X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP - ikke helt fejlfrit


Svar
CanonCanonSkrevet 20/12-04 15:37 
Læs og se lige det her:

Gamesarefun.com
Bah...
222 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
OmenOmenSkrevet 04/01-05 19:05 
zAcu>
Jeg vil nemlig bruge den som dvd fremviser på min tur til østrig?

Ehh så vidt jeg ved sidder der da slet ikke noget TV-Out på den, så det bliver da lidt svært... eller er der nogen der ved noget jeg ikke ved?
Vote Ficus!
OmenOmenSkrevet 04/01-05 19:13, rettet 04/01-05 21:16 
PalleJensen>
Jeg har bestilt præcis det samme på Lik Sang - jeg kunne ikke finde det billigere andre steder.

Det eneste fornuftige... ;)

Fik du det også til ca. 3900kr (med moms)?
Vote Ficus!
zAcuzAcuSkrevet 04/01-05 19:14 
Sorry, misforstå mig ikke..

DVD fremviser var nok et dårligt ord at bruge! Men altså se dvd film på den?

Sephiroth, du siger noget med at man kan downloade film ned fra computeren til det format den skal bruge? - Jeg vil nemlig ikke ud og købe de samme dvd film bare på UMD ;)

Så det i siger er, at jeg pre-order PSP'en nu så? ;D

Hvis jeg nu købte "Svinet" nu, ville jeg så være istand til både at spille alle spil og se alle former for "film" og få 100% udbytte af den? - Ville vildt gerne have den med på ski ferie med gutterne ;)
BeanoBeanoSkrevet 04/01-05 21:08 
zAcu>
DVD fremviser var nok et dårligt ord at bruge! Men altså se dvd film på den?

Det vil for det første kræve at du ripper en DVD, konvertere og nedscalere den til et format og størrelse som PSP'en kan afspille fra memory kortet (Mpeg 4?).
Desuden skal du jo have et temmeligt stort memory kort hvis der skal være en hel film på den. Det medfølgende 32MB kort er LANGT fra nok.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/01-05 21:13, rettet 04/01-05 21:16 
Omen>
Fik du det også til ca. 3900kr (med moms) ?

Jeg fik Value Pack, Ridge Racers, Lumines og forsendelse med DHL for lidt over 3100 kr. (eks. evt. moms og told)

zAcu:
Hvis jeg nu købte "Svinet" nu, ville jeg så være istand til både at spille alle spil og se alle former for "film" og få 100% udbytte af den? - Ville vildt gerne have den med på ski ferie med gutterne ;)

Hvis du køber en PSP nu, vil du være i stand til at spille alle spil i fremtiden (med mindre Sony laver et eller andet halløj senere - det er jo aldrig til at vide), men du vil kun kunne se film med japansk regionskode.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
zAcuzAcuSkrevet 04/01-05 21:25 
Beano>
zAcu>
DVD fremviser var nok et dårligt ord at bruge! Men altså se dvd film på den?

Det vil for det første kræve at du ripper en DVD, konvertere og nedscalere den til et format og størrelse som PSP'en kan afspille fra memory kortet (Mpeg 4?).
Desuden skal du jo have et temmeligt stort memory kort hvis der skal være en hel film på den. Det medfølgende 32MB kort er LANGT fra nok.


Findes der større memory kort end 32mb?

PalleJensen>
,men du vil kun kunne se film med japansk regionskode.


Hvad skal det sige? - At jeg ikke kan bruge film fremvisning "mode" på min PSP, hvis ikke det er på japansk??
NaieraNaieraSkrevet 04/01-05 21:28 
Selvfølgelig findes der større kort. Det er trods alt bare standard Sony Memory Sticks.

Jeg kan ikke forstå forvirringen over det med film. En Japansk PSP er låst til Japanske Region 2 UMD-film. Der er ikke så meget at forstå. Du vil ikke kunne bruge en Japansk PSP til at afspille andet end Japanske UMD-film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 04/01-05 21:29 
Al den snak om PSP'en, giver mig nogle irriterende flashback's til PS2 launchen herhjemme.

Dengang gav jeg osse 4000,- for en PS2 og yderligere 599,- for et Ridge Racer spil.

Ridge Racer V spillet var forfærdeligt, og i de film jeg har siddet og set i aften, af Ridge Racers til PSP'en, der får jeg endnu flere flashbacks til PS2 launchen - Ridge Racers *ligner* Ridge Racer V; Selv det uheldigt placerede kamera, bagved bilen, som er sat alt for tæt ved bilen (så man næsten ikke ser bilen ordentligt, og megen lidt føling har med denne), er det samme i PSP udgaven.

Nope - jeg tør ikke denne gang; Ikke flere Sony launches til mig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 04/01-05 21:37 
zAcu>
Findes der større memory kort end 32mb?

Ja selvfølgeligt... Memory Stick Duo fås helt op i 1GB hvis ikke endnu større, men det koster knaster (vist ca. 1200 for et SanDisk 1GB kort).

I praksis vil video via memory kort kun blive til video klip og ikke rigtige film.
zAcuzAcuSkrevet 04/01-05 21:41 
Lyder som om, at der ingen rigtig forskel er på den japnske og US/EU.. Kun sgu Lik-Sang bliver ca. 3000kr,- rigere i de kommende dage ;)

En med erfarring, som kan fortælle mig hvordan man klogest bestiller den? - Med henblik på told/skat, moms, porto osv.

Og mange tak for hjælpen ;)
NaieraNaieraSkrevet 04/01-05 21:46 
zAcu>
Lyder som om, at der ingen rigtig forskel er på den japnske og US/EU..

Jo, det er der jo så, i og med at du ikke kan se andet end Japanske UMD-film på en Japansk PSP.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
zAcuzAcuSkrevet 04/01-05 21:55 
Men det er ikke den store ulykke.. Om jeg kan se film eller ej, det lyder ikke som om at film "moden" bliver nogen stor succes?

Kan en Japansk UMD-film egentligt ikke bare indstilles på engelsk, eller er jeg rigtig n00b her? :D

Jeg vil bare så gerne være sikker på at gøre det rigtige, fordi det jo mange penge for en dreng, som går i skole og intet arb. har :))
NaieraNaieraSkrevet 04/01-05 22:05 
Det er en dum idé at regne med at købe Japanske UMD-film for fremtiden. Alting koster meget mere i Japan, ca. det dobbelte. En DVD film koster altså ca. det samme som et spil. Hvis det er en Hollywood-film kan du vel bare slå undertekster fra, men du kan ikke regne med andet end Japanske undertekster på noget som helst, udover Ghibli-film og en enkelt OVA her og der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AnastacioAnastacioSkrevet 04/01-05 22:05 
Okotta: Du burde i det mindste være imponeret over RidgeRacers grafikken?^^

Et 1GB MemoryStick koster 900,-

Man kan overføre penge via et uoriginalt program eller også kan man vælge at betale 10$ for Sonys officiele konvertings program.
Winners make it happen, Losers let it happen!
RuneSPRuneSPSkrevet 04/01-05 22:14 
Beano>
I praksis vil video via memory kort kun blive til video klip og ikke rigtige film.

Hvorfor vil man ikke kunne se "hele" film via memory stick? Hvis altså bare det er i det rigtige format? Skulle da ikke undre mig hvis nogen lavede en DivX afspiller....
JAAJAASkrevet 04/01-05 22:29, rettet 04/01-05 22:35 
Okotta>
Al den snak om PSP'en, giver mig nogle irriterende flashback's til PS2 launchen herhjemme.

Dengang gav jeg osse 4000,- for en PS2 og yderligere 599,- for et Ridge Racer spil.

Ridge Racer V spillet var forfærdeligt, og i de film jeg har siddet og set i aften, af Ridge Racers til PSP'en, der får jeg endnu flere flashbacks til PS2 launchen - Ridge Racers *ligner* Ridge Racer V; Selv det uheldigt placerede kamera, bagved bilen, som er sat alt for tæt ved bilen (så man næsten ikke ser bilen ordentligt, og megen lidt føling har med denne), er det samme i PSP udgaven.

Nope - jeg tør ikke denne gang; Ikke flere Sony launches til mig.


Nu er Ridge Racer så også en af de meget få serier, der altid har fungeret 10 gange bedre i 1st person. At spille det i 3rd person er det samme som at give sig selv et unødvendigt handicap.

At kalde RRV forfærdeligt er da også helt til grin. Det er et launch spil, der stadig står som en af de bedste arkade racere på PS2.

Beklager afstikkeren, men dette måtte kommenteres.

Spørgsmål vedr. DVD regioner, som jeg ikke ved så meget om: Japan og Europa er begge region 2, men det er altså ikke samme region 2, eller hvad? Jeg spørger, fordi det blev udtalt i forbindelse med PSP'ens launch, at UMD regionerne skulle følge DVD regionerne, og da Japan og Europa begge er region 2, troede jeg, at hvis systemet var logisk skruet sammen, så skulle man kunne afspille film fra Japan i Europa og omvendt.
OkottaOkottaSkrevet 04/01-05 22:51 
Anders P>
Okotta: Du burde i det mindste være imponeret over RidgeRacers grafikken?^^

Jeg er imponeret over grafikken i mange spil, men det betyder ikke at spillene er gode, eller at jeg har lyst til at give næsten 4000,- for at få lov at spille dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 04/01-05 23:05 
JAA>
Spørgsmål vedr. DVD regioner, som jeg ikke ved så meget om: Japan og Europa er begge region 2, men det er altså ikke samme region 2, eller hvad? Jeg spørger, fordi det blev udtalt i forbindelse med PSP'ens launch, at UMD regionerne skulle følge DVD regionerne, og da Japan og Europa begge er region 2, troede jeg, at hvis systemet var logisk skruet sammen, så skulle man kunne afspille film fra Japan i Europa og omvendt.

Ja, det kan jo egentlig godt tænkes at skidtet ville køre en R2 herovre fra, det det jo ER samme region og der ingen NTSC/PAL-halløj er at tænke på... *giver sig selv dummeslag*
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 04/01-05 23:44 
Al den diskussion om UMD film...
Er der overhovedet nogen der gider købe film på UMD? Jeg kan ikke se nogen idé i det overhovedet. Det er da meget smartere at købe det på DVD, rippe det ned på MPEG-4 og smække det på et memory stick.
Har man videofilen i forvejen, kan man bare bruge dette program til at konvertere det til PSP format.

Link...
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 00:53 
RuneSP>
Hvorfor vil man ikke kunne se "hele" film via memory stick? Hvis altså bare det er i det rigtige format? Skulle da ikke undre mig hvis nogen lavede en DivX afspiller....

Læs hvad jeg skrev.
Det er selvfølgeligt muligt, men i praksis vil det ikke blive brugt da det indebærer at folk først ripper en DVD, nedscalerer filmen (PSP kan ikke gøre dette selv) og samtidig have et stort (og pt. dyrt) MSD kort.
Bøvlet bare for at se een film på PSP'en.
Selvfølgeligt nemmere hvis nogen lavede en DivX afspiller som du også skriver - der skal så lige blive mulighed for at afvikle "homebrew" apps på PSP først da jeg tvivler på Sony selv vil lave en sådan :)
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 13:03, rettet 05/01-05 14:46 
Naiera>
Ja, det kan jo egentlig godt tænkes at skidtet ville køre en R2 herovre fra, det det jo ER samme region og der ingen NTSC/PAL-halløj er at tænke på... *giver sig selv dummeslag*

Har Sony egentligt bekræftet at regionerne for UMD bliver de samme for DVD?
Kunne være at de laver en ny region-kodning for UMD så Japan og Europa ikke længere er den samme... ren spekulation fra min side selvfølgeligt :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/01-05 14:29 
Så landede min PSP Value Pack med Lumines og Ridge Racers.

Damn den maskine er lækker!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 05/01-05 14:59 
Hvordan er Lumines Palle?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/01-05 16:10 
Det virker ok. Det er en slag avanceret Tetris med "interaktiv" musik som Rez - det virker ret fængende.

Hvis du kan li' elektronisk musik (ala Rez) og puzzlespil, skal Lumines nok blive et hit hos dig.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 05/01-05 16:11 
Ser ud til at der rent faktisk er en PSP titel, som det er værd at købe.

Lumines anmeldelse
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 16:33 
Beano>

Læs hvad jeg skrev.
Det er selvfølgeligt muligt, men i praksis vil det ikke blive brugt da det indebærer at folk først ripper en DVD, nedscalerer filmen (PSP kan ikke gøre dette selv) og samtidig have et stort (og pt. dyrt) MSD kort.
Bøvlet bare for at se een film på PSP'en.
Selvfølgeligt nemmere hvis nogen lavede en DivX afspiller som du også skriver - der skal så lige blive mulighed for at afvikle "homebrew" apps på PSP først da jeg tvivler på Sony selv vil lave en sådan :)


Er det da ikke muligt at kunne køre sådan et program direkte fra memory stick eller sådan noget? Sådan lidt ala PogoChell til GBA.
SephirothSephirothSkrevet 05/01-05 16:58 
Fandt lige et 128 MB Memory Stick till 199 i Electronic World - det var fejlmærket, for de andre kostede 499,-
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 17:24 
RuneSP>
Er det da ikke muligt at kunne køre sådan et program direkte fra memory stick eller sådan noget? Sådan lidt ala PogoChell til GBA.

Det er p.t ukendt om man kan dette eller ej.
Jeg tvivler dog at man kan uden at PSP'en moddes men ved det ikke med sikkerhed.

Situationen på GBA er selvfølgelig anderledes da spil også afvikles/bootes fra cartridge.
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 17:29 
Beano>
Situationen på GBA er selvfølgelig anderledes da spil også afvikles/bootes fra cartridge.

Men vil det så også (i teorien) være muligt at køre programmer på DS direkte fra cartridget uden moddning? Det bliver i hvert fald fedt så =)
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 18:02, rettet 05/01-05 18:02 
Ja, med mindre Nintendo har indbygget ekstra kopibeskyttelse ind i DS i forhold til GBA.
AnastacioAnastacioSkrevet 05/01-05 21:02 
Har også modtaget min samt RidgeRacers og et memorystick i dag^^

Har allerede prøvet at afspille videor og billeder på PSPen hehe ^^

Det skulle dog være meget nemt at konvetere dvd film til mp4.
Winners make it happen, Losers let it happen!
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 22:26, rettet 05/01-05 23:02 
Hvor godt fungerer billedvisning på PSP?

Er der zoom, panning, thumbnails, slide-show, osv?
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 22:28 
mht til format, så kører almindelige dvd film da i MPEG-4 right? Så skal man bare sætte opløsningen ned, sætte antallet af frames osv ned, oder was?
BeanoBeanoSkrevet 05/01-05 22:45 
Opløsningen skal sættes med til PSP'ens skærmopløsning (eller lavere), framerate skal der forhåbentligt ikke pilles ved.
RuneSPRuneSPSkrevet 05/01-05 23:00 
nej, men det kan man vel gøre hvis man har lyst til det :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/01-05 16:09 
For those who cares...

Mit første indtryk af PSP
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 09/01-05 18:42 
Er der nogen herinde, der har andre spil end Lumines og RR? Kunne godt tænke mig at høre lidt impressions.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NeonodeNeonodeSkrevet 21/01-05 20:10 
Jeg får min psp og Metal Gear Acid om nogle dage, så skal jeg nok lige skrive lidt om den, glæder mig helt vildt!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/01-05 20:14 
Det kan du også roligt gøre - det er en fed maskine! Hvordan Metal Gear Acid er, ved jeg ikke...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 21/01-05 20:15 
Hvordan kan en maskine være fed uden spil? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 21/01-05 20:38 
Den har vel en højere fedtprocent end tilsvarende konsoller? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 21/01-05 20:50 
PSP = Phat Seriously Phat?

Den fandt jeg lige på.

Det gik godtnok lidt hurtigt...

Men den fandt jeg lige på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/01-05 20:52 
Sumez>
Hvordan kan en maskine være fed uden spil? ;)

Har den ingen spil?? ;-)

PSP er bare en totalt lækker maskine - selv inden man sætter spil i den... Nu kan den jo meget mere end at spille spil. Men vent til du selv får en mellem fingrene, så vil du formentlig give mig ret... (or maybe not...)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NeonodeNeonodeSkrevet 21/01-05 21:04, rettet 21/01-05 21:04 
Heldigt hvis den ikke er noget for mig, jeg stadig kan hygge mig med min DS....Men det tror jeg bestemt den er!
HeroldHeroldSkrevet 21/01-05 21:39 
Meget mere? Udover multimediefunktionerne, hvad dækker det så?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 21/01-05 23:23 
PalleJensen>
PSP er bare en totalt lækker maskine - selv inden man sætter spil i den... Nu kan den jo meget mere end at spille spil. Men vent til du selv får en mellem fingrene, så vil du formentlig give mig ret... (or maybe not...)

En anden som har købt en PSP, siger det samme som dig. Da jeg så hvad han skrev svarede jeg tilbage, at det han bruger sin PSP til - når han ikke spiller på den - det har jeg brugt en PC til, i mange år efterhånden.

Total herre fed multimedie maskine der.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JloweJloweSkrevet 22/01-05 09:17 
Okotta>
det har jeg brugt en PC til, i mange år efterhånden.

Total herre fed multimedie maskine der.


Jamen du har da ret - der er da ikke noget mere rart end at tage toget eller bussen og så have sin pc med. Komplet med skærm, tastatur og tower!! Selv en laptop (som jeg har) er besværlig at have med på farten. Derfor ER PSP en glimrende multimedia maskine. Okotta indtil du har fået dine fedtede fingre i en - så vent med de dumme kommentarer ikke? Når vi kommer til marts skal vi sandsynligvis bare høre dig trække i land.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
HeroldHeroldSkrevet 22/01-05 11:30, rettet 22/01-05 11:30 
Nu er det så begrænset hvor glimrende og funktionel den er, når man er på farten. Du skal enten købe eller selv rippe dine film for at kunne se dem på PSP'en, og jeg regner med at det er de færreste der smider x antal tusind kroner for de ekstra memorysticks, det vil kræve? Fint, så køber du dem på UMD-discs istedet. Men hvem vil betale for en film på en format de ikke kan se på deres tv, og alligevel skal have på DVD?

"Jamen, jeg rejser meget, så jeg kan bruge den dér." Ikke hvis du flyver pga. det trådløse netværk.

Så er der selvfølgelig MP3-funktionen, men sammenlignet med nutidens små afspillere, er den igen inferiør pga. størrelsen.

Jeg har meget svært ved at se hvor den er glimrende henne, andre steder end på spilområdet :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 22/01-05 12:05 
Glem ikke photo fremviseren som også er en lækker feature som fungerer super, specielt hvis man har et digital kamera der anvender Memory Stick Duo.

Jeg er enig med dig mht. MP3 - PSP kan selvfølgeligt ikke konkurrere med MP3 devices, men der er en udemærket ekstra funktionalitet som er fed nok hvis man ikke har en "rigtig" MP3 afspiller eller ikke vil bruge penge på en sådan.
Dog er MP3 funktionaliteten p.t. temmelig simpel (ingen playlist support, kun support for et niveau af undermapper, osv.) men dette bliver sikkert forbedret i senere firmware opgraderinger.
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-05 12:18 
Altså jeg har en PSP og det er en god maskine, men vil nu ikke kalde den en mutimedie maskine... jo det er det da men jeg har da købt den for at spille, så jeg kalder det en spillemaskine.
Alt det der andet er unødvendigt og det er da ikke det jeg ser der gør at man kan konkurrer med andre, det er da i bund og grund spillende det kommer an på!!!
Er det ikke? eller er det bare mig?

Og som alle andre spille maskiner er der både gode og dårlige ting ved PSP, men det er da en god Spillemaskine.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
222 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig