X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamesector Awards 2004


Svar
WehnerWehnerSkrevet 24/12-04 11:14, rettet 24/12-04 11:15 
Vi har på Gamesectors redaktion kåret årets bedste danske udgivelser i et væld af genrer:

www.gamesector.dk

Øverste link på forsiden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 24/12-04 11:31 
Er det virkeligt gået hen over hovederne på alle i Europa, at Donkey Konga nærmest er et remake af Namcos vildt populære (i Japan) Taiko No Tatsujin-spil? Det er jo endda de samme, der har lavet det. Det græser sig jo til at være årets _mindst_ originale udgivelse. "Vi tager et stensikkert koncept, sætter nogle kendte Nintendo-figurer i det, og så udgiver vi det i vesten." Jeg kan ikke huske hvor mange Taiko No Tatsujin-spil der er blevet udgivet tidligere i Japan, men det er vist mindst fire, så dette er mindst femte gang, at det "samme" spil bliver lavet. Jeg ved ikke hvad det siger om spilmediet og -branchen, at man kan kåre sådan et spil til årets mest originale...

(Og det var ikke for at picke på Gamesector specielt - mere en generel ting)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 24/12-04 11:43 
Selv følger jeg i hvert fald ikke med i den japanske Bemani-scene :)

Under alle omstændigheder handler vores awards kun om spil udgivet i Danmark i år, og her vil de fleste nok synes, at Donkey Konga skiller sig ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kimmerkimmerSkrevet 24/12-04 12:59 
Der er lavet rigtig mange Taiko No Tatsujin spil. Fem "fulde" spil samt et par stykker med ekstra sange.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
ChronoChronoSkrevet 24/12-04 13:03 
Jeg tror alle mine kolleger på Gamesector har stemt modsat af mig - I må jo have mega dårlig spilsmag! :)

Utroligt at spil som Metroid: Zero Mission og Metroid Prime 2: Echoes ikke vinder noget.

Og 2004 - "et af de bedste spilår nogensinde" Hmm...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 24/12-04 14:04, rettet 24/12-04 18:17 
No shit...
OutRun 2 årets bilspil og R&C3 platformspil?... riiight ;)
RJKRJKSkrevet 24/12-04 14:17 
Wehner>
Under alle omstændigheder handler vores awards kun om spil udgivet i Danmark i år, og her vil de fleste nok synes, at Donkey Konga skiller sig ud.

Nu ville jeg ikke selv pille i det, men det afsløres jo af teksten, at dette ikke er årsagen til, at Donkey Konga ikke er "diskvalificeret". Men nok om det. Det er nok niveauet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/12-04 15:08 
Personligt fatter jeg ikke logiken i, at GTA:SA bliver slået af Ninja Gaiden i årets actionspil, når GTA:SA bliver kåret til årets 3. bedste spil (uden Ninja Gaiden over sig).
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/12-04 15:20 
"Selvfølgelig" er det fordi det er 2 uafhængige polls, men fra læserens synspunkt virker det bare forkert.
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 24/12-04 15:49 
Metroid Prime 2 er nomineret i kategorien Bedste FPS(!?)

Men Killzone er ikke.

Man skal ikke lave sådanne afstemninger under en julefrokost.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The DaneThe DaneSkrevet 24/12-04 16:17 
Hvorfor ikke, du ved at fra børn og fulde folk skal man høre sandheden ;)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 24/12-04 17:08 
Søgaard>
Personligt fatter jeg ikke logiken i, at GTA:SA bliver slået af Ninja Gaiden i årets actionspil, når GTA:SA bliver kåret til årets 3. bedste spil (uden Ninja Gaiden over sig).

Mon ikke Ninja Gaiden lever bedre op til genreforventningerne til et action spil, mens San Andreas som helhed er et bedre spil?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/12-04 19:37 
Det må være det tætteste på et svar jeg får. :) Det virker dog stadig mærkeligt.
Home is where the hardware is..
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/12-04 23:58, rettet 25/12-04 00:22 
*Indlæg slettet*

Jeg fortrød at jeg indgik i en diskussion på P:R om dette emne...

Sorry...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 25/12-04 00:09 
PalleJensen>
Jaeh - der er ikke mange (hvis nogen) der har samme spilsmag som dig...

Er det ikke dét, du plejer at sige om min spilsmag...?

Sjovt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 25/12-04 00:11 
PalleJensen>
Jeg synes ikke det er så utroligt, at de to spil du nævner ikke vinder noget - der er spil i begge kategorier, som er bedre - så vinder man ikke.

Det er jo subjektivt Palle. :) Det ville være meget nemt at sammensætte en gruppe mennesker, der ville udråbe Metroid Prime 2 til den nye Messias. Hos jer har det så været Halo 2, der er blevet udråbt til at være den nye dybe tallerken. Smag og behag.

PalleJensen>

og det er åbenbart svært for nogle at forstå, at sådan en prisuddeling er, i dette tilfælde, en redaktions vurdering og smag - og smag er forskellige - heldigvis for det da, når man ser ned igennem disse indlæg... :-)


Den her tilføjede du efter jeg havde trykket på Svar, men den understreger det jo meget godt. God jul derovre på GameSector :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/12-04 00:44, rettet 25/12-04 00:45 
PalleJensen>
*Indlæg slettet*

Jeg fortrød at jeg indgik i en diskussion på P:R om dette emne...

Sorry...



Hvis du hentød til MIN spilsmag, har mine indlæg på ingen måde noget med dette at gøre.
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 25/12-04 00:51 
Det var til Chrono.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/12-04 01:07 
Ohh.. My bad :/
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 25/12-04 01:54 
PalleJensen>
*Indlæg slettet*

Jeg fortrød at jeg indgik i en diskussion på P:R om dette emne...

Sorry...

Flot; Spis en kiks, og tænk derefter over, om Metroid Prime 2 egentligt er en First Person Shooter.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 25/12-04 08:50 
Med den valgte genreopdeling passer Metroid Prime 2 bedst i FPS-kategorien. Ja det adskiller sig lidt fra andre FPS'er, men helt ærligt - det er der altså også andre "FPS'er" der gør.

Hvad mener du kendetegner FPS-genren så kraftigt at Metroid Prime ikke kan passe ind der?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CronossCronossSkrevet 25/12-04 09:52 
At de sucks - og det gør Metroid Prime 2 ikke :p
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/12-04 10:05 
Okotta>

Flot; Spis en kiks, og tænk derefter over, om Metroid Prime 2 egentligt er en First Person Shooter.


Hmm, tænke tænke... Jow - det er faktisk en FPS.

Og hvis du skal være så provokerende når du kommenterer mine indlæg, så bedes du lade være. Jeg kan alligevel ikke tage dig seriøst, så lad venligst være - for alles skyld.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 25/12-04 11:07 
PalleJensen>
Hmm, tænke tænke... Jow - det er faktisk en FPS.

Nej, MP 1+2 er primært adventure med shooter og puzzle elementer, forveksel det ikke med FPS bare fordi det foregår i 1. person.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/12-04 11:18 
Tak Klaus...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ChronoChronoSkrevet 25/12-04 11:20, rettet 25/12-04 11:20 
Edit: Til Beano>>

Hvad forstår du så lige ved adventure?

Den største forskel ligger vel i at Metroid Prime-spillene er mere frie i forhold til andre FPS'er. Men eksempelvis Far Cry har også en stor frihed.

Og der er da også puzzles i Half-Life-spillene - omend efter min mening ikke så intelligente som i Metroid Prime-spillene.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 25/12-04 12:23 
De færreste spil i dag er klassiske genre-spil. Der er mange hybridspil, der blander forskellige "gammeldags" genrer. Som fx Ratchet & Clank, GTA og Metrod Prime.

Er det således ikke lidt fjollet at kritisere folk for at sætte dem i den ene eller anden genre? Uanset hvilken genre man vælger at sætte den slags i, så vil det aldrig være perfekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/12-04 12:43, rettet 25/12-04 12:45 
PalleJensen>
Tak Klaus...

Det var så lidt ;)


Chrono>
Hvad forstår du så lige ved adventure?

Det som gør MP spillene mere action adventure end shooter, er spillets tempo og fokus på udforskning af miljøer og historie fremfor at skyde fjender. At spillet f.eks. har lock på fjender understreger kun at udvikerne bevidst har ville nedtone shooter elementet. Styringen er en anden ting som illustrerer at spillet ikke er tænkt som et FPS.

Som Rune også helt korrekt pointerer - er MP et hybridspil, jeg mener bare det er langt flere action adventure elementer end shooter.
ChronoChronoSkrevet 25/12-04 15:53, rettet 25/12-04 16:04 
Jeg kan da kun være enig i at fokus på refleksbaserede elementer er nedtonet i forhold til andre FPS. Men der er stadig masser af refleksbaseret gameplay, og også en overvægt at dette.

Action-adventure... det er for mig bare det samme som FPS uden en bestemt synsvinkel.

Og ja, inden nogen påpeger det så er denne diskussion formålsløs da vi aldrig kan blive enige om genre-definitionerne :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 25/12-04 16:06 
Ret flot præsenteret, er dog vildt uenig med mange af vinderne.

Ninja Gaiden over Pandora Tomorrow?
Ratchet & Clank 3 over Metroid: Zero Mission?
Madden NFL 2005 over Pro Evolution Soccer 4?
OutRun 2 over BurnOut 3?

Og hvis Metroid Prime 2 ikke er FPS, så er The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay det heller ikke -og det er endda et bedre spil end MP2.
» a winner is you «
RuneSPRuneSPSkrevet 25/12-04 16:17 
Det er nu svært at sige. I CoR er der stor vægt på selve "skyde-elementet" ift. MP2. Umiddelbart ville jeg i hvert fald kalde MP2 for et FPA (First Person Adventure), hvilket langt de fleste game sites også er enig med mig i.

Bare fordi at spillet for det meste foregår i First Person, bliver det jo ikke et FPS. Eller er Morrowind også et FPS?
RitesRitesSkrevet 25/12-04 16:28 
Nok snarere First Person Roleplaying Hack'n'Slash
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 25/12-04 17:47 
PalleJensen>
Hmm, tænke tænke... Jow - det er faktisk en FPS.

Næh, det er det ikke. Metroid Prime er ikke en first person shooter, og 2'eren er det heller ikke.

First Person Platformer, eller First Person Puzzler; Betegnelser man kan bruge om de to spil. Eller simpelthen bare Arcade / Adventure.

Men aldrig First Person Shooter. Aldrig.

Og hvis du skal være så provokerende når du kommenterer mine indlæg, så bedes du lade være. Jeg kan alligevel ikke tage dig seriøst, så lad venligst være - for alles skyld.

That's a laugh, taget dine sidste blæste indlæg i betragtning.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/12-04 18:56, rettet 25/12-04 19:20 
Chrono>
Og ja, inden nogen påpeger det så er denne diskussion formålsløs da vi aldrig kan blive enige om genre-definitionerne :)

<IGNORE OKOTTA>

Præcis - og det samme gør sig gældende med vinderne, det er umuligt at være enige om alle titlerne. Men alligevel bitcher folk fordi "deres" spil ikke fik den anerkendelse som de mener det fortjener... Det er lidt noget pjat egentlig...

</IGNORE OKOTTA>
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 25/12-04 19:39 
Ja måske... men hvis man ikke kan tåle kritik, skal man bare lade være med at reklamere for sine awards på et debat forum :)
OkottaOkottaSkrevet 25/12-04 19:48 
Præcist.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JimPPJimPPSkrevet 25/12-04 20:17 
Beano -> Good point :)

Men under alle omstændigheder skal der ikke ligges for meget i det. Det er jo sjov og spass alt sammen :) (og sidevisninger).

Pænt design, nydelig grafisk fremstilling... Smart at rykke det ud af selve sitet og slippe for plads problemmer.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig