X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sin City - jeg er solgt!


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 11:22 
Uden at der går for meget Okotta i den, vil jeg udråbe næste års bedste film :-)

Traileren til personen, der TROR han har alt!
93 emne(r).
« < 1 2

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/04-05 14:40 
1. april? Hvor står det henne? Nååh, den udkom 1. april i USA (og det var ikke en joke, nej)

Dansk biograf-udgivelse er 3. juni.
LessCDTLessCDTSkrevet 10/04-05 14:52, rettet 10/04-05 14:52 
Ok, var bare lettere mistænksomt =D .. men det er da fedt at den rent faktisk kommer
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
SarnathSarnathSkrevet 10/04-05 16:07 
Er der ingen der har læst tegneserien?
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/04-05 16:18 
Nej ;)
GakuGakuSkrevet 10/04-05 16:27 
Lidt Sin City har man vel altid læst
GakuGakuSkrevet 10/04-05 17:11 
Hvis man har svært ved at vente på Sin City og derfor vil læse noget af Frank Miller vil jeg anbefalde disse tegneserier :

Batman: The Dark Knight Returns
Batman: Year One (Tegnet af David Mazzucchelli)
Daredevil Visionaries: Frank Miller Vol. 2
Elektra Assassin (Billeder af Bill Sienkiewicz)
Sin Ciy Vol. 1: The Hard Goodbye

Sin City: That Yellow Bastard er bedre end The Hard Goodbye, men der er nu et eller andet over originalen.

Ellers har ign også lavet en liste over hvad de synes man skal læse :

Essential Frank Miller på ign
GakuGakuSkrevet 04/06-05 21:40, rettet 04/06-05 21:46 
Nu er filmen kommet i bio. Jeg kan på det varmeste anbefale folk at tage ind og se den på den store skærm. Den levede op til mine forventninger, som ikke var små.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 00:30 
Den er fed ja - Jeg synes tegneserien var lidt bedre, men den ligger sig så tæt op ad som muligt, og det er rigtigt flot.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kingsizekingsizeSkrevet 05/06-05 00:40 
Glæder mig også utrolig meget til at se den imorgen aften. jeg har aldrig stiftet bekedskab med tegneserien, men stilen tiltaler mig meget!

Håber bare der ikke går Spy Kids i den! :)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
IqonIqonSkrevet 05/06-05 01:23 
Jeg så den i går. Hvilken fremragende film! Jeg overvejer lidt at tage i biografen og se den igen, noget jeg ellers aldrig har gjort med nogen anden film tidligere :) Jeg har desværre ikke læst tegneserien endnu, men det skal jeg da helt klart have gjort efter at have set filmen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/06-05 01:51, rettet 05/06-05 01:54 
kingsize>
Håber bare der ikke går Spy Kids i den! :)

Du være ganske rolig der er absolut intet Spy Kids over den, heldigvis!!! ;-)

Det er nok den absolut fedeste film Robert Rodriguez har lavet siden El Mariachi(Okay, Desperado og The Faculty var da også meget sjove, men ikke ligefrem mesterværker). Er det bare mig, eller har han derudover ikke lavet andet end film, som er lige til at lukke op og skide i?

Men nu har han endelig fået en vis legemsdel ud af en vis anden legemsdel og har lavet en film, der bare er top nice.

I LOVE IT :-)
AV Intelligent Terminal
kingsizekingsizeSkrevet 05/06-05 02:32 
helt ening... ingen af hans film har været på højde med "El Mariachi"!
"Once Upon a Time in Mexico" var også ganske forfærdlig. på samme måde har jeg det med de film han ellers har lavet sammen med Quentin Tarantino!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-05 08:26 
Fantastisk film!

11 ud af 10 stjerner til mickey Rourke(Marv). Hold da op, for et comeback for ham. Er du da sindssyg....

Bruce Willis gjorde det også godt:)
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-05 09:32 
11 ud af 10? Det er jo en ægte Molyneux-vurdering :-)

Jeg prøver lige hvordan ordet ligger i bevidstheden: "Mesterværk!" Jo, det virker rigtigt. Glæder mig enormt til toeren (som er i planlægningsfasen, havde I regnet med andet).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/06-05 23:26 
Hvor tro er den mod tegneserien?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 23:54 
Forholdsvis meget. Jeg synes selv bedre om tegneserien, men filmen er absolut værd at se.

Se evt. nedenstående billeder. :)

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dimension_films/sin_city/_group_photos/mickey_rourke9.jpg

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dimension_films/sin_city/_group_photos/jessica_alba10.jpg

http://rds.yahoo.com/S=96062883/K=sin+city/v=2/SID=e/l=IVS/SIG=14i2gb4qo/EXP=1118094794/*-http%3A//us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dimension_films/sin_city/nick_stahl/sincity_compare1.jpg

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dimension_films/sin_city/clive_owen/sincity_compare1.jpg
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 06/06-05 00:19 
Jeg har lige set filmen her til aften og måtte så også lige tage et nærmere kig på tegneserien.
Min konklusion er at man skulle tro at de havde brugt tegneserien som storyboard. Mange af kameraindstillingerne er så identiske at det ikke er citat men bare genskabelse i et andet medium.

Med andre ord er der stort set intet tilført, udover at man nu kan forbinde figurene til nogle type-skuespillere.

Jeg kunne egentlig godt li' filmen da jeg så den i biografen, men efter at have kigget nærmere på det oprindelige forlæg, synes jeg måske ikke det var nødvendigt at lave den. Så vidt jeg kan se tilføjer den intet nyt af værdi.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 06/06-05 00:27 
dRxL>
Min konklusion er at man skulle tro at de havde brugt tegneserien som storyboard.

Jeg svarer inden Gaku, fordi jeg kan:

De brugte tegneserien som storyboard.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/06-05 00:42 
Hyakotake>
11 ud af 10? Det er jo en ægte Molyneux-vurdering :-)

Jeg prøver lige hvordan ordet ligger i bevidstheden: "Mesterværk!" Jo, det virker rigtigt. Glæder mig enormt til toeren (som er i planlægningsfasen, havde I regnet med andet).



Jamen mate! Det er Mickey Rourke! Har han nogensinde lavet en bare halvgod rolle?

Han er jo helt fantastisk. Han er oppe og flyve, og når man ser ham på skærmen for man lyst til at tage en stol og slå sig selv så hårdt i ansigtet med den, at man begynder at bløde. Han er da den allersejeste person jeg længe har set i en film;)
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 06/06-05 00:45 
Harley Davidson and the Marlboro Man?

Han var også ret god i Once Upon a Time in Mexico.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 06/06-05 01:34 
dRxL>
Så vidt jeg kan se tilføjer den intet nyt af værdi.

Men det var vel heller ikke meningen. Formålet (udover at tjene penge) var vel at vise historien/universet for en masse biografgængere, som aldrig har hørt om tegneserien og sikkert heller ikke læser nogen.

Muligvis vil filmens succes også betyde en renæssance indenfor film noir-genren - noget jeg bestemt ikke vil beklage.
HeroldHeroldSkrevet 06/06-05 02:20 
Der er måske ikke noget nyt, men alene det at den er så tro mod mediet som den er, er i sig selv nyskabende. Jeg tror nu ikke rigtigt det havde kunne lade sig gøre med en anden tegneserie... Men kunst vil jeg helt bestemt mene at det er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/06-05 08:21 
Man kunne kun have håbet på, at film som "League of Extraordinary Gentlemen" havde været lige så tro mod kildematerialet. For som det endte, er der nærmest ingen sammenhæng mellem de to medier. Velfortalt historie med rustik visualia >--< plat pop-action med halvdårlig CGI.

Er Marv godt nok den sejeste? Jeg har stadig svært ved at vælge: Hartigan og Miho står for tiden på sejrsskamlens højeste punkt og skubber til Marv. Hvem falder mon ned? (Det kommer også an på, hvad man lægger i ordet "sej").
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/06-05 08:25 
Valkyrie>
Jamen mate! Det er Mickey Rourke! Har han nogensinde lavet en bare halvgod rolle?

Du har ret. http://imdb.com/name/nm0000620/ Jeg så hans rolleliste igennem, og der er ikke én eneste pragtpræstation, som står klart i hukommelsen af de film jeg har set. Marv er med lethed hans bedste rolle. Mon han står til en lille renæssance a la John Travolta/Pulp Fiction?
WehnerWehnerSkrevet 06/06-05 10:20 
Herold>
Der er måske ikke noget nyt, men alene det at den er så tro mod mediet som den er, er i sig selv nyskabende. Jeg tror nu ikke rigtigt det havde kunne lade sig gøre med en anden tegneserie... Men kunst vil jeg helt bestemt mene at det er.

Corto Maltese-tegnefilmen baseret på Corto Maltese i Sibirien er lige så tro mod forlægget. Det er så også en tegnefilm, men alligevel - det kan vel lade sig gøre med det meste. Det er bare sjældent, det sker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 06/06-05 11:17, rettet 06/06-05 11:19 
Hyakotake>
Er Marv godt nok den sejeste? Jeg har stadig svært ved at vælge: Hartigan og Miho står for tiden på sejrsskamlens højeste punkt og skubber til Marv. Hvem falder mon ned? (Det kommer også an på, hvad man lægger i ordet "sej").

IMO er film-Miho kun en bleg bleg skygge af tegneserie-Miho. Hun er ikke specielt god. Marv er dog fuldt ud lige så god.

"Mon han står til en lille renæssance a la John Travolta/Pulp Fiction?"

Njarh. Travolta havde trods alt haft succes inden Pulp Fiction. Det kan man ikke helt sige at Rourke har haft på samme måde?

Edit:

Wehner: Det kan godt være du har ret - Min tankegang lå også mere over på de andre tegneserier, der har været filmatiseret - som fx. Spider-Man, der IMO ville være meget svær at lave på samme måde. Sin City er unik i sin rå stil og opbygning af historien, der gør at den faktisk frame by frame kan overføres næsten direkte til det hvide lærred.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 06/06-05 11:22 
9½ uge var dengang kæmpestor, så mon ikke det er noget af samme historie:

Skuespiller får megahit.

Skuespiller kan ikke holde niveauet og laver crap.

Skuespiller bliver mere eller mindre glemt.

Stærk instruktør hiver skuespiller op ad sølet.


Forskellen er så bare, at John T. stadig så godt ud, da QT hev ham op. Det samme kan man ikke helt sige om Mickey.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/06-05 11:24 
Valkyrie>
Jamen mate! Det er Mickey Rourke! Har han nogensinde lavet en bare halvgod rolle?

Han spiller da glimrende i Angel Heart som iøvrigt også er en rigtig god film.
(...)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-05 11:31 
Hot damn den film er fed!

Og jeg synes tegneserien var lidt for stenet til at den rigtig fangede mig.

Man kan sige at filmens eksistensberettigelse, er at sætte lyd/billede på den der underspillede stil, som jeg ikke havde tålmodighed til at forestille mig selv da jeg læste tegneserien.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 06/06-05 14:04 
I må heller ikke glemme at tegneserien som udgangspunkt var en slags "noir-extreme" pastiche, så det er vel ikke så besynderligt at den så let lader sig føre tilbage til filmmediet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 06/06-05 15:00 
Nu har jeg ikke læst tegneserien, men jeg syntes filmen var rigtig fed.

Desværre blev jeg nødt til efterfølgende at fortælle min ven som var med mig, at den række scenerne blev fortalt, nu altså ikke var kronologisk.

Fed oplevelse og en af de mest brutale film jeg har set.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 06/06-05 19:41, rettet 07/06-05 01:03 
Wehner>
9½ uge var dengang kæmpestor, så mon ikke det er noget af samme historie:

Skuespiller får megahit.

Skuespiller kan ikke holde niveauet og laver crap.

Skuespiller bliver mere eller mindre glemt.

Stærk instruktør hiver skuespiller op ad sølet.

Der er mange aspekter af Mickey Rourkes karriere. Jeg læste et par interessante interviews i går, og den ser vist nogenlunde sådan ud:

MR får relativt stort megahit (Year of the Dragon).

MR får megahit (9½ uge).

MR kan ikke leve under autoritet og kan heller ikke lide at filmbranchen er så kommerciel, som den nu en gang er, og får derfor mange fjender i branchen.

MR bliver træt af skuespillerfaget (bl.a. pga. ovenstående), og forfølger sin drøm om at blive professionel bokser (ca. 91-95).

MR er en rigtig god bokser (10 vundne og 2 uafgjorte kampe som professionel), men får aldrig titelkampen og vælger igen at blive skuespiller på fuld tid.

Hollywood har svært ved at tilgive de gamle intriger, og MR kan stort set ikke få nogle jobs.

Det går langsomt fremad, og MR kan med roller i film som Spun, Once Upon a Time in Mexico, Man on Fire, Sin City og Domino se et svagt lys forude.

Det er iøvrigt også interessant, at både Rumble Fish og Angel Heart blev kæmpe kommercielle flops på trods af, at de er ganske kritikerroste, og nu også lidt er blevet nogle kultfilm.

EDIT: Mht. hans ansigt, er der både rygter om plastikkirurgi, og at det skyldes boksning/operationer som følge af bokseskader - han boksede vist nok på et tidspunkt jævnligt kampe, hvor der ikke blev brugt boksehandsker.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/06-05 20:02 
jaes>
EDIT: Mht. hans ansigt, er der både rygter om plastikkirurgi, og at det skyldes boksning/operationer som følge af bokseskader - han boksede vist nok på et tidspunkt jævnligt kampe, hvor der ikke brugtes boksehandsker.

Og Botox!

Den lyder bedre og bedre, faktisk alle anmeldelser har været positive:

Selv her er den rost :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/06-05 22:00 
Argh, Born2Play! Du fik lige min puls og mit blodtryk helt op i det røde felt med det Christian link dér! :-)

Det er dog utroligt, hvor snævertsynede både anmelder og kommentatorerne er. Fyldt med subjektivitet og unøjagtigheder... men hvad kan man forvente af folk, som læser Biblen og synes at alt er soleklart.

(Jeg burde virkelig købe nogle chill pills og/eller lade være med at læse den slags links)
ZøvnigZøvnigSkrevet 08/06-05 03:09 
dRxL>
I må heller ikke glemme at tegneserien som udgangspunkt var en slags "noir-extreme" pastiche, så det er vel ikke så besynderligt at den så let lader sig føre tilbage til filmmediet?

Der kan jeg på ingen måde følge dig. Der er da netop lagt et kæmpe arbejde i at overføre den til filmmediet på så "tro" en måde som overhovedet muligt. Og derfor har det med garanti været alt andet end let. De kunne have gjort som så mange andre og bare lavede "noget lidt derhend af" Men nej. De har tværtimod kastet alt ind på at genskabe den helt unikke stemning fra tegneserierne. Hvor tit er det overhovedet lykkes på så overbevisende måde før?
Som jeg ser det er den film ren kunst. Et bevis på hvad man kan film mæssigt hvis man virkelig vil skabe noget helt specielt. Jeg er dybt imponeret over den film og kan kun anbefale den til alle der går op i film og nyder lækre stilfulde billeder lige så meget som selve historien :)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/06-05 08:46, rettet 08/06-05 08:46 
jaes>

Der er mange aspekter af Mickey Rourkes karriere. Jeg læste et par interessante interviews i går, og den ser vist nogenlunde sådan ud:

MR får relativt stort megahit (Year of the Dragon).

MR får megahit (9½ uge).

MR kan ikke leve under autoritet og kan heller ikke lide at filmbranchen er så kommerciel, som den nu en gang er, og får derfor mange fjender i branchen.

MR bliver træt af skuespillerfaget (bl.a. pga. ovenstående), og forfølger sin drøm om at blive professionel bokser (ca. 91-95).

MR er en rigtig god bokser (10 vundne og 2 uafgjorte kampe som professionel), men får aldrig titelkampen og vælger igen at blive skuespiller på fuld tid.

Hollywood har svært ved at tilgive de gamle intriger, og MR kan stort set ikke få nogle jobs.

Det går langsomt fremad, og MR kan med roller i film som Spun, Once Upon a Time in Mexico, Man on Fire, Sin City og Domino se et svagt lys forude.

Det er iøvrigt også interessant, at både Rumble Fish og Angel Heart blev kæmpe kommercielle flops på trods af, at de er ganske kritikerroste, og nu også lidt er blevet nogle kultfilm.

EDIT: Mht. hans ansigt, er der både rygter om plastikkirurgi, og at det skyldes boksning/operationer som følge af bokseskader - han boksede vist nok på et tidspunkt jævnligt kampe, hvor der ikke blev brugt boksehandsker.

Når ja! Man on Fire! Man on Fire er en fantastisk film:) Hvis I ikke har set den, så skal i.... Tony Scotts bedste, og Denzel Washington er mere bad arse, end i Training Day;)

Men Mickeys rolle er ikke stor i den film. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke lagde mærke til ham. Måske fordi alle hans scener var sammen med Marc Anthony som også åbenbart er en rigtig god skuespiller!:-)


Men det jeg mener med at Mickey gjorde det så godt i Sin City, har måske også noget at gøre med selve Marv? Jeg synes at den figur imponere og makere sig på skærmen mere end jeg har set nogen gør i rigtig lang tid siden. Det virker virkelig som om at han er mere end en stor dum kedelig brute, som Hulk, eller endnu en generisk action helt.

Jeg så den europæiske "tour" hvor alle skuespillerne var i frankrig eller sådan noget for at lave reklame for filmen, og der var en lille fed sekvens med Michael Madsen, der sagde at det var "Mickeys comeback" og jeg syntes det er meget sjovt fordi Michel Madsen jo selv fik et slags stort comeback med Kill Bill 2(IMO):)
Ihvert fald respekt til Mickey Rourke herfra. Jeg syntes at han makerede sig frem foran en lang rigtig gode skuespillere som Clive Owen, Bruce Willis, Benicio Del Toro og Jessica Alba(der bare var rigtig rigtig hot^_^)
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/06-05 10:23 
Michael Madsen spillede i 'Sin City' den samme rolle som han gjorde i langt størstedelen af hans tidligere film. Han er temmelig stereotyp. Han gør det fint nok som han gør det, men det er på ingen måde en pragtpræstation. Han "klarer den lige" uden at hive filmen ned. IMO :-)
dRxLdRxLSkrevet 08/06-05 11:15 
Zøvnig>
Der kan jeg på ingen måde følge dig. Der er da netop lagt et kæmpe arbejde i at overføre den til filmmediet på så "tro" en måde som overhovedet muligt. Og derfor har det med garanti været alt andet end let. De kunne have gjort som så mange andre og bare lavede "noget lidt derhend af" Men nej. De har tværtimod kastet alt ind på at genskabe den helt unikke stemning fra tegneserierne. Hvor tit er det overhovedet lykkes på så overbevisende måde før?
Som jeg ser det er den film ren kunst. Et bevis på hvad man kan film mæssigt hvis man virkelig vil skabe noget helt specielt. Jeg er dybt imponeret over den film og kan kun anbefale den til alle der går op i film og nyder lækre stilfulde billeder lige så meget som selve historien :)

Teknisk pragtpræstation? Ja. Kunst? Bestemt ikke.

Hvad er kunst?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/06-05 11:46 
Bleh!

Det er meningsløst at diskutere hvad kunst er.
[og en smule fornærmende at fortælle andre at de tager fejl]

Desuden står der intet i det link, som udelukker Sin City fra at være kunst.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-05 12:11, rettet 08/06-05 12:13 
Jeg så filmen igår... Og det er uden tvivl det bedste stykke film jeg har set i meget lang tid. Den kører stilen for hårdt. Har aldrig set noget lignende. Den film skal ses igen og igen og igen. Jeg vil suge hver en frame ud af den. vil næsten vove at påstå, at det er den bedste film jeg har set siden pulp fiction...

EDIT: Hvis der er nogen som tvivler på mickey roukes talent som skuespiller... Look no more :)
For The Love Of The Game
yokanabsteryokanabsterSkrevet 22/07-05 01:25 
Lidt sent på den men, feeed film. Fungerer virkelig på trods af green screen, og rigtig god- lonely-man-in-big-city stemning.

Kristen idiot
The negative themes include disrespect for authority, as the story emphasizes corrupt cops, corrupt politicians and corrupt clergy. There are also themes of lesbianism and sado-masochism. There’s no positive spiritual content.

Whatever I’ve described here, it’s inadequate to fully convey the force of the film. It has no overall purpose, other than pushing the envelope just for the sake of “art.” It didn’t need to be made, and no one needs to see it. A mature adult who lives right and who has absolutely no imbalances or secret sins could probably watch it with a minimum of personal side-effects. Anyone else REALLY needs to stay as far away from this kind of material as possible.

AEHRhHRHAHrhhahrrhrhrhrhrhrhrhrrhrhr... TÆnk AT nOGen LÆSer det SERIØST.... arhrrrhhrhrhhrrhhh... fu*k alle kr*stne i usa. :)

Også lige et "topic-related" spørgsmål mig og min ven diskuterede... Hvorfor kom green screen og overtog blue screen, mere eller mindre. Er det bedre, star wars Ep3 er jo også skudt på blue screen, og den er jo ny?
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/07-05 07:02, rettet 22/07-05 07:04 
Det korte svar på Green vs Blue screen er, at hvis du filmer noget, der er blåt, bruger du en grøn skærm. Hvis du filmer noget grønt, bruger du en blå skærm. Det er selvsagt sværere at udskille et blåt objekt fra en blå skærm, så... derfor.

Med de digitale formater er der dog nogle fordele ved green screen.

Du kan læse mere her:

Green vs Blue
nerosnerosSkrevet 22/07-05 15:04 
Arh jeg har ikke set den endnu mand!
Bashful Neophyte
93 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig