X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sin City - jeg er solgt!


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 11:22 
Uden at der går for meget Okotta i den, vil jeg udråbe næste års bedste film :-)

Traileren til personen, der TROR han har alt!
93 emne(r).
1 2 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 11:22 
Uden at der går for meget Okotta i den, vil jeg udråbe næste års bedste film :-)

Traileren til personen, der TROR han har alt!
JuggernautJuggernautSkrevet 27/12-04 11:39 
Ser _meget_ spændende ud! :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 27/12-04 11:41 
Fed tegneserie stil.. lad os håbe der er mere end det ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/12-04 12:16, rettet 27/12-04 12:19 
Yay! :-)

Glæder mig...jagede Comic-con traileren i 1000 år og nu kommer der endelig en "ægte" trailer. Må hellere få læst den danske udgave der næsten lige er kommet.

Og husk Frank Miller er vores ven.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/12-04 13:29 
O_O

Holy horse... Det var noget af en rolleliste!

Går ud fra at det er baseret på en tegneserie... Det ligner dog ikke det sædvanlige marvel halløjsa?
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 27/12-04 14:11 
Det ligner Streets of Fire - med et budget som en TV film.

Og det falder I på røven over?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 14:13 
Valkyrie>
O_O

Holy horse... Det var noget af en rolleliste!

Går ud fra at det er baseret på en tegneserie... Det ligner dog ikke det sædvanlige marvel halløjsa?


Ikke Marvel... ej heller Holy Horse... men

A Horse By Any Other Name
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 14:18 
Okotta>
Det ligner Streets of Fire - med et budget som en TV film.


Budget: cirka $100 mill.

Ja, så kan du komme med alle dine kommentarer om at "hold da k..., så har de godt nok spildt en masse penge" osv.

Kan du for en gangs skyld ikke kommentere noget positivt eller også lade være... dine negative udtalelser (som sikkert har ændret sig til i morgen) er trættende.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/12-04 14:47 
(Bare ignorér ham...)

Ja, super fed stil i traileren...!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/12-04 14:50 
Man kan vel også sige, at War of the Worlds, ud fra den trailer Okotta linkede til, indtil videre bare ligner en åndelig efterfølger til den bovlamme Independence Day. At den bliver bedre er jeg slet ikke i tvivl om, men så længe vi snakker trailere, så synes jeg at Sin City ser federe ud.

Troede indimellem jeg sad og så traileren til en filmatisering af Max Payne spillene, med den film noir/tegneseriestil, der gennemsyrer det visuelle udtryk. Hen mod slutningen er der også et klip, hvor man kan se siluetterne af et par stå og kysse og det kan godt lede tankerne hen på Max Payne 2' cover art. Oh well, det er måske bare mig.
(...)
OkottaOkottaSkrevet 27/12-04 14:52 
Hyakotake>
Budget: cirka $100 mill.

Ja, så kan du komme med alle dine kommentarer om at "hold da k..., så har de godt nok spildt en masse penge" osv.

Kan du for en gangs skyld ikke kommentere noget positivt eller også lade være... dine negative udtalelser (som sikkert har ændret sig til i morgen) er trættende.

Så fordi du har udråbt filmen, til næste års bedste af slagsen, så må jeg ikke synes at udfra *traileren*, at den ligner et billigere remake af Streets of Fire? Selvom jeg synes den gør det, så synes jeg også at det ser stilfuldt ud - ellers ville jeg aldrig sammenligne med Streets of Fire(!)

Hvor ser du at filmen har haft et budget på ca. 100 millioner dollars? Den er lavet på samme måde som Sky Captain and the World of Tomorrow, og den film havde et budget på ca. 40 millioner dollars - ifølge IMDB.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 27/12-04 15:12 
Ser meget, meget lækkert ud. Har aldrig været interesseret i tegneserien. Men lækkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 27/12-04 15:24 
Fox McCloud>
Man kan vel også sige, at War of the Worlds, ud fra den trailer Okotta linkede til, indtil videre bare ligner en åndelig efterfølger til den bovlamme Independence Day. At den bliver bedre er jeg slet ikke i tvivl om, men så længe vi snakker trailere, så synes jeg at Sin City ser federe ud.

Jeg tror man skal forstå ironien i Independence Day, før den er noget værd.

Okotta: De 100 millioner dollars bruges sandsynligvis også i stor stil på skuespillerne, hvor navnene ikke var i helt samme stil i Skycaptain. Jeg synes også at Skycaptain var lidt mere film noir end Sin City ser ud til at blive, så jeg tror at Sin City i sidste ende kræver lidt skarpere og bedre effekter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 27/12-04 15:26, rettet 27/12-04 15:26 
Herold>
Jeg tror man skal forstå ironien i Independence Day, før den er noget værd.

Jeg er ikke helt overbevist om at "ironien" i Independence Day er intentionel. Måske tænker du på Starship Troopers.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 27/12-04 15:38 
Den er også svær at se. :) Det er bare stereotyperne, måden den er lavet på og så det faktum at det er en tysker, der har instrueret.

Det er den tilgengæld ikke i Starship Troopers.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 16:30 
Okotta>
Hvor ser du at filmen har haft et budget på ca. 100 millioner dollars?

Weird, jeg kan ikke finde linket nu... og imdb har ingen detaljer. :-/
OmenOmenSkrevet 27/12-04 16:47 
Ja... jeg synes også den ser super lækker ud!
Vote Ficus!
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/12-04 17:09 
Born2Play>
Må hellere få læst den danske udgave der næsten lige er kommet.


Skulle være meget dårligt oversat. Jeg kan anbefale den engelsk sprogede udgave.
RJKRJKSkrevet 27/12-04 17:21 
Nu har jeg ikke læst den engelske udgave, men den danske slog mig ikke som værende specielt dårligt oversat. Til gengæld synes jeg heller ikke serien (vurderet ud fra første album) er så speciel, som den er gjort til. Stilistisk flot og med en udmærket stil, ja, men ikke fantastisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 27/12-04 17:35 
Herold>
Den er også svær at se. :) Det er bare stereotyperne, måden den er lavet på og så det faktum at det er en tysker, der har instrueret.

Svær at se? Hvis du har ret i at den er der, er den jo fuldstændig åbenlys. Men jeg har altså lidt svært ved at tro på det..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 27/12-04 17:49 
Okotta hvorfor kan du ikke gøre som dit sig, og være mundlam? =D


Okotta>
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 27/12-04 17:55 
Sumez>
Svær at se? Hvis du har ret i at den er der, er den jo fuldstændig åbenlys. Men jeg har altså lidt svært ved at tro på det..

Jeg blev overbevist efter en længere samtale med Steffen Kjelds fra det hedengangne Filmreactor. Det var en af hans kæpheste. :) Jeg vil da heller ikke påstå at det er supertydeligt, men hvorfor skulle Roland Emmerich ellers skrive og instruere som han har gjort?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 27/12-04 19:04 
Hvad snakker vi om? Independence Day er da "bare" lavet i 50'er scifi-stil. Hvad skulle være ironisk? Den overdrevne amerikanske patriotisme? Det er jo bare stilen. Det er i øvrigt intet andet i Emmerichs portefølje der demonstrerer, at han skulle være ironisk på noget tidspunkt (modsat Verhoeven). Og jeg kan ikke se, at det gør nogen forskel, at han er tysker. Så er patriotismen i Air Force One også ironisk ment (Wolfgang Petersen)? Nej, vel...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/12-04 19:13 
PalleJensen>
(Bare ignorér ham...)


Hold op der er nogen der har ondt i r****!
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/12-04 19:32 
RJK>
Så er patriotismen i Air Force One også ironisk ment (Wolfgang Petersen)? Nej, vel...

Mr. President; "GET OFF MY PLANE!!!"

:P
Well crucify the insincere tonight...
AmbyAmbySkrevet 27/12-04 20:03 
Jeg kan stærkt anbefale at give tegneserien en chance. Jeg lånte Sin City(første bog) og har snart gnavet mig igennem det hele.
Tegnestilen og historien er ganske enkelt genial.

For mit vedkommende er 'The Watchmen' rykket ned på anden pladsen :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CoreCoreSkrevet 27/12-04 20:04 
Born2Play>
Og husk Frank Miller er vores ven.

...og det samme er Robert Rodriguez og Tarantino...

Okotta>
Og det falder I på røven over?

...og DET falder jeg på røven over...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/12-04 20:29 
Ok fed trailer.. helt klart en film som jeg skal se..

men jeg tror at denne geninspilling af War of the World bliver for fed...
:http://www.apple.com/trailers/paramount/waroftheworlds/

(forresten .. det bliver også den første film som kommer i HDDVD format...)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 20:52 
RJK>
Hvad snakker vi om? Independence Day er da "bare" lavet i 50'er scifi-stil. Hvad skulle være ironisk? Den overdrevne amerikanske patriotisme? Det er jo bare stilen. Det er i øvrigt intet andet i Emmerichs portefølje der demonstrerer, at han skulle være ironisk på noget tidspunkt (modsat Verhoeven).

Kildematerialet har nok en del at sige i den sammenhæng. 'Independence Day' er (i min fortolkning) skrevet nutidigt, og "blot" med kassesucces for øje. 'Starship Troopers' er af Robert Heinlein skrevet i 1959, og har en masse social kommentar, som Verhoeven tager til sig og formidler i sin film.

Nå, nu røg vi helt off-topic. Sin City! Sin City! Sin City!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-04 20:54 
Core>
...og det samme er Robert Rodriguez og Tarantino...

Ja, Tarantino, som tager sig fyrsteligt betalt for den scene han instruerer. 1 HEL dollar! :-) Det er i hvert fald ikke hans skyld, hvis budgettet sprænges.
OkottaOkottaSkrevet 28/12-04 00:38 
Søgaard>
PalleJensen>
(Bare ignorér ham...)


Hold op der er nogen der har ondt i r****!

Prøv at lægge mærke til hvor gerne han hele tiden vil nævne mig, når han prøver at få det til at se ud som om, at han vil ignorere det jeg skriver.

Det er ret morsomt, og kilden til megen morskab, her hvor jeg sidder.

Og tilbage til emnet(!)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HardballerHardballerSkrevet 28/12-04 00:59 
Okotta, han er ikke den eneste der synes at du er dum at høre på..

Seriøst, du.. Jah.. Glem det..
RJKRJKSkrevet 28/12-04 01:14 
Tilbage til emnet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GakuGakuSkrevet 05/04-05 22:45 
Okotta>
Det ligner Streets of Fire - med et budget som en TV film.

Den ser måske ud til at være blevet en anelse bedre end Streets of Fire.

Lige nu nummer 96 på imdbs top 250
enfenenfenSkrevet 06/04-05 09:07, rettet 06/04-05 09:13 
Okotta>
Hyakotake>
Budget: cirka $100 mill.

Hvor ser du at filmen har haft et budget på ca. 100 millioner dollars? Den er lavet på samme måde som Sky Captain and the World of Tomorrow, og den film havde et budget på ca. 40 millioner dollars - ifølge IMDB.

(gammelt indlæg men jeg quoter alligevel)

Ifølge IMDB har Sin City et budget på ca. $45 millioner. I budgettet skulle skuespillernes lønninger også gerne være inkluderet.

Filmen ser dog god ud, men mange film ser jo gode ud i en trailer. Jeg håber dog den holder. Helt galt kan det jo ikke gå, når Robert Rodriguez er co-director. Listen af skuespillere ser også fornuftigt ud.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 06/04-05 09:25 
Streets of Fire! Den kunne jeg godt tænke mig at se igen. Sidst var da jeg havde Crockett hår, turkist surfboard og drak Pisang Ambon.
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/04-05 09:27 
RJK>
Nu har jeg ikke læst den engelske udgave, men den danske slog mig ikke som værende specielt dårligt oversat.

Jeg vil gerne endnu en gang anbefalde den amerikanske udgave (som netop er kommet i nyt oplag). Prøv i øvrigt at læse hvad Thomas Thorhauge mener om den danske version.

Thorhauge anmelder Sin City i Rackham
dRxLdRxLSkrevet 06/04-05 10:14 
Kæresten er stor Noire fan, så jeg undgår vel ikke at blive slæbt med ind og se den ;-)
Ser fin ud dog =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/04-05 10:33 
Mit største problem er at jeg hader Mickey Rourke. Han er en talentløs fordrukken bums, som støtter IRA økonomisk med de penge han uretmæssigt har tjent ved at "spille" med i en række middelmådige film.
KalicolaKalicolaSkrevet 06/04-05 10:38, rettet 06/04-05 10:39 
Det er så den film jeg glæder mig mest til at se iår... starwars... hvad er det?

forkert.. mickey rouge (eller hvad han nu hedder) er en rigtig go skuespiller.
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 06/04-05 10:56 
JAA>
Streets of Fire! Den kunne jeg godt tænke mig at se igen. Sidst var da jeg havde Crockett hår, turkist surfboard og drak Pisang Ambon.

Wow - jeg fik lige et flashback til 1988, hvor jeg var ude for det samme. Skift det turkise surfboard ud med "så RoboCop for første gang - IMENS jeg drak Pisang Ambon". Spooky.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/04-05 11:17 
Darknon>
forkert.. mickey rouge (eller hvad han nu hedder) er en rigtig go skuespiller.

Jups, helt deroppe ved siden af f.eks. Lawrence Oliviér, og Al Pacino.
KalicolaKalicolaSkrevet 06/04-05 11:26 
king chaos, det har jeg ikke sagt... Og hvad er det iøvrigt for en underlig bemærkning?
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/04-05 11:53 
Det er da ikke underligt. Og det var det eneste jeg kunne finde på mens jeg ledte efter de film hvor han spiller godt (altså ikke bare spiller sig selv = fordrukken bums).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/04-05 11:59, rettet 06/04-05 12:09 
Hyakotake>
Budget: cirka $100 mill.

Er det ikke væsentligt lavere?

Okotta - Jeg elsker filmens look! Den ser da slet ikke tv-film agtig ud?

Den er iøvrigt delt op i tre afsnit: Sin City The Hard Goodbye (med Mickey Rourke), A Dame to kill for (Clive Owen)og That Yellow Bastard (Bruce Willis)

Boxofficemojo
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-05 12:43 
King Chaos>
...den danske version.

Ja, jeg kunne aldrig finde på at læse en amerikansk tegneserie på dansk. Og det cementeres yderligere, når den danske oversætter vælger at kalde "A Dame To Kill For" for "En Dødbringende Dame". Jeg mener, hvor meget frihed skal oversætteren have? Det er jo direkte meningsforstyrrende (for ikke at tale om de eksempler Thorhauge nævner i sin anmeldelse).

King Chaos>
Mit største problem er at jeg hader Mickey Rourke. Han er en talentløs fordrukken bums, som støtter IRA økonomisk med de penge han uretmæssigt har tjent ved at "spille" med i en række middelmådige film.

Hvad har Mickey Rourke's private affærer at gøre med hans præstation som en fiktiv karakter?

Born2play: Jo, imdb.com har listet budgettet som 45,5 mill. dollars hvilket selvfølgelig er mere korrekt end mit tidlige sladderblads-bud.

Desuden ser det ud til at "Sin City" er sluppet bedst fra det digitale eksperiment, hvori også indgår filmene "Sky Captain", "Casshern" og "Immortel". Indtil videre har jeg set "Sky Captain" og "Casshern", og trailere til de to andre, og visuelt er "Sin City" langt over de andre, selv for cirka samme pengesum som "Sky Captain". Det er desværre ikke muligt at sammenligne budget kontra visuelt indtryk for de to andre film, da "Immortel" er fransk med et budget på 22 mill. Euro og "Casshern" er japansk med et budget på 500 mill. Yen.
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/04-05 15:25 
Hyakotake>

Hvad har Mickey Rourke's private affærer at gøre med hans præstation som en fiktiv karakter?


Ikke meget, men da jeg i forvejen ikke synes han er nogen god spiller, er hans udenomsparlamentariske engagement bare dråben...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 06/04-05 22:12 
Det kan altså kun gå for langsomt med at få den film til Danmark. Roger Ebert gav den topkarakter i sin anmeldelse hvilket, for mit vedkommende, plejer at være et godt tegn.

Er jeg forresten den eneste der synes musiknummeret i traileren er voldsomt fedt? Desværre skulle den ikke-instrumentale udgave (af engelske The Servant) tilsyneladende ikke være så hot.

Sin City - **** out of ****
(...)
RJKRJKSkrevet 06/04-05 23:09, rettet 06/04-05 23:09 
King Chaos>
Prøv i øvrigt at læse hvad Thomas Thorhauge mener om den danske version.

Tjah, det er selvsagt noget andet at vurdere oversættelsen når man har originalmaterialet at sammenligne med. Det kommer vel også an på, hvad man mener med dårlig oversættelse. Personligt kan jeg egentligt bedre lide, at noget er direkte oversat og så ikke er så naturligt dansk, end at den danske oversættelse ligger for langt fra originalen.

Jeg forstår i øvrigt ikke helt hvorfor Thorhauge mener kvaliteten ændres så meget fra side 118. For meget at se er den ret ensartet over hele albummet. Hvilket i øvrigt ikke er for godt, nej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
LessCDTLessCDTSkrevet 10/04-05 14:35 
Nu har jeg ikke gennemlæst den her tråd, og burde sikkert derfor heller ikke skrive (da jeg ikke ved om i har snakket om det)

Men slår det jer ikke at datoen den kommer på er 1st april?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
93 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig