X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sims2 VIP box...


Svar
bootsbootsSkrevet 23/12-04 22:11 
Sådan én købte vi da den kom frem. Den blev købt i Game i Fields. Så drog vi forleden ud til ElGiganten for at købe Sims2, og regnede naturligvis med at få rabatten på 49,95; men.... dét kunne vi ikke få, da ElGiganten sagde, at de ikke var med i aftalen, og heller ikke havde haft VIP boxen til salg.... :o(
Der står jo ikke noget på æsken om at det kun gælder visse forretninger. Ved henvendelse til EA i Danmark, siger de at der desværre gik koks i deres aftale med diverse kæder, så ikke alle var kommet med. De butikker der var med i aftalen, skulle skilte tydeligt med, at boxen kun udløste rabat dér hvor den var købt. Nu købte jeg ikke selv boxen dengang, og min søn kan ikke huske om der var sådan et skilt. EA råder mig til at tage ud i Game og kræve rabatten udbetalt; men dét skal de kun, hvis der ikke har været skiltet....
Nu kan det jo ikke betale sig at køre fra Taastrup til Ørestaden for at få 49,95 (hvis jeg da overhovedet kunne få dem) - det er jo dyrere i benzin....; men jeg kunne da egentlig godt tænke mig at vide, om der er andre der har haft problemer med at få rabatten??? Jeg synes jo der burde have været klistret en mærkat på æsken, så det tydeligt kunne ses. EA fraskriver sig åbenbart ethvert ansvar. Jeg har skrevet til dem, at hvis de ikke sørger for at jeg får pengene eller et tilgodebevis tilsendt, vil jeg ikke længere købe EA spil; men det er de jo nok ligeglade med. Har dog ikke fået svar da de har julelukket til den 26....
HeroldHeroldSkrevet 23/12-04 22:51 
Som udgangspunkt skal du nok altid regne med at du skal ned i den butik du har købt produktet i. Det er lidt det samme med de betakits man kan købe til World of Warcraft - Rabatten på det fulde spil udløses også kun i den forretning det købes i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 24/12-04 09:33, rettet 24/12-04 09:35 
Generelt kan det vel snarere ses som en aftale med dem som man har købt det af.

Igen, ligesom med WoW betakit. Forskellige forhandlere håndterer det på forskellige måder. Hos nogen er det bare en omkostning at sikre sig et eksemplar og hos afregnes det når spillet kommer.
(Eller var der nogen der fik problemer for det?)
» a winner is you «
bootsbootsSkrevet 29/12-04 23:39 
Da jeg i sin tid købte min første GBAsp fulgte der en rabatkupon til køb af GameCube med. GBAsp'en købte jeg i Fætter BR og GameCuben købte jeg hos Merlin. Forretningen afregnede selv med Nintendo efterfølgende.

Jeg troede da systemet her var det samme - og det var da også EA's oprindelige mening, at rabatten skulle kunne fås hvorsomhelst; men så var der nogen af de store kæder der ikke ville være med (bl.a. ElGiganten). De forretninger der solgte boxen fik så besked på at skilte tydeligt med at rabatten kun kunne fås i butikken hvor man havde købt spillet. Jeg har fået min box, så jeg ved ikke om der har været et skilt... Jeg synes det er for dårligt, at de ikke har skrevet det på boxen. Det er jo EA der har fremstillet æsken hvor teksten står, og der står bare at man skal vise sin bon, når man køber Sims2 - intet om at det kun kan ske i visse butikker.
RitesRitesSkrevet 30/12-04 12:29 
Vil tro det er dårlig planlægning, for medmindre din rabatkuponen kan indløses til penge af forretningen, så gider de jo ikke.
» a winner is you «
bootsbootsSkrevet 30/12-04 15:10 
Resultat af mail-vekslingen med EA Danmark: De indrømmer at teksten på bagsiden af boxen kan misforstås og at arrangementet med skiltning i butikkerne overses. De beklager fejlen; men da de ikke har mulighed for at refundere rabatten på 49,95 sender de mig i stedet den nye udvidelse til Sims2 der kommer i marts - frit og kvit.

Dét er jeg mere end tilfreds med. Jeg føler mig virkelig godt behandlet. Det viser så også, at det indimellem kan betale sig at brokke sig.... ;o)
RitesRitesSkrevet 30/12-04 17:00 
Ja, jeg tror jeg vil brokke mig nu.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig