X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dance UK


Svar
WehnerWehnerSkrevet 28/12-04 14:22 
Er der nogen, der har købt Dance UK til Xbox:

http://www.play.com/play247.asp?page=search&searchtype=XBOX&searchstring=dance+uk

Det bruger så vidt jeg kan se en speciel 8-vejs-dansemåtte, hvilket afføder flg. spørgsmål:

Er disse nye måtter bagudkompatible med Xboxens andre dansespil, eller skal man have to typer måtter?

Hvor kan man købe de nye dansemåtter i løs vægt (der følger jo kun en med spillet?

Og kender nogen et sted, hvor man kan få spillet ligeså billigt som på Play.com (£27), hvor det desværre er udsolgt?

Vil i det hele taget gerne høre om erfaringer med spillet, da jeg overvejer et køb.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 04/01-05 00:00, rettet 04/01-05 00:07 
Nu har jeg haft mulighed for at teste Dance UK med de gamle måtter, og de kan ikke bruges. Sagen er den, at Dance UK benytter otte retninger i stedet for DDRs fire. Derfor skal måttens hjørneknapper, der jo er a,b,x,y også bruges. Men de sidder desværre forkert placeret på de gamle måtter (eller i Dance UK snarere) således at når der på skærmen kommer en pil op mod venstre, skal man trykke på måttens øverste højre hjørne osv.

Så hvis der skal danses Dance UK skal man have fat i to nye måtter. Ville bare gerne være 100% sikker på, at disse er bagudkompatible med Dancing Stage, inden jeg køber...

EDIT: Det er Logic 3-måtterne, jeg har prøvet med. De har ser ud til at passe: http://www.play.com/play247.asp?searchtype=XBOX&searchstring=dance&page=search for her sidder knapperne anderledes end på dem man normalt kan købe i Danmark. Jeg dobbeltchecker lige i morgen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 04/01-05 01:37 
Nå, jeg gik alligevel ikke i seng, så her kommer svaret. Måtten skal blot konfigureres således:

B ↑ A
← →
Y ↓ X

På de måtter jeg har set i både EB og Game er B og A samt Y og X byttet rundt. Genialt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-05 07:28, rettet 04/01-05 09:18 
Men Logic 3 måtterne passer fint?

Ligemeget :)

Kan du lave en liste over de sange der er med?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 12/01-05 15:36 
Nå, glem alt det pladder, jeg tidligere har skrevet det viser sig nemlig *host* at man under options i spillet kan ændre configuration, så Logic3-måtterne osv. også passer.

Det lader altså til, at alle eksisterende måtter kan bruges med Dance UK.

Spillet + måtter er i øvrigt bestilt, så der kommer nok en melding om hvilke sange der er med, om de otte veje holder osv. senere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 01/02-05 11:57 
Vi fik så endelig danset i lørdags. Dance UK adskiller sig som nævnt fra Dancing Stage/DDR ved at bruge alle otte retninger. Pilene bevæger sig fra midten af skærmen i den retning, man skal træde.

Gameplayet ligger dog en smule under Konamis spil, men det er bestemt et værdigt supplement.

For folk der som mig ikke rigtig gider danse til alt det ukendte semi-tekno, som DDR er fyldt med, er Dance UK et must-buy. Jeg nævner:

Sugababes: Round Round
Sugar Hill Gang: Rapper's Delight
Rachel Stevens: Sweet Dreams my LA Ex
Gina G: Ooh Aah Just a Little Bit
Junior Senior: Move Your Feet
M: Pop Music
Run DMC vs. Jason Nevins: It's Like That
Jamelia: Superstar
Random Dude: Hey Baby

osv.

Det bedste af det hele er, at alle sangene er i fuld længde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 01/02-05 12:20 
..Så tror jeg faktisk jeg foretrækker DDR's "ukendte semi-tekno". Det er et dansespil, ikke et hørmerepopmusikspil. Der er iøvrigt meget kendt musik i DDR, men det er ikke altid det bedste. F.eks. fungerer Chumbawamba slet ikke i 2nd Remix. Men hvis Dance UK kan sælge på det, er det jo fint nok.
Det skal lige siges at det er meget svært at udgive den slags spil i Europa, hvor en masse forskellige, individuelle pladeselskaber sidder til rettighederne til de forskellige sange, så det er ganske godt gået af dem, selvom det ikke lige er det fedeste sange, de har fået med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/02-05 12:31 
Man skal ikke kimse af lidt god pop-musik.

Jeg er klar over, at DDR-spillene gerne lige har 2-4 kendte numre med, men det er bare for lidt at betale flere hundrede kroner for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 01/02-05 12:37 
Det er vist et spørgsmål om smag.
Personligt køber jeg spillene for gameplayets skyld, og ikke for sange, jeg kender. Og de absolut fedeste "danse" i DDR knytter sig til de spillets originale sange.
Men hvorvidt det er 2-4 kendte sange eller 10-15 afhænger vist af hvor meget musik man kender. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/02-05 12:51 
Med kendte sange mener jeg naturligvis hits.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 01/02-05 17:17 
Jeg kan næsten ikke komme over, hvor fedt det var at spille danse spil (har aldrig prøvet det før). Musikken i begge spillene var fremragende. Dog gi'r det lige det extra, at det er noget musik man rent faktisk *kender*, som optræder i Dance UK; Hey - du glemte at nævne Brickhouse, Wehner ;-)

Anyway - næste gang, så tager jeg mig sammen, og så satser jeg stærkt på en ranking som er bedre end en D :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 01/02-05 17:57 
Brick House var faktisk i et af DDR-spillene, men ja - det er ret sjovt, når man er nogle stykker. Næste gang inkluderer vi en enkelt genstand alkohol eller to.

"Lionel Richie! He ain't been black since The Commodores"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-05 11:19 
Wehner>
Næste gang inkluderer vi en enkelt genstand alkohol eller to.

Samt Singstar eller Karaoke Revolution. Det skal nok blive sjovt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig