X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP - ikke helt fejlfrit


Svar
CanonCanonSkrevet 20/12-04 15:37 
Læs og se lige det her:

Gamesarefun.com
Bah...
222 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/01-05 12:22 
Jeg har også meget svært ved at se hvordan det kan komme an på andet en spillene. :)
Men man må da også gå ud fra at der kommer noget godt på det punkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 22/01-05 12:48 
Jlowe>
Når vi kommer til marts skal vi sandsynligvis bare høre dig trække i land.

Til marts er det stadig en multimedie maskine - som forhåbentligt har bare et PAR gode spil; Lumines og Mercury.

Til marts vil den stadig være overpriced.

Til marts vil folk stadig snakke om hvor fed maskinen er - når de slet ikke bruger den til at spille på.

Til marts kommer der et vognlæs gode Xbox spil + Nintendo DS.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 22/01-05 13:40 
Til marts vil du stadig udtale dig om spil og konsoller du aldrig har prøvet.

Til marts er ryster folk stadig på hovedet over dine posts.
OkottaOkottaSkrevet 22/01-05 13:44 
Til marts får jeg ret.

Til marts vil jeg iøvrigt stadig være ligeglad.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 22/01-05 14:24 
Til marts udkommer Resident Evil 4 : )

Til marts får en af mine venner desuden også kørekort.
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-05 15:28 
Okotta!!!
..... nej jeg ..... jeg forstå ikke.... hvad sker der for dig...
Der er ingen tvivle om at jeg syntes mere om DS slet ikke, men at der ingen spil er eller kommer til PSP er jo noget fis og lukke ud.
Fifa
Grand Theft Auto
Ape Academy
grand turismo 4
Metal gear acid
sticky balls
Viewtiful Joe
Ys: The Ark of Napishtim

Det er bare nogle af dem jeg da godt kunne finde på at købe og der kommer jo nok flere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 22/01-05 16:02 
Hvis der er tørke nogen steder, er det vist på DS'ens amerikanske releaseliste i øjeblikket!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 22/01-05 18:08, rettet 22/01-05 18:08 
Helt enig - jeg syntes også listen over annoncerede DS spil er temmeligt tynd indtil videre.

Her har PSP meget vind i sejlene - ihvertfald hvad angår mængden af titler, mange er dog "bare" kendte franchises som vi allerede kender fra PS1/PS2, og de helt nye originale titler er der langt imellem.

Jeg skal dog helt sikkert have Lumines og Ridge Racers som er kvalitetstitler til launch og selvfølgligt Wipeout Pure hvis den bliver klar og er noget værd :)
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-05 19:02 
DS en har da også masser af titler...

Advance Wars
Mario kart
Metroid Prime hunters
Touch! Kirby: Mahou no Efude
Viewtiful Joe
WarioWare Touched
Animal Crossing DS
Super Mario Bros. DS
Og nok mere på vej...

Hvorfor er det alle skal være efter en af dem , og sige der ikke er noget.. hvad vil i have, hvis der ikke er noget i vil købe , så lad være. Jeg syntes kun det er fedt de er kommet og ja det tager da lige lidt tid inde de kommer rigtig igang, men sådan er det da altid.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/01-05 19:16 
... og Soul Calibur! :D
SumezSumezSkrevet 23/01-05 16:47 
Der er ikke ét eneste spil på PSP'ens liste, der interesserer mig. De eneste interessante spil er ports, så vidt jeg kan se.. Jeg kan ikke se hvordan folk kan mene at det er mere interessant end DS'ens, men det kan man vel, hvis man interesserer sig for sportsspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NeonodeNeonodeSkrevet 23/01-05 22:57 
Nogen der har en ide om, hvor meget told der kommer på en psp hvis jeg skulle være så uheldig?? Den bliver nemlig sendt fra et firma med EMS, så der er nok en god chance for det!!
NaieraNaieraSkrevet 23/01-05 23:12 
Det kommer selvfølgelig an på hvad du har betalt for den! Ca. 38% af totalen, det vil sige inklusiv forsendelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NeonodeNeonodeSkrevet 24/01-05 00:05 
352 $ for valuet pakken incl forsendelse!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-05 00:11 
Jeg betalte lidt over 800 kr. i told for min PSP Value Pack inkl. 2 spil og forsendelse med DHL.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
quadquadSkrevet 24/01-05 00:12 
Det giver vidst en 485$, plus det mindre gebyr told og skat pålægger dig for deres service.
OkottaOkottaSkrevet 24/01-05 17:19 
Lige en sidebemærkning:

Sony siger (ifølge min kilde), at PSP'en i PAL land, vil koste godt og vel 2500,-. Det vil den koste, fordi man kan bruge den til alt muligt andet end at spille på. Flot Sony..

Til sammenligning, så vil DS'en ikke koste over 1500,- (igen - ifølge min kilde).

Om det så kommer til at holde stik, det må tiden vise.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 24/01-05 17:23, rettet 24/01-05 19:43 
Hvem er din kilde?

Dvs. er han/hun troværdig?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-05 18:01, rettet 24/01-05 18:06 
Okotta>
Sony siger (ifølge min kilde), at PSP'en i PAL land, vil koste godt og vel 2500,-.

Sony siger...?? Sony har aldrig udtalt sig om PSP prisen i Europa. PAL land?? Hvilket land er det?? Der er jo ofte forskel på priserne fra f.eks. England, til Tyskland og Danmark...

Jeg gad også godt vide, hvem dine "kilde" er...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 24/01-05 18:10, rettet 24/01-05 18:11 
PAL land er i dette tilfælde Danmark.

Min kilde snakker stort set hver dag, med Sony og Nintendo - i forbindelse med sit arbejde.

Selvfølgelig kan det også være at Sony bare er igang med at udsende et røg slør, men når man ser på den pris de i laaang tid tog for PS2'en, så lyder 2500,- for PSP'en, ikke usandsynlig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 24/01-05 18:32 
1500 for DS'en er nu også lidt mere end jeg havde forventet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 24/01-05 18:36 
Blev der i øvrigt ikke sagt £180 for PSP'en lige den anden dag? Har glemt kilden. Amazon, måske?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/01-05 21:42 
Mit bud (som er et rent bud) er 1995,- kr. for PSP og enten 2299,- kr. eller 2399,- kr. for Value Pack.

Disse priser er rimelige, når man tænker på hvad man så får for pengene. Hvis den kommer op på 2500,- kr. for en standard PSP (altså ikke Value Pack), så synes jeg nok at Sony presser citronen noget hårdt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 24/01-05 21:52 
Så fortryder jeg sku ikke, at jeg købte en japser, når prisen næsten er den samme. Det gør jeg dog ikke alligevel, for nu har jeg snart haft en måneds gode stunder med min PSP.

Men lad os nu se...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 24/01-05 22:22 
Chrono>
1500 for DS'en er nu også lidt mere end jeg havde forventet.

Den kommer til at koste under 1500,-
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 25/01-05 00:15 
Hva' er nu det for noget?

Fra artiklen:

"Offering additional testimony praising the handheld, Kutaragi said, "I believe we made the most beautiful thing in the world. Nobody would criticize a renowned architect's blueprint that the position of a gate is wrong. It's the same as that."

Get off your high horse, ass.

Ken for fanden
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 25/01-05 08:10 
Skulle lige til at poste det Okotta.
Hvis man ikke vidste Ken Kutaragi var en nar førhen, så burde det være klart for alle nu.
ChronoChronoSkrevet 25/01-05 10:56 
"The button's location is on purpose ... There was a clear purpose to it, and it wasn't a mistake."

Mon spillene også bliver sådan :)

"Det er ikke en fejl i spillet, men en tiltænkt feature at det fryser når du spiller for meget"
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/01-05 15:03 
Well, 5.000 fejlhæftede maskiner er en fejlprocent på 0,6%, hvilket er meget flot. Normalt ligger fejlprocenten på nyt hardware på omkring 5% og det gælder både konsoller, DVD-afspillere og andet elektronik.

At Ken Kutaragi's udtalelse så er lidt "underlig", er noget andet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
3of193of19Skrevet 25/01-05 15:24 
0,6% er antallet af maskiner Sony har repareret for lige netop denne fejl.
Den reelle fejlprocent ligge nok noget højere. der er nok folk der ikke har haft problemet endnu, og der er andre problemer som analogsticket og døde pixels.
Sony tager nok ikke imod maskiner sendt fra Europa eller USA heller.
HeroldHeroldSkrevet 25/01-05 15:42 
Nu ved vi hvor Yamauchis stædighed forsvandt hen, da han trådte af. :)

(Selvom han stadig spøger)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NeonodeNeonodeSkrevet 25/01-05 18:13 
Er pspen kun på jap. eller kan man godt lave sproget om til eng. Altså dem som bliver sendt fra jap?
psychomantispsychomantisSkrevet 25/01-05 18:14 
Ja det vælger man selv.
JAAJAASkrevet 25/01-05 19:12, rettet 25/01-05 19:15 
Hvad foregår der i mandens hovede? Det er da nærmest forrykte udtalelser. Især denne her:

There may be people that complain about its usability, but that's something which users and game software developers will have to adapt to."

Jeg er tæt på at være målløs.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/01-05 20:11 
Hvorfor?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 25/01-05 23:17, rettet 25/01-05 23:21 
Han tror han er højt hævet over enhver kritik, og alt hvad der er galt og som er et problem - det er alt andet end PSPen's skyld. For PSP'en kan der nemlig ikke være det mindste i vejen med. Den er fejlfri, og 100% perfekt vel designet.

Hvis du ikke kan se det ved at læse det, så..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 26/01-05 07:40, rettet 26/01-05 07:41 
PalleJensen>
Hvorfor?

Som Okotta siger, hvis du ikke kan se det ved at læse det, så kan jeg nok ikke forklare dig hvorfor. Sorry.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/01-05 08:55, rettet 26/01-05 08:57 
Selvfølgelig er PSP ikke 100% perfekt designet (men det er tæt på), men jeg synes ikke der er noget underligt i, at folk skal lære en ny maskine at kende, dennes funktioner og knapper at kende.

Det er jo det samme med DS'en... Dens nye touchscreen feature har også nogle designproblemer, som brugeren skal vænne sig til...

Men måske har jeg misforstået artiklen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 10:09 
Er ikke Kutaragi fan, men hvad han siger her er jo helt korrekt.

Alt forbruger elektronik er ikke perfekt og der er altid nogen der ikke er 100% tilfredse.
Der er altid en lille fejl eller mangel et eller andet sted på produktet som nogen skal brokke sig over i starten.
Men i bund og grund skal forbrugerne og udviklerne bare vænne sig til det.
SumezSumezSkrevet 26/01-05 10:19 
Vænne sig til noget, der ikke virker pga. en fejl??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 10:53, rettet 26/01-05 10:53 
Der blev talt om en knap der føltes lidt anderledes pga. den sidder tæt på skærmen "by design".

"The button's location is [architectured] on purpose," Kutaragi added. "It's according to specifications. This is something that we've created, and this is our specification. There was a clear purpose to it, and it wasn't a mistake."

Lad os nu tage hans udtalelse i sammenhængen.
3of193of19Skrevet 26/01-05 10:54 
PalleJensen>
Det er jo det samme med DS'en... Dens nye touchscreen feature har også nogle designproblemer, som brugeren skal vænne sig til...

Hvilke designproblemer har touchscreenen da? Jeg har ikke lagt mærke til noget i den halvanden uge jeg har haft min...
3of193of19Skrevet 26/01-05 11:00 
Beano>
Der blev talt om en knap der føltes lidt anderledes pga. den sidder tæt på skærmen "by design".

"The button's location is [architectured] on purpose," Kutaragi added. "It's according to specifications. This is something that we've created, and this is our specification. There was a clear purpose to it, and it wasn't a mistake."

Lad os nu tage hans udtalelse i sammenhængen.

Oversat:
"Hvis du tror at knappen er i stykker fordi den føles anderledes og nogle gange ikke kommer tilbage hurtig nok eller bliver siddende, er du dum. Knappen skal være sådan og ikke anderledes."

Hvor svært ville det have været at lave maskinen 3 millimeter bredere eller flytte [] knappen en smule til højre så knapperne ikke er helt symmetriske?
Nej, først og fremmest skal maskinen se sej ud i butiksvinduet. Det er ligemeget om der er en knap der ikke virker helt så godt som de andre eller om batteriet dør i løbet af få timer.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 11:12 
At der er nogen knapper der sidder fast på nogle få PSP'er pga. en fabrikations fejl, er selvfølgeligt en defekt.

Men at knappen ellers bare føles lidt anderledes end de andre er ikke - og det er hvad han kommenterer.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 11:22 
3of19>
Hvilke designproblemer har touchscreenen da? Jeg har ikke lagt mærke til noget i den halvanden uge jeg har haft min...

Til trods for DS'en er fed nok, så har den altså også nogle fejl/mangler efter min mening.

- Ingen analog controller.
- For lille stylus.
- For lav viewangle på skærmene.
- Batterilevetid lavere end forventet og mangelfuld indikator.
OkottaOkottaSkrevet 26/01-05 11:26, rettet 26/01-05 11:30 
Men ingen af tingene på DS'en, er i stykker. Man kan synes at nogle af tingene er for små osv - det er der ikke noget galt i, men der er ikke noget som ligefrem er defekt på DS'en, og ikke virker.

Square knappen på PSP'en er i stykker, og det er der indtil nu ca. 5000 forbrugere der har opdaget, og derfor returneret deres hardware.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 26/01-05 11:47, rettet 26/01-05 11:47 
Jeg vil nu mene at den eneste fejl er det manglende analog stick. Som sagt, tror jeg touch screen'en vil virke fint med ethvert 3D spil, der er lavet med den i tankerne, men ports vil være besværlige at lave.
Mario 64 vill dog fungere langt bedre, hvis "sensitivity cirklen" ikke var så stor. Faktisk ville jeg være tilfreds med en prik, så der kun var mulighed for at løbe. Så kunne man evt. gå langsomt ved at holde Y inde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 11:56, rettet 26/01-05 11:58 
Okotta>
Square knappen på PSP'en er i stykker, og det er der indtil nu ca. 5000 forbrugere der har opdaget, og derfor returneret deres hardware.

Lad mig skære det ud i pap så alle kan være med - square knappen sidder for tæt på PSP'ens skærm, noget som gør at knappen føles lidt anderledes men ellers ikke er et problem (det som Ken kommenterede).

MEN... åbenbart er der defekte enheder hvor knappen alligevel ikke virker som den skal pga. fabrikationsfejl.
0.6%?... 1% ?... 2% ?... hvem ved med sikkerhed, men der er p.t. 0.6% defekte enheder rapporteret. Resten er spekulativt og på grænsen til hysteri !

Af de PSP'er jeg har prøvet, virkede 100% ihvertfald :)
HeroldHeroldSkrevet 26/01-05 12:07 
Det han siger er at den føles anderledes med vilje - hvilket jeg er ret sikker på ikke er et designvalg, men et udfald af at de har været nødt til at sætte den for tæt på skærmen. At den sætter sig fast kan ske på enhver maskine, men at påstå at den føles anderledes fordi de har designet den sådan, er latterligt.

Hvorfor ikke bare sige det som det er? Fordi at indrømme at der er en fejl i deres "perfekte" hardware, kan have indvirkning på salget. Så hellere en lille hvid løgn, som alle har glemt om nogle måneder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 12:18 
Enig... de har nok fortrudt at de ikke lige lavede PSP'en 1-2 millimeter bredere :)

Men nu sætter knappen sig heldigvis ikke fast på alle maskiner, kun de defekte enheder.
222 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig