X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right Status


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 22/12-04 12:35 
Som vi frygtede kunne ingen af vores harddiske reddes, hvilket betyder, at vi har mistet store mængder data. Dette gælder blandt andet databasen fra 7. november til 12. december. Det vil sige at forumindlæg, samlerobjekter, triviakampe osv. som er oprettet mellem disse datoer ikke længere findes. Det beklager vi, men der er ingen anden udvej, end at komme videre. Det håber vi alle vil medvirke til - alt er nu genåbnet og brugbart.

Et enkelt større tab er, at vi har mistet samtlige vores godt 7.500 skærmbilleder. Det betyder blandt andet at Trivia lige nu er en umulighed. Når vi ikke kunne få vores harddisk reddet i julegave, så håber vi til gengæld at brugerne vil gøres en indsats for at hjælpe os omkring dette. En mulighed er at uploade skærmbilleder, men grundet serveropsætning varer det endnu et par dage, før vi er klar med dette.

En anden måde at hjælpe på lige nu og her er at faste brugere undersøger deres cache i deres browser. Alle de skærmbilleder fra Play:Right man har liggende lokalt, kan sendes til os og derefter direkte indsættes på serveren, som om intet var hændt. Hvis du bruger IE, så gør sådan her:

Se din cache. Dette gør du ved i Explorer at vælge Tools > Internet options > og så Settings under Temporary internet files. Vælg her View files, og sorter efter "internetadresse" og find alle filer under www.playright.dk eller eventuelt playright.dk. Sætter du visning til "miniaturer" kan du let se, hvad der er hvad. Alle skærmbilleder har et logisk navn der beskriver, hvilket spil der er på billedet. Filer der ender på _t.jpg eller _t.png er thumbnails, som vi ikke skal bruge.

På forhånd tak - og glædelig jul og et bedre nytår ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 13:13 
:'(
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 13:57 
Argh - jeg formatterede min HD for et par dage siden, så jeg kan desværre ikke være behjælpelig med skærmbilleder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DizzyDizzySkrevet 22/12-04 14:28 
Har i været omkring google, de har nogle gange en pæn mængde data i deres cache.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 22/12-04 15:20 
De cacher ikke billeder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/12-04 15:45 
Min maskine crashede i fredags med formatering som følge. Beklager :(
HeroldHeroldSkrevet 22/12-04 16:31 
Jeg har ca. 3gb cache på arbejdsmaskinen herinde, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget der ligner spilbilleder fra triviaen :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The DaneThe DaneSkrevet 22/12-04 18:20 
Øv, har desværre for en tid siden slettet hele den del for at rydde ud.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
bootsbootsSkrevet 22/12-04 19:16 
Jeg kan desværre heller ikke hjælpe da jeg kun beholder min cache i 20 dage..... Ærgerligt at jeg ikke vidste det lidt før - så kunne jeg jo have ændret i indstillingerne..... :o(
RJKRJKSkrevet 22/12-04 21:52 
Nu ER det jo kun 10 dage siden... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 23/12-04 08:46, rettet 23/12-04 08:48 
Nu er de sidste indlæg jo fra november måned, så er det vel mere end 10 dage siden. Eller har jeg misforstået dit indlæg?

Nogle ting burde selvfølgelig være på pc'en, hvis man har en cache, der bliver gemt i 20 dage.

Jeg kan heller ikke hjælpe, da jeg slettede min cache i mandags.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 23/12-04 10:04 
Vi skal ikke bruge nogle indlæg. Det største problem er manglende screenshots, et par knapper og en del brugerikoner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 23/12-04 11:54 
Men de mangler vel også fra november måned?
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 23/12-04 16:22 
Enfen>
Nu er de sidste indlæg jo fra november måned, så er det vel mere end 10 dage siden.

Det er ti dage siden at vi gik ned. Ergo vil faste brugere have cache for ti dage, selvom deres cache kun går tyve dage tilbage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 23/12-04 21:44 
Det var også forkert, dét jeg skrev. Det er Mappen Oversigt der er indstillet til dét med de 20 dage. Jeg har indstillet min cache til ikke at gemme mere end 766MB, og derfor har jeg desværre ikke længere nogen screenshots - til trods for at jeg har været ivrig Trivia spiller.... :o(
HeroldHeroldSkrevet 23/12-04 22:54 
Jeg har 7,5Gb cache på maskinen her, og jeg har fundet ét eneste billede fra triviaen, hvilket jeg synes er underligt. Jeg tror ikke I får meget held med det :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 23/12-04 23:00 
Der er dukket nogle få hundrede billeder op indtil videre, hvilket er bedre end ingenting.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/12-04 23:36 
Jeg skal huske at sige, at vi også mangler stort set alle vores gallerier (konsoltræf, J-popcon etc.). Igen skulle det være muligt at nogen har noget i cachen. Disse er i JPG og gemt under www.playright.dk/galleri/.

I værste fald kontakter vi alle der i sin tid har taget billederne og ser, hvad vi kan genskabe.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/12-04 00:10 
Herold>
Jeg har 7,5Gb cache på maskinen her, og jeg har fundet ét eneste billede fra triviaen, hvilket jeg synes er underligt. Jeg tror ikke I får meget held med det :(

Triviaen viser jo ikke filnavnet på billedet. Hvis det bliver gemt i cachen, bliver det nok gemt som php-fil.
Det er nok også svært at bruge cache fra triviaen til noget, netop da vi så ikke har filnavnet (men ok, nogle af os kan efterhånden genkende alle billederne :P).

Tror første prioritet må være at få genoprettet alle ikoner osv. Vi mangler stadig en hel del på http://www.playright.dk/ikoner.php og der er vist også stadig flere platform-logoer, der mangler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/12-04 12:36, rettet 24/12-04 12:39 
www.archive.org har nogle en komplet backup af playrigt.dk.

Man har fuld directory access på alle subdirs på deres arkiveringer så èn der er fortrolig med P:R's mappestruktur (dvs. RJK) burde lige tage et kig på den senest gemte version derinde.

Desværre var de sidst forbi playright i januar 2004, men udfra hvad jeg kan forstå på Rune så mangler i f.eks. de "system logoer" som jeg har set derinde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/12-04 14:25 
I så fald fatter jeg åbenbart ikke at bruge det arkiv ;) Det taler vi lige privat om.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 24/12-04 17:41, rettet 28/12-04 00:29 
The screens-recovery-from-browser-cache top liste:

1. RJK, 329 screens
2. fluswe, 117 screens
3. Herold, 106 screens
4. Greaseball, 71 screens
5. Chrono, 69 screens
6. Søster Salsa, 10 screens

Vi udlover en eller anden præmie til den, der kommer med flest :)

(opdateres løbende)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 24/12-04 23:24 
Jeg har fået rodet lidt mere, og det ser ud til at jeg også har et par håndfulde. Kontakt mig lige, mht. overlevering og løsesum. Hehe ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quadquadSkrevet 24/12-04 23:41, rettet 24/12-04 23:43 
Computere er ikke umiddelbart min stærke side, men kan se en pæn håndfuld screens ligge der. Skal nok prøve at få dem sendt her i julen.
seebergseebergSkrevet 27/12-04 12:46 
Er det meningen, det ikke er muligt at oploade covers?
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RJKRJKSkrevet 27/12-04 13:04 
En mulighed er at uploade skærmbilleder, men grundet serveropsætning varer det endnu et par dage, før vi er klar med dette.

Ja. Vi skulle gerne være klar i morgen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 29/12-04 23:09 
Er der nogen der ved hvordan man kommer ind i cacheen på Firefox 1.0? Jeg har prøvet kigge i profile manager, men der ser ikke ud til at være nogen direkte adgang til cacheen der.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 30/12-04 00:35 
Prøv at kigge gennem c:\documents and settings og firefox's installations-directory.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 30/12-04 00:49, rettet 30/12-04 00:51 
c:\documents and settings\din windows bruger\application data\mozilla\firefox\profiles\32f3hjkh.default\cache
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/01-05 17:24 
RJK>
En mulighed er at uploade skærmbilleder, men grundet serveropsætning varer det endnu et par dage, før vi er klar med dette.

Ja. Vi skulle gerne være klar i morgen.


Hvordan uploader man screenshots hvis man gerne vil være med til at bygge Trivia funktionen op igen?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 02/01-05 17:27 
Find det enkelte spil (det nemmeste er at bruge søgeboksen i toppen) og tryk Tilføj Data. Resten skulle forklare sig selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 11/01-05 08:13 
Er der en dato for, hvornår nogle af de gamle ikoner kommer tilbage?

Jeg har siden "lock down" ikke kunnet se xbox og gcn ikonet i min favorites toolbar.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 11/01-05 12:56 
Enfen>
Er der en dato for, hvornår nogle af de gamle ikoner kommer tilbage?

Der kommer stort set ingenting tilbage, som ikke er tilbage nu.

Jeg har siden "lock down" ikke kunnet se xbox og gcn ikonet i min favorites toolbar.

Jeg "genskabte" faktisk disse to i går, så de burde virke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-05 13:35 
"favorites toolbar"?

Er det mig der er helt bagefter, eller hvad er det lige for én toolbar du snakker om?
På min "privat"-side er der da ikke nogen ikoner ud for favoritsiderne... :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 11/01-05 13:38 
Når du vælger et ikon til siderne, så kommer de op i menuen, øverst til venstre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 11/01-05 13:49, rettet 11/01-05 13:50 
Det virker stadig ikke. Nu har jeg prøvet at slette de midlertidige internet filer og slette og oprette ikonerne igen, men det har ikke haft nogen virkning.

Det gældet både min stationær pc, og mine to pc'er på arbejdet (to forskellige netværk) og en bærbar Macintosh.

Edit:
Gamecube ikonet kommer frem, når musen holdes over det manglende ikon, men der sker intet ved xbox.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 11/01-05 14:14 
Et par stavefejl. Rettet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-05 14:59 
RJK>
Når du vælger et ikon til siderne, så kommer de op i menuen, øverst til venstre...

Ahh, I see :-) - endnu en funktion som jeg ikke havde opdaget ;-p
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
enfenenfenSkrevet 14/01-05 08:20 
RJK:

Jeg har fundet en del standard knapper på min bærbar pc, der ikke har været brugt i lang tid

Der 81 ikoner og de fylder kun 26 KB.

Er du interesseret i at få dem sendt?
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 14/01-05 12:30 
Vi har formentligt det hele, men send det gerne alligevel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 14/01-05 13:23, rettet 14/01-05 13:29 
Hvilken email, skal jeg sende det til?

EDIT:
Er sendt til din adresse på @playright.dk domænet.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig