X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA Evolution vs. Nintendo DS


Svar
NeonodeNeonodeSkrevet 21/12-04 00:13, rettet 21/12-04 00:26 
Hvad er lige meningen med det, læser lige i en artikel at der kommer en ny gameboy med navnet "Game Boy Evolution"!?! Den skulle efter sigende have spillene til at ligge på små skiver, ligesom PSP samt have grafik som en Sega Dreamcast og Bluetooth til multiplayer.. Den kan også spille gamle GB spil, dem skal man downloade på en form for lagerenhed for at spille dem. Hele denne herlighed skulle komme engang i 2006! Hvad er lige meningen med den, når der nu lige er kommet en DS? For den lyder ikke til at overgå DSen, den eneste mening jeg umiddelbart kan se er, at DSen ikke er lavet som en håndholdt konsol der skulle konkurrere med GBA, men nærmere tværtimod. Også for at lave en efterfølger til evt. "GBA SP" laver de en " GBA Evolution" Men det virker bare meget åndssvagt, nu når DSen kan spille GBA spil, men "GBA Evolution" kan selvfølgelig spille de gamle GB spil wuuuhuuuuu... Jeg kunne godt tænke mig at hører folks kommentar omkring dette, eller hvis nogen kan finde en dybere mening med det, og vil det blive 2006s store indbyrdes Nintendo kamp "GBA Evolution vs. Nintendo DS"??
Jeg ved godt at teksten der er linket til er lidt gammel, men jeg menes ikke at emnet har været taget op før!

Her er linket til teksten samt lidt om den næste GC!
SumezSumezSkrevet 21/12-04 00:43 
Meget besynderlig markedsføring, men det er selvfølgelig ikke helt ulig Nintendo.
Men det bakker da op om idéen med at DS ikke skal konkurrere med PSP. Det er bare et problem for Nintendo hvis den maskine, der skal konkurrere med PSP, først kommer om to år....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NeonodeNeonodeSkrevet 21/12-04 00:49, rettet 21/12-04 00:51 
Mener bare ikke den kan konkurrer med PSP, når den ingen gang overgår DSen... Tror nu også mere det er meningen at DSen skal konkurrer med PSP. Taget selvskaber og udgivelses tidspunkterne i betragtning! Anyway kan stadig ikke se meningen med GBA Evolution.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-04 02:07 
Hvis den har grafik som Dreamcasten, så overgår den da DSen!?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 21/12-04 03:51 
En næsten et år gammel artikel. Og ingen andre har nævnt det... Det kan vi vist ret hurtigt afskrive som en and...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 21/12-04 09:45 
Nintendo har sagt at der kommer en STOR offentliggørelse på release dagen af PSP i USA.

"= ny gameboy"
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 21/12-04 14:28 
Wahey. Megaton #2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 21/12-04 15:08 
toAt>
"= ny gameboy"

... næppe!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
happyEDhappyEDSkrevet 21/12-04 15:26 
Jo det tror jeg.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SqafemrSqafemrSkrevet 21/12-04 15:45, rettet 21/12-04 15:46 
Nintendo DS er ikke nintendos nye gameboy, det er hverken en gameboy eller en consol... Det har de sagt mange gange til pressen!
Ja, jeg fatter det heller ikke, men nintendo vil lave en ny gameboy, der kommer til at hedder "GameBoy et-eller-andet"

Som sagt, jeg fatter det heller ikke, men det er sådan det er!
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 15:55 
Hvorfor droppe det nok mest kendte brand i hele spil industrien?

De har ikke kaldt DS for Game Boy, da den jo (som sagt^^) ikke er en efterfølger til GBA.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/12-04 16:38 
Sqafemr>
nintendo vil lave en ny gameboy, der kommer til at hedder "GameBoy et-eller-andet"

Som sagt, jeg fatter det heller ikke, men det er sådan det er!

Kilde?
Home is where the hardware is..
SqafemrSqafemrSkrevet 21/12-04 20:03 
Søgaard>
Sqafemr>
nintendo vil lave en ny gameboy, der kommer til at hedder "GameBoy et-eller-andet"

Som sagt, jeg fatter det heller ikke, men det er sådan det er!

Kilde?



Der var mange af dem i sommers da nintendo først annoncerede ds'en... men jeg gider ikke til at finde links der er halve år gamle, bare for at bevise noget som jeg er sikker på og som mange allerede ved.
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 21:46 
Well lad os se det på denne måde. Nintendo udsender en ny slags maskine (DS) som vækker opsigt hos mange pga den anderledes indgangsvinkel til spillene. Andre finder dog ikke denne nye vinkel interessant og vil hellere "bare" fikst design, kraftigere specs, osv... de synes så at PSP er mere interessant. De venter så lidt og sparer op til PSP til hvor den nu engang bliver frigivet, og lige før annoncerer Nintendo så den nye GameBoy, som på sin måde er ligesom PSP (fikst design, gode specs osv, den gør bare det hele bedre! (+ en bedre batteritid :))

På den måde fanger Nintendo hele 2 målgrupper hehe :D

Sådan ville jeg i hvert fald gøre det ;)
SumezSumezSkrevet 21/12-04 22:04 
Den holder bare ikke, hvis der skal gå to år før den nye Game Boy kommer. Til den tid ejer Sony jo markedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 22:18 
Ikke hvis den nye Gameboy er den store overraskelse som Nintendo vil "overraske" folk med ved PSP's launch dag :)

Og Nintendo så totalt stjæler showet fra PSP og leder opmærksomheden hen på "GB-Revolution" som så eftersigende kommer til efteråret som og de folk som ville købe PSP venter så til "GB-Revolution" da den ser så sej ud :)

Efter nogle forsinkelser udkommer den til til jul 2005 : )
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/12-04 23:20, rettet 21/12-04 23:21 
Det ved du jo godt ikke holder!
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/12-04 23:22 
Sqafemr>
Der var mange af dem i sommers da nintendo først annoncerede ds'en... men jeg gider ikke til at finde links der er halve år gamle, bare for at bevise noget som jeg er sikker på og som mange allerede ved.

Hvem er mange?

Du bliver da nød til at hive nogle kilder på bordet, hvis det virkelig er så sikkert.
Home is where the hardware is..
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 23:47 
Søgaard>
Det ved du jo godt ikke holder!

Nej, men det lød fandme godt!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/12-04 02:41 
Huh?
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 22/12-04 08:06 
Søgaard>
Hvem er mange?

Du bliver da nød til at hive nogle kilder på bordet, hvis det virkelig er så sikkert.

Halvdelen af det er ihvertfald rigtigt nok. Nintendo har sagt at DS ikke er afløseren/fortsættelsen til GBA. De har dog ikke rigtigt sagt mere end det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/12-04 11:11, rettet 22/12-04 11:12 
Her vil jeg også bakke toAt op.

Det er rigtigt at Nintendo ved annonceringen af DS sagde at den var en tredie platform og IKKE en afløser til GameBoy.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/12-04 12:43 
Så, teoretisk, vil vi til efteråret,...eller om et år have tre håndholdte maskiner som kæmper om det samme marked (som formodentlig,på det tidspunkt, er større end det nuværende). En fra Sony og to fra Nintendo? Jeg tvivler på at det er en virksom strategi at DSeren skal konkurrere med en ny Super Gameboy. Men Nintendo er jo kendt for at være underlige, selv med japansk målestok. Nu har de netop fået en masse tredje parts udviklere til at lave spil til DSeren, så er det nok for tidligt med endnu en håndholdt.
happyEDhappyEDSkrevet 22/12-04 13:55, rettet 22/12-04 13:57 
Jeg siger ikke den bliver udgivet sammen med PSP'eren med de fremviser den.

Men ud må vi se, det kan værer de har lavet en rumraket eller noget.

Eller en film med en af deres fig. det går der også rygter om?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 22/12-04 16:36 
KingChaos: Nej nej, for den nye GameBoy kan jo spille DS-spil, GBA-spil, GameCube-spil OG det nye format, som ikke bliver standard cartridges eller diske, men en form for neonfarvet luftart, som du skal bære i en tank på ryggen, og sende over i din GBA SuperPlus+Plus via en gennemsigtig slange med dioder i.

Den kan indåndes og giver kun milde former for epileptiske anfald, som ikke er farlige jvf. japansk standard for elektronisk legetøj og tegnefilm!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 22/12-04 17:58 
HÆHÆ

Self. kan GBE ikke tage DS spil HÆHÆ...

Min RIGTIGE teori er at GBS kan er en minibar GC... på den måde overgår den PSP på ALLE punkter og samtidig er den bare sej... tænk på hvor lille GC'en egentlig er for den tid, så tænk bare på hvor lille den kan laves nu?
BeanoBeanoSkrevet 22/12-04 18:09, rettet 22/12-04 18:25 
toAt>
Nintendo har sagt at der kommer en STOR offentliggørelse på release dagen af PSP i USA.

"= ny gameboy"

Dream on!

Det ville være direkte usmart af Nintendo - at skyde sig selv i foden...
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/12-04 19:12 
RuneSP>
en minibar


Det vil jeg ha' i ALLE mine konsoller. Så slipper jeg for at rende efter sjusser hele tiden!
RuneSPRuneSPSkrevet 22/12-04 22:03 
du skal ikke tage mig helt efter ordene en onsdag :)

(hvor der også er juleafslutninge :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig