
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 03/01-05 22:12 
Jo det ska' jeg -- fandt jeg lige ud af her til aften :=) Det ska' nok gå... og hvis ikke... ja så må jeg jo bare prøve igen! Men det ska' sku' nok gå!!!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/01-05 22:16, rettet 03/01-05 22:19 
Pøj pøj med det. Dumpede selv til teoriprøven første gang, men havde nogenlunde styr på det ved køreprøven og bestod da.

Har dog ikke rigtig nogle konkrete råd, udover dem der allerede er nævnt.
(...)
dpldplSkrevet 03/01-05 22:17 
bare rolig et par fejl må man godt lave uden han hopper ud af bil :P (jeg glemt da at blink og et par andre fejl, fik heldigvis landevejs turen)

glemt helt at give et råd. Gælder enlig tit om at snakke så meget som muligt ind man skal ud at kører (har hørt om folk der ikke kom til at kører meget mere end 5 minuter)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
AsseAsseSkrevet 03/01-05 22:45 
Held og lykke, ville være træls ikke at bestå første gang :)
valiantvaliantSkrevet 03/01-05 23:42 
Var også også ret nervøs da jeg tog kortet som 18 årig, har været oppe til et par prøver siden og var stadig nervøs, det er vist ikke noget man vokser fra.

Held og lykke herfra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-05 16:48 
Hvordan gik det så?
Spiller nu: Phantasy Star IV
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/01-05 16:53 
Jeg dumpede desværre :(
Alt der kunne gå galt, gik galt!!! Lige fra det øjeblik jeg satte mig ind i bilen var jeg ved at pisse i bukserne af nervøsitet. Sjovt nok havde jeg kørt fuldkommen perfekt og til et 13-tal med min kørelærer timen forinden.

Fuckede gevaldigt op i prøven. Glemte at der er højre vigepligt i lysregulerede vejkryds, hvis lyset er gået ud. Og det var det. Men jeg drønede bare afsted med de andre biler som kørte over. Kort efter det kom jeg til at fucke op, da jeg var for lang tid om at lægge mig ud i venstre vognbane, da jeg skulle svinge til venstre.

Well, jeg kunne slet ikke koncentere mig eller fokusere-- og så MÅTTE det jo desværre bare gå galt. Skal op igen d. 28 Januar-- efter mine eksaminer. Håber fanme jeg består :/
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
AmbyAmbySkrevet 04/01-05 18:14 
Op med humøret. Det skal nok gå.
Jeg bestod først tredje gang.

Første gang dumpede jeg på vej ud fra køreskolen. Så tror mig, det kunne have gået meget værre.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/01-05 19:11 
Dark-Light >

Jeg håber da det går, men det er ikke skide fedt at skulle vente så længe på at komme op igen. Har en forbandet elendig kørelærer, men orker ikke at skifte ham ud nu, når jeg nu kender bilen så godt. Håber på gang nr 2 er lykkens gang.

Og så er man vel også mindre nervøs 2. gang ... håber jeg! Ellers må jeg sq ta' en halv nervepille.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kooikkooikSkrevet 04/01-05 19:23 
Mit råd: Begynd at snak med ham, bare et eller andet i stedet for han bare siger de ting du skal gøre. Hvilket gør han vil føle sig i mere sikre hænder.
AmbyAmbySkrevet 04/01-05 20:51 
cosmos_dk:
jeg skulle vente en hel sommeferie for at komme op igen. Den ferie var sgu svært at nyde...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/01-05 15:37 
Kørelærere er forskellige og motorsagkyndige er forskellige, så det bedste råd jeg kan give dig, er at huske at orientere dig grundigt og tit! Kig lynhurtigt i alle spejle med jævne mellemrum - altså ikke sidde og glane i bakspejlet, blot orienter dig, så du f.eks. ved, hvad farve bilen bag dig har (HINT!).

Kør ikke for langsomt eller for tøvende, men tag heller ikke (dum)dristige chancer.
Et rystende koblingsben er et af de helt store gener, så prøv at holde foden i hvile, når du ikke kobler ind eller ud - det glemmer mange!

Som Jim siger, så skal begge hænder være rattet - ikke højre på gearstangen eller hvilende på håndbremsen, selvom det hurtigt bliver en vane bagefter :)

Pøj pøj!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PoulPoulSkrevet 05/01-05 16:08 
Ærgerligt du dumpede, men som andre har skrevet, så bare tag det roligt, du er ikke den første. Kender manger som har været oppe 2-3 gange.

Nervøsiteten må være nøglen i denne situation, for kørelæren har jo erklæret dig egnet/klar til køreprøven, så du må jo kunne det du skal kunne. Altså er det med at få styr på nervøsiteten inden du skal op igen.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 05/01-05 17:53 
En af mine super gode kammerater var oppe i dag-- han bestod.

Jeg har skiftet til hans kørelærer efter han fortalte mig, at han kun betalte 480 kr for køreprøven OG en køretime inden. Jeg betalte 600 kr.

Er pænt overbevist om, at min kørekærer (min EKS kørelærer) er korrupt. Håber det bliver bedre med ham den nye. Skal køre et par gange med ham inden prøven d. 28 :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
CronossCronossSkrevet 05/01-05 21:13 
Jeg var til køreprøve i tirsdags.

I starten af december aflyste jeg køreprøven jeg skulle have her i tirsdags, da både jeg og min kørelærer mente at jeg skulle have nogle flere timer. Jeg var faktisk ret ringe til at køre bil - mest af alt fordi jeg bliver nervøs.

I mandags, efter at jeg ikke har kørt bil i tre uger, ringer min kørelærer og siger at han har glemt at afbestille køreprøven. Han siger også at han giver en kvajekøreprøve bagefter, så jeg bare kan tage denne som en øveprøve.

Jeg har så en halv times kørsel før jeg skal op, hvorefter min kørelærer griner lidt og siger at jeg ikke kan bestå på det jeg kan nu.

Så kører jeg, det går perfekt, ikke nogle fejl fra min side, og jeg får mit kørekort.
Det var sært - men lækkert :)
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 06/01-05 00:01 
svin... :)

Håber FANME jeg består 2. gang!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig