X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil


Svar
CoreCoreSkrevet 29/12-04 21:49 
Nu har jeg idag lige fuldendt min R.E.-samling med Resident Evil: Outbreak (i hvert fald indtil 4'eren udkommer).

Så nu er jeg kommet til at tænke over kronologien i spillene, så hvis der har nogle der ligger inde med viden om det, så kunne jeg da godt bruge en hånd.

Derudover så mente jeg at vi generelt godt bare kunne bruge en tråd om denne rigtig fede spil-serie (i hvert fald i mit univers), hvad har i spillet, hvor langt er i kommet og hvad syntes i er det bedste spil i serien osv osv...

Min idé om kronologien (hæmmet af at jeg stadig mangler at spille et par titler):

1.
Resident Evil Zero,

2.
Resident Evil,

3.
Resident Evil 2,

4.
Resident Evil 3,

5.
Resident Evil: Code Veronica X samtidig med Resident Evil 4,

...men hvor falder Outbreak ind ?

Survivor-spillene har jeg ikke taget med, da jeg ikke mener at de er "rigtige" R.E.-titler...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 29/12-04 22:01, rettet 29/12-04 22:08 
Well, jeg tror at Outbreak foregår mellem Resident Evil 2 og Resident Evil 3 (har ikke spillet Outbreak så aner det faktisk ikke), eftersom at det var der at "udbruddet" hovedsageligt skete...

Desuden, så hvis vi skal have Resident Evil Gaiden med ind i tidslinjen, så mener jeg at den foregår ca. samme tid som RE: CVX eller sådan noget...

Men indtil videre har jeg selv gennemført dem alle undtagen Outbreak (bygger det overhovedet "rigtigt" videre på historien?) og Resident Evil: Code Veronica X... sidst nævnte har jeg dog lige bestilt til 175 kr til Gamecube :)

Indtil videre synes jeg klart at REmake er det bedste af spillene. Stemningen er rent ud sagt fantastisk, og man føler sig virkelig bange og forfulgt når man render alene rundt i det kæmpe mansion. Også sidehistorien med Lisa Trevor er virkelig bemærkelsesværdig og er klart et plus.
Som runner-up kommer RE2, derefter RE3 og så til sidst REØ men de er stadig alle sammen suveræne...

Men ja, IMO er Resident Evil også en af de fedeste spil serier nogensinde, så er det bare surt man ikke kan sige det samme filmmæsigt :(

Serien har ellers bestemt forudsætningerne og grundlaget til at kunne blive rigtig fed på det store hvide lærred...
FanboyFanboySkrevet 29/12-04 22:08 
Syntes også at REmake er det bedste RE spil jeg har spillet, men det er også det eneste jeg har gennemført.

Når nu vi snakker film syntes jeg da at RE:apocalypse var et ok forsøg på en filmatisering af serien, og hvis man godt kan lide fede action sekvenser og syntes det er nok indhold i en film(som jeg gør)så er det skam en god film, dog manglede den lidt uhygge.
RuneSPRuneSPSkrevet 29/12-04 22:15 
Resident Evil - Apocalypse var en OK action film - det var bare en elendig Resident Evil film...
psychomantispsychomantisSkrevet 29/12-04 22:47, rettet 29/12-04 22:54 
Resident Evil 3 fortsætter historien umiddelbart efter nummer 1, og kommer derfor før nummer 2.

EDIT: Men jeg kan selvfølgelig tage fejl...Husker ikke historien i 2'eren så godt. Har lige slået op i EDGE temanummeret, og der står at 2'eren foregår både før og efter etteren?
John DoeJohn DoeSkrevet 29/12-04 22:47 
Fundet på et andet forum :

re Ø
re: remake/1
re2
re outbreak #1+2
re: survivor
re3
re: survivor 4: dead aim
re:gaiden
re: code veronica
re: survivor 3
re: 4
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
RuneSPRuneSPSkrevet 29/12-04 23:28 
psycho: hvordan kan 3'eren foregå FØR RE2 når raccon city bliver sprængt i luften i 3'eren :)?
psychomantispsychomantisSkrevet 29/12-04 23:34 
Ja det er jo lidt af en gåde...
psychomantispsychomantisSkrevet 29/12-04 23:46 
Taget andet sted fra.

Resi 0
REmake
Resi 3 (part 1)
Resi 2
Resi 3 (part 2)
Gun Survivor
Resi Code Veronica X
Dead Aim
Resi 4

Tjah, det forklarer jo de divergerende opfattelser af hvor resi 3 skal placeres. Kan godt huske eksplosionen til sidst og at jeg studsede over det dengang, da jeg under hele spillet havde fornemmelsen af at det foregik før resi 2. Men historien i de spil er jo heller ikke den mindst kringlede i spilhistorien...
RuneSPRuneSPSkrevet 06/01-05 00:33 
Her er der en fuld timeline, hvis nogen skulle være interesseret:

Timeline....
jaesjaesSkrevet 07/02-14 15:46, rettet 07/02-14 15:49 
Mamoru Samuragochi - der har komponeret til RE og Onimusha - er åbenbart den japanske Milli Vanilli. Lidt af en skandale-historie må man sige.

"Japanese musician Mamoru Samuragochi has admitted to hiring a ghost composer to assist in scoring the soundtracks for Onimusha, Resident Evil: Director's Cut, and other works that he previously claimed to have written himself."
http://www.joystiq.com/2014/02/05/resident-evil-onimusha-soundtrack-creator-hired-a-ghost-compose/

"Part-time music teacher Takashi Niigaki said during a televised press conference in Tokyo that he was the ghost composer for Mamoru Samuragoch..."
http://www.joystiq.com/2014/02/06/teacher-claiming-to-be-resident-evil-ghost-composer-says-samurag/
slk486slk486Skrevet 07/02-14 15:54 
Det er faktisk meget imponerende at den historie er nået helt til EB :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig